jus archiv

jus archiv

Ha már a Bartus is...

2012. január 27. - jus blogja

"Szegény" Gyurcsányt, már az ág is húzza, nem beszélve az Amerikai Népszaváról

 

 

 

 

Amerikai Népszava, Bartus László cikkéből:

"..............

Az egykori demokratikus ellenzéknek a mostani demokratikus ellenzék paródiája. Pontos tükörképe ennek, ahogyan Gyurcsány Ferenc beköltözött néhány napra a miskolci Avas lakótelepre. Milyen nagyszerű, hogy elmegy a volt miniszterelnök a szegény emberek meghívására, hogy szembesüljön a valósággal. Lelkesedik az ellenzéki tábor, büszkék rá hívei. Elképzelem Solt Ottíliát, ahogyan beköltözik a Marincsák családhoz kamerák kíséretében és villogó fényképezőgépek sortüzében. Ma már az ilyen apró jelekből nem olvasnak az emberek, és általában nagy árat fizetnek érte.

Solt Ottília sokszor beköltözött szegény nyírségi romák házaiba, együtt élt velük, azt ette, amit ők a mindennapokban, szörnyűségekben osztozott velük. Nemcsak szociológiai kutatásának tárgyai voltak a szegények. Solt Ottília otthon felejtette a fényképezőgépet, vagy ha fényképezett, akkor nem magát fényképeztette, hanem a nyomort, amelynek felszámolásáért küzdött. Nem adott interjúkat a néhány napra elfoglalt ágyról, és nem hatódott meg önmagától, amiért néhány napra kiköltözik a villájából az Avasra. Pedig Solt Ottília is politikus volt később, parlamenti képviselő. Utolsó falatját megosztotta a szegényekkel, a zsebeit kiürítette nekik. Ha élne, valószínűleg nem ő költözne be a Marincsák családhoz, hanem a Marincsák család hozzá, minden protokolláris felhajtás nélkül. És nem két napra. Ahogyan sok szegény ember ott lakott nála, az ajtaja mindig nyitva állt. Amikor már maga is segítségre szorult volna, akkor is mindenét a szegényeknek adta.

Nagy szerencséje Gyurcsánynak, hogy Solt Ottília már nem él. Ottília szókimondó, egyenes ember volt. Erről az avasi kiruccanásról olyan cikket írna, hogy belezöldülne a volt miniszterelnök. Mi is korrumpálódunk, alig merjük leírni, hogy ez mekkora kamu, milyen felháborító képmutatás. Solt Ottília olyan levelet írna Gyurcsány Ferencnek, hogy azt nem tenné kirakatba. Mi pedig csak makogunk itt, hogy Ottília valószínűleg nagyon sérelmezné, hogy politikai haszonszerzésre, népszerűséghajhászásra használja valaki a szegénység ügyét. Azt, hogy még ez az avasi beköltözés sem az ott élő emberekről, hanem Gyurcsány Ferencről szól.

...............

Romlik a világ, megalkuszunk, mindent a gyilkos politikai csatározásoknak vetünk alá, semmi nem számít, csak a győzelem. Nem akarunk mindenkivel konfrontálódni, elegünk van a háborúságokból, inkább nem szólunk. Félünk az elvakult hívek támadásaitól, inkább hallgatunk.

Gyurcsány Ferencet idézem: egy frászt! Még nem romlottunk meg teljesen. Szóvá tesszük, márcsak Ottília emlékére is, hogy ez undorító.

Ha a volt miniszterelnök valóban olyan lenne, mint amilyennek ez a propaganda próbálja őt mutatni, akkor elmegy a szegények közé egyedül, sajtófelhajtás és kamerák nélkül. Ha arra kíváncsi, hogyan élnek a szegény emberek, akkor minden felhajtás nélkül, majdnem titokban megy közéjük. Azt csinálja, amit ők a mindennapokban. De igazából nem is lenne erre szükség. Gyurcsány Ferenc a szegénységből jött, pontosan tudja, hogy az milyen. Elszokott tőle, de ismeri. Ha mégis a mai valóságra kíváncsi, ahhoz nem kellenek kamerák.

................

Aztán nem szólna senkinek, hazamenne, és feldolgozná magában azt, amit látott. Régi igazság, hogy aki ad, úgy adjon, hogy azt senki ne lássa. Legyen az csak egy megértő, együttérző mosoly.

De ma már ez nem számít. A tömegmédia korában, gyilkos hatalmi harcok közepette, az emberi gesztusok elvesznek. Pedig ezek számítanak igazán.

Írja Bartus cikkében az Amerikai Népszavában (itt eredetiben olvasható).

 

Miközben Kozák Gyula már 2007-ben így írt pártjáról, az SZDSZ-ről.

"A szellem szintjén még voltak elképzeléseink, de a gazdaság területén, az egészségügy területén, a szociális egyenlőség területén nem. S az alapítók közül nagyon kevesen maradtak a professzionális politika színterén, s azok is eltávolodtak eredeti elképzeléseinktől. Akik pedig kihullottak, már csak nosztalgiából, vagy még abból sem hívei az SZDSZ-nek. Ha Solt Ottilia élne, köpne ránk."

 


Bartus véleményét kicsit kozákosítom, szerintem Solt Ottilia köpne Gyurcsányra és a DK pártjára is.

 

 

 



A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr788336508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

210560 2012.01.27. 15:58:14

10.re Jus, ha nem a reformok segítenek a szegénység kilábalásából - hosszú távon - akkor mi segít? És kinek a neve, hitele lehet egyáltalán mérvadó arra, hogy valódi segítséget kaphat a nyomorgó és nem használják ki párt érdekek céljára? Mert abban sem értek egyet, hogy egy miniszterelnöknek (ha volt, ha nem volt) titkon kéne látogatni az állampolgárokat és adományokat osztogatni. Nem ez a dolga!!!! Egy volt min. elnök ezt nem teheti meg, GYF pláne nem, amennyire lealázódott. Minden figyelmet megkap bármerre indul...asszem ezzel egyetértesz Jus. T. Bartus miért nem emeli ki ilyen vehemenciával azt a tényt, hogy pontosan GYF nem vette igénybe a képviselők számára elérhető végtörlesztési lehetőséget, pedig igen magas hitel kapcsolódik hozzá? Vagy miért nem olvashattunk Bartustól arról, hogy GYF a hivatali fizetését nem vette fel??? Azt nyilatkozta, hogy nem ért egyet evvel és ezért el is határolja magát a cselekedettől. Semmi kifogásolni valót nem látok abban, ha marketing eszközöket használ bármely politikus céljai elérésére, egy a lényeg: mi a cél? Milyen hiteles a személy és milyen felelősséget mer és tud vállalni azért, amiért használja a marketinget? Természetesen az eredmények igazolnak...a hitelességet el lehet veszíteni - rövid távon kampányszerűen végzett lejáratással igen , de hosszú távon nem - viszont a tények igazolnak. Összegezve : Solt Ottilia soha nem vált miniszterelnökké, ezért nem tudnám hasonlítani GYF-el. Lényeges különbségnek gondolom ezt a tényt. Szeretet szolgálat , egyéni segítő munka és kormányzati feladatok, felelősség az nehezen hasonlítható, még akkor is, ha Solt Ottília képviselőként politikai feladatokat látott el. Képviselni egy ügyet, ami a szegénység és ami evvel jár és felelősséggel irányítani egy kormányt, különböző eszközrendszert kíván...különböző marketingmunkával. Természetesen minden tiszteletem Solt Ottíliáé sajnos még találgatni is izléstelen, mi lenne ha... :(((

relatív 2012.01.27. 16:07:37

Az az 'igazság' - és ez a poszt egyetlen haszna -, hogy mindenki magából indul ki, és ez mind a blog-író, mind a hozzászólók véleményére igen-igen jellemző képet ad ! Egy politológus a reagálásokból jellemző következtetéseket tudhat levonni a jelenlegi rendszer kialakulására vonatkozóan. ..... és a továbbiakra IS !

210292 2012.01.27. 16:15:07

"..... , szerintem Solt Ottilia köpne Gyurcsányra és a DK pártjára is" ... ...., AZ egész MAGYAR TÁRSADALOM KÖP GyÚrcsányra! Csak egy pár VILÁG és NEMZETRONTÓ - Bauer, Örsi, Gusztos, a Helleresen Kertészkedők, a Hontalan sorstalanok és a Kónbenditisták látják benne az eljövendő "MESSIÁST", - de ők nem tudják, vagy nem akarják felfogni ésszel, hogy ezt a Magyar Nemzet mégegyszer nem engedi! - még a Baloldaliak sem!!! :))

16338 2012.01.27. 16:23:25

Kimitake, celebeskedni annyi, mint kétes hírnévre szert tenni, oké, de akkor legalább a statisztákat fizesse meg.

204326 2012.01.27. 16:28:57

19. jus (szerkesztő) 2012. 01. 27. 16:23 Meg vannak fizetve Örülnek hogy egy ilyen nagy ember eljött hozzájuk szóba állt velük A statisztáknak akikhez a Gyurcsány beköltözött hogy ezzel forogjon a neve ,bekerüljön a hírekbe -ez az öröm a fizetsége

16338 2012.01.27. 16:29:05

Vahabi, nem teljesen értem, hogy akkor te most kivel is értesz egyet? Azzal viszont én értek egyet, hogy a szegénység ellen nem lehet demagógiával küzdeni, a demagógia csak ront a helyzeten. Géza már engem is tanácsolt el a blogjától, de azért ki nem tiltott. Ellenvéleményeket megbeszélni így lehetetlen.

16338 2012.01.27. 16:32:05

Százados, Bartus nem rúgott Gyurcsányba, hanem viszolygását fejezte ki attól a média-show-tól, amit lenyomott Gyurcsány a szegények kárára. És hozott egy politikusi ellenpéldát, hogy mit lehet példának okáért tenni. Én így látom.

16338 2012.01.27. 16:33:53

Lord, azért érdekes a riportokat megnézni, amik ennek kapcsán készültek, de bizonyára sok hezitálót riasztott el. Hívőt nem biztos.

vakhabi 2012.01.27. 16:38:02

12. vahabi 2012. 01. 27. 15:09 mit hazudozol vakhabi? A géza barátom nem tiltott ki mert még válaszolt is neked.

60145 2012.01.27. 16:39:26

Jus, az értékrendeddel egyetértek, azonban más szerepet vállalt fel egyikük , másikuk és a harmadik szintén, vagyis Solt, Gyurcsány és Bartus. A saját terepükön összevethetők. Nem mindegy, hogy egy miniszterelnök hogyan folytat szociálpolitikát. Nem mindegy, hogy ehhez képest "igazat mond-e", vagy nem. És persze a PR-tevékenysége is jellemzi őt meg a kollégáit.

210292 2012.01.27. 16:40:11

15. lord 2012. 01. 27. 15:55 .., ÉN este nyolckor, - a híradó után - félórát odaadnék GyÚrcsánynak, s azt mondana amit akar ..... - két hét után közfelháborodás lenne!!! .................................................................. Sok féleszű idióta meg (itt a NolBlogon is) le van maradva már legalább két brossurával! ..., ugyanis GyÚrcsány már régóta NEM baloldali, - talán nem is volt az sosem, s GyÚrcsány már NEM az MSZP, - az MSZP már ELHATÁROLÓDIK TŐLE! - Balogh András MSZP elnökhelyettes szerint GyÚrcsány Ferenc felmérhetetlen KÁROKAT OKOZOTT a Magyar és a Baloldalnak és az MSZPnek! Gyúrcsány NEM Szociális, - GyÚrcsány LIBERÁLIS! ..., a magyar társadalom számára marginális, - ezért nem is kell róla sokat beszélni .... Tegyen bármit is!

11677 2012.01.27. 16:43:55

23-ra Jussnak: Szomorú színjáték az egész....

16338 2012.01.27. 16:49:02

A reformok szinte kivétel nélkül a további kettészakadást szolgálták, vagy szolgálták volna, bármelyiket is nézem, én így látom. De ez egy külön téma. Az osztogatásról rossz a véleményem. Bárki teszi is. Tudod, a hal meg a háló. Amennyiben viszont Gyurcsány pusztán a személyével tud felhívni magára figyelmet, akkor ne ide és ne így menjen, inkább adjon be ezer jól kidolgozott, megalapozott törvényjavaslatot, ami valódi segítség lenne. Mondjuk úgy, hogy hogyan lehetne hazai munkahelyeket teremteni. Mi a cél, mi az eszköz? Ha a cél a hatalom, az eszköz pedig a szegények, akkor az aljas egy marketing. Én már nagyon unom, hogy itt mindig minden arról szól, ki legyen hatalomban, és ahogy hatalomba kerül elfelejti, ez szolgálatnak kéne legyen. Na jó, ez nem hazai specialitás. Én változatlanul állítom, hogy parlamenti képviselőként, de akár volt miniszterelnökként is sokat lehet tenni a nyomor csökkentése érdekében, de ez, amit most Gyurcsány tett, hát ez mit szolgált? Komolyan érdekelne, szerinted ezzel kinek tett jót? Ez kinek állt érdekében?

58395 2012.01.27. 16:54:28

Jus, ez itt a legnagyobb bajunk, hogy szinte csak "hívők" vannak, a népek nem tudnak érdekek mentén, racionálisan politizálni... Gyurcsánynak elhitték, hogy nem fog fájni.... Orbánnak elhiszik, hogy nem megszorítás... Én meg mérlegelem, ki hazudott nagyobbat....

16338 2012.01.27. 16:56:02

Relatív, hogy a politológusok ebből mit kamatoztatnak, gőzöm nincs. Ha csak annyit, hogy nem ripacskodást javasolnak a politikusoknak, már akkor megérte. A cikket Bartus írta, én csak áthoztam ide, mert sok mindenben - ez ritkán van így - egyetértek vele.

16338 2012.01.27. 16:59:17

Funyi, mondjuk én már köpök az egészre. A-tól Z-ig.

210560 2012.01.27. 17:04:49

17.re kedves Relatív már megérte, nem? :))

16338 2012.01.27. 17:05:23

Kimitake, hát ez elég szomorú. Nagy baj van ott, ahol már ez is boldogságfaktor lehet. No, de kitől, mitől tanuljon a jónép önértékelést, mikor folyamatosan azt nyomják el benne, attól fosztják meg?

16338 2012.01.27. 17:10:17

Atlasz, talán az a baj, hogy ezt az egész szegénység és nyomort, mint szociálpolitikát próbálják meg kezelni. Itt addig próbálnak meg segíteni a szegényeken, míg éhen pusztulnak. Vagy ez a cél? És ki lehet pipálni, megoldva? Ha már segíteni nem tudnak, legalább ne eszközként használják őket. Ehhez hozzáteszem, vonatkozik ez az összes politikusra. Gyurcsány csak ripacskodott is hozzá egyet.

205707 2012.01.27. 17:11:47

Gusztustalan "leereszkedés" ez Gyurcsánytól. Az az egy-két család meg meg lesz hatva, hogy a "hatalmas" emberrel még pertuba is keveredhetnek. Undorító.

16338 2012.01.27. 17:12:55

Kokó, én már nem mérlegelek. Feladtam.

