jus archiv

jus archiv

Szolid-szelíd iszlám

2010. augusztus 27. - jus blogja

mégis rémálom, női szemmel

 

 

Többször kaptam már magamra azt a jelzőt, rasszista vagyok, mert egyszerűen nem tudom elfogadni európai emberként, nőként az iszlám térhódítását.

Van egy európai kultúránk, olyan amilyen, de ide születtünk, ebben szocializálódtunk, ez az életünk része, és más olyan kultúra is van, ami még akkor is riasztó, ha évszázadok óta közvetlen kapcsolatban vagyunk vele, enyhén szólva idegenkedünk tőle.

Minden más kultúra, ami drasztikusan eltér az általunk megszokottól kíváncsivá tesz sokunkat, és szeretjük is azt megismerni, feltérképezni, sok esetben még csodálni is, talán még a gondolattal is eljátszunk, mennyire tudnánk élni benne, aztán ha fenyegető közelségbe kerül, megrémülünk.

Én elfogadom az iszlám vallást, nincs vele addig semmi bajom, amíg nem rettent meg, hogy egyre közelebb kerül és egyre inkább teret követel magának itt a mi világunkban, ami, az iszlám világtól merőben más szocializáltságú. Akinek tetszik, ám lelke rajta, gyakorolja, csak a térhódítása már olyan erős, olyan követelőző, ijedten gondolok arra, a mi kis világunkat is magába szippantja fanatikusságával. Nem mondom, hogy más vallásokban nincs fanatizmus, irritál, bosszant is, de még mindig inkább elfogadható, hiszen valamikor abból nőtt ki a jelenleg is meghatározó világunk.

 


megkövezés...hiszen lehet, ők természeteséggel élik meg, ami számunkra nyomorúságos borzalom...

 

 

 

 

 

 

győzelem... és azt mondják, ez nekik így jó...

 

 

 

 

 

 

 

Szaúd-Arábia szigorúan betartja az iszlám törvényeit, és a vallási vezetőknek komoly befolyásuk van a politikai életben, az erkölcsi értékek meghatározásában. Az iskolákban, középületekben nem keveredhet a két nem. A nők nem vezethetnek, nincs szavazati joguk, a lányiskolákban pedig tilos tornaórát tartani. Abdalláh király egyébként tavaly leváltott egy konzervatív papot, aki bírált egy frissen átadott egyetemet, mert az megengedte, hogy az előadásokat a két nem vegyesen látogathassa.


Amikor ilyeneket olvasok, eszemben sincs, mint sok másnak, hogy az ott élő nőket valahogy ki kéne ebből az elnyomásból, megalázottságból rángatni, hiszen ők valószínűleg teljes természetességgel élik meg ezt a számunkra nyomorúságosnak gondolt alárendelt, kihasznált szerepüket. Mindenki, így ők is majd eldöntik személyesen, ez jó nekik vagy sem, ha nem, majd harcolnak, vagy otthagyják ezt a világot, ha pedig számukra megfelelő, mi se avatkozzunk bele, ne szörnyülködjünk, hiszen lehet, ők azon döbbenek meg, mi európai nők dolgozunk, független egzisztenciát teremtünk, szabad arccal, hajjal és alig fedett testtel éljük világunk a férfiak közvetlen közelségében, viseljük a mi kis terhünket, mert azok nekünk éppen úgy vannak, mint nekik, csak mások.

 


a dolgozó anya...mi európai nők is természetességgel viseljük saját terheinket...

 

 

 

 

 

 

meg tudjuk csinálni

...és azt mondjuk, meg tudjuk csinálni...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mégis rémálomként gondolok arra, hogy netán egyszer eljöhet olyan világ, ahol a lányom vagy unokám - ha egyszer lesz ilyen - részére tilos lesz a tornaóra, a futás egy kis trikóban, testhez simuló apró nadrágban, hogy sem a középületekben, sem iskolákban nem vegyülhet ellenkező neműekkel. Elképzelni nem akarom, hogy önállóan ne közlekedhessen, mert nem vezethet autót, mint ahogy azt sem, hogy akkor hol ismerkedhet, hol találhat fiú ismerősöket, barátokat magának, hol és hogy készülhet fel annyira minderre, sok tapasztalatot begyűjtve, majd egyszer megfontoltan és szabadon társat válasszon magának, hja, hogy a szabad párválasztás sem létezik, arról nem is beszélve, hogy még véleménye nyilvánításától is tiltva lenne.

Én ilyenkor mondom, hogy nem csak nem tudom, de nem is akarom elfogadni az iszlám térhódítását. Csak addig tolerálom, míg testközelbe nem kerül.

És most nem a szélsőséges, hanem csak a szolid és szelíd iszlámról gondolkodtam.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr28336692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12019 2010.08.27. 11:49:26

Sokan érezzük így! +

34417 2010.08.27. 12:05:14

az iszlám egyértelműen hódító irányultságú tan. egy nagy szart, de nem toleranciát vele szemben!

13003 2010.08.27. 12:10:23

Angyalom, "ceterum cesseo,..." erről ennyit. A hajam az égnek áll, annak elgondolására, hogy a városban csak férfiakat látni. Ami a lényeg, viszont. Keresem a filléres tanyát, seho nem találok. Tudsz valamit? Szóljál!

13003 2010.08.27. 12:12:23

Na nicsak, a rasszista, intoleráns társaság megszólalt. Valamit tenni is kellene, például irtani az iszlám fentekben említett részét.

16338 2010.08.27. 12:31:41

Gordon, én mint nő érzek így, tehát az iszlámnak most arra a részére koncentrálok, ami a vallási tanokban annyira más az európai kulúrától, ami számunkra, nőkre nézve iszonyat és nyomorúságos, azaz ebben látom a rettegésem okát, hiszen ez a szolid és szelíd iszlám vallásban is benne van.

16338 2010.08.27. 12:35:33

Rasid, a normál iszlám nem az, csak a szélsőséges, fanatista, de hát az nyomul, az akar hódítani. Nekem semmi gondom azzal az iszlámmal, ami messze van, ami nem akar betörni, meghatározó lenni itt. Amelyik békében elvan magában. Azt nem támadom, miért is tenném???Rendkívül sok embernek békét ad és megnyugvást, és ha nekik az jó, hát örülök.

173366 2010.08.27. 12:39:02

a rasszizmus mnt fogalom nem helyesen van itt használva. a rassz az emberfajt jelent nem vallást.

16338 2010.08.27. 12:41:07

Emilke, én is azt mondom, mint Cato, ceterum censeo, de azért nem teszem hozzá, hogy Carthaginem esse delendam. Én nem megyek Kartagóba, Kartagó se jöjjön hozzám. Miért, bizonyos mértékben én is rasszista vagyok, de az én rasszizmusom ilyesmiben merül ki, a szvsz jogos rémületemben. Most én sem, de őszinte leszek, ezerrel a szigeten keresek "tanyát" mennél filléresebbet, annál jobb, azaz más felé orientálódtam. Azért újra megpróbálok utána nézni, de ígéret nélkül.

16338 2010.08.27. 12:41:49

Lehár, köszi.

16338 2010.08.27. 12:45:36

Silence, igazad van, de így könnyebb a mondókámat érzékeltetni. Tehát, ha én azt említem, tartok az iszlám eluralkodásától Európában, általában azt kapom, rasszista vélemény. Ezért is így nyitottam.

34417 2010.08.27. 12:58:46

mi az, hogy rasszista? ugyan, kérem. az pedig, hogy egy vallás nevében mit követnek el ma is, tán ne legyen már telorálható! égettek meg a szent katolicizmus nevében embereket, de az a múlt! köveznek meg házasságtörőket, vágják le tolvajok kezét, ez pedig a jelen! ennek elítélése raasszizmus? amúgy olyan, kedves jus, hogy békés, normál iszlám, nem létezik. már, ha a tanítását nézed. amit szélsőségesnek mondasz, az csak egy viselékedési forma, a tanítás szó szerinti betartása.

34417 2010.08.27. 12:59:28

tolerálható, hogy kánya vigye el a billentyűmet!

173366 2010.08.27. 13:11:09

jóvan :)

16338 2010.08.27. 14:00:33

Rasid, itt nálunk nem követnek el ilyesmiket, mint megkövezés, kéz levágás stb., az pedig, hogy az iszlám vallású országokban ezt megteszik, és ez nekik megfelel, akkor szvsz nincs jogunk elítélni. Véleményünk lehet, mint ahogy nekik is lehet a mi európai kultúránkról, de ez nem elítélés. Nem értek egyet azzal, beavatkozzunk olyanba, ami nekik jó. Milyen jogon tennénk? Én csak nem szeretnék még csak a közelébe sem kerülni annak, ilyen iszlám-kultúra beszivároghat hozzánk és befolyással lehet a napi életünkre, mert tartok tőle, akkor már nincs megállj. Amiről beszélsz, az a tanítás a fanatikus, radikálisan szélsőségeseknek az iszlám magyarázata, így, mint olyan nincs köze a kultúrához, az politikai agymosás. Az pedig itt Európában is van dögivel, elég sikeresen, sajnos. Tehát, én a köznapi emberek iszlám országbeli iszlám hitét tolerálom, ám a radikális iszlám magyarázatot, az iszlám politikát rettegem, de testközelbe egyiket sem kívánom, mi több...

13003 2010.08.27. 14:57:22

Mint postomban írtam, ez a kövezés szerencsére kiment a divatból. A kézlevágás viszont nem is olyan rossz, főként, ha az én uborkámat lopják. DDD

toszmegosztis 2010.08.27. 14:57:35

öröm olvasni ennyi rasszista embert:))))))))))))) mennyivel rosszabb megkövezni egy hűtlen nőt, (tegnapi hír) mint védtelen lányokat, nőket megerőszakolni, szexrabszolgaként kezelni, és ha véletlenül terhes lesz, akkor veréssel elhajtani a magzatot? Kulturált európai emberként? Svajban élő toleráns magyar honfitársaink voltak a futtatók, de európa, amerika bármely régiójából kereshetek hasonlót.

13003 2010.08.27. 15:09:13

17-re. Hogy kerültek Svájcba cigányok? Ja , tudod, én rasszista vagyok.

16338 2010.08.27. 15:10:58

Emilke, én valahogy nem is sírom vissza, nekem megteszi ez az európai kultúra is, olyan, amilyen, de legalább szokott. Én a kéz levágásába sem mennék bele, de az biztos, hogy tulzott az engedékenység...hú, de szépen fejeztem ki magam. Van a mindenkori politikának ebből egy nagy érdeke, nem ellenük fordul a harag. Pedig, ha jól gondolom, egyféle szerződésünk van az állammal, hogy a befizetett sarcok fejében biztosítja az életünk és javaink biztonságát. Nem teszi meg egyik sem. Miért?? Nem érdeke megtenni. Szerintem.

16338 2010.08.27. 15:18:20

Tosz, igen, ez az európai kultúra sajtátja, de ezt legalább már megszoktuk, ez ellen már tudunk védekezni. Senki nem kényszeríti a lányokat szexrabszolgaságra, ha már kimennek, mehetnének mosogatni is, arra mindenhol van kereslet, sőt, magatehetetlen betegek ápolása sehol nem megoldott. Attól még nem kell a nyakunkba egy ettől is nyomorúságosabb helyzet, tudod, az iszlám világban nem választhat meg egy nő semmit. Az az igazi kényszer!! Arról nem beszélve, hogy ott éppen úgy vannak szexrabszolgák, csak éppen kelet és középeuróbából importáltak, még kegyetlenebbül pusztulnak el, mint az általad említettek. Ez az iszlám cinizmusa!! Más: a hűtlen férfiakat is megkövezik??? Felőlem azt csinálnak az iszlám országokba, ami nekik megfelelő, de szeretném, ha ez távol maradna tőlünk.

13003 2010.08.27. 15:30:56

"Felőlem azt csinálnak az iszlám országokba, ami nekik megfelelő, de szeretném, ha ez távol maradna tőlünk." Ez a helytelen viselkedés. Bár az ameriki demokrátia exportálása sem helyes, de azért van valahol egy pont, mikor az ember a kalacsnyikovját keresi.

16338 2010.08.27. 15:37:10

Emilke, én ma hajnalban végignéztem rengeteg fotót, videót, hidd el, azok a nők abban jól elvannak, legalábbis a többsége. Milyen jogon erőltetnénk rájuk a mi kultúránkat, ami számukra olyan nyomorúságos, mint nekünk az övék. Ha majd ők akarnak változtatni, ki fogják maguknak vívni. Látod, te is elitéled az amerikai demokrácia erőszakos térnyerését, helyes-e, hogy Európa vagy Amerika mondja meg a világnak mi a helyes és kényszeríti rá saját útjára azokat, akik köszönik, nem kérnek belőle??

toszmegosztis 2010.08.27. 15:59:08

jus, mindig az ortodoxot hozzátok fel példának! malaysia is iszlám, és nincs kényszer, nincs vallásháború, hanem értelmes, dolgos, és szorgalmas emberek. Az összes ortodox rossz. András barátom szerint az ortodox zsidónál nincs rosszabb! Szerintem az ortodox kereszténynél. szélsőségből nem lehet kiindulni akkor, amikor százmilliókról beszélünk, mert az ugyanolyan csúsztatás, mint amit a nácik követtek el.

16338 2010.08.27. 16:16:15

Tosz, én egy szóval nem mondtam - de ha ezt olvastad ki valamelyik mondatomból, szólj, mert akkor a fogalmazás rossz -, hogy én ott őket nem fogadom el, sőt, ott vannak a képek is, hogy bizony ez - és ezek még csak nem is a light iszlám országok - nekik megfelelő. De nem is Malaysia az, ahonnan költöznek be európába a iszlám-hívők és akarják a mi kultúránkat térítgetni!!! Malaysiában tán csadorban járnak a nők?? Ott, ahogy a fotóidon láttam, tök normálisan éldegélnek, az még csak nem is idegen. Persze megkérdezem, ott van választójoguk a nőknek? Ott megkövezik őket? Ott vezethetnek autót? Szabadon mászkálhatnak férfi társaságban? Szabad a párválasztás? Mert ha ezekre nem a válasz, akkor az is életidegen egy európai nőnek és viszolygást kelt. A példában, amit idemásoltam Szaud-Arábia van, de vehetnénk sorra egy csomó iszlám országot. A békés, normál iszlám nem is nyomul, nem is térít, nem is erőszakaos, ezt már fentebb írtam Rasidnak, csak a radikálisan szlsőséges, fanatikus iszlám. Az viszont ezerrel.

60145 2010.08.27. 16:21:05

A probléma közelebbről az, hogy a liberális, toleráns Európa befogadja az iszlám hívőket mindenféle mecsettel és szélsőséges és nem szélsőséges meggyőződéssel együtt, azután ők a saját vallásokra, szokásukra, önazonosságukra hívatkozva nem alkalmazkodnak, mi több: az egyetemes emberi jogokra hívatkozva valósítják meg az ezeket tagadó közösségeiket. Erre nem válasz, hogy Európának szüksége van a munkás kezekre, sem az, hogy amíg Magyarország nem lesz elég gazdag, nekünk nincs mitől tartanunk. A csuda tudja a választ'

16338 2010.08.27. 16:29:34

Atlasz, a választ én sem tudom, nem is próbáltam belefolyni, én csak a saját idegenkedésemet és rémületemet fogalmaztam meg, női szemszögből. És nem tagadom, az én toleranciám véges, addig tart, míg nem ér testközelbe ez az idegen világ. Nem szeretném.

23353 2010.08.27. 16:49:09

Latom el az iszlamophobia a NOLBlog hasabjain. Az iszlam hituek nagyresze vallasos ember, ez minden. Van persze egypar elmaradott orszag ahol tevhit dominal, ugy mint az amazonai indianok avagy papua bennszuleottek kozott is igy lehet. Nehany okot mi szolgalunk persze... Az elso vilagba jott emigranok elenyo resze es egypar leszarmazott akik megmaradt ezeknel az elavult "hagyomanyoknal" sok kart okoznak. De az hogy Europa, Svajc, stb. meg fog valtozni iszlam akaratara nem mas mint gyerekmese amithez hasonlot mar szaz evvel ezelott is hallottunk es tudod mire vezetett....

13250 2010.08.27. 16:49:27

Még blogszabadságon vagyok többé-kevésbé, jus, úgy hogy most nem részletezem, de nem ezt nem viszed el szárazon ;-)! Tömören, mert úgyis érted: a megkövezés, az az iszlám országok egy részének jelene és egyben a mi múltunk (Mária-Magdolna - az vesse rá az első követ); a vallás, az ideológia az egy a sok közül, amelyből nekik is, nekünk is volt-van gyilkos természetű; végül a muszlim ember, aki idejön Európába, az vagy lesz fundamentalista vagy sem, mint ahogy az otthonmaradt is vagy a "mieink" Jobbikban, stb. - mindezeknek különálló okai és letséges perspektívái vannak náluunk, Ny-Európában és Arábiában vagy a Fülöp-szigeteken. Ezek mind külön kérdések és az összemosásuk nem vezet csak ilyen borongáshoz és nem segít egyik problémán sem.

16338 2010.08.27. 16:59:58

Little, én csak azt kérem, nézd meg az iszlám országokból Európába bevándoroltak arányát, milyen ütemben növekszik, és nézd meg, a legtöbb bevándorlót fogadó országokban milyen ütemben épülnek az imaházak, stb, nézd meg, még nálunk is mennyi iszlám szabályoknak megfelelően öltöző nőt látsz és mennyit láttál öt éve. Én nő vagyok, az iszlám európai szemmel nézve szörnyűsége engem baromira érint.

16338 2010.08.27. 17:05:42

Bo, nem a megkövezésről írtam. Amiről írtam, az a teljesen eltérő kultúra, ami számomra, mint európai szocializáltságú nő számára egy iszonyat. A pédákat leírtam, nincs választójog, nincs szabadság az élet semmilyen területén. Alapvetően nem az én életemben jelentkeznének ezek, ha ilyen ütemben terjeszkedik az iszlám európában, de nekem gyerekeim is vannak. Éppen elég nekünk a mi kultúránk hülyeségienek kivédése, kezelése, minek még a nyakunkba venni egy másikat?? Főként egy olyat, aki jön, és követelőzik. Nem tolerálom. Itt Európában nem.

23353 2010.08.27. 17:06:25

Jus en Kanadaban elek es tobb emigrans mint ide jon nincsen sehol. Szokjatok hozza hogy maskepp elnek es mas a vallasuk. A 99.99% dolgos, rendes, adofizetu ember. Ezek a emberek a befogado orszagnak (kapaszkodjal) net hasznot szolgalnak. Az az egypar aki "terrorizmushoz" (utalom ezr a szavat) fordul az elenyeszo. Miert kell felni? Az orszaguton is vannak/lesznek balesetek, te felsz kihajtani? En nem.

16338 2010.08.27. 17:13:15

Little, ha az országutakaon öt éve száz, négy éve kétszáz, három éve ötszáz, két éve ezerötszáz balaset lenne, akkor bizony nagyon tartanék attól, hogy kihajtsak. Főként, ha a baleseteket olyanok okozzák, akik nem fogadják el a szabályokat és tiltakoznak is a szabályok ellen, sőt...direkt megszegik azokat. Ma már nem használhatod a terrorizmus szót : )) A politikai korrektség átnevezte emberi kéz által okozott szerncsétlenségnek. Ez nem vicc!!!! Nem a terrorizmusról írtam, hanem a szelíd-szolid iszlámról. A terrorizmus ettől sokkal kényesebb téma, ami meghaladja az én intelligenciámat. : ))

15138 2010.08.27. 17:22:16

27-hez http://nefelejcs.nolblog.hu/archives/2010/03/06/Templomok_zsinagogak_mecsetek/ Svájcban is követelik már a temetkezés rendjének megváltozását, akkor a több mecsetet, a kendőt az iskolában. Franciaországban már ennél messzebb is mennek: külön női-férfi napot az uszodában, még több mecsetet, állandó vita van a burka miatt, mert az érvényben levő szabályok szerint nem lehet eltakart arccal közterületen lenni, vagy úgy autót vezetni, hogy a látás korlátozva legyen. Tilos a bigámia is. :)) Nemtom, miért nem szólt előbb az RSS... Teljesen egyetértek. Én már kaptam megjegyzéseket, a szegény fiam tudja, milyen birkát enni. :) Vannak normális, beilleszkedő, a saját vallásukkal nem tüntető vallásos muzulmánok, de a nagy átlag - félelmetes. Jus, a nőkről különösen osztom a véleményed, ti. ezt ők természetesen élik meg.

15138 2010.08.27. 17:24:26

Ja, csak poénból: Nem rég egy amatőr versenyen egy muzulmán csapat megtagadta, hogy homokosokkal játsszon. Mire a homoszexuálisok soros szövetsége feljelentette a muzulmán csapatot, rasszizmus címén. (akasztják a hóhért, ez nekik is a kedvenc védekezésük, hogy aki őket vagy az ötleteiket nem bírja, az rasszista. Látnotok kellett volna a fejét a kapitánynak, mikor közölték velük s feljelentést!! :DD)

13003 2010.08.27. 17:31:37

Emilke, én ma hajnalban végignéztem rengeteg fotót, videót, hidd el, azok a nők abban jól elvannak, Mondják, akiket ott megkérdeznek. ITT kéne megkérdezni őket, lehet, hogy mást mondanának. Kislányokat támadtak a talibánok. /HV.tegnap./ Itt Németországban rohamosan szaporodik azon moszlim lányok száma, akik nem elégedettek a hagyományos iszlá nöi jogaival.

16338 2010.08.27. 17:37:34

Nefi, olvastam már márciusban a bejegyzésed, de nagyon köszönöm, hogy a linket ide másoltad. Te sokkal közelebbről éled meg a változásokat, hiszen nálunk még nem elhanyagolható az iszlám látható jelenléte. Viszont, ha abból indulok ki, Svájc hogy futott bele és most milyen problémákat okoz, akkor tényleg rémült leszek. Van nekünk éppen elég problémánk a magunk kultúrájával is. enegm most két dolog vett rá, hogy megfogalmazzam aggodalmaimat, az egyik, hogy érintőlegesen, de minap egy beszélgetés kapcsán szóba került, majd pedig tegnap több iszlám szabályoknak megfelelő öltözetű nővel is találkoztam, holott alig fél órát lófráltam és még csak nem is a belvárosban. Ilyenkor, mint nő, azért nyelek egyet, mert összeugrik a gyomrom és fojtogat valami ellenérzés.

16338 2010.08.27. 17:43:34

Emilke, erre mondtam, hogy ha nem jó számukra, ha elegük van, majd kiharcolják. De ven-e jogunk nekünk beavatkozni, ha egy olyan országban történik, ahol törvényes, ami történik? Szerintem nincs. Persze, ha ez nem iszlám országban történik és az adott ország törvényeivel ellentétes, akkor kutya kötelessége a fogadó államnak megvédeni ezeket az iszlám-áldozatokat, és segíteni, élni tudjanak az adott ország jogaival. Na, ezért is fejtegettem, éppen elég nekünk a magunk kultúrájából származó gond, hiszen még azt sem tudjuk normálisan kezelni.

23353 2010.08.27. 17:49:59

Kedves Jus, Megegyszer hogy hogyan oltozkonek, mit esznek, az maganugy. Hogy kulon akarnak furdeni, csinaljak, mi nem fogunk. Mivel az elmaradott orszagok nagyresze muslim vallasu, az elso vilagba sokan szeretnenek emigralni, es egyre tobbet engednek be, tehat tobbet latsz. Egy demokratikus orszagban ezt lehet szabalyozni. Persze ezek az emigransok belso valtozasokat is fognak okozni, nem feltetlenul negativokat. Legtobbjuk fel fogja venni a befogado orszag szokasait, mert azok jo szokasok. Csak ne majrezzal es legy turelmes.

13003 2010.08.27. 18:01:14

Vannak véleményeltérések közöttünk, de miért ne?

16338 2010.08.27. 18:12:42

Little, Nefelejcs írását márciusban olvastad, én is, mást is, valójában feszültségek forrása, ha az adott ország törvényeivel ellentétes jogokra formál egy befogadott igényt, mi több, követel, ha az adott ország szokásait saját képére akarja formálni ugyanezt eredményezi, így láttuk már azt is, hogy törvények módosítását kezdeményezték, és ha elég sokan lesznek, el is fogják érni. A többség nem veszi fel az adott ország szokásait, hiszen az iszlám előírásaival ellentétes. Ha valóban beilleszkedni képes bevándorlókról lenne szó, nem tiltakozna senki. Ugyanakkor elismerem, hogy a politika érdeke a feszültség szítása, de erre nekünk már kijelöltek egy népcsoportot, talán azt a gondot kéne előbb megoldani, nem egy másikkal bővíteni. Hozzánk egyébként nem az elmaradott iszlám országokból jönnek. anyagi és politikai befolyással is bíró igen nagy részük. Igaz, erre statisztika nincs, de az autóikon, a ruházkodásukon, vásárlási szokásaikon, ékszerezettségükön pontosan látszik, nem gazdasági menekültekről van szó.

15138 2010.08.27. 18:13:27

Littlle-nek tettem be a linket...irigylem az optimizmusát. :)

16338 2010.08.27. 18:14:13

Emilke, ahogy elnézem, nekem itt most majd mindenkivel van véleményeltérésem. : )) Evvan.

57665 2010.08.27. 18:15:20

Elismerem ,hogy mint nő felháborodsz a moszlim nők elnyomásán és rettenetes sorsán. Feltételezem soha nem beszéltél eggyel sem .Az általad említett kövezés sarija fátyol nem a teljes iszlám világra igaz. Gondolj csak Törökországra például ! Az már az európai országok problémája hogy a piszkos munka elvégzésére behívták a külföldieket ( Franciaország ,Németország ) most meg csodálkoznak hogy nekik is van hitük ,meggyöződésük és másképp imádkoznak. Az iszlám messze nem azonos azzokkal a túlzásokkal amiket leírsz ,és nem azonos a terrorizmussal ,és nem akar hódítani !

65469 2010.08.27. 18:20:38

Szörnyűbb dolgot nem tudok elképzelni, mint egy strandot, ahol nincs egy nő sem bikiniben.

16338 2010.08.27. 18:31:12

Timur, jó sok éve egy török cég - családi vállalkozás - ügyes-bajos dolgait intéztem, eléggé belefolytam bizonyos családi dolgokba is, valamennyit láttam belőle, a nők elégedettek voltak, engem, mint európai kultúrájú nőt olyan mértékben riasztott, már azt is mondhatom, hogy undorított a viselkedésük, jobbnak láttam szakítani a céggel. Nem sok, belátom. Hány országban ad az iszlám szavazati jogot a nőknek? Hány iszlám országban szabad ugyanzt a nőknek, mint a férfiaknak? Nem sorolom, már többször elsoroltam itt, ezek a számunkra nyomorúságos dolgok pedig jellemzőek a moszlim nők helyzetére, mindenütt. A mai bevándorlók nem a piszkos munka elvégzésére jönnek, hozzánk meg aztán még úgy se arra. De erről is irtam. Nekem semmi gondom az iszlámmal az iszlám országokban, nekem azzal van gondom, hogy itt nálunk milyen feszültség forrása lehet, és én nem szeretném, ha a gyerekeim ebben élnének. A terrorizmus nem tartozik ide. Még csak célzást sem tettem rá. Én a nők szemszögéből írtam le aggályaimat.

15138 2010.08.27. 18:31:26

43-ra Timur, tisztelettel, nem a nőkkel van a baj. És ezek a muszlimok nem azok, mint a déli köztársaságok békés, jókedvű, aranyszívű polgárai, akikről te a posztodat írtad. Ha visszaemlékszem, azok közt nem volt egyetlen agresszív ember sem. Ezek Észak-Afrikából, a Közel-Keletről jönnek. És nem békével.

16338 2010.08.27. 18:32:38

Didgeridoo, tényleg szörnyű lehet.

16338 2010.08.27. 18:36:34

Nefi, köszönöm, hogy kiegészítesz, én nem rendelkezem azokkal a közvetlen tapasztalatokkal, mint te, éppen ezért csak az aggodalmam mibenlétét tudom elmondani, tehát még egyszer, köszönöm!!!!

13709 2010.08.27. 18:40:37

Azok a nők akiknek ez a természetes, nehezen fogják megérteni, hogy miért akarod őket kirángatni a megalázó létből.. magyarországi felmérés - amit amerikaiak csináltak - szerint sokkal kevesebben érezték ugyanazokat a nőket sújtó diszkriminatív helyzeteket elfogadhatatlannak nálunk, mint Amerikában...Pedig mi és az iszlám? Na...erről ennyit.... Egy adott rassz esetében az életformát, vallást, szokásokat megítélni nehéz ügy...Hiszen valamihez akarunk viszonyítani, ugye? Az ortodoxiát utasítom én is el, mindenképpen... De nagyon nem jó ilyen képet, ilyen híreket olvasni...igazad van ebben...tényleg gyomorszorító...

16338 2010.08.27. 18:47:06

Vali, hiszen éppen arról írok, hogy nem akarom őket kirángatni, az ő döntésük, akik ebben jól érzik magukat, azokat nem szabad győzködni, az ő életük, az ő világuk, nekik ez a természetes, mint nekünk a mi európai, mi több, közép-európai kultúránk, létünk. a képek is azt illusztrálják, hogy mások a problémáink, de vannak, és a sajátunkat csak mi tudjuk megoldani, mint ők is az övéket. Én arról írtam, ha az iszlám világ kultúrája kezd el itt hódítani, nagy sz..ban leszünk, mert azt kezelni nem tudjuk, mások a mi gyökereink.

44711 2010.08.27. 19:17:43

Kedves Jus ! Csak ennyit :tökéletesen egyetértünk. Minden szavad származhatna tőlem. Üdv:CL......................

54807 2010.08.27. 19:18:41

Én bevallom őszintén, hogy viszolygok az iszlámtól, de persze a fanatikusoktól és a fundamentalistáktól. Holott az az érzésem, hogy létszámban kevesebben vannak, mint azok, akik csak átlagos istenhittel ragaszkodnak a vallásukhoz. "1935. február 6-án Törökországban a nők is választójoghoz jutottak. Sok országban azonban a nők még ma sem élhetnek e jogukkal: többek között Szaúd-Arábiában, Kuvaitban, Bruneiben, Libanonban és Bhutánban csak korlátozott szavazati joggal bírnak." A volt Szovjetunióból kiszakadt FÁK országok túlnyomó részt mohamedánok, extremitások nélkül. Mindegyikben van már női választójog, kendőt csak azok használnak, akik akarnak, a törvényeik sem extrák. Sajátos helyzetben vannak az ujgurok Kínában - élik a maguk életét az iszlám parancsai szerint, de semmi fundamentalizmus. Szóval ezektől (óriási létszám) félni nem kell. A fundamentalista, tálib szemlélet pedig csak nem furakszik be Európába, az kizárt. (lehet, hogy mégis a fundamentalista félék vannak többen - Irán, és az arab országok).

13709 2010.08.27. 19:19:10

Értem én, hogyne..csak evvel a hévvel nagyon is úgy tűnik, mégis inkább a meggyőzés a cél ... Mások a problémáink és még avval sem tudunk dülőre jutni...nem véletlenül írtam a felmérést a magyar nőkről... Hogy mennyire fog itt hódítni ez a kultúra? Kezelni mi sem tudjuk jobban, mint a tőlünk nyugatabbra élő társadalmak...A beilleszkedés, elfogadás terén vannak nagy gondjaink...Nagyon nem félek a térhódítástól...

16338 2010.08.27. 19:38:27

Kedves CL! Akkor osztozom veled a kisebbség szerepében. : )) Azt gondolom, a véleményem valami köztes lehet, hiszen két oldalról nem értenek velem egyet. üdv, jus

16338 2010.08.27. 19:43:18

Ossian, kicsi bizonytalanságot érzek hozzászólásodban. Mintha magad akarnád nyugtatni. Ha tévedek, akkor elnézést. Úgy hiszem, a moszlimok befogadására nem készültünk még fel, de én valahogy ódzkodom tőle. Más kultúrával sem tudunk mit kezdeni, évszázadok óta.

16338 2010.08.27. 19:44:31

Vali, örülök, hogy ilyen optimista vagy. Kérhetnék belőle egy kiskanállal?? : ))

54807 2010.08.27. 19:50:35

Jól látod, Jus, de nem csoda, hiszen azok leszármazottai vagyunk -szellemi értelemben mindenképpen - akik megszenvedték az iszlám hódításokat. Valami már eleinket is taszíthatta, mert nem tértek át (más népek, pl a bosnyákokkal ellentétben) az iszlám vallásra. A hódításuk emléke bennünk él, ez az egyik. a másik a fanatizmus, ami minden formájában taszít, akkor is, ha nem vallásról van szó. A nők olyan formájú elnyomása egyenesen elborzaszt, de ez azért nem minden mohamedán országban van így. Nem hogy nem készültünk fel, isten őrizzen tőle: éljenek úgy ahogy akarnak a saját országukban, van nekünk elég bajunk nélkülük is. ebben is egyetértünk. Távolról viszont toleráljuk a más kultúrákat, miért ne? :-)

16338 2010.08.27. 20:00:08

Ossian, mindig azt mondom, mi nők tömörebben, célratörőbben fogalmazunk, de te most übereltél. : )) Pontosan ezt akartam mondani, csak kicsit kiszíneztem. Jó, a női szempontokat ki kellett hangsúlyozni, hiszen arról szól.

toszmegosztis 2010.08.27. 20:11:02

jus, ott a kép, amit te raktál be a megkövezett asszonyról:)))) az nem ortodox országból származó kép??????? A művelt,liberális, demokrata, és toleráns fehér ember nem polgárnak hívta őket ebbe a "szent" régióba, hanem szarpucolónak. Koszos melósnak, szolgának jó? Ha ráébred erejére, akkor terroristává avanzsál? Baromi képmutatás! Ez történt a trianoni magyarországgal. A török dúlás után betelepültek tótok, románok, zsidók, svábok, és az első világháború idejére öntudatra ébredtek, és bekövetkezett Trianon. Ezért tudta a művelt Európa a második vh alatt kiirtani a zsidóságot, mert lelke mélyén mindenki náci! Akkor a németek mondták azt, mint legerősebb, hogy a zsidók károsak. Ma amerika tudatosítja ugyanezt a göbbelsi hagyományokkal, és ma jó tanulóként mindenki utálja - a zsidók, melegek, hátrányos helyzetűek helyett - az arabokat, miközben képmutatóan azt mondja, - "vannak rendes arabok is"! A németek is mondták, hogy vannak rendes zsidók, nem? A náci haditengerészetnél nagyon sok askenázi szolgált. A Bismarc parancsnoka is az volt, ha lehet hinni a történészeknek. Itt fóbiáról lehet beszélni, sok ember fóbiájáról, ami homofóbia, intolerancia, és rasszizmus. Csak akkor minek a képmutató emberszeretet?

23353 2010.08.27. 20:15:15

Valaki emlitte itt hogy Torokorszagban 1935-tol szavazhatnak a nok. Svajcban 1971-tol! Szoval Europaban is volt egy kis elmaradottsag, es ebben a fenyben nem meglepo a Svajci "minarett nepszavazas" eredmenye. Es persze most demokracia van, szavazzatok arra a partra aki nulla emigraciot iger. Szerintem hiba lenne. Elolvastam Nefelecs idezett elobbi blogjat (en voltam az elso hozzaszolo annak idejen marciusban). Valeria te meg azt irod hogy MO-ra a tehetossebb muszlimok mennek. Mindegy. En csupan azt proballom leszogezni hogy egy mas kultura befogadasa/elturese nem annyira ismert Europaban mint a tradicionalis emigrans orszagokban: US, Kanada, Aus. Nem kell felni. A spagetti es a curry es a "sweet and sour" es ami vele jon 95% pozitive eredmenyt hoz az anyaorszagra. Es gulyast nem fog eltunni.

16338 2010.08.27. 20:30:03

Tosz, te olvasod azt is ami a kép mellett van?? Nézd meg a megkövezett moszlim nő beletörődő arcát, és nézd meg az europai nő beletörődő arcát. Szinte ugyanaz az arckifejezés!!! Az ő elfogadott nehézségeik és a mi elfogadott nehézségeink. Szerinted egy igazi moszlim nő cserélne egy európaival? És fordítva?? Erről szól, ne magyarázz bele mást. Ki beszél itt terrorizmusról?? Én nem. Hozzánk senki nem hívta őket, jönnek, és nem szarpucolónak, nem cselédnek, szolgának...annak mi megyünk hozzájuk, azért ez egy őrűlt nagy különbség. De tudod, aki hozzájuk megy, lelke rajta, önálló döntés, szabad akarat. Rohadjon meg a teste a különféle nemi bajoktól, amire az europid immunrendszernek nincs védekezőképessége. Ez nem cinizmus??? Ez nem képmutatás??? Ha ők jönnek ide szolgának, akkor baromira meg lehet érteni őket, ha tőlünk mennek oda szolgának, akkor rohadjanak meg??? A zsidóság és kultúrája része az európai kultúrának, az iszlám nem része. senkit nem kell kiírtani, meg kell előzni, hogy egy újabb kiirtandó csoportra tegyék rá a sárga csillagot. Ennyi. Hol van itt szó arabokról, itt kifejezetten iszlám kultúráról van szó. Olvastad akár célzásként is az arab jelölést?? Nekem aztán beszélhetsz képmutató emberszeretetről, ha olyan képmutató lennék, nem vállalnám fel az embert, a maga természetességében, vallás és idegen, nyomorúságosnak megélt kultúra nélkül. Nem válaszoltál! Melyik iszlám ország ad azonos szabadságot a nő és férfi részére??? Ez a téma Tosz, azt olvasd, amit írtam, ésne vidd félre és ne akard, leírjam kedvenc mondatodat.

16338 2010.08.27. 20:34:33

Little, hát én nem bánnám, ha leáldozóban lenne a gulyás, vannak olyan kultúrák, amik csak jót tehetnek, mert illeszthetőek, ezáltal egy fejlődést biztosítanak, de egy ellentétes és erőszakosságának rabja kultúra nem ezt erősíti. Imádom a kuszkuszt, elég gyakran csinálok is. : )) Az arab és nem iszlám.

16338 2010.08.27. 20:40:00

Tosz, ha én leülök egy sörözőbe egy pasival, és sört fogyasztva igencsak intim témákról is beszélgetek, mindezt a férfi unszolására, mert rohadtul kíváncsi, ráadásul olyan ing van rajtam, ahol még a dekoltázs is látszik mellé még dohányzom, szerinted egy "csador-rendőrség" ( bocs, most nem jut eszembe a neve) mit tenne velem??? Azonnali beásás és kövezés. Te mit tennél?? Dobnád az első követ??? ( A többit kitöröltem)

toszmegosztis 2010.08.27. 20:52:31

látom felbasztad magad:)))))))))) azt írnád le nekem, hogy basszam meg a telihóóóóóóódat? A hozzászólásokra is reagáltam, azt ne hagyd figyelmen kívül, ha megkérhetlek. Sehol sincs egyenjogúság, csak a Hóóóóódon! Az arab spine arckifejezése, és a fehér spié arckifejezése, testartása, az őket körülvevő közeg között azért látok egy iciri-piciri különbséget. Az, hogy egy fehér buksza kimegy pénzért dugni egy gazdag arab országba, nem ugyanaz, mint amikor a szegény arab (iszlám hívő) eljön a művelt Európába szart pucolni. Mivel leírtad azt, hogy Szaud-Arábia, úgy gondoltam, hogy ott nem csupán iszlám hívők, hanem arabok is laknak. Elnézést a tárgyi tévedésemért:))))))))))))))))))))) Nem hiszem, hogy egyedül lennék hülye, hiszen little, Atlasz, Bo is leírta a kétségeit:)) én pölö utálom az -megtelepedett- amcsi gasztronómiát, de azért nem - és e miatt - nem mondom általánosítva, hogy az amcsik ezért hódító. Pedig tönkreteszi egy csomó ország nemzeti gasztronómiáját, mivel hódító! A népviselet, a templom nem hódító! Én nem láttam még se iszlámot, se arabot jehova tanújaként téríteni. Mi a hódító jelleg? A kretén fehér ember félelme? Hogy a koszos szolga nem akar többé koszos szolga lenni? Olyan vonalas és fóbiás vagy, mint a dicsérőid:)))) Csak nem lettél toleráns?

16338 2010.08.27. 21:10:34

Tosz, akárcsak te. : )) Vonnegut meg rohadt jól érzi magát. : )) Ja, az egyik pucolja a szart, amásik meg nyeli a gecit. Marha nagy különbség, nem ragozom, mert nem erről írtam. Véleményed szerint minden európai fehér katolikus??? Azt hittem, így gondolod, elnézést a tárgyi tévedésemért. : ))) Én sem egyedül vagyok hülye, szegény Cuba, Nefelejcs, Gordon,Ossian, Lehár, Didgeridoo,,,...: )) Sőt, akik tovább mennek tőlem, Emilke, Rasid... Te, Tosz, elvigyelek egy-két ilyen mocskos iszlámista szolgához??? Zsebből megvesz egy évre. : )) Az iszonyat valóban egy fóbia, de tudod mit?? Nőként éld meg!!! Gondolom van tehetséged hozzá! : )) Folytassuk ott, hogy válaszolsz arra, melyik iszlám országban van ugyanolyan, ugyanannyi szabadsága egy nőnek, mint egy férfinak!!! : ))))

16338 2010.08.27. 22:08:04

Tosz, még arra sem válaszoltál, hogy dobnád az első követ, vagy csak drukkolnál a szerencsétlen iszlám pasiknak, minél hamarabb kinyírjanak egy ilyen elvetemült nőállatot???

toszmegosztis 2010.08.28. 01:59:20

lehet, hogy dobnám, lehet, hogy nem. ugyanakkor a felvilágosult média naponta megkövez asszonyi állatokat:)) de tudod mit. Igazad van. megint intoleráns voltam.

16338 2010.08.28. 05:17:46

Nem Tosz, ez nem intolerancia, ne enyhítsd. Ez volt részedről most az a cinikus képmutatás, amit annyira elítélsz. Oké, megértettelek. Dobtad az első követ : ))))

15138 2010.08.28. 12:59:52

Little, megnézhettem volna, hogy már te is olvastad a belinkelt posztot. :)) A szarpucolásról. Láttam egy dok. filmet, franciát. Azt mesélik, és nekem hihető, hogy bejönnek a népek szart pucolni. Örülnek, mert olyan helyekről jönnek, ahol rosszabb munkát és kevesebbért végeztek, vagy eleve háborúból menekültek. Ők boldogok, megtalálták a számításukat. De jön a következő generáció, amelyik már ott születik. A hagyományokat tartják, családtól függő a szintje. Ami a lényeg, hogy ők már nem szarpucolásra szegődtek - odavalónak érzik magukat és azonos jogokat akarnak, mint az őslakosok gyerekei. De nem kapnak. Valamiféle kasztok alakulnak ki (nevezhetjük társadalmi munkamegosztásnak is), amiből kikeveredni nem egyértelmű. Az arabok egy jó részén egyébként lóg az arany, a nők annyit költenek a boltokban, mintha hadsereget kellene ellátniuk. Nem minden bevándorló kőszegény...nem mindenki azért vált országot, hogy jobban éljen anyagilag. Kérdés, hogy miért jönnek. :)

16338 2010.08.28. 14:35:40

Nefi, azt nálunk én is látom, hogy piszkosul gazdag -iszlámra mutató öltözetű- családok jönnek. Persze lehet azért, mert adóparadicsom vagyunk, de legalábbis jó lenne ezt hinni. Én nálunk jellemzően európai embereket látok szar melókon döglődni, az alja munkát végezni, most vagy azért, mert a cigányságot kitúrták, vagy azért, mert ha lehet választani, márpedig kihalásos alapon lehet bejutni kukásnak vagy utcasöprőnek, inkább nem cigányt választanak a munkaadók, de az is lehet, nem is nagyon tolonganak a cigányok. Ezt megítélni nem tudom. Szóval még én arabot, négert nem láttam se a köztisztaságban, se építkezéseken, se útkarbantartóknál, így kizárom, hogy nálunk lennének tengődő iszlám-hívők. Gazdagok viszont egyre többet, ami csak akkor baj, ha adócsalás, vagy iszlám befolyás növelés céljából jönnek, ezt nem tudhatom, de most még el lehetne kerülni, hogy nálunk is jelentkezzenek azok a problémák, mint másol már égetőek, mi még a cigányok integrálódásában is csak visszafelé lépünk húsz év alatt, holott előrejutás sem nagyon volt soha, többszáz év kevés volt rá megoldjuk, és már robbanásig feszült ez a probléma is. Mit kezdenénk egy iszlám kultúrával??

15138 2010.08.28. 14:44:23

A cigánygond nálunk még nem is a legnagyobb, a románoknál, bolgároknál sokkal többen vannak. Nem tom, Jus, Littlének van egy kis igazsága, hogy a makaróni, a curry szépen beilleszkedett és gazdagította az ottlevőket. De nem mindenki gazdagítani megy...félek én is tőle. Egyébként, ahogy járunk haza, egyre több bevándorlót látok - olyanokat, akiken látszik. Néger, kínai. Na, pölö a kínaiakat nagyon bírom. :) Azt mondják, hülye érzésük van, lötyögnek az utcákon, mert kevés a nép. :DD De van, aki meg a sárga veszélyt emlegeti... Kinek mi az ijesztőbb.

16338 2010.08.28. 15:03:25

Nekem nincs bajom azzal, ha jönnek minden felől, itt a mi környékünkön elég sok a kínai, vietnami, egy-két néger és van arab is, gyakorlatilag semmi gond, europid módon élnek, beilleszkedtek, sőt, még tetszik is, hogy színesedünk. Nekem egyedül azzal van a bajom, ha a dark iszlám megjelenik, azzal is csak azért, mert olyan visszataszító női szemmel a kultúrájuk, hogy azt elmondani nem tudom. Az magánügy, házaikon belül kinek mi a vallása, kultúrája, csak amikor már az utcára kiviszik, amikor már törvényeket követelnek, ami az ő vallásuknak megfelelő, az sok nekem, akkor nem tudom, hol a megállj.

