jus archiv

jus archiv

Győztes vezérhímek és a nőstények kegye

2010. július 31. - jus blogja

szerinted?

 

 

Szeretjük-e a harcos férfiakat?

Szeretjük-e ha pitiáner dolgokban összecsapnak az utolsó vérig?

Szeretjük-e ha kilbújnak a szükséges küzdelemk elől?

 

 

A hímeknek időről-időre az erőviszonyok tisztázása végett össze kell mérni magukat, ez a természetük, s a nők is mindig a vezérhímet kedvelik jobban, sőt mindez a nők kedvéért, kegyeiért van. Írja Funyi.

Mi nők lennénk a motivációs tényező? Mi lennénk a harcok visszaigazolásának eszköze?

Talán az egész semmi más, mint folyamatos bizonyítása annak, megfelelünk nemiségünknek?


A férfiak megvívták a harcokat, a nők pedig kötözték sebeiket.

Szeretünk sebeket kötözni?


Egy nő, ha azt látja, a férfi a legmocskosabb eszközökkel harcol, és folyamatosan a harcot keresi, lecsap minden helyzetben, bizony elgondolkodik, és menekül. Egy férfi, aki mindig bizonyítani akar, aki nem az életért, hanem az uralkodásért küzd, az őt is mocskos mód le akarja az alázásig teperni, az kényszerít a vég nélküli és értelmetlen sebkötözésre. Ha egy férfi mindig és mindenben keresi a harc lehetőségét, az a nagy kihívásoknál elbukik, nem gyűjtött erőt, nem volt, aki bekötözze sérüléseit, elgyengült, lestrapált, és a nő ösztönösen érzi ezt, menekül, a hím pedig még jobban bizonyítani akarja alkalmasságát és egyre jobban belehajszolja magát, míg nem magára marad végérvényesen. Ő már senkinek nem fog kelleni.


Egy nő, ha azt látja, a férfi azonnal elbujdokol, ha szükség lenne erejére, ha mindig meghátrál, ha nem védi meg önmagát, akkor őt sem fogja megvédeni, azt a férfit, aki arról beszél, nem kell a küzdelem, felesleges a harc, aki ha pofont kap elmenekül, vagy odatartja a másik orcáját is, nem tudja és nem fogja soha becsülni, ezekből a hímekből aztán áldozatok lesznek, akiket eleget téve a kisugárzó igénynek, még a nő is elver, porig aláz, hogy legalább saját maga okozzon sebeket, amiket kötözhet, de ki szeret saját maga okozott bajt gyógyítani, örökös lelkifurdalással élni, így megkeresi magának azt, akire számíthat, aki mellett hasznos nő lehet. A férfi pedig magára marad.


Szeretünk sebeket kötözni?

Azt gondolom, szeretünk, azt gondolom, ez egy ősi ösztön bennünk, de csak a valóban szükséges és nemes harcban szerzett sebeket, mi sem az állandó gyógyításban látunk perspektívát, hanem az értelem harcában olykor kényszerűen elszenvedett sérülések ápolgatásában.


Én azt mondanám, nekünk, nőknek időről-időre szükséges, hogy megmutassuk, mennyire tudjuk enyhíteni az értelmes küzdelemben szerzett sajgó sérüléseket, ez a természetünk, és a férfiak azokat a nőket részesítik előnyben, akik értékelve az ő küzdelmüket, sietnek enyhet adni, a mi nőiségünk bizonyítása ez.


Hogy aztán a csaták végén gyógyultan, erős akarattal a romokon együtt építsünk egy szebb, jobb világot.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/8336672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

15524 2010.07.31. 11:32:20

Ki dönti el, hogy melyik a "valóban szükséges és nemes harc"?

16338 2010.07.31. 11:47:55

Marja, egyelőre mi magunk, hiszen annyi félék vagyunk, mindegyikünk más aspektusból gondolkodik, aztán a történelemkönyvek, amit mindig átírnak, de végül az idő...csak azt már mi nem tudjuk meg soha, hogy döntött.

Vasgereben 2010.07.31. 12:04:26

jus, jus! a múltkor megpróbáltam elmagyarázni neked, hogy ez benne van a férfiak genomjában! Abban a bizonyos Y kromoszómában, kódolva. MIvel nekünk működik a másik nemi kromoszómánk is (nem mint nektek!), egyedi eset, hogy az X mennyire tudja tompitani az Y jellegeinek megnyilvánulásait! Ha domináns az Y akkor nem nagyon, de ha az X is erős, vagy gyenge az Y, akkor a férfi is kevésbé macsós lesz. Ezen a neveltetés, a környezet persze tud csiszolgatni, de alapjában nem tudja megváűltoztatni! Nem ártana tudomásul venni, hogy ez nem az akaratunktól függ, ez nem társadalmilag megoldható kérdés, hanem biológiai!

78126 2010.07.31. 12:10:28

Vali tegnapi Galla-szextanácsaiban ott vidul a válasz : a zarany középút! :) Komolyra fordítva... Nem könnyű ezt megérezni. Az általad említett örökké harcban álló "hímek" -et én vér és füst szagúnak találom. Esténként törött orral, vérző tagokkal vagy füstszagú tárgyalótermekből érkeznek haza az "anyaölbe", hogy reggelre újra menetkészek legyenek megtáplálva az energiáinktól. Nekem ez egy ideje nagyon nem tetsző szereposztás. Sokáig hittem, ilyen védő-sebkötöző a jó feleség. Ma már ibkább azt gondolom, ez asszisztálás a férfiak egyáltalán nem konstruktív magatartásához. Számomra az "életszagú" férfi a férfi! Aki ha kell, teljesen szét tudja választani a közéletet ( + a hivatását) és a magánéletet. Mondhatnám : a magánélet javára. Aki mindkettőt meri és akarja élni, nem engedve az arányok manapság szokványos (és érthető) eltolódásának. Az a gyanúm, a túlzott harciasság a közéletben és hivatásban, a magánéletben való gyámoltalanságról vagy ki nem mondott rossz állapotról ad egyértelmű jelzéseket. Amit inkább a nők vesznek előbb észre.

16338 2010.07.31. 12:16:24

Gereben, én úgy hiszem, ezzel, amin most agyaltam nem mondtam ellent a te biológusi( ?) tudásodnak. Sőt, tán inkább erősítettem azt. Ugyanakkor, mint más területen gondolkodó, azt tapasztalom, a genetika, mint alap úgy hatvan-hetven százalékot határoz meg, az elsődleges szocializáció lényegileg nem, de nagyban finomítani képes, a másodlagos, azaz a társadalmi hatások is, már csak éppen hogy, vagy csak álcázásra kényszerít? Én egy helyzetet vázoltam, akarja a fene megoldani, mi vagyok én, génsebész? : ))

16338 2010.07.31. 12:25:03

Anemone, szerintem a harcias típus nem csak a közéletben harcias, hanem a magánéletben is, az persze nem mindegy, hogy harcot, vagy küzdelmet folytat, és a lényeg, hogy permanensen teszi, azaz képtelen a feltöltődésre, vagy akkor, amikor valóban szükséges, az a nem mindegy. Az ehhez való adottságokat azonben nem hiszem, hogy tudattal módosítani lehetne, legfeljebb álcázni. Nekünk nőknek pedig az a jó, ha gyógyíthatunk, de nem jó, ha arról szól az életünk.

78126 2010.07.31. 12:49:02

Mindent lehet módosítani tudattal, csak hatalmas odafigyelés, ráhangolódás és motiváció szükséges. Általában emiatt nem áll neki a "nagy többség", inkább legyint, hogy ez lehetetlen, hülyeség. Az is. Nekik! Gereben hány % az örökölhető hajlam, pl, hogy anyám után én is agresszív, autokrata nő legyek? Kiteszi -e a 100%-ot a biológia és a minta eltanulása? Ha nem, akkor...?

16338 2010.07.31. 12:58:37

Gereben, én is kíváncsi lennék Anemona által feltett kérdés válaszára, mint százalékosításra, de én úgy, mennyi az alap, azaz genetika, mennyi az elsődleges, azaz tudattalanba épülő szocializáció és mennyi a tanulás. Anemone, szerintem az alapot nem lehet módosítani, de a felépítménnyel lehet játszani, kérdés, mit bír el az alap, a tetőt pedig végképp meghatározza ez a kettő.

Vasgereben 2010.07.31. 13:06:17

7. Anemone: a személyiségjegyeket pl. nem! Ne tévesztd össze az önfegyelmet a módositással! Neveléssel, önfejlesztéssel csak azt tudjuk meggátolni, hogy ösztöneink, meghatározó személyiségi jegyeink, gátlástalanul megnyilvánulhassanak! Ettől még nem változtál meg, csak megtanultál viselkedni! A tudat csak gátakat képes épiteni, de nem változtat meg! Mivel nemcsak anyád a szülőd, a két szülő jellegei rendszerint keverten nyilvánulnak meg és minden allél génpáron belül vagy egyik vagy másik domináns, s ha meg egyik sem, akkor semidominancia esete (vegyes jelleg) áll fenn! Nem tanultál gentikát az iskolában? Egyébként minden hajlam örökletes! Ergo, 100%!

Vasgereben 2010.07.31. 13:15:09

persze jus, nem mondtál ellent! Csakhogy figyelembe kell venni azt a realitást, hogy az utóbbi évtizedekben az USA-ban elburjánzott De Spock -féle gyereknevelési fgelfogás Európában elterjedve hozzánk is elérkezett a 80-as években és már a sokadik generáció nő fel a hatása alatt! S ez a szemlélet pont azt lovagolta meg, hogy az örökletes személyiségi jegyeket /hajlamokat, nem szabad elfojtani, korlátozni, gátolni! Így aztán ennek megfelelően a gátlástalanság eluralkodott mindkét nem esetében s ma már ez a természetes. Így aztán tényleg mindenki "meztelen" a férfiak és a nők is, valós jellegeikben mutatkoznak meg. S ez már nem mindig (sőt, legtöbbször nem) passzol a régi eszményképekkel, de azért persze maradtak olyan egyedek is. Pl. amiről irtál....

70798 2010.07.31. 13:26:17

ez az élet jus. A nagybetűs élet:)

Vasgereben 2010.07.31. 13:37:32

bocsi, Dr. Spock! Dicséretére legyen mondva, de ő legalább MC-zott és elnézést kért az amerikai társadalomtól! Csakhát követői ezt nem vették tudomásul és eszük ágában sincs lemondani agymenéseikről! Sem Vekerdytől, sem Ranschburgtól még nem hallottam/olvastam önkritikát ezen a téren, pedig hát ők a hazai apostolai ennek a tévtannak....

16338 2010.07.31. 14:22:51

Gereben, szerintem Spock nemzedéke, amolyan zombi-nemzedék, van is gond belőle éppen elég. Bár, azzal egyetértek, elnyomni a genetikát nem lehet, csak a mit hozok ki belőle nem mindegy. Mert ugyanazok a hajlamok a felépítménynél negatív és pozitív irányba is fejleszthetők, alakíthatók. aztán, hogy adott társadalmomban éppen mi számít pozitívnak, vagy negatívnak, az változó.

16338 2010.07.31. 14:24:11

Tosz, azt volt szándékomban érzékeltetni. : )

Vasgereben 2010.07.31. 14:59:36

13.jus: no ez az! A gender szemlélet pl. - amiért csápolnak az ultralibesek - marhaságokat akar kihozni, ahogy a túlzásba vitt női emmancipációs elvárások is. A multkori vitánk/társalgásunk pont ott szakadt félbe, amikor válaszolni akartam az utolsó kérdésedre. Nos, a leszbikusság terjedése, valamint a férfi homoszexualitásnál kedvezőbb társadalmi megitélése is, annak köszönhető, hogy nem változik jelentősen a szerepvállalásuk! Az alapvető tartóoszlopai a női/férfi kapcsolatnak (vonzódás, biztonság érzet, érdek) jelentősen megváltoztak az utóbbi évtizedekben a nyugati társadalmakban! A biztonság érzet jelentősége nagyot csökkent, az érdek változatlanul egyéni szempont, a vonzódás viszont új dimenziókat kapott azáltal, hogy egy nő sokkal jobban szót ért egy másik nővel, mint egy férfival! Kivéve, ha konkurensek. Két nő nem igen szokott unatkozni egymással, viszont a férfiakkal igencsak gyakran. S ha sem érdek, sem biztonság nem köti már össze őket, akkor biza nem lesz hosszú életű a kapcsolatuk....ami persze a leszbikusokra is jelemző, de új kaland, új kihivások.....

13709 2010.07.31. 15:27:07

szia Jus élvezettel olvasom a kommenteket (is).... A témádhoz: nagyot változott a világ azóta, hogy az alap szerepek tisztán érvényesülhessenek...Vagy inkább úgy mondom soha sem volt olyan... A harcos férfi, gyámolító nő mítosz...Nőiségünk jócskán hordoz férfihormont és viszont. Azért általában megtalálják az emberek a párjukat.. A napokban szerintem túlteng a NOL-on a tesztoszteron... vagy mi a fene lehet az oka, de eléggé fárasztóak...és tényleg ki a bánatnak van már egy idő után vigasztalni bárkit? Tul.képpen valszeg otthon vigasztaltatják magukat, hiszen valakinek tényleg lehet, hogy játszák ezt a szerepet.. Jus...van egy gyanum...saját maguknak csinálják :((((

13709 2010.07.31. 15:29:28

15-re igen Dr Spock tévedései sokáig kísértenek, de ne legyünk ennyire szigorúak...tanácsolt azért jó dolgokat is....Vagy itt van Ranschburg dr. rengeteg okos, fontos tanácsát NEM hallgatják meg, pedig még mindig jobb volna, ha igen...

Vasgereben 2010.07.31. 15:59:37

17. no igen, Ranschburg idősebb korára tényleg kissé megtért, de ettől még régi bünei nem avultak el! Ami a tesztoszteront illeti, nos azt nagyon könnyű szabályozni, pláne a férfiaknak! Ki kell elégülni és volt, nincs! Szerintem, az adrenalin túltengés az ami dominál mostanában! Azt meg csak a gőz kieresztésével lehet csillapitani! No ez történik a NOL-on is! Ahogy az országban, sőt a világban is! S az adrenalin termelés ivarfüggetlen, mivel mindkét nemnek van mellékveséje!

13709 2010.07.31. 16:03:15

18-ra tesztoszteronja is van mindkét nemnek :)) az adrenalint valaminek a hatására termeli a mellékvese...ha egészséges :)

16338 2010.07.31. 16:32:04

Gereben, ezzel a leszbikusság nagyobb elfogadását nem magyaráztad meg, hiszen akár a homoszexuálisoknál, akár a leszbikusoknál a hagyományos szereposztások ugyanúgy elkülönülnek, azaz egyik fél inkább a hagyományos férfi, míg a másik inkább a hagyományos női szerepet játsza, szerintem. Bár lehet, ismeret hiányában erre a sztereotípiára támaszkodom csak. Ugyanakkor a biztonság érzetének vágya véleményem szerint jelentősen felértékelődött az utóbbi években, igaz, ennek hatásai még lehet nem érvényesülnek. Visszatérve a nemiségnek megfelelő szerepekre, bizony tehetsz bármit, hogy egy kislányt lányosnak, barbibabának nevelj, ha a babakocsiban homokot fog tolni, a babák pedig a sarokba dobva hevernek, miközben a lányzó a nagypapa motorját szereli. Nem hiszem, hogy az lenne a jó, ha kiiktatnánk a nemi identitás erősítését, de az sem jó, ha mindenáron erőszakolunk egy határ felett. A túlzott erőszak vagy elnyomás néha mint egy védekező mechanizmus ellenhatást vált ki, legalábbis én így tapasztaltam.

Vasgereben 2010.07.31. 16:46:27

19. Igen, csakhát van benne némi tévedés is! A mellékvese kérgének belső rétege termel ugyan androszteront és ösztrogént is, de ezeknek a hatása csak akkor tud teljes mértékben megmutatkozni, amikor a herék/petefészkek tevékenysége gyenge vagy nincs (kasztrálás/betegségek/időskor). Az androszteron nem teljesen azonos a csak herék által termelt tesztoszteronnal, amely egyébként 10x hatékonyabb is!

16338 2010.07.31. 16:48:46

Vali, én valamilyen mértékben elfogadom Funyi megközelítését, azaz, hogy a férfiasság fokmérője, ki mennyire képes a harcra, azaz a védelemre ezzel együtt, csak azt nem tudom hogy sokuknál miért működik harc a harcért alapon, illetve azt sem tudom, miért vonulnak el sokan akkor is, amikor valóban szükség lenne a küzdelemre, főként ha ez egyben valaminek a védelme is. Biológiánkból kiindulva, úgy látom, mi az értelmes küzdelmet értékeljük, mert ott tudjuk kiteljesíteni női biológiánkat. És akkor itt jön be a genetikára épülő szocializáció fontossága, hogy irányt és értelmet kapjon a harcosság, na és korlátokat is. Mert a korlátok is a biztonságot erősítik, míg a túlkorlázottság harcra hív. Assszem. : )) A stressz ugyan kiváltja az adrenalin termelődést, de gondolom, férfiakban is más a túltermelés hatása és nőkben is. Lehet, mi hisztisebbek leszünk általa??? : )) Ugyanakkor ha látod a férfiak harcát, automatikusan felüír bennünk egy program valamit, és máris a sebkötözős ösztön lép elő. Vagy csak nálam van így?? Mondjuk én nem gyűjtöm a feszültséget, elég impulzívan robbanok egy percre, aztán jön a mosoly és a simi belőlem.

Vasgereben 2010.07.31. 16:56:22

20. Jus, lehet, hogy anno a leszbikusoknál (ahogy a meleg férfiaknál is) létezetett ez a merev szereposztás,de ma már egyik nemnél sem jellemző! A leszbikusoknál maradva, sokkal több a valóban nőies egyed mint a többé-kevésbé férfias! A biztonság érzet férfiak általi biztosítása nagyban csökkent egyrészt a nők karrirépitése és keresete miatt, másrészt az önvédelmi sportok terjedése miatt is. Akinél megmaradt, az ténylegesen férfi6nő párkapcsolatban képzeli el az életét. A nemi szerepek tanulásához és gyakorlásához persze nem szükséges erőszakot alkalmazni, de a gender szemlélet éppen azt alkalmaz, mivel csak semleges jellegű játékokat tűr meg! Így aztán a lányos kislánynak vagy a fius kisfiunak lehetőség sincs, hogy babázzon, vagy puskázzon/autózzon! Mivel ezek száműzve vannak a kelléktárból, „káros” hatásuk miatt!

Vasgereben 2010.07.31. 17:01:02

19: Valeria: az adrenalint is a melékvese termeli, csak éppen a velőállomány. Ami egy egészen más mirigy mint a kéregállomány.Az csak a természet tréfája, hogy egymás mellé kerültek. Az adrenalin viszont kizárólagosan védekezési reflexeket/viselkedést kiváltó hormon, semmi köze a nemi jellegekhez.

16338 2010.07.31. 21:31:28

Gereben, ezért írtam, hogy érintve nem lévén, lehet szereotípiákra hagyatkozom, de hogy van a homoszexuálisoknál, ezt még nem tudom. Nézd, én például sokat voltam egyedül, 2-3 gyerekkel, anyagi gondom nem volt, csak karrier, amit ma már lufinak nevezek, önvédelmi sportot nem ismerek, de ragyogó tehetségem van erőszak esetén a tökönrugáshoz - előfordult, nem kamuzok - mégis ahhoz, hogy teljes nőként és biztonságban érezzem megam szükségem van társra, és most adott esetben mindegy ezt férjnek, társnak vagy barátnak hívjuk. A biztonságtudathoz hozzátartozik, hogy nőként értékeljen olyan valaki, aki nekem fontos és ez függetlenné válhat az anyagiaktól és a férfi brutális erőtől is. A nemi szerepek tanulásának fontosságában egyetértek, a két végletet, szélsőséget utasítom el. Ismerem mind a kettőt.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása