jus archiv

jus archiv

Úton

2016. január 21. - jus blogja

...banánt akarok, anyuka...


 


Úton, mindig úton, hiszen soha nem lehet megérkezni. Mi a lényege az útnak? Az út maga, a keresés. Mi az egyetlen elengedhetetlen feltétele annak, kereshessünk, soha véget nem érő úton lehessünk minden szempontból? Maga az életünk.

Valami elveszett, valamit kiiktattak, anélkül, észrevettük volna. Egy folyamat volt, ami most a legvégét járja. Halódik, mondhatnánk, de nem természetes a halála, hanem előre eltervezett, bűnszövetségben elkövetett gyilkosság volt.

Itthon sokan azért akartak rendszerváltást, hogy jobban, kellemesebb anyagi körülmények közt élhessenek, de a legtöbbünknek nem is ez hiányzott, hiszen ha volt is szegénység, viszonylag szűk réteget érintett és kitörhető volt az ajtaja.

Olvastunk, filmeket néztünk, ha már utazással nem is volt módunkban felfedezni azt a másik világot. Nyugat, dolce vita, Amerika, a korlátlan lehetőségek, de inkább az amerikai álom...pontos. Csupán álom. Itt és ott.

1974-et írtunk, még gyerek voltam, pszichológusi szemmel kiskamasz. A lázadás kezdete. Még csak hallani sem hallottam Ginsbergről, mégis volt üvöltés. És tudtam mindig úton is lenni, pedig gőzöm nem volt Kerouacról. Jó, a Tangós polón már a Doors volt, kezemben pedig Morrison szövegek, a fiókomban az első tele írt spirálfüzetem a vietnami háborúról.

Moszkva tér, becenéven Kalef. Délutánonként tízen, húszan is ücsörögtünk és váltottuk meg a világot, ártatlan éppen hogy tinédzserként. A rendőrök pedig mindig bekísértek. Kezeket tarkóra, fallal szemben, egyesével szobára, csattanó pofonok. Én soha nem kaptam. Én nem voltam ÁG-s.

Banánt akarok anyuka!! Van jonatán, sztárking, vagy Leo jégkrém.

Krisztáék miért mehetnek minden évben Londonba pár hétre? Mi az, hogy 56-os rokonok? Nekünk miért nincsenek 56-os rokonaink?

Vegyünk a gyereknek lakást, hallom, van miből. De kinek a nevére?? Már van egy ingatlan a családban, több nem lehet.

Szociáldemokráciát akarok apuka!! Tudod, te miről beszélsz, gyerek?

A Zsuzsát miért hozza mindig fekete Volgával egy sofőr a mamájához? Minisztériumi autókról nem beszélünk!

Adriára se lehet csak úgy, pedig a Jugó is szoci, dehogynem, mondd be Bulgáriát, kérj tranzitot. Hazafelé már a kutya nem kérdezi. Hazugság az élet.

A Kádár-villa sem Csepelen van, nem is Angyalföldön. Mert a krumplistészta legyen krumplistészta, a villa pedig második, vagy tizenkettedik. Kerületben. Budán.

Utazni akarok, ott és akkor akarok dolgozni, ahol és amikor tetszik, le akarok ülni a földre a Blahán, szabad akarok lenni, hisz nem ártok vele senkinek, mit nem lehet ezen érteni??

Most van pénzed, de nincs banán, akkor lesz banán, csak pénzed nem lesz rá.

Az egész csak kirakat. Mindenhol. Csalárd itt minden. Ott is.

Márpedig kell, annyira kell.

Igen, igen, igen, igen. Így kezdődött élesben. Négy igen behúzva.

Hogy tört volna le a kezem.

Mert én is a csőbe.

Mondom, hallgassunk valami nosztalgiát. Mégis mit? Nem tudom, valami ütőset, így karácsony előtt. Miiiit??? Steppenwolf. Nem tudom, honnan jött az ihlet. Harley Davidson. Easy Rider. Izi rájder, öcsém. Nekünk ez utóbbi jutott. Ennyit a szabadságról. Menjünk Amerikába. Nátó az is, mi is. Szövetséges!! Akkor meg? Útlevél rendben. Vízum??? Követség, bevándorlási hivatal, ujjlenyomat, igazolások, munkahelyről, ingatlanokról, gyerekekről, szülőkről, megtakarításokról, vásárlási szokásokról hiteles bankszámlakivonatok, és az anyjuk ...Ne viccelj már. Zs-t még így is hazatoloncolták a reptérről. Indok? Csak.Bukta az összes költséget, tudod mennyi volt a repjegy?? Beszarás, leszarás. Szarni amerikára. Az az Amerika már úgysincs. Vagy sosemvolt. Beteg egy társadalom és náluk még betegállomány sincs.

Nézzünk filmet. Nosztalgiát. Antonioni? Zabriskie Point? Á. Könnyedén. Dolce Vita. Szökőkút?? Nálunk?? Bele?? Hányezer? Nyugi. Már náluk is.

Harminc éve büntetnek, mindig olyanért, ami másnak úgysem fájhat. Jellemzően biztonsági öv. Múlt hónapban is. Vannak örök dolgok.

Ez az a hely, ahol semmi sem változik, ez az a hely, ahol áll az idő. Mennyi a tarifája egy szökőkútnak? Nekem megfizethetetlen, neki röhejesen semmi. Ennyi változott. A rés az ollón. Évről-évre. Nőttön-nőtt. Volt rá negyed század. Utolértük a nyugatot!! Lehagytuk a nyugatot!!

Egyetlen egy nem volt meg, a nagy álom, a freedom. Óh. Utolértük Ámérikát is! Nem, nem! Ő ért be minket. Már ott sincs.

Ezért kár volt. Már mindegy. Nekik megérte. Nekik érte meg. Hétből hat nyögi. A milliárdból.

Lassan hajnal. Aludni kéne. Reggel időben kell kiengedni az állatokat, enni adni, fejni, ganézni....

A földek most alszanak, miként a fák is. Aludni. Jó lenne.

Keresem...Úton...Kötelező haladási irány...Egyirányú utca...Zsákutca...Biztonsági öv...Gáz.

(Kifelé. A kötelezőből. Amíg lehetséges. Úton...)

2014. december

 


A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr528336558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

336586 2016.01.21. 19:28:25

Jus, a négy igenen ne búslakodj. Mindegy hogyan szavaztál, nem ott dölt el a dolog, hanem már korábban. Úton vagyunk, persze. Csak a végén derül ki mindenkinek, hogy zsákutca volt. Mert kivezetö út nincs. Lehet, hogy egyesek kiutat törnek majd maguknak, de abba a többi belepusztul. Az emberi élet egyetlen célja továbbra is csak a faj fennmaradása. Talán késöbb ez élet elterjesztése a kozmoszban. Az egyén számára ez nem vigasz.

286278 2016.01.21. 20:28:36

jus, beköszöntek a szarháziak? Jó írás, beat nemzedékes. Tetszett nagyon.

16338 2016.01.21. 20:34:53

Napos, tudod, azért én csak keresem a jobbat, az élhetőbbet. Ha az ember a fajfenntartás frontját kipipálta, akkor már próbáljon minőséget is keresni azoknak, akikért felelős. És itt most inkább a klasszikus széchenyis dologra gondoltam, mely szerint az ember csak annyit ér, amennyi hasznot hajt... De az a négy igen nagyon bassza a csőröm, hogy lehettem (hogy lehettünk) ennyire vak és ostoba?? (Aztán a Nato, aztán az Unió és így tovább.) Bár vannak, akiket még mindig lehet hülyíteni.

16338 2016.01.21. 20:49:33

Purigator, szia! Igen, kicsit beat nemzedékes. Hiszen abban az időben nyílt a szemem. : ) És az én korosztályommal lehetett elhitetni, hogy nekünk lesz majd jó... : ( "Felnőttem, ma már tudom, hogy ebből a labirintusból nincs kiút" De a keresést akkor sem adom fel. (A minuszok?? Nekem jó visszajelzés, hogy megint a farkukra léptem.)