15138 2010.08.28. 15:11:25

Van egy baráti család. Palesztinok, nem is tudom, hogy milyen vallásúak. Teljesen jó fejek, az egyetlen, ami mindig szemet szúr, hogy ha a férfi beszél, a nőnek hallgass. Ez csak minket zavar, persze. :)) De képzeld el a jelenetet, mikor anyuka (velem egyidős) beszél hozzám, a fia (lányommal egyidős, a kérdéses jelenetnél volt van 10 éves) beszélni akar: megfogja az anyja fejét és maga felé fordítja, az meg engedelmesen úgy marad... :)) Próbálkozott a gyerek velem is, mondtam neki, hogy felejtsen el. :DD

16338 2010.08.28. 20:18:15

A palesztínok általában iszlám hívők, az már egyéne válogatja mennyire radikálisok. Nekem egy palesztin "ismerősöm" volt, ő radikális, fanatikus iszlamista, hogy finoman fejezzem ki magam és csak a felületét érintsem a dolognak. : )) Ezt én a török cégnél tapasztaltam, mikor együtt vacsoráztunk a családdal, de még rosszabbat is. Nem szeretném, ha a lányom, vagy esetleges unokám szocializációjába befolyást nyerne ez a bunkóság, megalázás, annak elviselésére látna példát. Összeegyeztethetetlen a mi kultúránkkal.

15184 2010.08.29. 18:08:44

Durva leszek. Előre is bocs. Európa megadta magát már régen. Egyetlen természetes védelem, ha van saját értékrend. Ez a kereszténység Európa esetében. De Európa - különösen az utóbbi 70-80 évben LESZARTA a kereszténységet. Aki leszarja a saját gyökereit, az pedig előbb-utóbb védtelen lesz. A francia forradalommal kezdődött SEMMI ideológiája nem nyújt védelmet. Ha Európa úgy döntött - s ÚGY döntött -, hogy leszarja a kereszténységet, akkor a helyét egy másik vallás veszi át, esetünkben az iszlám. Európa most meg reagál. Ismét a francia forradalom receptje alapján, nacionalizmussal, idegengyűlölettel. Pedig nem a hívő muzulmán a hibás, akit Európába behívtak, mert a lusta gyökértelen európai lusta volt dolgozni. Ő jön, s nem veszi át a gyökértelen semmi ideológiáját. Ezért üldözik őt az európai barmok, tiltják az építkezést, belevatkoznak még intím ügyeikbe, ruhájukba is. EZ A NÁCI EURÓPA KEZDETE. Én mint keresztény, százszor inkább az iszlámra szavazok, mint a nacionalista európai szarkeverésre. Európa egyetlen esélye, hogy keleten még maradtak normális emberek. A kereszténység (a valódi) meg sokkal nagyobb tiszteletnek örvend manapság ARAB országokban, mint Európában. Európa nem ébred fel. Harc volt a keresztény értékek ellen az európai alkotmányban, Olaszországban kereszteket tiltanak be, tiltják a Karácsony néven nevezését, stb. Megy a szarkavarás. Nem baj, még 50 év és az iszlám értékek lesznek benne az európai alkotmányban. Én az iszlámnak drukkolok, szimpatikusabbak, mint az európai SEMMI náci szarkavarói.

60145 2010.08.29. 18:19:49

A törvényesen bevándoroltak azonos jogokat kapnak! Azonos identitást, kulturát nem. Azért meg kell dolgozni mindannyiunknak. Vannak, akik nem hajlandók, sőt: szembeszállnak. Jus belebotlik a muszlim nőkbe, Valika nem.

60145 2010.08.29. 18:30:24

Ossian felvetette az iszlamizálódást. A szerbek szerint közülük a gyengék adták fel, és lettek kifizedődőbb lévén: muzulmánok. A magyarok magasabb civilizációs szintje miatt 150 év alatt sem iszlamizálódott a nép, pedig számos előnnyel járt volna! Az iszlám civilizáció valamikor a XIII. században a hódítások energiája megszűntével leállt, nem teremtett semmit, csak élősködött. (mellőzzük az oszmánokat). Aztán a XX. században jött a kőolaj. Allah így akarta. Ez nem alkotás, nem teremtés, nem emberi mű. Maxval, ha tetszik, ha nem: Európa a katolicizmus (és nem az ortodoxia!) és a belőle kinőni szabad reneszánsz, humanizmus, reformáció, valamint az Emberi és polgári jogok nyilatkozata.

16338 2010.08.29. 18:32:14

Max, nem vagy durva, de mindig drasztikusan mondod el a véleményed, az nem baj. Kereszténynek én is keresztény lennék, de vallástalan, és talán nem is vagyok hívő. A kultúra, a hit és a vallás nem azonos. Véleményem szerint nem a vallásnak semmi keresnivalója egy állam működésében, nem szabadna befolyással lenni rá. a kereszténység nevében is elég sok harc ment, az is iszonytat, az iszlamizmus is iszonytat. Nekem van egy elméletem, mi lenne a jó, valamikor működhetett is, de belátom, az ember maga ennek az akadálya. Rosszul vagyunk programozva. Egy elméleti kérdés csak, nem lehetséges, hogy a program ideje lejárt, elavult és lecserélhető már valami jobbra?

16338 2010.08.29. 18:38:29

Atlasz, gyakorlatilag mindenki belebotlik, csak nem mindenki (úgy) látja, mint/ahogy én. Még a nőknek is lehet más álláspontja. Sajnálom, hogy a végére eldurvult a vita, mert én valóban csak női szemmel nézve próbáltam leírni, mit tartok aggályosnak az iszlám ( iszlámizmus által úgyis radikalizálódó) terjedésében itt, Európában. Senki nem tudodtt megnyugtatni.

60145 2010.08.29. 19:34:02

78. jus: Arra céloztam, hogy a nyugati kereszténység értékei szültek egy európai normát, értékrendet, civilizációt, amely létezése óta nagyobb mértékben vitte előre a világot szellemi, anyagi és erkölcsi tekintetben, mint a létező más nagy kultúrák. Ebben az ember, a nő helye is más lett, mint a kőkorszakban. Az iszlám kudarcot vallott, még ha találóan bírálja emezt, akkor is, a szlavofilekről és az orosz államrezonról és a zapadnyikok vitáiról majd ír Max, ha akar. A monolit rendszerek megfagytak úgy a politikában, mint a tudományban, termelésben, erkölcsiségben.

16338 2010.08.29. 20:42:45

Atlasz, mit mondjak, köszönöm. Úgy legyen. Te most megnyugtattál, elvileg.
süti beállítások módosítása