rodosto 2012.01.27. 17:13:09

Nemrég volt a Magyar Kultúra Napja, ami a Himnusz és írójáról való megemlékezés apropója. Alig több mint egy éve a parlamenti választások után az országban folyó csendes alkotó munkát, és a politikai intézményrendszer - kívülről nézve- hétköznapi taposómalmának csendes surrogását, valami őrült látszat vihar korbácsolja. Kár, hogy manapság a malmok nem széllel hajtódnak, mert akkor ezt az ártó jelenséget legalább alkotó munkára foghatnánk. Az elsöprő erejű, és egynemű választói akarat következtében megbízást kapott politikai erő megkezdte munkáját, majd annak eredményeként a szükséges szervezeti hatalomszerkezet infrastrukturális átalakítását. Ezzel párhuzamosan folyik az új parlamenti többség programjának megfelelő törvényalkotás. Fontos itt rögzíteni, hogy ez a parlamenti többség a támogatását a meghirdetett programjának igenlésének, elfogadásának köszönheti. Ez a program és választói akarat és az ezzel járó erős legitimáció a kétharmados többség,- egy nyolc évig tartó balliberális kormány és parlament és a vele járó korrupt hatalmi rendszer leváltására irányuló akarat kifejezésre jutása volt. Egy két cikluson át tartó kormányzó erő a régóta gyakorló demokráciákban nem ritkaság, sőt a gyakorlat, mégsem követi ilyen földindulás szerű véleményváltozás, az ellenzék ilyen arányú győzelme. Mi volt az oka a magyar választási eredménynek? Az egyébként forradalmi igényű rendszer változtatási folyamat langyossága, a katarzis, és a valódi rendszerváltoztatás elmaradása. Míg a többi kommunista diktatúrával sújtott országban többé-kevésbé időben lezajlott a társadalmi gazdasági katarzis - legalább is egy két választási ciklus alatt-, addig nálunk a sajátos körülmények miatt, a gazdasági igazságtalanságok, (privatizáció, korrupció) és a korábbi diktatúrakollaboránsok felszínen maradása következtében felgyülemlett az elégedetlenség. Ráadásul a politikai váltógazdaság erősorrendje is szerencsétlenül alakult a két szembenálló irányultságú politikai erők egyensúlya eltolódott a diktatúrakollaboránsok javára, mert az eddig eltelt öt választási periódus közül, kettőt tölthettek csak a konzervatív-polgári erők a kormányzással. Miközben konzervatív csoport mindkét ciklusban, - a választási eredmények miatt- koalícióra kényszerült, az álcázott ill. szekunder (másodgenerációs ) diktatúrakollaboránsokkal, mint a Kisgazda Párt és SZDSZ . Ennek köszönhető, hogy az erkölcsi tisztaságot, a becsületes munkát, a tiszta közéletet, és főleg valódi demokratikus környezetet igénylő konzervatív, polgári népesség, - a társadalom többsége-, egyre növekvő elégedetlenséggel szemlélte, és érzékelte, fogalmazta meg a valódi rendszerváltoztatás deficitjét és a változtatás végrehajtásának szükségességét. Eközben a diktatúrakollaboráns erők érezve a valódi támogatottság hiányát és az új szabad demokratikus társadalmi klímába való beágyazódásuknak az ellehetetlenülését, a hatalmat zsákmányszerzésre, a pünkösdi királyság röpke lehetőségeinek maximális kiaknázására használták fel. Nem törődve az emberi, gazdasági környezetben okozott maradódó károkozásukkal. Elegendő utalni az elmúlt húsz év diktatúrakollaboránsai által uralt éveiben a felszínre került korrupciós ,erkölcsileg vitatható ügyeire, a TOCSIK MÁRTÁKTÓL, a húsz év alatt a diktatúrakollaboránsok által irányított és lerabolt főváros BKV-s pénztalicskázó ámokfutóira, a magyar bauxitbányászatban az alumíniumiparban történt már-már nevetséges privatizációira. Bár a nevetés a torkunkra forr, ha visszatekintünk az ezek következtében okozott környezetben emberéletben esett károkra. Mi az okozója ennek a romlott bűzös társadalmi közhangulatnak? Nos, szerintem okozói az a legfeljebb a társadalmunk tizedét kitevő egyre fogyó népség, akik idestova generációkon át diktatúrakollaboránsok. Ők, többnyire a háború után hatalomra került, vagy a szovjetek által kiszemelt ártalmatlan, értelem és tartás nélküli proletárokból kikerült gyárigazgatók, tsz elnökök, szakszervezeti vezetők, párttitkárok, munkásőrök maguk, családjuk és leszármazottaik, a számos - hatalomhoz, diktatúrához kapcsolódó- kollaboráns. Akik szerteágazó bonyolult, és szövevényes hálót alkotva, szívták ki az életerőt Magyarországból, miközben élősködő gyökereikkel egyidejűleg mérgezték, a diktatúrától undorodó becsületes erkölcsös átlagpolgárok mindennapjait, társadalmi kapcsolatait, vallásos érzéseit , a társadalom egészséges erkölcsös, demokráciát szerető, klímát. Tehát rögzíthetjük, hogy a polgárok többsége, idestova hatvan plusz húsz éve szenvedi egy jó szándékkal, és jó erkölccsel, de még valódi intelligenciával sem rendelkező kisebbség pöffeszkedését. Az a tisztító áramlat amit most az elégedetlen, és az elmúlt hatvan plusz húsz év óta elnyomott többség támogatásával végigsöpör társadalmunkon nem a többséget, hanem az eddig vázolt sok felelősséget viselő, zsákmányra éhes, keveseket söpörte,- söpri el. Ezeknek a diktatúrakollaboránsoknak fontos jellemvonása a haza érdekeinek mellőzése, a saját érdekeik előbbre helyezése, - mert jól tudják magukról, hogy a diktatúra biztosította hatalom nélkül, a szabad versenyben nem tudnának megélni. Ezért szó nélkül tűrték a szovjet fegyveres ittlétet, vállaltak szolgálatot idegen hatalmaknak, vagy itthon szolgáltak ügynökként, vagy besúgóként. A hazaszeretet számukra csak a zsákmány, a pénz, a befolyás megszerzéséhez szükséges retorika, könnyen használható mutatós álca. Ezért könnyedén találtak támogatókra mutyipartnerre, hasonló erkölcsi státusú haverokra, külföldön. Lett légyen ez a kapcsolat politikai, kölcsönös támogatottságú kapcsolat a volt, és létező kommunista pártok élősködő szervezeteinek szövevénye, vagy a mindenre kapható korrumpálható médiumok sáskanépe. Ahogy a szovjetalapú diktatúrában kelet felé hajlongtak, támogatták a megszállókat a függetlenségünket fenyegetőket, úgy a Szovjetunió megszűntével, most a diktatúrakollaboránsok hatalmát megtörni akaró többség ellenében szerveznek lumpen-tüntetést, küldik annak képeit, - most már nyugati irányban- mocskolva szállásadó hazájukat, kihasználva internacionalista szakadozó kapcsolati hálójukat. Ezekről a gonosz, hazánkat hol kelet felől, hol most nyugat felől, szorongató gonosz fojtogató folyondárról mondta Sebestén Márta „aki mindenhol otthon van, sehol sincs a hazájában. És ők most vinnyognak, mint a hiéna vagy sakál, ha kergetik, vagy a farkára lépnek. Itthon magyar hazánkban közel nyolcvan évig érinthetetlenek voltak. Most eljött a tetemrehívás. Számukra ezek a változtatások egzisztenciális gondokat jelentenek. A hitbizományban adott színházigazgatói hely meg lesz versenyeztetve, a sumákban privatizált rádiófrekvenciát nyilvános versenyben kell megnyerni. A bankban, városházán, minisztériumban családi alapon, elvtársi kapcsolatokkal biztosított állások pályázat útján, tehetséges fiatalokkal lesznek betöltve. Nem értik ezek a diktatúrakollaboránsok az eseményeket, értetlenül felháborodva élik át a tisztító tavaszi szellő - másnak oly reménykeltő- tisztogatását. Őket ez nem érdekli. Bűzös, rothadásnak indult fészkeikből retrográd, hazug, propaganda hadjáratot indítottak. Ezt érezzük most hazánk közéletében. A felszínre kavart fekáliát a múlt emberinek kapálódzása nyomán. És sajnos miután se hazát, se embert nem ismernek, magánsérelmeiket határon túlra is szétfröcsögik, nem törődve saját hazájuk jó hírével, Európában eddig megbecsült elismerésével. Régi németországi ismerőseim kérdik, aggódva mi történik nálatok? És nekem kellene a fent vázolt mocskos rétegről írnom, amit hitetlenkedő fejcsóválással, szégyenkezve olvasnának, mert náluk ezt az emberfajtát nem ismerik, ott az ilyen csírájában hamvadt el a szabad társadalom, az erkölcsi értékek tisztítótüzében. Persze mindenki tisztában van ennek a folyamatnak az eredményorientáltságával. Még egyszer ilyen embereket nem engedhetünk a hatalomba. Elég volt nyolcvan év. Ezért a szükséges védekezési, hatalomtechnikai eszközök demokráciatisztasága sem feltétlenül a legigényesebb. Volt már rá példa, hogy a finomkodó demokraták csúnyán megégették magukat. Azonban tanulni kell a történelemből. Annak idején, Isteni kinyilatkoztatásként hallgattam Antall József gyakori mondását: mi nem vagyunk olyanok, mint ők. Mármint az fentiekben jellemzett diktatúrakollaboránsok. Antall József, - a gyémánttisztaságú demokrata- akkor beszélt így, mikor mi a rendszerváltoztatás legkülönbözőbb résztvevői, és végrehajtói panaszkodtunk neki az elmaradt felelősségre vonásról, és az apparátusban végre nem hatott kommunistátlanításról. Már sohasem tudjuk meg, hogy ha meg lett volna az alkotmányosan szükséges többsége vajon Antall végrehajtotta volna-e a nagytakarítást? Azt gondolom nem. Ahhoz ő úriember és igaz demokrata volt. Akkor én rajongva ittam szavait és egyetértettem vele. Most a húsz évből nyolc tevékeny politikai működés tapasztalata alapján mondom, hogy a diktatúrakollaboránsok gyémánttisztaságú demokratikus módszerekkel nem védhetők ki, mert ők viszont „olyanok”. Akinek a demokratikus eljárásjog csak igény, - és mint ilyenek visszaélnek vele-, kötelességként azonban lerázzák magukról, - mint a kutya a vizet- és a demokrácia álcája mögött ismét kiépítenék a maguk saját diktatúrájukat. Nagy gyakorlatot szereztek ebben Kádár papa langymelegében. A poloskákat csak radikálisan méreggel lehet kiirtani. Aztán a már megtisztított lakást, más eszközökkel, - mindenesetre nem méreggel- lehet tisztántartani. Ezt azonban a diktatúrát át nem élt európai emberek nem értik. Mint ahogy értetlenül figyelték ottlétemkor baráti körben a lelkesedésemet a szabad választásokon való részvételem során átélt élményeimről, vagy az utazás szabadságáról való áradozásomról, vagy a szabad véleménynyilvánítás öröméről. Nekik mindez természetes volt, mert demokráciában nőttek fel és az óta is csodálkozással, vegyes értetlenséggel nézik a küzdelmünket, szenvedésünket, szégyenkezésünket a még itt lévő, kései diktatúrakollaboránsok miatt. Figyeljük csak meg, hogy a fogadatlan prókátorként fel- feltűnő demokráciavédők kórusából hiányzik a német kancellár. Angela Merkel mindenki Engyije, a nyugati világ legbefolyásosabb asszonypolitikusa hallgat. Nem csatlakozik a gyémánttisztaságú demokráciát őszintén követelők, és az érdekpolit

210560 2012.01.27. 17:17:18

28-ra Jus "Én már nagyon unom, hogy itt mindig minden arról szól, ki legyen hatalomban, és ahogy hatalomba kerül elfelejti, ez szolgálatnak kéne legyen. Na jó, ez nem hazai specialitás." Na ebben egyetértünk...általában :) Viszont az alábbi megjegyzésed: ", inkább adjon be ezer jól kidolgozott, megalapozott törvényjavaslatot, ami valódi segítség lenne. Mondjuk úgy, hogy hogyan lehetne hazai munkahelyeket teremteni." Na, ehhez el kell mesélnem valamit. Volt nekem egy ismerősöm, mondjuk úgy, egy fiatal férfi. Tapasztalatok, sőt szorgalom hiján tengődött évekig...pedig igen jó hivatással rendelkezett, néhány évfolyamtársa nagyon szép eredményeket ért addigra el, amig ő még mindig csak a "rendszert" a régi "komcsikat" meg az "ősöket" korholta, hogy kevés eszközt és ezáltal lehetőséget kap, illetve kapott. Nos egyszer vitába keveredtünk és a beszélgetés végén elismerte az aktuális szoc.miniszterelnök képességeit...végső érve : jóó jóóó....de maradjon háttérben, ne tolja magát előre, hisz utálják a képét (meg a múmiának gúnyolt frakcióvezető helye szintén a sülleysztő lett volna) és igen...amit tud, azt csinálja a háttérbe, adjon tanácsokat, ha kell vállalja a felelősséget, de a háttérből...az általa tálcán kínált javaslatokat pedig hagyja a fiatal demokratákra (OV-ra gondolt). Majd ők megvalósítják ! Hát igy is lehet gondolni, viszont én evvel nem értek egyet. Naná, hogy a személy, aki érez magában képességet, erőt az arcát is vállalni akarja ahhoz, amihez egyéb eszközeit adja.... Ezt nevezik ambiciónak és nem hiszem, hogy betegség volna. Mire volt jó ez a kampány-látogatása Gyurcsány Ferencnek? Hát én - ha másra nem - arra gondolok, hogy példát és témát nyújtott. Nem arra - mint a most regnáló min.elnök - hogy miként rúgjuk össze teljesen a port egymással. Bocs, de nekem ez a véleményem Viszont hogy mit akart Bartus? Nos erre kiváncsi lennék...

16338 2012.01.27. 19:24:56

Purim, én is így gondolom.

11256 2012.01.27. 19:26:59

bocs, nem olvastam el minden hozzászólást, de úgyse a vitához akarok hozzászólni, hanem Bartushoz és a tálalásához. (Solt Ottíliára emlékszem, és én sokra tartottam őt, de nem hiszem, hogy forog a sírjában. talán inkább kuncog, hogy előbb kellett volna, gyerekek.) a kérdés ugyanis számomra az, hogy egy volt miniszterelnököt megkeres olyasvalaki, aki keményen tapossa a vizet, hogy el ne merüljön, és felveti, hogy maguk azt se tudják, hogy élünk mi itt. a kérdésem: mi erre a helyes válasz? most nem egy agyonszidalmazott, állítólagos bukott politikustól - akivel szemben több megbecsülés van, mint a regnáló miniszterelnökkel szemben -, hanem egyáltalán, bárkitől, aki a zemberek szemében más, és azok közé tartozik, akik nem ismerik őket és a valós életüket, pedig segíthetnének sorsuk jobbrafordulásában. mondjuk, egy devizahiteles felhívja az őt nyomorgató bank vezérigazgatóját: nézze meg, hogyan élünk, mennyire kuporgatunk, aztán mégse megyünk semmire. szóval? az a helyes válasz, hogy "mi figyelemmel kísérjük..., tanulmányozzuk...., tisztában vagyunk a helyzettel..."? vagy én magam is alacsony sorból származom, nehéz körülmények között nőttem fel, csak az elmúlt x évben szaladt meg, próbálkozzon maga is? vagy az, hogy "mindenkinek megvan a maga sorsa és nekem (mint politikusnak vagy bankigazgatónak) az összes választó / ügyfél (esetleg a nemzet) javát kell szolgálnom? vagy az, hogy nagyon szívesen megtenném, de a kötelezettségeim, a munkám, ugyebár...? nos? valóban szokatlan, sőt, példátlan lépés, de vajon nem úgy gondolkoznak az emberek éppen, hogy "azok ott odafent nem tudják, mi van"? másfelől a magyar ember mindig megosztotta az otthonát idegenekkel (ami egy franciánál például jószerével elképzelhetetlen), nem "nemzetidegen" egy ilyen látogatás (ha már a gyökereink olyan fontosak lettek). ami azt illeti, könnyen lehet, hogy a vendéglátók aztán már verték a fejüket a falba, hogy ezt nem kellett volna, meg nem hittem volna, hogy elfogadja a meghívást, de ez még mindig jobb kimenet számukra is, mint az általam egyáltalán elképzelhető fenti válaszok, reagálások. az meg egy teljesen ferde beállítás, hogy még jó, hogy nem Gyurcsány hívta meg őket vendégeskedni: hogy jön ez ide egyáltalán? az aztán tényleg a lenézés, lesajnálás lett volna, hogy na gyertek, nézzétek meg, milyen is az, amikor nem panelben él az ember: ez milyen válasz lett volna??? szóval én azt hiszem, nem indulatokkal kellene szemlélni a dolgokat (még Orbánt és Matolcsyt se, pedig őket elég nehéz), mert az nem vezet sehova.

wesz 2012.01.27. 19:38:04

Az Oti qrva jo fej volt es a karrierista parttarsai ki is hasznaltak ot es onzetlen tevekenyseget a vegletekig. Szerintem ha ma elne es latna ezt a vircsaftot, kopne egy nagyot es ragyujtana egy masik cigire. Ami a Bartust illeti, igazi diszmagyar, mara sikeresen magara vonta az ameriaki adohivatal figyelmet is, ami az USA-ban a halalos bunok kozott szerepel, mivel megszuntette a Nepszava.com-ot kiado vallalatat, majd rohogve tovabb folytatja, immar illegalisan a tevekenyseget. Hamarosan haza fog innen is menekulni, mert itt nem fog mukodni az otthoni kisebbsegi duma. (ma'rha kiengedik)

medve1942 2012.01.27. 19:50:20

Solt Ottilia 1962-ben ment egyetemre, ezalatt szociológusként sokat járt északelet-magyarországi falvakba, magnóval, úttörő módon. Kozák Gyula egyike volt közeli barátainak. Akkoriban meglehetős szegénység uralkodott a fővárosban is, értelmiségi körökben is, de valahogy természetes állapotnak tartottuk. Egy bő évtizeddel később, a hetvenes években alakult meg a SZETA, a Szegényeket Támogató Alap, amely politikai hátteret adott Ottilia korábbi egyéni kezdeményezéseinek. Akkorra már egyértelmű volt, hogy a hajléktalanság, szipuzás stb. korántsem természetes állapot.

16338 2012.01.27. 19:54:04

Fanny, én sem azt mondtam, hogy háttérbe kell vonulni...miért kéne bárkinek a háttérbe vonulni? Majd a szavazók eldöntik, hogy hogyan értékelik az folyamatos előtérbe helyezkedést. Törtető nyomulásnak vagy ambíciónak., és előnyére vagy hátrányára vált-e ez. Én - veled ellentétben - nem hiszem, hogy jó lenne ha követné bárki ezt a ripacskodást, amit Gyurcsány tett, már ha erre gondoltál, azzal, hogy példát nyújt. Főként nem, ha politikus az illető. Mondjuk ez jó egy VV celebnek, annak ez a szintje, meg jó dili számára. A másik, hogy témát nyújtott, hát egy ideig még beszélnek erről a show műsorról, az biztos. De könyörgöm, aki tudja és ismeri a szegénység, a nyomor világát, az hányingert kap az ilyentől. Egyszerűen azért, mert megerőszakolt egy fájdalmasan intim szférát. De legalább ráérzett, ott, abban a miskolci helyzetben a legégetőbb a hokimeccs, meg a kutyaszaratás. Hogy ne hagyjak ki egy kis iróniát. Legalább olyan fontos, mint egy bánáti rózsa. Gyurcsány és Orbán az első pillanattól harcban állnak, egyik sem egy könnyű eset. Hogy melyik ebben a nagyobb hunyó? Kokónak már írtam, rég leszoktam a mérlegelésről. Hogy mit akart Bartus? Mint újságíró, gondolom elmondani a véleményét. Neki ez a dolga. (Még akkor is, ha többnyire nem értek vele egyet.) Ha összeesküvés-elméletben gondolkodok, akkor persze bele kell kalkulálni azt is, hogy éppen sikerült megegyeznie Orbánnak az unióval, valamint azt is, hogy...de ez már egy másik téma.

16338 2012.01.27. 20:06:14

Evianna, véleményed szerint mennyi meghívó-levelet kapnak a politikusok? Nálunk divat volt személyes leveleket írni a Kádár titkárságra, keresztapának választani a földesurat, szóval, van egy ilyen érdekes népi hagyomány. A politikusok nagyrészt megoldják. Mint ahogy a többi közéleti szereplő. Még azt is el tudom képzelni esetleg, hogy szépen, csendben egy arra úton megáll és minden felhajtás nélkül, csendben körbenéz, elfogyaszt egy kávét, beszélget. Vagy akár egy kampány részeként is akár, ahol a cél egyértelmű, sok helyen tájékozódni. De ez....szóval...de szerintem te is érzed.

16338 2012.01.27. 20:17:38

Wesz, én sokáig pont miatta éreztem emberközelinek az SZDSZ-t. Bartus? Vele nem szoktam foglalkozni, olvasni sem, nem is tudok róla szinte semmit. Ez a cikke is egy más oldalon szúrt szemet, így kivételesen elolvastam. És eszembe juttatta Solt Ottiliát. És azt, hogy hová embertelenedett el itt minden.

16338 2012.01.27. 20:21:44

Medve, köszönöm a nagyon szűk ismertetést, talán valaki nem ismerte, nem hallott róla. Bár kötve hiszem. Mondjuk én azt nem tudtam, hogy Kozák Gyula közeli barátja volt. Ezzel az infóval is gazdagabb lettem.

10940 2012.01.27. 20:35:11

Bartus megőrült, hogy lehet ezt összevetni egymással. Gyurcsány-fóbia?

210560 2012.01.27. 20:47:44

43. Nézd Jus...értem én... A te habitusodtól távol áll ez a fajta "ripacskodásnak " nevezett politikai akció. Értem..mondom. De nem ártana az ítélethírdetéskor az igazságossághoz ragaszkodni. A cél nem mindig szentesíti az eszközt - én nem vagyok ennek a híve - ám éppen Te említed, hogy GYF pontosan ismeri ezt a helyzetet, ahová meghívták, hiszen ő sem selyemben-bársonyban született. Talán éppen ezért nem érdemli meg Bartus ítéletét, pláne Solt Ottíliával összehasonlítva. Ezt viszont Solt Ottília sem érdemli meg...no nem azt, hogy GYF-el vetik össze..hanem egyáltalán...az összevetéssel kierőszakolt elismerést....egyáltalán az elismerését tevékenységének, amire manapság kevés példát lehetne hozni, de ez sem csoda. Aki ismeri a nyomor világát az hányingert kap ettől a show-tól...írod Jus Nos, aki igazán a nyomor világában él, az minden segítő kezet elfogad, nem meri elutasítani, akárhonnan érkezik. Adni is így kell. Nem szabad nézni azt, hogy kinek a kényes ízlése ellen van az ő hitvallásából, eszközeiből nyújtható segítség, esetleg esély ! Nos nem OV és Gyurcsány itt a téma...szerintem, ne is keverjük bele...jobb lenne Bartus sem keverné a dolgokat (bár minden elismerésem újságírói képességeinek, nem egy alkalommal olvastam őt). Üdvözöllek Fanny

60145 2012.01.27. 21:04:22

34. jus : Mindenki manipulál, mindenki eszközként használja a választópolgárokat, kérdés, hogy vajon miféle politika érdekében? Családi pótlék, munkahelyteremtés stb. Mert vannak politikán kívüli boldogító módszerek, de mintha egyik sem vált volna be. Valahogy nekem ez a módszer még mindig jobban tetszik, mint az ellenfélnek járó hódolat, istenítés, kézcsók.

210292 2012.01.27. 21:04:27

.., szerintem meg ez csak politikai performansz, - politikaiVV. ..., remélem "gatyót nem villantott" ... GyÚrcsány nagyon jól tudja, hogy hogyan él egy panelproli! Ő maga is egy kisvárosi textilmunkás családból való, a Nővére rokkantnyugdíjas, az Édesanyja nyugdíjas, - Mindketten széles baráti kapcsolatban vannak a köznéppel, eljárnak mindenféle összejövetelre, kirándulásra, találkozóra, satöbbi .... Ők meg napi kapcsolatban vannak A Ferivel ... S azt is tudja a Feri, hogy mennyivel egésszíti ki a jövedelmüket ahhoz, hogy "megfelelően éljenek ... - Vagyis "tapasztalat"-ÉRT nem kellett neki az Avasra menni!!

210292 2012.01.27. 21:09:47

" / .... Nos, aki igazán a nyomor világában él, az minden segítő kezet elfogad, nem meri elutasítani, akárhonnan érkezik. / " A NAGY FRÁSZT! Az öntudatos nyomorgók csak csendben és szó nélkül nyomorognak, s csenben fagynak halálra a saját lakásukban és csendben halnak éhen .... !!! TE valami rózsaszínhomályos világban élsz .....

60145 2012.01.27. 21:12:10

35. purim : Undorító? Mintha nem így fogadtad volna a kézcsókot, amelyet egy idős hölgytől kapott az ellenfele, aki mindig igazat mond és minden nem létező ellenséggel szemben mindig győző. S az istenítést, hódolatot, amelyet a fotómontázs bírált, nem tartottad helyénvalónak. Pedig az mértékletes volt: Snitt Plagi bácsi valójában már nem is a szent jobbot puszilgatja. Ízlésünk különbözik, így érdekes a dolog.

210560 2012.01.27. 21:20:14

51-re Funyi nem kívántam visszatérni, nos mégis válaszolok Többet tudok erről mint talán Te. Nem élek én semmilyen rózsaszínhomályban :(( Éppen emiatt írom amit ! Mert aki találkozott az igazi szegénységgel, az tudja mit beszél :( Öntudatos nyomorgó? Ez meg mi? Na...hagyjuk.. Üdvözöllek

relatív 2012.01.27. 21:26:16

Mi embertelenedett el ? Talán valami példát !!! A 'Gyurcsány-fóbia' az vastagon jelen van sokak fejében - ezért nem fér bele más !

ejmiakő 2012.01.27. 22:04:29

Ferit se köpködnék le, ha nem tette volna, amit tett. Meg ha tette volna, amit nem tett. Ha nem csinálja a müsort RonWeberrel, ha kiáll az állampolgárság kiterjesztése mellett, akkor akár öszödöt is megengedhette volna magának. Akkor el tudta volna adni, hogy tesz az országért is valamit. Az ö döntése volt, hogy a globalizmus mellé állt a nemzeti érdekekkel szemben. (Nem csak ö, hanem az egész bagázs.) Azt várná, hogy ezért szeressék? Nem Mátyás ö, álruhában nem mehetne a nép közé, mert minimum leköpködnék.

16338 2012.01.27. 22:11:22

Fanny, kezdjük azzal, hogy Gyurcsány nem nyomorszintbe látogatott, sőt, meg merem kockáztatni, hogy ott, ahol még egy két szobás panelt fenn tudnak tartani és a gyerekek jól öltözöttek, ott esetleg csak tisztes szegénységről beszélhetünk. Természetesen senki életébe nem láthatunk bele, nem tudhatjuk, mi a valóság, mi a lehetőség, mi az igény, vagy igénytelenség, mekkora a pénztárca és mi fő a fedő alatt. Ezt egy két éjszakás vendég sem láthatja. De láthatja az, aki tényleg nyomorog, és azt valószínűleg éppen úgy feldühíti, mint azt, aki ezt az egész műanyag-szagú izét, show műsort megnézte valahol. Jöhetnék azzal, hogy a szomszéd cigányasszonynak sem látunk az életében, lehet csak tálalt, lehet, valós a nyomora, de nem volt bekalkulálva a forgatókönyvbe és milyen durván elküldte Gyurcsány, hogy hagyja már őt békén. Azt az arckifejezését soha nem fogom felejteni. Egyebekben ismered a mondást, attól kell elvenni, aki a legjobban sír? A valós nyomor csendes és elutasítja a segítséget, mert szégyelli, mert a segítség megalázza még jobban. Épp ezért nehéz felderíteni és még nehezebb segíteni azokon, akik önhibájukon kívül és kilátástalanul nyomorognak. Erre találtam én ki a kölcsönösséget. Mert valamit mindenki tud cserébe adni. Még a legelesettebb is.

16338 2012.01.27. 22:17:01

Atlasz, a választópolgárt kivétel nélkül mind manipulálja, csak legalább a szegénységet és a nyomort ne vessék már be, mert azt már kevesek gyomra veszi be. És, mint Fannynak írtam, itt nyomorról szó nem volt, de még olyan nagy szegénységről sem. Csak úgy adták elő. Van fogalmatok róla milyen a nyomor? Oké, arról ne, de a szegénység? Nem láttad, hogy istenítették itt is a látogatót? Itt is volt isten áldja meg magát és hasonlók. De ilyen a nép. Ez van, nem ez a baj. A baj, ha ebből előre megfontolt szándékkal műsort csinálnak.

16338 2012.01.27. 22:23:35

Funyi, 51-re. Hasonlóan látom én is, viszont ez nem jelenti azt, hogy Fanny tapasztalatai ne lehetnének mások. Fanny, 53-ra. Én láttam nem egy nyomorszintet, és én is éltem nyomorszinten, így magamról is tudom, mi a nyomor és mi a nyomorgó öntudat. De erről nem szívesen beszélnék. Sem itt, sem máshol. Magánügy. Funyinak mások a tapasztalatai, mint neked, ez ne legyen már durva vita.

16338 2012.01.27. 22:28:38

Relatív, a világunk embertelenedett el. Példát? Oké. Húsz, harminc éve még természetes volt, hogy a család, a rokonság, a szomszédok, a kis közösség összefog és segíti az arra éppen rászorulót. Aztán jöttek a segélyek, majd megoldja az állam, az az állam, akinek gőze nincs róla, ki a valóban rászoruló. Elszemélytelenedett így minden. Meghalt az emberség. Megkockáztatom, tudatosan irtották ki ezt az összefogást, összetartást. Ja, ma ebben az országban legalább a fele nagykorú fóbiás. Gyurcsány vagy Orbán fóbiás. És azoknak aztán mondhatsz bármit, letépik a fejed, de, hát ezt írta Bartus is.

16338 2012.01.27. 22:34:36

Ejmiakő, nem emlékszem pontosan, de tudom, hogy volt olyan Gyurcsány dolog, amivel egyet értettem. Azt hiszem a tandíj, de magasabbra tettem volna - mellé szociális alapon a tanulmányi eredmény függvényében tandíjmentességgel és ösztöndíjjal -, mint ők akarták, nagyságrendekkel magasabbra. És még volt más is. Én nem mondanám, hogy minden elhibázott volt, csak a nagy horderejű dolgok.

60145 2012.01.27. 22:55:08

57. jus: Nem láttam, mert a helyén kezelem, egy hasznos píár fogásnak. Eltekintve attól az opciótól, hogy a politika rossz, Gyurcsány még rosszabb. Amit Te írsz, jobban érdekel, mint a tévéhíradó. Benne volt?

16338 2012.01.27. 23:25:56

Atlasz, nem nézek én tévét, nem hallgatok rádiót, csak a net van, ott szabadon választok a hírforrások közt. A you tube-on láttam egy nagyon rövid összefoglalót, tán három percben, elég pártatlannak tűnt. : )) Köszönöm. : )

relatív 2012.01.28. 00:02:49

Látod jus, ha belegondolunk a tettekbe - melyet ez, vagy az a vezetés elkövet, elkövetett - mindjárt objektívabban ítélkezünk, mint úgy általában. Mindig a körülmények ismeretében kell megítélni egyes tetteket, ha a lehetőséget maximálisan kihasználja valaki, akkor annak ellenére IS el kell ismerni a tettét, ha az nem IS megvalósított, mert sokszor a szél ellen... minden hiába ! A példádban említettek bizony nem a kapitalista társadalomban elismert ( ritka kivételtől eltekintve ! ) emberi tulajdonságok, gyakorlati jelenségek... sajnos !

ejmiakő 2012.01.28. 00:27:44

60. jus (szerkesztő) 2012. 01. 27. 22:34 Sajnos ezen a rendszeren belül már nincsenek jó megoldások. A tandíjjal is hiába csinálsz akármit, vagy csak a gazdagoknak van lehetöségük a saját maguk finanszírozta képzéshez, vagy a közkassza ráfizet. Dehát az agyelszívás is a kizsákmányolás egyik formája. Más szegény országoknak sincs lehetöségük megoldani a ügyet. Én Piroskavejét egy híradóban láttam elöször, amikor az Öszödi nyaralólenyúlását magyarázta aljas és pimasz módon. Csak lestem, hogy ezt meg honnan szalasztották. Úgy vagyok vele, ha alapvetöen jószándékot vélek látni, könnyebben megbocsátok dolgokat, mint fordítva. Aki elhazudja a globalista hatalom létét, aki semmibe veszi a nemzeti érdekeket, az az én szememben sehonnai.

16338 2012.01.28. 00:51:24

Relatív, nem is mondtam, hogy kapitalizmus mániás vagyok. Bár, annak is el tudom képzelni egy élhető formáját, valami piszkos erős leszabályozottsággal, már, ami a tőke koncentrálhatóságát illeti, és kéne még hozzá...sok minden más.

16338 2012.01.28. 01:10:11

64. Addig is kell működtetni az életet, amíg ilyen hm, mondjuk érdekes helyzet van. A mindennapokon nem változtat semmit, csak a távlat bizonytalan. Tudod milyen sok idő tellett el, míg összeállt bennem a kép, hogy működik ez az egész globalista rendszer? Pár évvel ezelőtt még naivan azt gondoltam, olyan minden, mint ahogy az iskolában tanítják. A H1N1 volt, amikor kezdtem kutakodni. Ma már tudom, a legtöbb ember nem csak nem érti, nem is akarja érteni. És meglehet, nekik jobb. Egy politikus nyugodtan elhazudhatja, a háttérhatalom létét, csak próbálja meg, hogy ne szolgáltassa ki az országot. Már, ha teheti. Ahogy elnézem, nem sokat tehet. Főként, ha nincs összefogás. De tudhatjuk, hogy mi zajlik a függönyök mögött?

60145 2012.01.28. 09:51:09

64. ejmiakő: Itt a legtöbben nem globalista-hatalom-fóbiásak, kitüntető számunkra a figyelmed! Csak csodálni tudom a magabiztos fölényt, a globalizmus feletti bölcsességet!

210560 2012.01.28. 09:55:07

58-ra Jus Funyira nemigen haragszom...valószínűleg rossz tapasztalatokban bővelkedve mondja a magáét. Mint én is :))) Ami a nyomor szintet illeti. Éppen a lényegre tapintottál ám ! GYF nem a nyomorszinten élő - mondjuk ki :egy átlag - családnál vendégeskedett ! Ezért nem érzem gyomorfordítónak cselekedetét. A szegénységnek - még mindig - fokozatai vannak. Mikor kellene "belenyúlni" segítőként egy hivatalnak, egy központi, vagy helyi segítségnek és meddig felelős az egyén a kialakult állapotáért? Nos ez nem ide tartozik...ez külön post -sőt postok - témája lehetne. Kár, hogy mélységében senki nem vállalja fel ennek őszinte feltárását. :(( Legalábbis nem tanulmányok szintjén, hanem a bulvár-olvasó-néző állampolgárhoz igazított tálalásban. Nos a az említett állampolgár-szint kommunikációájának jó ismerője az említett jelenleg regnáló miniszterelnökünk és sleppje. De mire használja ismereteit? Nem kéne finnyásnak lenni és használni kéne ahhoz, hogy a bizonytalan szavazó, ám még moralitását valamelyest őrző társadalmi rétegből szavazókatat gyüjtsön az ún. baloldal. Amig nem késő...vagy már késő? :(

210560 2012.01.28. 09:59:00

68-ra. Bocs..nem volt igazán értelmezhető az előző komment egyik mondata. Helyesen így hangzik: Nem kéne finnyásnak lenni és használni kéne ezeket a bulvár-kommunikációban jól ismert eszközöket ahhoz, hogy a bizonytalan szavazó, és a még moralitását valamelyest őrző szavazókból gyüjtsön az ún. baloldal (is). Amíg nem késő... Igy gondoltam

210292 2012.01.28. 10:00:18

Bocsánat, hogy beleszóltam at okosok és a tudók dolgába! :))

210292 2012.01.28. 10:10:20

69. Fannyvár 2012. 01. 28. 9:59 Már késő! ..., már évek óta késő! - éppen ezt magyarázuk ITT több éve Jussal, de mindenki csak a PC mantrát nyomja! Az MSZP úgy, ahogy van bebukott, a DK az urbánus internacionalista últraliberális humánértelmiség(filozófusok) pártja. Ma Magyarországon Négymillió Potenciális Magyar-Baloldali Választópolgárnak NINCS képviselete, nincs pártja! ...., vagy csak a Jobbik! .................................................................................. A szegénység szintjeiről meg ne vitatkozzunk, mert minden szint alatt még egy szint! .................................................................................... Bocsánat! .... megyek is innen!

16338 2012.01.28. 10:13:04

67. Atlasz, ugyan Ejmiakőnek írtad, de muszáj vagyok reagálni. : ) Az internetes világ sacc háromnegyede tisztában van azzal, hogy a globalista háttérhatalom működik, a világ, így a mi életünknek is meghatározója. Pusztán logikai úton jutott el idáig majd' mindenki, bár kétségkívül vannak olyanok, akik összeesküvés-elmélet szerűen látják, de ez a lényegén nem változtat. Hogy ez a logikailag tiszta kép mikor válik fóbiává? Ha a mindennapokat ez határozza meg, minden cselekedetet alapjává válik. Viszont, a merev tagadása legalább ilyen fóbia. Én így gondolom.

16338 2012.01.28. 10:22:56

68. Fanny, nos, ha átlag családnál vendégeskedek, akkor nem az a PR szöveg tisztességes, hogy kíváncsi vagyok a valóságra, látni szeretném a valóságot, a szegénységet. Én nagyon nem érezném jól magam egy olyan világban, ahol a mindennapi életünkből csinálnának politikusi segédlettel egy VV borzadályt. Amennyire fel vagyunk háborodva, hogy már ez a szint a tévében - nem is nézek tévét!!! - annyira el kéne fogadni, hogy a mindennapi életünket is azzá változtassák? Gyurcsány már nem vallja magát ill. pártját baloldalinak. Neoliberális. Ez a saját meghatározása, tehát elég visszataszító, ha egy kifejezetten felső rétegnek kedvező programhoz akar baloldali szavazókat gyűjteni megtévesztéssel. De, ha egyszer már elhitték neki, lehet újra elhiszik?

16338 2012.01.28. 10:41:26

Funyi, én értelek. Viszont, amikor sokan nem értik, mit is akarsz konkrétan mondani, akkor azzal, hogy ugyanúgy, ugyanazt elmondod ezerszer, nem fogják érteni. Csak az jön le belőle, gyurcsány-fóbia, orbán-mánia. Holott teljesen másról van szó. Még én is ezt kapom állandóan, holott vajmi keveset foglalkozom velük. Nem tulajdonítok nekik akkora jelentőséget, hidegen hagy a pártpolitika, az elvi politika, ami foglalkoztat, az a hosszabb távú gazdasági túlélés, és ugye a nagy egészen belül ebben a kis országban. A kettő nem választható el egymástól. Ha nem megy így, próbáld úgy, ha úgy sem, akkor máshogy. Egyszer csak megértik.

