jus archiv

jus archiv

Úgy kezdődött...

2012. április 03. - jus blogja

a többi jött magától

 

Úgy kezdődött az egész, hogy egyszerű magyarázatot akartam találni arra, miként lehetne kilábalni az adósságból, mi esély van rá egyáltalán.

Akkor találtam rá a  Pénz, mint adósság filmre, a Kapitalizmus, szeretem-et is ebben az időben néztem meg, a magyarázatot arra, hogy az adósságot csakis növelni lehet ebben a rendszerben, már magam raktam össze.

Azt mindig is tudtam, akinek az adóssága több, mint amit adott pillanatban az utolsó fillérig ki tud fizetni, nem lehet szabad, az nem lehet független, az úgy táncol, ahogy fütyülnek neki.

Voltak dolgok, amik nem álltak össze, nem értettem, hogy egy bank miért adhat több hitelt, mint ami összeg felett azonnal szabadon rendelkezik, és nem értettem, ha emiatt bajba kerül miért az adófizetőknek kell (nem kölcsön, hanem adományként) megsegíteni azt a bankot, ami majd ezt a pénzt kamatra adja kölcsön ugyanazoknak, akik ezt a banknak adományozták, ezért hiányzik nekik, tehát kölcsön kérik tőle. Azt, hogy miért van ezt így, azt ma sem értem, illetve értem, csak azt nem, hogy ezt miért kell fenntartani, ezt miért kell eltűrni?

A kérdéseim jöttek, és a válaszokat is szép sorban lelem meg hozzájuk. Magam szeretem kilogikázni azokat, a kész válaszok nem nyugtatnak meg, ha már összeáll a kép egy-egy részdologban, akkor keresek hozzá megerősítést.

Amióta így gondolkodom, látom, milyen szörnyű nagy kapacitással működteti a globális hatalom a lebutítást, a gondolatok manipulálását, az elterelést.

Ami legjobban tetszik, ha egy -egy témakörben logikus magyarázatokat találok, akkor jön a klasszikus lealázás, ugyanmár, ezek csak hülye összeesküvés elméletek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr248336532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása