jus archiv

jus archiv

Csak szólok...(meg kell állítani)

2015. augusztus 20. - jus blogja

Csak szólok...


...éppen most tűnt el Görögország, cserébe azért, hogy soha véget nem érően nyöghesse és nyomoroghassa népe a hajdan felvett adósság sokszorosának törlesztését, gyakorlatilag bevállalta az ország megszűnését, mindent át kell adnia a tőkeerős multiknak, kikötőket, szigeteket, közműcégeket, reptereket...

...a mi országunkban milliók élnek az uniós szinthez képest nyomorban, a nyomorgók száma napról-napra növekszik, nem csak nálunk...

...az unióban véget ért a jóléti demokrácia...

...az arab tavasz (had)műveletekkel elindult valami, aminek akkor még nem lehetett látni a folyományait...

...senki nem gondolta volna, hogy az Al Kaida egyszer egy mérsékeltnek nevezhető szervezet lesz, egy másikkal hasonlítva...

...ezeket a szervezeteket létrehozták mesterségesen, pénzzel, paripával, szaktanáccsal, kiképzéssel megsegítve őket...

...az ISIS terrorja uralja közel-keletet, rettegésben tartva a mérsékelt muszlimokat, a keresztényeket, a segélyszolgálatosokat, nőket, gyerekeket, rabszolga és kivégzett jelölteket...nem csak közel-keleten...

...forrong Afrika nagy része, ahol puccsal kötelezték a békében élő népeket az általuk nem óhajtott „demokráciára”, véres öldökléssel lepi el a mindennapokat a káosz...

...ázsiai és afrikai illegális bevándorlók, mint sáskák lepik el az uniót, hazánkba napi ezer-kétezer tiltott belépőt tartóztatnak föl regisztrációra, majd engedik szabadon őket napi zsebpénzzel, igényeiknek megfelelő napi háromszori étkezés biztosításával, ásványvízzel, mert natur ivóvizet nem fogadnak el, márkás ruhákkal, legalizálják számukra az összes olyan köztéren való élést, ahonnan a saját hajléktalanjaink ki lettek tiltva, még az átmeneti menekültség idejére is kimagaslóan jó körülményeket biztosítanak számukra titkos szervezetek dotálásával...

...csak a feltartóztatott, regisztrált menekültek számát tudjuk, a valós számról fogalmunk nem lehet...

...az illegális belépők 5-15 ezer eurót fizetnek azért, hogy az unióba jussanak, hogy ki fizeti ezt ki nekik, még csak most kezdik a titkosszolgálatok kideríteni...

...az újkori népvándorlás kizárólag az európai kontinenst, célként inkább az uniót érinti, sem az USA, sem Kanada, sem más ország nem érintett ebben...

...ebola gyanújával került lét napja észak-olaszországi kórházba egy illegális menekült, az unió területén szabadon utazgatott, Olaszországba Franciaországból érkezett, az őt vizsgáló orvosok, nővérek is karanténba kerültek...

...az arab tavaszt euro-majdan követte...

...USA kézi vezérlésére állt át Ukrajna, de ez az ország az is, ahol tervezik bűncselekménnyé nyilvánítani, ha valaki már nem tudja fizetni a sokszorosára emelkedett energiaszámlákat, ahol általános katonai mozgósításra készülnek...

...több európai országba, jelesül Észtországba, Lettországba, Litvániába, Lengyelországba, Romániába és Bulgáriába vonul(t) be az USA, állandó jelenlétre berendezkedve...a térképen végigpásztázva feltűnik, hogy Szlovákia és Magyarország is a kötelék része, azaz kérdés, mi mikor várhatjuk a megszállást...

...Szlovákia bejelentette, hogy nem egyezik bele az amerikai haderő állandó jelenlétébe, ezek szerint informális szinten, de megérkezett hozzájuk a felszólítás, nem hallani, mit reagál(t) Magyarország, márpedig teljességgel kizárt, hogy egyedül mi nem kaptunk volna ukázt...

...a demokrácia uniójában a legnagyobb titokban készítik elő a transzatlanti egyezményt, amit találóan trójai falónak neveztek el...nem csak népszavazásról, de még csak tájékoztatásról sem lehet szó ez ügyben...

...a TTIP ratifikálása gyakorlatilag az unió és a nemzetállamok feladása, feltétel nélküli megadás (átadása) a hódítónak...

...az unió erre készül...

(eddig ellenőrizhető tények, innen a saját vélemény)

...összességében endlösung...

...csak szólok.

Nem csupán az a kérdés, hogy ki állítja meg Arturo Uit, mert meg kell, de nem elég Uit megállítani, Senki az, csupán egy Arturo, a kérdés, hogy meg lehet-e állítani azt, azokat, akik mindig létrehoznak egy Arturo Uit, hogy saját önös érdekeikért lángba lobbantsák a világot, hogy holokausztokkal ritkítsák az emberiséget, szenvedést, pusztulást, halált hozzanak el a béke és nyugalom helyett, aljasságot, bűnt és kegyetlenséget a tisztesség és becsület helyett.

Nem tudom, meg lehet-e állítani őket, de addig nem sok esély van, míg sokan Ui (S) Arturoknak szavaznak bizalmat, amíg nem képesek, nem akarnak látni, amíg hagyják megvenni, becsapni magukat, amíg az agresszornak szurkolnak, amíg önként mennek és vinnének magukkal mindenkit a megsemmisülésbe …

 


A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr748336550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

16338 2015.08.20. 22:19:28

9. Alex, belinkeltem egy riportokkal tűzdelt összeállítást. Ott a 4.20 és 5.40 percnél hivatkoznak arra, hogy segítik a menekülteket, napi hány száz adag étel, ital, de a ki finanszírozza kérdésre csak zavart semmitmondás a válasz, a másik esetben a hölgyike elmondja, igen, ők pénzzel és márkás ruhákkal, stb. segítik a menekülteket, ez természetes, a ki finanszírozzára nincs válasz. Amúgy a 11-ben írtam Emilkének, mi a titkosszolgálati információ. (Még keresem, hol olvastam, ahogy megtalálom linkelem a forrást.)

16338 2015.08.20. 22:21:00

Max, létezhet, hogy az összes uniós kormány kollaborál?

maxval 2015.08.20. 22:27:41

13. Nehéz ellenállni, De valószínűleg lesznek kiugrások, amint a helyzet rosszabbodik.

337909 2015.08.20. 22:31:06

Minden esetre, ezek a menekültek nem úgy néznek ki, mint akik 5-6-10 ezer km-t gyalogoltak. Egy egy né közöttük néhány gyerek is csalinak, de 95 % életerős, edzett fiatal férfi. Hm.

16338 2015.08.20. 22:33:55

14. Oké Max, de hogy képzelsz ott egy kiugrást, ahol állandó jelleggel állomásozik az us army? Előbb intézték az amerikai hadsereg bevonulásait, ott már nagy mozgástere egy kormánynak sem lehet.

16338 2015.08.20. 22:40:16

15. Nem Emilke, valóban nem úgy néznek ki, de 15 e.euróból már nem biztos, hogy csak gyalogolni kell. Miért ne lehetne megszervezve végig az embercsempészet? Semmit nem tudunk, csak kullogunk az események mögött és eldugott kis médiák apró híreiből próbálunk okosak lenni. a vezető médiák dezinformálnak. Ezt tapasztalom.

251002 2015.08.20. 22:51:25

RE: 11. jus (szerkesztő) 2015. 08. 20. 22:11 Az Unió nem mozdul, egyrészt a tehetetlen döntési mechanizmusok miatt. Másrészt elképzelhető, hogy nem mozdul, mert a TTIP ügyében Németország és Franciaország igenis eladta magát. Sőt, az is lehet, hogy ennél magasabb szinten, az NWO globális célját, a világkormányt illetően is eladta magát Angela Merkel. Vagy egyszerűen a TTIP ügyében elkötelezett, de ahogyan te is írod, nem meri megvádolni az USÁ-t egy ilyen méretű összeesküvésben az UNIÓ ellen.

251002 2015.08.20. 23:02:09

RE: 12. jus (szerkesztő) 2015. 08. 20. 22:19 Igen, a riportfilmet figyelmesen végignéztem, ezt a részt többször is meghallgattam. Hallgatás a válasz. Sajnos ennek alapján csak alapos gyanú van, de bizonyíték nincs. Mindaddig nem lesz, amíg valaki el nem szólja magát. De ilyen gyanúm nekem már korábban is volt. Mégpedig maguk az ilyen-olyan segélyszervezetek. Vedd észre, hogy napok alatt rástartoltak "civilnek" mondott szervezetek erre az egész aid-akcióra. Mégpedig úgy, hogy nyilvánvalóan főállású koordinátoraik vannak ezeknek a szervezeteknek, mert egész nap, munkaidőben lehetetlen, hogy fizetés nélkül csinálják. Valamiből meg is kell élniük. A kisegítő tevékenységet mondjuk napi 4-6 órában el lehet látni önkéntesekkel, akik munkaidő után dolgoznak. Esetleg egyesek munkanélküli segélyen, de ez nem lehet jellemző. A koordinátorok, aki napi 8-10-12 órában végzik ezt a tevékenységet, ők nyilván fizetést kapnak. Ez számukra lehet akár karrier-lehetőség is. Őket ki fizeti? Nos, Onlytól tudom, hogy ők valószínűleg valami segélyszervezettől kapnak fizetést, amelynek az alapító nyilatkozatát is végigböngésztem, és kiderült, hogy tulajdonképpen az EU tartja fenn. Azaz Max Bircaman szavaival élve ezek a civilik az EU fizetett ügynökei. Ez olyasmi, aminek alapján az ember agyában beindul a hangya. Megpróbálom előkeresni ennek az alapítványnak a honlapját, amelyik fizeti ezeket a civileket.

320591 2015.08.20. 23:03:36

Jus! Azt, hogy minden vezető sajtó orgánum dezinformált lenne kétlem... De at Unió dermedtsége félelmetes... már írtam Cubánál is... Jó, hogy szóltál! :((((((( +++++

16338 2015.08.20. 23:07:59

Két érdekesség, abból, amikre hivatkoztam: http://www.info-direkt.at/insider-die-usa-bezahlen-die-schlepper-nach-europa/ http://magyarhirlap.hu/cikk/33128/Tenyleges_menekult_es_terrorista_kozosen_utazhat_Europaba

337909 2015.08.20. 23:13:24

Egyetlen megoldás sejlik föl. Összeszedni, behajózni és az első afrikai parton kitenni. Irány vissza!

16338 2015.08.20. 23:16:37

19. Alex, ha csak egy része is igaz annak amit mondasz, akkor az unió nevében és támogatásával tartják itt nálunk a menekülteket. Azaz. Semmit nem tesznek azért, hogy ne jöjjenek, hogy ne lépjék át a schengeni határt, de mindent megtesznek azért, hogy nálunk ragadjanak. Ez nekem megint nem logikus. Viszont magyarázatot ad arra, hogy miért akarja a magyar kormány felmondani a dublini szerződés(ek)et. Ha még akarja egyáltalán. mert erről is néma kuss van. Sokezer darabos puzzle, melyből a fele, ha megvan. A többit valahol kell keresni. Találd ki, hogy hol!? És még össze is kell rakni. az idő nem nekünk dolgozik.

16338 2015.08.20. 23:22:39

20. Manetti, nem én szóltam. Itt már nagyon sokan szóltak, szólnak, de süketek a fülek és baromi jól érzik magukat árok két szélén egymás ellen acsarkodva a felek. A vezető sajtóorgánumok nagyjából egy érdekeltségi kézben vannak. Mint volt sajtós, ezt tudnod kell mit jelent. (Annak idején nálunk Siklósi legalább elbújtatta a sorok közt olvashatóan írókat, ma már ilyen sincs.) Döbbenetes az unió árulása. Mert ez az, szerintem. De a nemzetállamok miért vannak csendben? Mi van itt?????

16338 2015.08.20. 23:24:45

22. Ha az olyan egyszerű lenne Emilke!!! Meg aztán majd feltesszük a Hófehérke és hét törpe sétahajóra őket....nagyjából ennyi a hajóflottánk. A Dunán. (Nagyon keserűen írtam ezt.)

337909 2015.08.20. 23:35:39

A Dunán, mondod? Hát a Duna a tenger felé folyik, meg aztán tudnak ezek úszni! Hanem, hát az pech.

vektorviktor 2015.08.20. 23:55:43

10. Persze Rambokám... Megint ez a durva erőszak és erőszakra buzdítás, uszítás a békés és légynek sem ártó (ld. Cuba) maxtól!

44711 2015.08.21. 00:28:31

27.Vektorviktor, Ukrajna már tele van amerikai zsoldosokkal. Keletre amerikai tankok érkeznek, talán Magyarországra is. Ki lövetett a Majdanon ? Ki szövetkezik fasiszta miliciákkal ? Ki nem engedte meg az oroszoknak az anyanyelvük használatát ? Ki nevezett ki gyilkos maffiózókat "demokratikus" kormánynak Kiewben ? Ki lőtte szét a Közel-Keletet ? Ki ölette meg Cahvezt és miért kapnak rákot Dél-Amerika elnökei ?

maxval 2015.08.21. 06:32:01

27. Időnként ki kell állni harcolni. Mint Ságvári tette.

20838 2015.08.21. 07:17:26

@28. Cuba Libre c.C. 2015. 08. 21. 0:28 Hát igen. Sokszor csodálom, hogy hogy lehet ennyi, meg még ennél több szálat is megfelelően egyszerre mozgatni. De néha azért összegabalyodnak. Putyin.

20838 2015.08.21. 07:21:35

@30. maxval (látogató) 2015. 08. 21. 6:32 max , megleptél. Nem is akárhogy. Mert azt te is tudod, Hogy Ságvári kommunista volt. Nem baj ? :)

12910 2015.08.21. 07:58:01

"...ázsiai és afrikai illegális bevándorlók, mint sáskák lepik el az uniót, hazánkba napi ezer-kétezer tiltott belépőt tartóztatnak föl regisztrációra, majd engedik szabadon őket napi zsebpénzzel, igényeiknek megfelelő napi háromszori étkezés biztosításával, ásványvízzel, mert natur ivóvizet nem fogadnak el, márkás ruhákkal, legalizálják számukra az összes olyan köztéren való élést, ahonnan a saját hajléktalanjaink ki lettek tiltva, még az átmeneti menekültség idejére is kimagaslóan jó körülményeket biztosítanak számukra titkos szervezetek dotálásával..." álmodtál egy nagyot Jus,

12910 2015.08.21. 08:08:25

"...az illegális belépők 5-15 ezer eurót fizetnek azért, hogy az unióba jussanak, hogy ki fizeti ezt ki nekik, még csak most kezdik a titkosszolgálatok kideríteni..." ...na ki vajon? a liberálfasiszták talán? amúgy Magyarország határáig szerényen 300-500 euróból meg lehet úszni az utat. (olcsó szállodák, vonat, buszjáratok) http://tv2.hu/musoraink/mokka/183956_300-euroba-kerul-a-menekultek-utja-gorogorszagbol-hazankig.html sok szemét hazugság van ebben a posztban, már csak a Boros bagoly rasszista, náci dumája hiányzik a mondataidból.

maxval 2015.08.21. 08:41:13

32. Másodlagos Ságvári politikai beállítottsága a kérdés szempontjából. Nem Ságvári kommunizmusát támogatom, hanem az ellenállását.

16338 2015.08.21. 08:48:30

33. Napi ezer-kétezer bevándorlót regisztrálnak nálunk. Tényadat. Cáfolod? A hajléktalanjaink ki lettek tiltva onnan, ahol most szabadon hajléktalankodhatnak az illegálisan itt tartózkodó idegenek. Tényadat. Cáfolod? A többit a segélyszolgálatosok mondják el a 4.hsz-ben belinkelt riportokban. Menj oda hozzájuk a keletihez és állj le velük vitatkozni, hogy nem is igaz, ők nem is azt csinálják, ami a felvételen látszik és nem is igaz, amit mondanak. Oké?

20838 2015.08.21. 08:54:34

@35. maxval (látogató) 2015. 08. 21. 8:41 Értem én, max. Csakhát.....ahol volt ellenállás, azt a jelenleg utálni divatos büdösmocskoshazátlan komenisták csinálták...még a mi nagyon szegénykés ellenállásocskánkat is. Talán az egy Bajcsy-Zsilinszkyt kivéve. Meg most a kurdoknál...hogy a fenébe van ez?

16338 2015.08.21. 08:58:30

34. Ne állítsd valamiről, hogy hazugság, amíg nem tudod cáfolni. Persze, hogy elméletileg akár ingyen is el lehet jutni ide, pár hónap séta, guberálás, alvás a szabad ég alatt, mosás a hegyi patakokban...stb. És ne próbáld úgy beállítani, hogy azt írtam volna, hogy a liberálfasiszták fizetik mindezt. Kérdés volt, hogy ki(k) szponzoráljá(k). Nézd Yankari, vagy normálisan vitass dolgokat, vagy mellőzz inkább.

16338 2015.08.21. 09:05:03

26. Emilke, ha ki lehet szűrni azokat a keveseket, akik valóban jogosan életüket féltő, gyerekeikkel érkező menekültek, azoknak minimum járna a normális hajó és az, hogy biztonságba szállítsák őket. De hogy szűröd ki? (Persze jogos a kérdés, akinél semmilyen önigazolásra szolgáló irat nincs, az mondhat-e bármiben igazat? Ha már magáról nem akar árulkodni.)

44711 2015.08.21. 09:26:42

31.kormos, igen, ha van egy felkészült vezető és némi eszköz a kezében, akkor hamar kiderül, hogy a király meztelen.

337909 2015.08.21. 10:00:39

Magyarországot meg kell védeni. Minden eszközzel. Először lakjanak jól a magyar gyerekek, kerüljön fedél a magyar hajléktalan feje fölé, a feleslegből adhatunk. Ha nincs felesleg, nem adunk.

20838 2015.08.21. 11:07:23

@41. Csokifalat 2015. 08. 21. 10:00 "Először lakjanak jól a magyar gyerekek, kerüljön fedél a magyar hajléktalan feje fölé," Hát hiszen.... Eszembe jutnak a "felzárkóztató" programok... Hány milliárd tűnt el "liberális" kezeken...

vektorviktor 2015.08.21. 11:55:03

semmilyen erőszak nem vezet előre csak a nyomort szüli újra partizánháború, meg Ságvári ellenállása, hová kerültem? :(

20838 2015.08.21. 12:06:42

@43. vektorviktor (látogató) 2015. 08. 21. 11:55 Tolsztojánus lennél? "Ne állj ellent a gonosznak!" És ha a gonosz erőszakos? Odatartod a másik orcádat is? Mert én nem. Igaz, ateista vagyok.

20838 2015.08.21. 12:19:23

@44. kormos 2015. 08. 21. 12:06 Közben jutott eszembe, most nincs kedvem pontosan utánanézni. Tinédzserkorom egyik meghatározó olvasmányélménye volt Irwin Shaw "Oroszlánkölykök" c. regénye. Abban mond Hardenburg hadnagy valami ilyesmit Diestl őrmesternek, messze nem szó szerint: Százezer kötet könyv sem képes megállítani egyetlen könnyű páncélost. Aztán valami olyasmit: Egy különítmény ki tud irtani egy délután egy falut, és este nyugodtan megihat rá egy láda rablott bort. Ne állj ellent?

337909 2015.08.21. 13:05:16

Unom, kurvára unom a menekülteket.

vektorviktor 2015.08.21. 13:06:25

45. szerintem ez itt és most nem valóság ne tegyünk úgy, mintha a fegyveres ellenség a falvainkat fosztogatná éppen

23353 2015.08.21. 14:08:32

Érdekes poszt...kissé félreveri a harangot és tele van túlzásokkal, De a probléma reális. A menekültek a nyomorúság, és háborúk elől jönnek, szerintem saját pénzükön...de a kiváltó okokban...a nyugatnak része van. Minden beavatkozás után, kezdve Vietnammal volt menekülés. Ezt látod most is. Plusz Afrika egy részében nyomor van. Ha hallanátok az amerikai republikánus elnökjelöltek hozzáállását a világ prpblémáihoz, és a külpolitikához úgy általában, mint én itt mást sem hallok, még ilyesztőbb lenne ez a kép. Mert az az érzésem hogy a következő elnök ők közül foj jönni, nem demokrata lesz, és vissza fogjátok még sírni Obamát, aki a lehető legjobb....legbaloldalibb.

20838 2015.08.21. 14:14:05

@47. vektorviktor (látogató) 2015. 08. 21. 13:06 "ne tegyünk úgy, mintha a fegyveres ellenség a falvainkat fosztogatná éppen" Pedig valami ilyesmi történik. Csak nem olyan direkt módon.

336586 2015.08.21. 14:39:49

23. jus (szerkesztő) 2015. 08. 20. 23:16 Helyükre kell tenni a dolgokat. A globalista diktatúrában az EU a szervezés alatt álló világállam eröszakszervezete. Nem lehet EU érdekekröl beszélni, meg árulásról, hiszen a szervezetnek eleve más a feladata. Persze a megtévesztés zajlik, úgy tesznek, mintha....., de amikor Obama beszól Merkelnek a görögök miatt, akkor rögtön változik a menet. Sajnos totális a kiszolgáltatottság. Az utóbbi idök eseményei - arab tavasz, Egyiptom, Ukrajna, népvándorlás - Európai népei számára egyetlen megoldást kívánnak, az oroszok felé fordulást, atermészetes eurázsiai szövetség létrehozását. Az EU , meg maguk a bérenc államok ezt nem fogják maguktól meglépni, az világos. Le kellene szakadni az agyment "angolszász" bandáról, ha élni akarunk. Persze ez is csa utópia, de a reálisabb elképzelések mind szörnyüek.

336586 2015.08.21. 14:43:13

43. vektorviktor (látogató) 2015. 08. 21. 11:55 Hallottuk ezt töled pl. Líbia kapcsán?

16338 2015.08.21. 15:20:46

48. Little, igazából nem tudom, hogy mit érzel túlzásnak a leírtakból. Megpróbáltam csak több helyen elérhető hírből, vállalt riportokból összeállítani az anyagot. Mondjuk elég szedett-vedett, kevés időm volt. De tényadatokra koncentráltam. Sorba rakva ezeket, valóban túlzásnak tűnik. De te konkrétan melyik pontokban és mit vélsz túlzásnak?

maxval 2015.08.21. 15:21:49

37. Na és?

16338 2015.08.21. 15:35:32

50. Napos, az unió az nwo világállamának az erőszakszervezete? De hiszen a fegyverek - hagyományos, ill. biológiai, kémiai, de akár ezeken is túllépő (pld.drónok) és hibridizált technológiák - döntő része az államok kezében van, az unió elbújhat mögötte. Képtelen vagyok elhinni, hogy egyetlen egy fajsúlyos unióbeli politikus nem áll fel és nem mondja azt, hogy elég volt. Nem hiszem, hogy mindenki félti a szaros kis életét, hiszen nem egyszerű közemberekről van szó! Valamiért lettek politikusok, nem tudom feltételezni, hogy mind-mind kivétel nélkül csupán a pénzért, hogy mind, kivétel nélkül kollaboráns. Nézd, nem csak uniós médiákat próbálok olvasni, hanem keleti és orosz lapokat is. Hát ott nem hiszem, hogy ne írnák meg...hacsak...

12910 2015.08.21. 15:52:47

jus, ezt cáfolom, mert ez nem igaz: " majd engedik szabadon őket napi zsebpénzzel, igényeiknek megfelelő napi háromszori étkezés biztosításával, ásványvízzel, mert natur ivóvizet nem fogadnak el, márkás ruhákkal, legalizálják számukra az összes olyan köztéren való élést," hazudsz, és akiktől leveszed az infót, azok is hazudnak.

12910 2015.08.21. 15:57:53

ide másolom neked Erdő Péter bíboros tegnapi beszédét a hívőkhöz, de azokhoz is szólt, akik kínosan feszenghettek a beszéd hallatán. neked is szól, jus: "Krisztusban Kedves Testvérek! 1. Szent István napján mindig ugyanazt a személyt ünnepeljük: államalapító első szent királyunkat. Ugyanazok a szentmise olvasmányai is. De ugyanaz az életszentség, ugyanazok a szentírási sorok évről évre új igazságokat villantanak fel. Mert minden évnek van sajátos hangulata, minden évben sajátos a helyzet, az örök igazságok üzenetein belül minden évnek megvan a maga témája. 2. Az idén a téma az utcán hever! A szó szoros értelmében. Pályaudvaraink környékén vagy országunk déli határa közelében. A határunkat átlépő emberek ezrei új és új kérdések elé állítanak mindannyiunkat. Hallunk menekültekről, üldözöttekről, szörnyű háborúk és polgárháborúk áldozatairól, hallunk tömegekről, akik a jobb élet reményében indulnak meg a világ szerencsésebb része felé. Először csak hírek érkeztek, csak társadalmi viták hangzottak fel. Egy ideig a külföldi tudósítások uralták a képzeletünket. Azok a tömegek jelentek meg a szemünk előtt, akik túlterhelt lélekvesztőkön igyekeztek Líbiából Olaszországba jutni, és akik közül újra és újra százak fulladtak a Földközi-tengerbe. Hallottuk Szentatyánk, Ferenc pápa bátor megszólalásait is, amelyek szenvedélyesen fejezték ki a bajbajutott emberek iránti együttérző, keresztény szeretetet. Aztán hallottunk nagy, nemzetközi vitákról, útkeresésekről és európai folyamatokról, gazdasági és jogi problémákról. Nem sokkal később hazánkban is immár mindenki számára látható módon megjelentek azok az emberek, akiket sokan menekülteknek, mások migránsoknak neveznek. És el kellett gondolkodnunk arról, hogy mit látunk a mai világban. Az idősebb generációknak eszükbe jutottak a régi tapasztalatok. A háború utáni kitelepítések vagy menekülések – mondjuk a németeké Magyarországról, vagy a magyaroké a szomszédos országokból. Tömeges szenvedések emlékei. Olyan eseménysorok, amelyek Isten szolgája Mindszenty József bíborost sokszor arra kényszerítették, hogy bátran felemelje a szavát az emberi személy és az emberi méltóság védelmében. Sokakban megjelentek Európa-szerte, és nem csak hazánkban, az aggodalmak is. Sok egyoldalú nyilatkozat hangzott el. Felmerült a kérdés, hogyan lehet az, hogy ugyanabban a világban élünk, de az egyik ember csak az egyik elemét, a másik pedig csak a másik vonatkozását tudja látni ugyanannak a dolognak. Aztán jöttek a számok, a statisztikák, az előrejelzések, és ma ott tartunk, hogy mindenki elismeri: itt hatalmas, nemzetközi méretű folyamatról van szó. Olyan történésről, amely messze meghaladja akár az egyéni lehetőségeinket, akár országunk képességeit és méreteit. Olyan jelenséggel állunk szemben, amelynek teljes mélységét, okait, hatásait nem ismerjük, talán nem is tudjuk megismerni. 3. Akkor hát mi a teendő? Mit mondhat a hívő ember, mit mondhat az Egyház? Vagy jobban teszi, ha bölcsen hallgat, mert hogyan minősítse erkölcsileg azt, aminek a tényleges valóságát nem is egészen ismeri? Ez azonban helytelen válasz lenne. A csüggedés kísértése. Mert mióta világ a világ és ember az ember, újra és újra szembe kellett néznie olyan jelenségekkel, amelyeket nem ismert és nem értett teljesen. De cselekedni mégis kellett, és az élet sokszor nem ad gondolkodási időt. Milyen útmutatást ad nekünk a hitünk? Mire tanít Szent István öröksége? Tanít a segítő szeretetre, tanít a felelősségre önmagunk és életünk alapvető intézményei iránt és tanít a Gondviselésbe vetett bizalomra. Mindenekelőtt maga Krisztus a szeretet parancsát főparancsnak nevezte: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és minden erődből (…) Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” Minden emberben meglátjuk Isten képét, mindenkinek, aki valódi szükséget szenved, segíteni akarunk. De az sem újdonság a történelemben, hogy a javak, az erőforrások, a lehetőségek nem elegendők mindenki számára. Mindenekelőtt tehát az igazságtalanságokkal kell szakítanunk. A nagy, a nemzetközi, a globális igazságtalanságokkal, például azzal, hogy önző gazdasági érdekek miatt tönkretesszük a környezetünket, hogy nagy térségek maradnak ivóvíz nélkül, hogy országnyi területeken válik lehetetlenné a klímaváltozás miatt a mezőgazdasági termelés és az egyszerű emberek élete. De idetartozik az is, ha ugyanaz a munka az egyik országban úgy tűnik, tízszer vagy százszor több fizetésre jogosít, mint a másikban. Hazánkból is fiatal, életerős emberek sokasága vándorol ma nyugatra, mert úgy látja, csak így tudja megtervezni az életét, így tud lakáshoz jutni, családot alapítani. Ráadásul az az ember érzése, hogy ez nem is főként a magyarországi munkáltatók bűne, hanem rendszerszintű probléma, amit az egyén aligha tud megváltoztatni. De segíthetünk, és hála Istennek, szerény lehetőségeinkhez mérten tudunk is segíteni karitatív és emberi problémákban, és ebben egyházi közösségeink ki is veszik a részüket. Tisztelet illeti a Karitász, a Máltai Szeretetszolgálat, számos szerzetesrend, a Szent Egyed Közösség és sok-sok más katolikus és egyéb szervezet és közösség munkáját, akik emberséggel és szeretettel segítik azokat, akik a legjobban rászorulnak. 4. Szent István király Intelmeiben csodálatos, harmonikus rend képét rajzolja fel. A katolikus hit megtartásáról, az Egyházról, a főemberek és a katonák megbecsüléséről, az igazságosság és a béketűrés tiszteletben tartásáról beszél. Vagyis az igaz meggyőződésen alapuló igazságos rend képét rajzolja fel, a béketűrésről és az igaz ítéletről szól (Intelmek V, 2). Ezután tér ki a vendégekre és jövevényekre, az irántuk való jóindulatra, és figyelmezteti fiát, nehogy lerombolja azt, amit István király maga épített; szétszórja azt, amit ő maga „fogott össze” (Intelmek VI, 3). Egyszerre tartja szem előtt a rendezett és igazságosan működő országot és a felelős, befogadó nyitottságot. Megvan tehát mindenkinek a hivatása és a felelőssége. És megvannak azok az értékek is, amelyek a segítő szeretetet hosszú távon lehetővé teszik. Ilyen érték mindenekelőtt a család. Mert ott tanulunk meg egymásra figyelni, ott tanuljuk meg, hogy rá vagyunk utalva egymásra. Mai korunk sokszor arra csábít, hogy szétszórtak, önzők legyünk és elszigetelődjünk egymástól. De az igazi közösségre és a meghittségre mégis mindenki vágyik. Kell tehát a jó család már azért is, hogy szeretettel tudjuk fogadni azt, akitől esetleg az élet megtagadta, hogy családhoz tartozzék. És kell a nemzet. Kell az a közösség, amely átadja a nyelvet, a kultúrát, a történelmi tapasztalatokat, amely a saját zsenialitásával a maga módján tud szembe nézni az új és új kihívásokkal. Aki a saját értékeit ismeri és megbecsüli, az tudja tiszteletben tartani a másokét is. Tehát felelősek vagyunk családjaink és népünk iránt, de ez nem önzést jelent, hanem adni kész, bölcs felelősséget. És érték, örök érték az Egyház, a Krisztusban hívők közössége, ahová az egész emberiség meghívást kapott. Felelősek vagyunk azért, hogy Egyházunk örömteli, meghívó közösség legyen. Hogy arról ismerje meg Krisztus tanítványait a világ, hogy mennyire szeretik egymást. 5. Szent István király élete végén országát a Boldogságos Szűz Máriának ajánlotta. Mert minden nagylelkű igyekezet és minden emberi bölcsesség kevésnek bizonyulhat egy drámai történelmi helyzetben. István király azonban még élete végén is tanít minket. Arra tanít, hogy minden igyekezetünkön túl szükségünk van a bizalomra. Mert Isten nem hagy magunkra minket, gondja van ránk. Mindannyiunkat egyénileg is az örök boldogságra hív, de a Teremtő szeretetével nézi a népeket is. Szűz Mária mindannyiunk édesanyja. De nekünk, magyaroknak, különösen is Nagyasszonyunk és Patrónánk. Bízzunk hát szabadító segítségében. Majdnem háromszázharminc éve, hogy Buda felszabadult, hogy a Mátyás-templomból újra keresztény templom lett, hogy itt, a Kárpát-medence közepén megújult a kereszténység és a magyarság. Ezzel a bizalommal kérjük most is: Magyarok Nagyasszonya, Boldogságos Szűz Mária, könyörögj értünk! Szent István király, könyörögj értünk! Ámen."

12910 2015.08.21. 16:05:28

na, ehhez mit szólsz jus? amúgy a kipénzeliamenekülteket, hátazusa, ez annyira vonás, hogy ettől már hányni kell. a vonát ki pénzeli amúgy? te pedig bőven szégyelld magad!

23353 2015.08.21. 16:08:39

re 48. little 2015. 08. 21. 14:08 Kedves jus. Hasonlóan yankari 55-ös kommentjéhez, én is úgy érzem a menekültek kérdését, és annak okát hamisan vázolod fel. Mintha pénzelnék, mintha valaki ösztökélné őket???És hogy igenis itt a pénz menjetek, árasszátok el az EU-t! Pedig a káosz, polgárháború és éhség elöl menekülenek, ők maguk, azzal amit vinni tudnak. Ha a napi televizión nem látod ezek szerencsétlenségét, ha ilyen cinikus rémhíreknek és mende-mondának hitelt látszol adni, "...márkás ruhák...stb" levizezed az egyébként jópár jó meglátásodat, ami ebben ebben a posztban elismerten megírtál.

44711 2015.08.21. 16:09:33

45.kormos, ez nagyon igaz. Persze az amerikai katonának van kultusza, amikor ezerszám lövetik agyon őket az olajért, a konszernek érdekéért, amikor valóban gyilkosokká teszik őket a céltalan bombázásokkal . Hősök akkor is, amikor magukra hagyják a "felszabadított", Kadhafi alatt polgárosodott réteget és hősök, amikor bátrán kivonultak az általuk anarchiába döntött Irakból. Minden más katona terrorist, kivéve, ha az amerikaiak kombattánsa, mint a dicsőséges iraki kormányhadsereg,amely a legmodernebb fegyverekkel látja el az IS - t. Biztosan a tesztoszteron vezette az YPG - t a Sindjar hegyen és Kobaniban is, nem pedig az, hogy nem volt kedvük kivégeztetni magukat a barbárokkal. Ők nem is kapnak fegyvert senkitől, még a jasidek megmentéséért sem, amit a bátor amerika a tv-ben nézett végig.

44711 2015.08.21. 16:15:08

Mint meggyőződéses ateista hányingert kapok attól, amikor a kereszténység és a vallásos emberek ellen minden érvet felhozó, őket lenéző és maradi primitiveknek nevező eszmék képviselői most a keresztény egyház vezetőit idézik saját érdekükben. Máskor gyalázkodnak velük, nevetségessé teszik őket, most meg korúsban éneklik vissza, amit hallanak. Ez éppen olyan hiteltelen, mint amilyen hiteltelenek ők maguk.

20838 2015.08.21. 16:44:00

53. maxval (látogató) 2015. 08. 21. 15:21 Ellenállásról beszéltél. Én meg utánagondoltam: a legutóbbi világégésnél kik is csináltak ilyesmit. És most nem látok ilyen erőt. A szélsőjobb? Ugyan...

20838 2015.08.21. 16:47:50

@58. little 2015. 08. 21. 16:08 Úgy tűnik, itt elég sokan másképp látjuk...

16338 2015.08.21. 17:22:16

55. Tudod Yankari, ha te vagy a segélyszervezet szóvívője, akit a pályaudvaron interjuvoltak meg, ha te vagy az a két segélymunkás, akiket a Köztársaság téren, akkor téged is tudnálak idézni, de te nem voltál ott - gondolom - így csak azt tudom idézni, amit ők, a segítők mondtak. Tehát, neked semmi jogod arra, hogy engem vádolj hazugsággal!!! Én idéztem. Menj, és vágd a segélyszervezet szóvivőjének a pofájába, hogy hazudik, tedd ezt a segítő munkásokkal is, mondd meg nekik, te tudod az igazságot, nem ők, akik ebben élnek! De ne engem hazugozz!!! És innentől kezdve te szégyelld magad a rágalomért! A ki szponzorálja a menekültek vonulását...kérdésem volt, a válaszom pedig az, hogy a titkosszolgálatok már kezdenek képben lenni, erre tettem be egy osztrák újság linkjét, valamint hasonló - de nem ugyanazon - témában a MH cikkét. Mi köze ennek az egésznek Vonához?? Amikor az volt téma, arról írtam, most sehol nincs képben a Jobbik. Úgy hiszem. Kínosan ügyeltem, semmi olyat ne írjak, amiket ők jelentettek ki. Nem mintha attól ne lehetne igaz, csak éppen tudtam, hogy ez a vesszőparipátok, "ha Jobbikosok (is) mondják, akkor obovo náci duma", dögunamlas már ez így. Mit szólok Erdő beszédéhez? Mit szólnék? Nem vagyok vallásos. Amúgy pedig én Koppányt pártoltam volna, ha akkor élek. De Erdőnek sok mindenben igaza van. (Fogadni mernék, hogy én teljesen mást olvasok ki a beszédéből, mint te.) Csak nem ez a poszt témája.

12910 2015.08.21. 17:28:36

60-ra mivel egyházi vezetőt én idéztem, gondolom nekem szól a komment. Cuba, te mennyit kapsz az itteni trollkodásodért? alszol a nap 24 órájában valamikor? hányinger stimmel, amikor véletlenül olvasom a bejegyzéseidet. azt pedig, hogy ki a hiteltelen, nem egy troll fogja megmondani a nolblog olvasótáborának. hülyegyerek.

16338 2015.08.21. 17:37:23

58. Little, abban amit kifogásol Yankari az 55-ben, én idéztem a segélyszervezet szóvivőjét, valamint két segélymunkást. DE. Ha bőven van pénzük az útra ezeknek a menekülteknek, akkor miért kell ennyi sok összeget rájuk fordítani? Magyarországon négymillióan élnek olyan szinten, hogy ötven család sem tudná összedobni, még az ötezer eurót sem!! Nem éri el a száz eurót a szegény családok egy főre esője!! 25 ezer forint havi egy főre eső jövedelem felett már segély sem jár!!! Hogy nevezhetünk mi, itt, ebben a nyomorultak országában szegénynek olyat, akinek van pénze útra kelni?? Itt a négymilliónak már a megyeszékhelyre sincs pénze beutazni koszhadt busszal!!! Háború elől menekülnek? Hová? Ha a harcoktól akarják távol tartani a családjukat, akkor miért kell az unió közepéig meg sem állni? Little, logikusan gondolkodj kérlek! A gazdasági menekült jobban élt otthonában, mint nálunk az ország fele. A háború elől menekülő család pedig nem vándorol végig tíz országot, az első békés helyen letelepszik. Ha van pénze, megy hivatalos úton, ha nincs, akkor az első biztonságos pontig. Mert azt tudjuk, az embercsempészek milyen horror árért dolgoznak!! Miért nincsenek papírjaik a menekülteknek? Ha nem vállalják önmagukat, mit lehet elhinni nekik? Ezeket itt is és máshol is már sokat kérdezték, ezek a logikus kérdések. Ezekre próbálj önmagadnak válaszolni. én is így kezdtem.

23353 2015.08.21. 17:39:08

re 62. kormos 2015. 08. 21. 16:47 Én csak azt irhatom ahogy én látom.

16338 2015.08.21. 17:43:56

64. A személyeskedő hozzászólásokat kis időre beteszem a moderálandók közé, ahogy megnyugodtak a kedélyek természetesen visszahelyezem őket mindenki okulására.

336586 2015.08.21. 17:50:55

54. jus (szerkesztő) 2015. 08. 21. 15:35 Az EU eröszakszervezet abban az értelem, ahogyan egy állam eröszakszervezet. A fegyverhordozó természetesen az USA. Ha Morvai - aki szerintem ráadásul egészen más játékot játszik - de valami hasonlót mond az EP-ben, akkor megvonják töle a szót és nem is hallasz róla. Fajsúlyos politikus pedig nem lehet, ak nem áll be a sorba. Mi lett Klaus-szal? Vagy Haider-rel? Eltüntek. Ki így, ki úgy.

336586 2015.08.21. 17:59:34

57. yankari 2015. 08. 21. 16:05 Hányni azt tudsz, de mást sem. Vagy mondjad el, hogyan jön idáig egy afgán, papírok és saját pénz nélkül. Ráadásul csak az utóbbi idöben, de tömegesen. Vagy hogyan jönnek át Izraelen, a falakon a menekülök. Én már vagy 20 éve várom, mikor indulnak el a menekülök. De nem úgy gondoltam, hogy ebben az összeállításban, ezen a módon. Rádásul úgy gondoltam, hogy az EU meg tudja magát védeni. Azért vártam rá, mert fenntarthatatlan, ahogy a világ müködik. Az USArmy segítségével elrabolnak mindent, hogy a tulajdonosi hatalmukat biztosítsák, a lakájaikat mint téged vagy az usákokat hízlalják.

23353 2015.08.21. 18:03:11

re 64. jus (szerkesztő) 2015. 08. 21. 17:37 A menekültek cselekedeit kérdőjelezni, arra a ma már nem látható kiskori látványra emlékeztet engem, amikor egy kocsis a dögfáradt lovát verte hogy az a Fenyves úton felhúzza nehéz terhét....de a ló képtelen volt arra. Hogy miért nem állnak meg rögvest Törökben, Görögben...?...gondolkozzál. Tovább űzik őket...mit tudom én. Nem érdekes, a forrást kell orvosolni, a kocsisnak egy extra lóra volt szüksége.

20838 2015.08.21. 18:22:17

@65. little 2015. 08. 21. 17:39 Hiszen nincs is ezzel baj. Csak másképp látszik a páholyból. Mi meg itt-ott már statiszták vagyunk. Ha nem éppen zsiinóron rángatott bábok.

178873 2015.08.21. 18:35:38

Kedves Jus! Már egyszer foglalkoztál a TTIP kérdésével, akkor megálltam, hogy ne szóljak hozzá. De most kifejezetten azt írtad "eddig a tények" - és ezt megelőzően esett szó a szerződésről, amely itt úgy szerepel, mint ami a legnagyobb titokban készül, és Európa teljes önfeladása van benne. Vagyis ezt tényként kezeled. Mire föl? Ha a legnagyobb titokban készül, akkor honnan tudod, hogy mi van benne, ha nem politikusok tálalásából? És akkor most pár szó arról, hogy a legnagyobb titokban. Ezt még Pogátsa se meri állítani. Igyekszik ugyan negligálni, meg eltérő szövegkörnyezetbe helyezni, de még ő is leírja: " a dokumentumoknak az amerikai fél által is hozzáférhetővé tett részeit az európai polgárok is immáron megismerhették." Olyannyira, hogy a ITTP-vel kapcsolatos anyagok szabadon olvashatók az EU honlapján (http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/). Valamint még egy adalék, az osztrák egyetemeken ezeket a tárgyalási kereteket a diákokkal közösen elemzik a tanárok. A legnagyobb titokban! :)

251002 2015.08.21. 19:00:14

RE: 71. solide 2015. 08. 21. 18:35 A TTIP-vel kapcsolatban a "legnagyobb titok" fogalmát lehet ám úgy is értelmezni, hogy van, amiről beszélnek, és van, amiről egy szót sem. Erről mi a véleményed?

freitag 2015.08.21. 19:02:24

71. Amit tartalmaz a TTIP : http://o2s.netbuild.hu/wp-content/uploads/2014/12/Freitag_TTIP.pdf

178873 2015.08.21. 19:04:48

72. aLEx Az, hogy utána lehet olvasni. Innentől kezdve már csupán politikai bizalom kérdése, hogy kinek hiszek. Annak, aki azt állítja, hogy a legfontosabb dolgok titokban zajlanak, vagy annak, aki szerint a nyilvánosság előtt. De bizonyítékot arra - nem spekulációt, hanem bizonyítékot -, hogy Európát alapvetően hátrányosan érintő szövegrészek vannak a legnagyobb titokban tartva, még senki nem tudott prezentálni.

freitag 2015.08.21. 19:10:07

Tárgyalások titkossága: "Az azóta eltelt időszakban több részlet is kiderült a tervezett megállapodásról, amely ellen nemzetközi szinten is széles körű tiltakozások indultak meg, de a tisztánlátást nem segíti a tárgyalások titkossága, és az Európai Bizottság által a TTIP-vel kapcsolatos aggodalmak leszerelése érdekében bevetett kommunikációs stratégia. [2] Általánosságban kijelenthető, hogy a TTIP az eddigi egyik legambiciózusabb kétoldalú szabad kereskedelmi megállapodás lenne – bár ezt, feltehetően a WTO-val és más szabad kereskedelmi megállapodásokkal szembeni korábbi tiltakozások tapasztalatai alapján megpróbálják titkolni, s feltehetően ezért is választották a kommunikációs szempontból semlegesebbnek ható Transzatlanti Kereskedelmi és Befektetési Partnerség elnevezést."

23353 2015.08.21. 19:47:49

re 70. kormos 2015. 08. 21. 18:22 Ha az gondolod hogy statiszta vagy, avagy zsinóron rángatnak, akkor megadtad magad. Lám a menekültek nem adták meg magukat.

336586 2015.08.21. 20:53:36

71. solide 2015. 08. 21. 18:35 Ha minden megismerhetö, akkor miért is titkosak - hivatalosan - a tárgyalások? Elég szörnyüek a megismert problémák is , ha az EU elfogadja - meg persze ratifikálják is az egyes államok, amit nem fognak merni megtagadni - , akkor a rabszolgaság következö fokára lépünk. A lehetséges titkos záradékokat pedig láthatóan fel se mered tételezni. Jogos, hiszen az USA tisztességes hatalom, csak 100ezreket gyilkol meg szükség esetén, még nem tart milliárdos nagyságrendnél. És a többi.

336586 2015.08.21. 20:56:07

76. little 2015. 08. 21. 19:47 Te mérnökember lennél? A logikád nem arra utal. Nem zavar, hogy van olyan, hogy valóság? Függetlenül, ki mit gondol róla?

23353 2015.08.21. 21:10:39

re 78. napos 2015. 08. 21. 20:56 kKedves napos. Másképpen nézzünk és másképpen értelmezzük ezeket a dolgokat. Valaki Kínából, vagy Braziliából megintcsak másképpen vélekedhet. Ez az érdekessége a diszkurzusnak, én téged, de senkit sem, nem akarok meggyőzni.....

12910 2015.08.21. 21:35:21

Csokifalat/Emilke, te meg mi a fasztól félsz? tőled már nem veszik el az emigránsok a nyugdíjadat, sőt, ha munkához jutnak, neked termelik ki, baszod, vén hülye gazdasági menekült!

178873 2015.08.21. 21:40:38

77. napos Elég régen kiderült már, hogy Te másképp látod a világot mint én. Meggyőzni se Te nem fogsz engem, se én téged. Ez lett oka (mind jól tudjuk ezt tengerpart bús mezéjén), hogy nem is kíséreltem meg veled megvitatni ezt a kérdést.

251002 2015.08.21. 21:52:36

RE: 74. solide 2015. 08. 21. 19:04 Amikor megnyitom a linket, amit te adtál meg, azonnal meglátok egy reklám szöveget: "Trade Means Jobs"! Nekem eleve itt kezdődnek a problémáim, hogy ez hazugság. Mi az, amit ez az egész sugalmaz? Hogy milyen jó nekünk, mert ettől lesz munkák, jön a jólét és heurréka! A valóság ezzel szemben micsoda? Az, hogy ez a szerződés SZABADKERESKEDELMI SZERZŐDÉS! Ami mit is jelent? Alapvetően mindenfajta vámok és támogatások eltörlését! Kinek kedvez ez? A nagy cégeknek, a multiknak. És kinek nem kedvez? Azoknak, akik versenyhátránnyal indulnak. Azaz a kis országoknak, a gyenge gazdaságoknak. Vagyis ezzel az egésszel megont csak a periféria országok gazdasági érdekei sérülnek! A profit megint csak a multikhoz áramlik, ők azt szépen kiszivattyúzzák, mi pedig le vagyunk szarva! Ez a lényege a szabadkereskedelmi szerződéseknek. És akkor még egy szót sem szóltam arról, hogy mi az, ami titokban folyik. Hogy mi az, amiről nem is esik szó? Nekem éppen elég ennyi félretájékoztatás, hogy de jó ez nekünk, közben a fenéket! Hogy én kinek hiszek? Nos, ha az EU egy ekkora hazugságot leír a honlapjának a fejlécében, akkor már eleve nem hiszek az EU propagandának. AZ EU NEM A MI ÉRDEKÜNKBEN KÖTI MEG EZT AZ EGYEZMÉNYT, HANEM A NAGYOK, A NAGY AMERIKAI ÉS A NAGY NÉMET CÉGEK ÉRDEKÉBEN! EBBŐL MAGYARORSZÁGNAK, A MAGYAR TERMELŐNEK ÉS A MAGYAR FOGYASZTÓNAK KIZÁRT DOLOG, HOGY HASZNA SZÁRMAZNA! Nekem ez a bajom...

251002 2015.08.21. 21:55:11

RE: 76. little 2015. 08. 21. 19:47 "Lám a menekültek nem adták meg magukat." Ejnye Little! Össze-vissza beszélsz! Még mindig nem tisztáztuk ám, hogy a migránsok között KI A MENEKÜLT!? Te azt hiszed, hogy az mind "menekült"? Mert nagy tévedésben vagy!

16338 2015.08.21. 21:58:22

67. Napos, Morvai felszólalásait mindig meg lehet hallgatni, az Alfahír szokta volt közölni. (Aztán a fene sem tudja, hogy mindet propagálják-e). Arra gondoltam, hogy a világtörténelem minden részletében találsz renitenseket, lázadókat, mártírokat. Itten feljebb Max is hozott példát a hazai kínálatból, na, de forradalmárok mindig voltak. Tudjuk, persze, hogy tudjuk, hogy soha nem tudjuk meg a maiakról, mi is lett velük. Talán Kennedyvel kezdhetnénk a furcsa dolgokat. DE. Nem létezik, hogy ma egyetlen egy lázadó, forradalmár sincs!!! Nem létezik, hogy ma csak beszariak vannak!! Istenem, hol vannak a férfiak???

251002 2015.08.21. 21:59:31

RE: 79. little 2015. 08. 21. 21:10 "... én téged, de senkit sem, nem akarok meggyőzni..." Mégis, mint egy végtelenített kazettán nyomod ugyanazt a süket dumát. Minek? Ki a menekült a migránsok között? Az, aki az 1951. évi Menekültügyi Rendelet menekültnek minősít. Nem ám az, akit te annak gondolsz.

16338 2015.08.21. 22:03:49

69. Drága, kedves Little, figyelj már egy kicsit rám, az írásomra. Kérlek!!! Abban tökéletesen egyetértek veled, hogy a forrásnál kell beavatkozni, a gyökereknél kell orvosolni a "problémát." De jelenleg egyetlen egy hatalom nem akarja orvosolni a "problémát", sem a gyökereknél, sem máshol. EZ A KURVA NAGY KÉRDŐ ÉS FELKIÁLTÓJEL HELYE!!! De hiszen erről írtam!!

16338 2015.08.21. 22:13:14

71. Solide, a titokban zajlik alatt azt értettem, hogy egy ilyen fajsúlyos dolognál a legkevesebb lenne, hogy minden egyes tárgyalás jegyzőkönyve nyilvános legyen. Hogy a kormánynyali média éppen úgy, mint a akkorisbukjonazorbán média pontosan és érthetően, mi több, magyarázatokkal és percről-percre tudósítson róla. Hogy írjanak ki népszavazást erről. És így tovább. Ma a téma agyonhallgatott. Itt vidéken én, ha bárkire rákérdezek - pedig itt orrba-szájba tévéznek a népek - gőzük nincs róla, miről faggatom őket. Ha pedig azt mondom, a szabadkereskedelmi megállapodás, azt gondolják, hogy valami vámmentességről van szó. Semmi felvilágosítás, semmi olyan, mint volt az én gyerekkoromban az új gazdasági mechanizmusról, semmi olyan, mint volt a Nato csatlakozás előtt, semmi olyan, mint az uniós csatlakozás előtt volt. a nép előtt egy rejtett dolog.Ha vagy annyira sajtóbúvár, akkor persze tudsz róla, mi több, bizonyos infók el is jutnak hozzád. De ez az egész így nagyon sánta, nagyon a torka véres. Nem gondolod??? (Az osztrák egyetemisták döntik el mondjuk a magyar mezőgazdaság sorsát???Vicc.)

16338 2015.08.21. 22:19:22

80. A személyeskedő kommenteket ideiglenesen moderálandók közé teszem. Elnézést mindenkitől, de ezáltal borul a sorszám. Kérem a bloggerinát, ne tegye ezt, hogy rákényszerítsen ilyenre. Ha nem is értettünk egyet, és indulatosak voltunk is egymással, mégis vállalható volt a párbeszédünk. Ezt nem nagy kunszt mással is megtenni. Ugye???

336586 2015.08.21. 22:20:07

84. jus (szerkesztő) 2015. 08. 21. 21:58 Este késön még a német TV-adókon is sok mindent lehet hallani. Nem Morvait, de történeteket Irakról, poltikáról stb. Erre szoktam mesélni, hogy amikor a TASSZ céfolta, hogy Moszkvában bomba robbant, akkor mindenki tudta, hogy robbant. Ma pedig a tükörszoba eljárást használják, mondjuk az alfahíren megjelenik valami, amit kevesen tudnak. Ettöl még a tömegek mást kapnak szopásra, az a meghatározó. Meg a sok hírböl nem lehet tudni, mi a valóság - innen a tükörszoba -, de utólag , min ahogy most Te tetted- , azt lehet mondani, hogy hiszen nem volt titok. De igazad van, nincsenek már se féfiak, se egri nök. Merkelnek egy szava sincs arra, hogy az NSA lehallgatta. Az EU együttmüködött Morales diplomáciai gépenek átkutatásában Snowden után. Ha valaki kinyitja mérvadó a száját, azt mégegyszer már nem teheti meg. Ugyanolyan önkontroll müködik, mint a kádári rendszerben is volt. A jelentéktelenek pedig mindegy , mit dumálnak. Gagyi világ. Kéne egy igazi.

251002 2015.08.21. 22:26:17

RE: 86. jus (szerkesztő) 2015. 08. 21. 22:13 Kedves ....! nemcsak ehhez a kommentedhez szólok most hozzá, hanem általában az egész poszthoz és a blogvitához. Le a kalappal az érvelési technikád előtt! Különösen tetszett, ahogy a személyeskedő támadásokat kivédted! Egyszerűen zseniális, hogy kérdésként fogalmazod meg, amiről úgyis tudod, hogy bele fognak kötni! A világon a legegyszerűbb válasz, hogy "bocsánat, ez egy kérdés volt!". Soha nem késő tanulni, amit lehet! Megvan az eszed hozzá, és nagyon talpraesett vagy! Élvezettel olvastalak!

12910 2015.08.21. 22:27:30

68. napos vagy a régi neveden, ahogy megszoktunk: ejmiakő, apafia..stb. te is mi a faszért izgulsz ott kint Ausztriában, csak nem gondolod, hogy az életüket mentő szíriai, afgán és az afrikai igen primitív boko haram elöl menekülők veszélyeztetik a te magyarországi birtokaidat? amúgy ha nem tudnád, te is egy szar kis gazdasági menekült vagy Ausztriában. hát így...

12910 2015.08.21. 22:31:12

kisjus, látom töröltél...:) rendben, ezek vagytok TI! jobboldaliak. ezért fogtok menni a levesbe, eltaposunk bennetek mint a tehéntrágyát. meglátod, eljön az időnk hamarosan!

16338 2015.08.21. 22:35:20

88. Napos, én egy senki vagyok. Mégis majd egy napot pihentettem ezt az írást, mert volt már részem olyanban, hogy nem én irányítottam a számítógépem. Ösztön volt a pihentetés, aztán kihúztam magam, már nem félek. Én már nem. A dezinformáció alapja éppen az, hogy megkapod a valóságot is, meg mellé a tíz hazugságot. Hogy választod ki? Egyszerűen. Beállítod a lehetséges stratégiát, és mellé rendeled a taktikát, ha kisiklik, az alap volt hazugság. Nem azt mondom, hogy egyszerűen indul, de aztán már nem oly nehéz. (De baromi sok idő, az pedig a legkevesebb)

16338 2015.08.21. 22:43:26

91. Yankari, olvashattad a 87-ben, hogy a személyeskedő hozzászólásokat időlegesen moderáltak közé helyezem. Soha nem törlök!!!!!!! Egy-két óra múlva ott lesz a jelzett kommented. DE. Nem vagyok vevő arra, hogy elvidd a témát anyázásba. Nem vagyok jobboldali, nem vagyok baloldali, de már tapostatok el, mint tehéntrágyát (?). A ti időtök soha többé nem jön el, mert már nem félünk! Te csak azt hiszed, nektek lehet még időtök, nem. Nem Yankari, soha többé nem. Ti csak egy citrom vagytok, akiket kicsavartak és eldobnak. Sajnálom. Próbálj meg úgy vitatkozni másokkal, mint velem, kőkeményen, de nem személyeskedve. Akkor élvezet lesz a vitákat olvasni. És tanulságos. Én ezt szeretném.

178873 2015.08.21. 22:52:22

Kedves Jus! Félreértettél. Azzal, hogy az osztrák egyetemeken ezt a hallgatók megvitathatják - hangsúlyosan a legapróbb részletekbe is menően - a diákokkal, azt jelzi, hogy a dolog nem titkos. Szó sincs arról, hogy az osztrák egyetemistáknak kellene megoldaniuk a magyar mezőgazdaság kérdését. De, az, hogy ők beszélnek erről a szerződésről, azt jelzi, hogy lehet róla normálisan beszélni. Az már talán mégse az EU sara, hogy mi itt nem tesszük meg ugyanazt, amit ők ott igen! A világ számos más pontján vannak emberek, akik hozzá vannak szokva, hogy a politika nem valami az átlag ember feje fölött zajló, érthetetlen valami, hanem abba bele lehet avatkozni. Nálunk ez nem divat, erre soha egyetlen politikai hatalom nem készítette föl az embereket - se jobb, se bal oldalról.

16338 2015.08.21. 22:53:24

89. Alex, a valós nevem töröltem, a többi érintetlen. Felszólítalak, még egyszer soha ne szólíts a polgári nevemen a blogokban, a hozzászólásokban!!! (Nem azért, mert titok, baromi sok blogger tudja, de ez nem az a játszótér, ahol megengedhetjük magunknak. elvi kérdés.) A technika. Ezt már tanultuk pszichológiából, mi több, szociopszichológiából, de még inkább...ha azt akarod, valaki elgondolkodjon, válaszokat találjon, soha ne választ adj neki, hanem kérdést. Majd ő válaszol rá. Kérdezni pedig tudni kell. Ennyi. Ez nem ördöngösség. Egyébként tisztelni kell mindenkit, még akkori is, ha ...ha van tisztelet, van tisztesség. Mindegy. Most nem erről írtam.

16338 2015.08.21. 23:08:57

93. Solide, én úgy gondolom, nem értettelek félre, de ez nem hiszem, hogy oszt, vagy szoroz. A lényeg az, hogy próbáld meg összeszedni, hány adásban, újságcikkben foglalkoztak részletekbe menően és napi szinten a TTIP szerződéssel. Hányszor hangzott el, hogy gyakorlatilag ez nem kereskedelemről szól, hanem például a nemzetállamok törvényeinek annulálásáról, azaz a multi cégek korlátozhatatlanságáról? Ez csak egy példa, de ez a legfontosabb (számomra). Hány emberhez jutott el a lényeg? Miért nem írnak ki egy ilyen radikális megállapodás előtt egy népszvazást? Egyelőre ennyi.

337909 2015.08.21. 23:18:58

Különös már az is, hogy jönnek. Még különösebb, hogy csaknem kizárólag férfiak. Senki nem válaszol rá, hogy miért.

178873 2015.08.21. 23:26:05

95. Jus Például ennek a kérdésnek a kapcsán írták le, hogy ez éppen a kisvállalkozások kérésére került bele a tárgyalási alapba, mert nem arról van szó, hogy kiveszik a döntést a nemzetállamok kezéből, hanem arról, hogy egy kisvállalatnak ne az amerikai jogszabályok szerint, USA bíróság előtt kelljen küzdeni egy amerikai multival. És pontosan azért lenne szükség arra, hogy erről sokkal többet beszéljünk - de az, hogy itthon erről nincs párbeszéd, nincs felvilágosítás (mert tényszerűen nincs), az nem más hibája, hanem a mienk. Mármint a magyar politikusoké, újságíróké, közéleti embereké (ezt akartam érteni a miénk alatt).

16338 2015.08.21. 23:41:11

96. Emilke, a regisztráltaknak általában negyede gyerek (18 év alatti). (A nemi megoszlást nem mérik statisztikailag.) Azok, akik végig illegálisak - nem regisztráltak - maradnak, azt nem tudhatjuk milyen arányúak. Ez a legnagyobb gondom, hogy még azt sem teszik meg, hogy kor, nem és bediktált ország szerint vegyenek nyilvántartásba és ez publikus adat is lehessen!

16338 2015.08.21. 23:44:46

97. Solide, akkor mégis jogos, hogy az egész nagytitokban zajlik?? Mert különösebben érdektelen, hogy más országban hogy reagálják le, hogy tájékoztatnak. Hadd legyek már annyira nemzeti, hogy arról beszéljek, írjak, ami itt zajlik!

251002 2015.08.22. 01:12:11

RE: 95. jus (szerkesztő) 2015. 08. 21. 22:53 Elnézést kérek! Igazad van! Majd ügyelek erre a jövőben.

20838 2015.08.22. 07:14:26

@76. little 2015. 08. 21. 19:47 Nem. Én még nem adtam meg magam. És nem vagyok egyedül.

178873 2015.08.22. 09:23:10

100. Jus Kedves Jus! Minden bizonnyal én értettelek félre, mivel soraidból azt vettem ki, hogy szerinted az EU bürokraták próbálnak nagy titokban egyezséget kötni az USÁ-val. Természetesen, ha nem erre gondoltál, hanem a nagy titokban kifejezéssel csak arra utaltál, hogy idehaza nincs elég információ a folyamatról, akkor minden, amit eddig írtam, tárgytalan.

336586 2015.08.22. 10:46:43

98. solide 2015. 08. 21. 23:26 Lehet, te ilyeneket nem ismersz? http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/ttip-bruessel-verteidigt-strengere-geheimhaltung-a-1048244.html

301098 2015.08.22. 12:04:38

Kicsit későn érkeztem, így a kommenteket nem olvasom el. Igen, meg kéne állítani. Ki gondolja komolyan, hogy azok, akik eddig a hatalmat birtokolták a világon, olyan könnyen lemondanak róla? A FED pénznyomtatási monopóliuma 2013-ban lejárt. Ahogy egy karikatúrán látható: üres a kassza, kéne egy új világháború.

16338 2015.08.24. 20:41:23

Bocsánat, de nekem baromi sok dolgom van ebben az időszakban és a fene sem gondolta, hogy még jön hozzászólás.

16338 2015.08.24. 20:42:10

Alex, semmi gond. Nincs harag sem sértődés.

16338 2015.08.24. 20:46:19

Solide, igen, arra gondoltam, hogy itt, nálunk, magyaroknál abszolút semmi a tájékoztatás, pláne a kiegyensúlyozott tájékoztatás. Nem, nem kiegyensúlyozott tájékoztatás nincs itthon, hanem semmilyen nincs!!! Amúgy pedig úgy vettem észre, ha némileg jobban el vannak látva az unió egyéb tagjai, ők is joggal háboroghatnak, mert a lényeget még ott is baromi nagy homályban tartják.

110481 2015.08.25. 13:23:09

Az Arturo Ui-ra vonatkozó utalás tökéletes! De nem USA vonatkozásban! Az "új Hitler" ugyanis német, vagy francia lesz, csak nem a szomszédság ellen fog háboruzni, mint az előd, hanem belső rendcsinálás lesz! Mert más a politikusok szövege, és más a plebsé! Várjátok ki a következő német és francia választást! De Ausztria is érdekes, már most! Ott azt hitték Haider halála megoldja a kérdést. Hát nem, ugyanis nagyon nagy a baj!
süti beállítások módosítása