22371 2016.01.21. 21:07:30

Az írás jó, adtam rá + t, bár és a lövészárok másik felén vagyok, hajrá négy igen, hajrá NATO, Hajrá unió - bár utóbbinak sok hibája van, de még mindig jobb benn lenni mint kinn.

16338 2016.01.21. 21:17:33

Quodlibet, nem kell egyetérteni...csak beletörődni, hogy lehet másképp is látni, mint a másik. Akkor lehet temetni a lövészárkokat. És, ha a véleményem nem is, de az írásom tetszett, annak örülök.

320591 2016.01.21. 21:23:33

Jus! Remélem, lesz kiút... Tényleg nagyon jól írtad meg... az már valami kis eredmény, hogy a mínuszolók ideje lassan lejár... +++++

286278 2016.01.21. 21:33:41

a mínuszolók nem halnak ki, csak átalakulnak

23353 2016.01.21. 21:42:32

+ Nagyon jó írás. Sajnálom hogy kiábrándultál.

16338 2016.01.21. 22:09:27

Manetti, kiút? számunkra? Nem tudom. Én már azzal elégedett lennék, ha nem fajulna katasztrófába a helyzet. De vannak utódaink. Őértük mennék (megyek) én az úton.

16338 2016.01.21. 22:15:04

Purigator, Tosz, úgy nagyjából rá lehet érezni, hogy mikor kik mínuszolnak és éppen mit. Most éppen tudni vélem (csak vélem!!!), hogy a múlt rendszer kiemelt kegyeltjei nyomják. Én minden rendszer örök kritikusa és egyben lúzerje soha nem úszom meg mínuszok nélkül. Szokva van. : ))

16338 2016.01.21. 22:20:01

Little, az útból, a keresésből nem ábrándultam ki. Egyszer majd csak lesz valami...jobb...itt is. (Csak Isten mentsen az amerikai "jobbtól")

58395 2016.01.21. 22:58:42

Végül is a nyugat nem tett ígéretet arra, hogy nem teszi a földdel egyenlővé ezt az országot...:-))) Csak mi hittük azt hogy a barátaink... De az vigasztal, hogy néhányan már legalább rázizzentünk, hogy tévedtünk... A maradék majd csak akkor kezd ocsúdni, ha már bombáznak bennünket... Nem mi lennénk az első "baráti" ország, akiket már bombáztak... Aki meg akkor sem döbben rá, hogy kit támogatott, az még talán ki is világítja majd a célpontokat......

336586 2016.01.21. 23:16:48

5. Quodlibet 2016. 01. 21. 21:07 A NATO-t épp most viszik be szervezetileg is a szíria konfliktusba. Velünk együtt. Hátha összeakadnak az oroszokkal. Hajrá gyilkosok!

16338 2016.01.21. 23:21:19

Kokó, valamelyik régebbi posztomban írtam, hogy a Vöröshadsereg útjából nem túl lassan, de biztosan US Army sugárút lesz. Pedig nem szeretném megérni. (Hajdanában - a hetvenes években - apám mondta: Hidd el én piszkosul nem örülök, hogy itt vannak Ivánék, de jobb néger Joekra lecserélni őket?* * (Apámban volt egy adag egészséges rasszizmus és egy adag egészséges antiszemitizmus is, de ellenséget soha nem látott bennük.)

16338 2016.01.21. 23:27:50

Napos, és ezzel együtt Izrael védelmi minisztere- mint a Nato irányító US "irányítója" - kijelentette, hogy inkább támogatja az ISIS-t, semmint elviselje Iránt. De ez a jelen poszt szempontjából nem lényeges. Még.

286278 2016.01.21. 23:52:17

jus, én is kaptam, ne félj:) grincsöcs, nyírfasz, yankarika, és az összes tapló jön nyomni a liberális demokrácia szent nevében. Azt nem értem, ha valaki tényleg demokratának tartja magát, jobbító szándékúnak, azt hogy tudja összeegyeztetni ezzel a primitív bosszúvággyal.Itt em a világnézeti problémák súlyosak, hanem az egyének súlyos deprimáltsága, és az ebből következő önvédő reflex. Le kell, hogy húzzon "téged", el kell hogy ítéljen, virtuálisan megsemmisítsen, hogy az egója tovább legyen életképes. Ezek az emberek akkor nyugodnának meg, ha hatalmat kapnának (újból), és képesek lennének arra, hogy fizikailag is megsemmisítsenek.

16338 2016.01.22. 00:33:47

Purigator, Tosz, valójában ezek az emberek mindenhol ott vannak, ha kell kápók, ha kell ávéhások, ha kell házmesterek, a lényeg, hogy rendszereken átívelően vernék szét a fejét bárkinek. Szerintem már nem is a hatalomért, hanem kéjből. Rendszerfüggetlenek, hatalomfüggők. Ezért nekem dicséret az ő mínuszuk.

maxval 2016.01.22. 05:02:24

Igen, azóta sok minden tisztázódott. Amire büszke vagyok: a NATO-népszavazáson NEMmel szavaztam.

20838 2016.01.22. 05:16:00

+ A beat-korszakot szelídebben éltem meg, az Úton-ra, az Üvöltés-re inkább rácsodálkoztam,nem azonosultam vele. Igen, az én kezem is benne volt a négy igenben...én is hülye... Ami pedig lett, és akikből mi lett, hát abban egyetértünk.

16338 2016.01.22. 08:27:37

19. Max, az idő választ ad...de az időnk véges. Én is büszke lennék rá a helyedben.

16338 2016.01.22. 08:33:00

Kormos, sok mindentől függ, hogy éltük meg a azt a korszakot, abban az érában. Éppen ezért nem vonhatjuk - szerintem - kétségbe egyikünk visszaemlékezését sem, mert nem ismerjük a tapasztalatait. De látod, még így is van olyan, amiben egyet tudunk érteni. (Ahogy olvaslak máshol is, hát elég sok mindenben.)

283005 2016.01.22. 09:04:32

Volt egy könyv Radics Béláról Ebben van egy mondat ami azért felnött fejjel elgondolkoztatja az embert : "vajon nem kollektív kényszerképzet volt az egész, amikor a nagy manipulátorok nadrágok, gitárok és hajviseletek felé terelték az ifjúság örök dühét?"

attila v 2016.01.22. 09:36:24

Kedves jus! Nagyon jó az írásod, tetszik! Az útkereséshez annyit tennék hozzá, hogy ehhez nem elegendő okosnak lenni, bölcsesség is kell hozzá. Példának a Star Wars sorozat, A Birodalom visszavág c. részének egy jelenetét hoznám fel. Ebben Yoda mester arra kéri Luke-ot - a kiképzés utolsó feladataként -, hogy menjen be egy barlangba. Luke fel akarja csatolni a lézerkardot. - Azt tedd le! Nem lesz rá szükséged. - Miért? Mi van benn? - Csak az, amit magaddal viszel. Minden jót! Üdv: V. Attila

13190 2016.01.22. 10:48:18

Kedves Jus! Már nincs itt blogom, gyakorlatilag semmim se, tán csak a "nevem", hiszen ha leírom, hogy árpapa lehet hozzá arcot párosítani. Mindig tisztelettel olvastam írásaid, nem mindig egyetértve, most igen. Egy dologgal nem értek egyet az általánosítással. Mint katona annak ittam itt a levét, és máshol is. Az általánosítás miatt tartunk itt ahol vagyunk, hiszen mindent leromboltak ami akkor volt, ( a sorkatonaságot is, ami nem volt rossz, csak éppen olyan rosszul működtették mint a mai sereget, amiről félve írok rosszat, mert a "mundér becsülete" sem engedné, de tudom, hogy pontosan mundérra sem telik az egyszerű katonáknak, és még sok mindenre, de minden nagyon jó, minden nagyon szép ) szóval nem értek egyet az általánosítással. Bástya elvtárs a példa rá, akivel gyakorlatilag alig értettem egyet itt, mégis személyesen megismerve egymást, igaz barátság alakult ki közöttünk, ami napi szintű, és bizony drukkolok neki szívemből. Virág elvtárs is lehetett volna a barátom, nagyapja révén, de nem tudott kivenni abból a skatulyából melybe rakott mint "komcsi" katonatisztet, és még raktak jó párunkat mindenféle skatulyákba. Mi is "természetesen" sajnos. Én is. Fogalmam sincs, hogy mi a megoldás, a kölcsönös gyűlölködés olyan szintjén van a hazám, hogy az elkeserítő. A szolidaritás gyakorlatilag megszűnt. Minden jót kívánok, boldogságot, erőt, egészséget erre az egyszeri csodás életre, melyet élnünk kell, azért adatott. árpapa

286278 2016.01.22. 13:13:28

kimitake, a manipulátorok később észlelték azt, hogy meg lehet lovagolni ezt az irányzatot, a hetvenes évek közepe tájékán. Addig jól működött. Nézd meg a zene hanyatlását, az a manipulátorok keze nyoma.

286278 2016.01.22. 13:15:46

szia árpapa, vannak, akik mindig tudnak beszélni egymással, ideológiai különbségek, meggyőződések ellenére. Vannak, akik nem hajlandók mást elfogadni. Ez a baj.

336586 2016.01.22. 15:37:59

Itt sokan optimisták. Találja már ki valaki, mi a fenét lehet tenni a TTIP ellen. Úgy tünik, a Fideszt is megvették. Fontosabb ügylet, mint az internetadó, de a nyavajás álbal is csak sunyít ebben a kérdésben, pedig van benne támadási felület. Szóval valami nagy hazai felháborodást kellene szervezni.

16338 2016.01.22. 16:25:05

Kimitake, ugye mennyire manipulálhatók voltunk, vagyunk? (Tán tizenöt éve döbbentem meg egy hasonló gondolatomon, mint amit most írtál, azóta semmit nem veszek, amit reklámoznak, mereven elutasítom a divatot - azt sem tudom mi az aktuális - a "trendi" dolgokat, nem nézek tévét, nem hallgatok rádiót...és azóta jobban látok, hallok....és úton vagyok) Jó, hogy említetted a Radics könyvet (R.B.kapitány, avagy pengék és halak), vagy húsz éve itt van egyik polcon és valamiért soha nem olvastam el...pótlom.

16338 2016.01.22. 16:31:28

Attila V., okosság? Mi az okosság? A tanult dolgok? Akkor nem kell okosnak lenni hozzá. Akkor csak bölcsnek kell lenni, ami tapasztalat, ösztön, hit, akarat ötvözete. Talán. A válaszok valóban bennünk vannak. És a lehetőségek is. Az is egy út, hogy ezeket keressük, pontosítjuk, próbálkozunk és soha nincs vége, hisz minden folyamat, minden változik.... Szerintem.

16338 2016.01.22. 17:01:24

Árpapa, olvastalak, olvastam az utolsó fájdalmas elköszönésedet. Mi nem voltunk nagy barátok, más körökben mozogtunk, de igazából soha nem bántottuk egymást. Próbálok nem általánosítani, de én csak azt írhatom, amit én éltem meg. Amit én tapasztaltam. Engem azok szocializáltak, azok tettek azzá, aki vagyok és akivé válni fogok. Ez éppen úgy vonatkozik rád is. Ha csupán elolvassuk a másikat (meghallgatjuk) és nem megerőszakolni akarjuk a másként látásunkkal, akkor még van remény. Az emberi kapcsolatok nem versenyről kell szóljanak, nem szabad beleesni abba, győztesek legyenek és vesztesek, mert akkor sosincs vége, amíg egymással harcolunk, addig észrevétlen uralkodni tudnak rajtunk, vezetni az orrunknál fogva. A szomorú, hogy gyakorta észre sem vesszük ezt. (Na és mire megyünk a talmi győzelemmel??) Árpapa, a legjobbakat kívánom én is neked, ha Tapolcán járok, majd gondolok rád!! (Szerzett rokon, három árván maradt iker lányka a katona apuka után még megismerésre vár ott.)

16338 2016.01.22. 17:10:29

Napos, cseppet sem vagyok optimista. A nemzeti mezőgazdaságot a GMO nullázza le, ezt mondtam mindig, de már a másik veszély a TTIP is itt van, kéz a kézben járnak. Csak éppen a TTIP nem csupán a mezőgazdaságot, hanem mindent visz. Orbán szerintem is eladta - Gyurcsányt követve - az országot, nem csak a TTIP, de aláírta, hogy az US army állandó harcászati jelenlétet kaphatott Fehérváron. Mi ez, ha nem a legdrasztikusabb atlantizmus?? Adja Isten, hogy tévedjek, adja Isten, hogy csak álca legyen...de nem igazából reménykedem.

320486 2016.01.25. 19:55:19

Nem tudom, benézel-e még Kerekes Zs. földpályázatos posztjához, ezért ide is beteszem: Nem csak a rokon szellem miatt ajánlottam, hanem mert azt írtad, agyon dolgozod magad. Nem kétlem, segítségnek szántam, mert úgy tűnt, a Gyulai Iván módszerével mintha munkát is lehetne spórolni. Hasonlóan, mint ebben a filmben: www.youtube.com/watch?v=GNU8IJzRHZk

ahonfia 2016.02.02. 12:26:21

Láttátok, mi lett a NOLBLOG-ból?
A fizetett csókosok plattformja.

jus blogja 2016.02.02. 16:09:45

@ahonfia:
Ejmiakő?? Hogy a fenébe találtál rám?
Láttam. Undorító.
Úgy tesznek, mintha blog volna, mintha a bloggerek - civilek - írásai, posztjai, véleményei volnának. ezzel megetetik a véletlenül oda keveredőt és kivédik a sajtótörvény előírásait. Jó jogászaik vannak.
Azért egy bejelentést megérne. Még gondolkodom rajta.

ahonfia 2016.02.02. 17:48:14

Baj?
Te írtad a NOLBLOG-on hogy ide költöztél.

jus blogja 2016.02.02. 20:24:33

@ahonfia:
Nem baj, dehogy baj.
De nem költöztem ide, csak itt archiváltam a nolblog-os cuccaim.
Még nem tudom hol fogok írni, ismerkedek ezzel is, a bloggerrel is, olyan idegen. A többieket sem találom.
Azt viszont tudom, hogy az első írásaim a nol-ról fognak szólni. Nem szépen.
Már nem érem el az összesblogot sem és nickek szerint sem. senkit. Kívéve a bérbloggereket.

Kincse- 2016.02.03. 08:35:06

Szia Jus, én is elmentettem ezt a címed, bár levél útján is tudnánk beszélni a blogolásról, de azt ajánlom most, ezzel a regizéssel csinálj egy másik blogot itt, ami új életet foglal majd magába.
Nekem ez a blogom szintén régebbi, de nem ide mentettem a nolblog anyagát, hanem a regizés alatt egy másik blogba.
Ne felejtsd el, hogy működik a frissülő, amit csináltam és most már nevet is adtam neki, spanyolul Juntos, ami együtt-t jelent

Kincse- 2016.02.03. 08:43:46

@ahonfia:
nem tudtam, hogy te vagy ahonfia, pedig a nolon is láttam ezt a nevet :)
Amint látom, elég aktív vagy már itt a blog.hu oldalon.

jus blogja 2016.02.03. 15:44:11

@Kincse-:
Köszönöm a linket, már kerestem, de nem sok eredménnyel.
Amikor kezdek blogolni, akkor bejelentkeznék hozzátok.
süti beállítások módosítása