210292 2012.01.28. 10:44:23

68. Fannyvár 2012. 01. 28. 9:55 Mit gondolsz, mivel filozófálod meg, ... ?! - hogy ÉN 2010ben a Jobbikra szavaztam, hogy legyen ellenzéke Órbánnak és a Fidesznek, tett így sok volt szocialista szavazó, régi tradíciónálisan szocialista körzetek álltak a Jobbik mellé .... , s 2014-ben mégjobban! - Miért is?! .... azon meg már régen túl vagyunk, hogy megidiótásodtak, vagy megfasisztásodtak! ???

60145 2012.01.28. 10:51:54

Hazátlan bitang: http://www.youtube.com/watch?v=A2_s5bpImEU&feature=related 72. jus: A fogalmazás nem mindegy. Létezik globalizáció, ki tagadná, és azt sem sokan, hogy jobb belül, mint kívül. Mint minden emberi mű, ez sem tökéletes. A többi sem volt az. Folyamatosan korrigálni kell, ennek egyik eszköze a politika, a másik a tudatosítás - csak a mantra nem segít!

relatív 2012.01.28. 11:28:23

A vitát folyamatában érzékelve ( a hozzászólások szerteágazó gondolataival egyetemben ) azt kell azért szerintem figyelembe venni, hogy a környezetünk megítélése nagyon sok tényező egyidejű, értelmes latolgatása mellett lehet csak 'igazságos' ! Ehhez sok tényező elfogadása IS szükséges, nevezetesen ilyenek pl. : - a politikusok nem különleges 'lények', hanem bárki lehet az, és fordítva ! - baloldali identitású lehet bárki, függetlenül jelenlegi, vagy volt anyagi helyzetétől - baloldali sosem szavazhat szélső-, de egyáltalán jobboldalra, mert akkor az nem baloldali ! ...és még sorolni lehet azokat a tényezőket, melyeket egy normális ember az állásfoglalása során figyelembe vesz egyes jelenségek megítélése során. Ehhez még azt IS hozzá lehet tenni, hogy nyilvánvalóan vannak téves eszmék rabjai IS, mely személyek - esetleg - erről a tévedésükről ( identitásuk, vagy ismeret hiányuk okán ) nincs ismeretük !... sajnos, mert a helyes értékelés nagy gátja lehet ez sok esetben ! Vagy orvosi esett IS számba jöhet természetesen ( ez néha igen egyértelműen látszik megnyilvánulásaikban ! ).

16338 2012.01.28. 11:32:38

76. Atlasz, másról beszélünk. A globalizáció egyenes következménye a technika fejlődésének, és bár egy új "ketrecet" ad, aludni csak a régi, kicsibe járunk. Anyánk sem változik, és még öregkorban, már "árván" is elsuttogjuk, ha nagy a baj, ja anyám, anyukám. Nem véletlen az anyanyelv, anyaföld, stb. Ezzel csak a nemzeti érzések fontosságára, prioritására akartam rámutatni. A globalizáció adott, van és kell benne helynek lenni, azt a helyet használni, és táplálni, az egy más dolog, hogy a globalizációt éppen úgy lehet kihasználni, mint a természetet. Amikor a globalizációt egy szűk gazdasági érdek arra használja, hogy a világ népessége egyre nagyobb részének ellehetetlenítésével saját hatalmát, koncentrációját, uralmát növelje, amikor az összes eszköz - a gazdaság és a nem létező, mégis mindenre alkalmas pénz, a fegyverek, az élelmiszer stb. - az ő kezükben van, így a kormányok is, akkor mit beszélünk politikáról? Orbán megpróbálta, talán még nem adta fel. Talán csatlakoznak hozzá mások is, úgy könnyebb lenne. Csak, hát éppen ez a baj, éppen ettől félnek, hogy csatlakoznak mások is. Láttunk már impériumokat a világtörténelemben, láttuk, hogy élnek ott, gyakorlatilag más lehetőség nincs, ha hagyjuk a dolgokat menni a háttérhatalom irányítása szerint. Ahogy az összes vállalat szép lassan összeolvadt pár száz transznacionális monopóliummá és a folyamat még csak most erősödött fel igazából, úgy ennek kezdetét látjuk a különböző államok esetében is. Szép lassan egységgé válik és a folyamat egyre kevesebb emberi kapacitást igényel. Felesleges már most is, nem véletlen, legnagyobb gondja a háttérhatalomnak a népesség. Miért akarna velük osztozni? Olvasd el az 1974-es NSSM 200 "fedőnevű" iratot, és rögtön megérted, mi a gondjuk. Egyszerűen az, hogy az ásványi kincseket, olajat, földet, vizet adó bekoncentrálandó területeknek van népessége, és ez a legnagyobb nemzetbiztonsági kockázat, mert esetleg azoknak majd jogosan nem tetszik. Eddigi működésében láttunk bármi karitatív hozzáállást? A tőkekoncentrációnak is van törvényszerűsége és ezt a törvényszerűséget nem lehet kiiktatni, csak magát ezt a koncentrációt megállítani, visszacsinálni (ki-ki izlése szerint eldöntheti, neki mi tetszik jobban) Na, de hogy? Hiszen már minden a koncentrálók kezében van? Szerinted, amit itt leírtam, az mantra?

16338 2012.01.28. 11:43:25

Relatív, szoktam kérdezni, téged mennyire zavar, ha sokan az olyanokat tartják orvosi esetnek, mint amilyen a te hozzászólásod alapján a véleményed? Ne minősíts, hogy téged se minősítsenek. Attól, valaki drasztikusan másképp gondolkodik, még nem orvosi eset, vagy mind a két fél az. A másik. Ma a legbaloldalibb - csak az a hülye zsidó és cigányellenesség ne lenne - a Jobbik, és a legjobboldalibb a DKP, ha a gazdaságpolitikát nézzük. Még egy különbség van köztük, a Jobbik nemzeti prioritású, a DKP a prioritást a nemzetközi tőkének adja. Így aztán egy baloldali kire szavazhatna? Az, hogy az oldaliságokat bitorolják egymás elől a pártok, ez kever meg sok mindenkit. De véleményem szerint, ma már nem sok jelentősége van annak, hogy egy párt jobb vagy baloldali, ezeknek jelenleg nincs sok értelme. Talán egyszer majd újra lesz értelme így nézni a dolgokat, remélem.

60145 2012.01.28. 12:03:58

78. jus: Nincs kompetenciám az egész témát felfogni és megítélni. Az, hogy Orbán megpróbálta, még lózung-szinten sem illeszkedik a szövegedbe. Az örökös miniszterelnök az égadta világon semmit nem tett a globalizációval szemben. Olyan amit csinált, mintha a globális matematikával szemben unortodox egyenletmegoldásokat hirdetett volna. Egy analógiával: ellenszélben is lehet vitorlázni, de széllel szemben még pisálni sem. Ő az utóbbit próbálta, nem először (!), nem csoda, hogy szinte mindenki elkerüli, nemhogy csatlakoznának hozzá mások. Mindenki hülye, csak ő a normális?! Ugyan!

relatív 2012.01.28. 12:15:20

Kedves jus ! Veled ellenben én nem konkrét személyre állásfoglalására írtam az 'orvosi eset' jellemzést, és csak mint végső konklúziót ! A baloldaliság megítélése egyértelműen meghatározható, és a egyes pártok, politikusok 'mantrái' erre nem adnak eligazítást. Például egy - általad említett - párt sűrűn hangoztatott szlogenjei a szegénység védelmében ( ezeket bárki, bármikor megteheti, attól még nem lesz senki 'baloldali ! ) nagyon IS kevéssé esnek a latba a hangoztatott szélsőséges, emberiség-ellenessége mellett (!), és így baloldaliként aposztrofálni enyhén szólva súlyos tévedés ! Ugyanígy más pártokról - példa nélkül - a baloldaliságát vonni kétségbe. A jelzett párt vezetőjéről IS kígyót-békát mondanak - felelőtlenül - sokan, az okok meghatározása nélkül. A zsigeri gyűlöletet IS valamilyen oknak kell kiváltania, egyébként emberi gyengeség ! A jobb-, vagy baloldaliság meghatározása igen csak szubjektív lehet, de egyértelműen a baloldaliság ( a jobboldalisággal szemben ! ) egy egyéni szabadság feltételezésének minden külső körülmény nélküli elismerését jelenti. Ami az egyéni érvényesülés teljes mértékben való lehetőségét a származás, anyagi helyzet, vagy a közösség bármi nemű gátja ellenében illeti meg a személyt, melynek megvalósítása csak az egyén szorgalmától, egyéni tulajdonságaitól függ ! Ezért elítélhetőek azok, akik - e gátak hiányában - egyéni kudarcaikat a körülmények hátrányos közreműködésével igazoltatják napjainkban IS, a saját hiányosságuk beismerése helyett !

16338 2012.01.28. 12:28:45

Atlasz, nem olyan bonyolult felfogni, amíg nem próbálod meg megérteni, addig vitatni sem tudod. Holott szükség lenne arra, hogy olyanok vitassák, akik értik. Nem, és újra nem. A globalizációval szemben nem lehet és nem is kell tenni. Nem írtam én ilyet! A globális - transznacionális könyörtelenül és rohamosan koncentrálódó gazdasági oligarchiákról írtam - hatalmi tényezőről írtam. Az tök más. Ellenszélben is lehet pisálni, de jelentős tartalma visszaszáll, lehet közvetlen önmagunkat is lepisálni, de lehet szembeszélben úgy is, kissé sunyin oldalra tartva a szerszámot, akkor csak némi permet ér. Nos, akkor ennél maradva, ezidáig politikusaink, lepisálták magukat - azaz minket - Orbán szembeszélben úgy bele a szél közepibe, na, ez visszaszált ezerrel - azaz ránk - de senki nem próbálta meg még a rafinált módszert. Illetve, nem tudjuk, a háttérben zajlik-e valami ez ügyben. Szóval, ahogy Orbán csinálja, az úgy nem megy. Lehet, vitt be egy kis féket, de elenyészőt, lehet felgyorsította az egészet, még ez is kiderülhet, ez pedig aztán piszkosul nem lenne jó. Az orbáni módszerek katasztrofálisak szerintem. A globalista matematika ellen egyedül az ortodox egyenletmegoldás nem vezet sikerre, ugyanis az éppen a globalista hatalom mielőbbi teljes koncentrációjának kedvez, erre találták ki. De, unortodoxból is lehet sok féle. Ha nem megy így, próbáld meg máshogy : ) alapon. Viszont fejjel a falnak menni, az amióta a világ világ nem vezetett sikerre. Orbán megpróbálta, nekünk meg fáj, nem kicsit. De nem végzetes a sérülés. remélem, tanult belőle. Létezik normális ember a földön?

210292 2012.01.28. 12:41:53

81. relatív (látogató) 2012. 01. 28. 12:15 TE most magyarul lehülyéztél legalább hárommillió Potenciálisan Magyar Baloldali embert, akik ráadásul még nincsenek is tisztában azzal, hogy hülyék, - mert nem az MSZPre szavaznak - s ezért még meg is veted őket?! S, ha felokosodnak, akkor tiszta szívvel, feltételek nélkül, elhűségből és baloldali öntudatból szavazzanak az MSZPre??! ..., oszt Jó Napot, ITT a Szocialista Kánaán!

16338 2012.01.28. 12:57:36

81. Relatív, akkor légy oly kedves egy pártot mondani ma Magyarországon, aki elvben és tettben: "...az egyéni érvényesülés teljes mértékben való lehetőségét a származás, anyagi helyzet, vagy a közösség bármi nemű gátja ellenében illeti meg a személyt, melynek megvalósítása csak az egyén szorgalmától, egyéni tulajdonságaitól függ..." ennek megfelelően gondolkodna, cselekedne, illetve volt-e valaha ilyen ebben az országban? És akkor én még egyet kérdeznék, miért baloldali az, aki az egyén szabadságát az érvényesülésre, gazdagodásra prioritásként kezeli a közösség érvényesülésével, gazdagodásával szemben? Ez a legdrasztikusabb "az erősebb kutya b...k" elve, a korlát nélküli kapitalizmusé. Vagy inkább a globális anarcho-kapitalizmusé.

60145 2012.01.28. 13:17:06

82. jus: kezdem a végével: Nincs undorítóbb a normális embernél :) A globalizáció és a rém: a globalista oligarchák megjelenése nehezen elválasztható, de az elválasztás a politika dolga. Szerintem attól kezdve lehet erről gondolkozni, ha az egymás ellen is teret nyerni igyekvő különféle érdekű szereplőket nem vesszük egyetlen ördögi cégnek. Ha valaki erről vizionál, azt nincs időm olvasni. Örülök, ha Te nem így látod!

relatív 2012.01.28. 13:19:24

Kedves jus ! Hol írtam azt, hogy 'szemben' ? És nem konkrét pártról volt szó, hanem a 'baloldaliság' legfőbb kritériumáról, pont az egyes pártok 'mantráinak' egyértelmű megítélése ellenében ! Talán ez nem nagy feladat ! A kapitalista gyakorlatot ezzel 'összetéveszteni', már megbocsáss, de alapos hiányosságra utal .

210560 2012.01.28. 13:27:36

71.re Nyifu "Ma Magyarországon Négymillió Potenciális Magyar-Baloldali Választópolgárnak NINCS képviselete, nincs pártja! ...., vagy csak a Jobbik" Na..van amiben egyetértünk , bár én a baloldali-jobboldali megfogalmazást már nem merem - vagy ritkán - hangoztatni...mindenki ismeri az elbizonytalanodás méreteit Mo-on. A választások táján már azt se nagyon tudta az ember, hogy fiú e- vagy lány, nemhogy milyen oldali és ki képvisel mit, főleg miért :( Erről ennyit :)

210560 2012.01.28. 13:34:12

73. Jus hogy GYF akciójának milyen további következményei lesznek és következtetéseivel kiket nyer meg pártja népszerűsítésének, azt hiszem erről korai lenne beszélni. Funyinak már írtam...hogy ki a baloldali, illetve minek vallja magát és mit hangoztat ? Nos ez egy ideje jobban összezavarodott a kelleténél...a jobboldalt is ideértve...erről kár is beszélni. "De, ha egyszer már elhitték neki, lehet újra elhiszik?" Tetted fel GYF-el kapcsolatban. Nehezen hinném, hogy GYF kormányfői ambíciókat dédelget. Szinte kizárt, hogy errefelé indult el. Azon kívül - a DK élén - viszont szavazókat még gyűjthet pártjának, nem? Hogy éppen az Avason? A szegénység - Bartus szerinti - ízléstelen és hamis szimbólumként való használata miatt lenne szalonképtelen GYF és a DK? Vagy más politikai párt----netán az LMP-----érzi riválisának??? Nem tudom...csak kérdem .

16338 2012.01.28. 14:05:04

A globalista oligarchia kezében van minden eszköz. Minden állam eladósodott, bár soknak nem okoz nagyon-nagy gondot a kamatteher fizetése, az adósság viszont visszafizethetetlen legtöbbnél, az eladósodás a globális oligarchiák felé van. A globális oligarchiák adják a gdp legnagyobb százalékát. A globális oligarchiák fedezik a kampányok költségeit, az ő kezükben van a média, azaz, ők határozzák meg a politikát. Akkor miről beszélünk? Válasszák le magukról a politikát? Miért tennék? Érdekük ellen hat. Egyetlen szereplője maga a sátán!!! Brrr. : )))) Hülyültem, csak már olvastam ilyen marhaságot is. Persze, hogy nem egyszereplős, nem egy oligarchia, hanem sok, csak az érdek azonos. Aztán pedig, ha megnézed az ötszáz legtöbb profitot termelő cége mely nemzeteké, már meg sem lepődsz, miért áll ki emellett a "minden hatalmat az oligarchiáknak" (jó, ezt nem így kimondva, és sarkítva is) elv mellett pár ország. És minél kevesebb cége van az ötszázban, annál inkább kezd az unortodoxia felé hajlani. Speciel nekünk egy, a MOL van az ötszázban, azt hiszem, a 468. helyen. Ha innen nézed, még az is más megvilágításba kerül, miért kellett megvenni a részvényei jelentős részét az államnak.

16338 2012.01.28. 14:19:15

Relatív, oké, vedd ki a szemben szót, és úgy olvasd el. Semmit nem változtat rajta. Mivel a tudás megszerzésének képessége velünk született, nem módosítható dolog, igaz ez részben a szorgalomra is, bár azt nagy mértékben befolyásolja a szocializáció, így te azt mondod, az a baloldali, aki azt az elvet követi, az boldoguljon, akinek a vele született adottságai és szocializációs háttere ezt lehetővé teszik. De például, mi van, ha boldogul becsülettel és milliomossá válik, akkor jól befekteti a millióját és szerez vele még ötvenet, majd az egy jól menő vállalkozását bővíti ötvenre, végül olyan szinten a legerősebb kutya jut a csúcsra, megveszi a médiát is, innentől az van, amit ő akar, fizeti a kijelölt bábjának a kampányát, az ő embere lesz a politikai vezető, a politikai vezető pedig olyan törvényeket hoz, ami a legerősebbnek kedvez. Mi ebben a baloldali? Én csak befejeztem az elgondolásod, ugyanazon a síkon, ahol te elkezdted. Érted, miért mondom, hogy a közösségi érdekek prioritása az elsődleges?

60145 2012.01.28. 14:20:47

89. jus : Ezek erős túlzások, eltúlzott általánosítások. Érdekazonosság? Az, hogy egymással szemben akarnak nagyobbat kaszálni? Így is fogalmazható, csak hát a valóság.... Ha szerinted a legtöbb profitot termelő cégek nemzeti kézben vannak, ez ellentmond az összes nemzetet eladósító globális cégek uralmáról mondottaknak. Az unortodoxiát nem díjazzák azok, akiktől ortodox eszközöket várunk. Amikor egy kis ország kis képzettségű és gyakorlatú, szolgaságra választott gazdasági fősámánja akarja megmutatni az összes többinek, hogy mi a teendő, akkor baj van. Nem tudok túl sok unortodox országról, csupán egy-egy különálló, tehát nem azonos metódus keretében alkalmazott hasonló politikai lépésről. Fogalmam sincs, miért kellett az államnak részvényeket venni, de azt sajnálom, hogy Gyurcsányék eladni kényszerültek a Mol-részesedést. Annak tudom az okát. Gyurcsány píár akciója szerintem hasznos volt, nem tudok jobb választ arra, hogy felvetették a politikusoknak: nem ismerik, hogyan élnek az emberek.

relatív 2012.01.28. 14:33:43

Most két lehetőség van. 1. Nem fogalmaztam elég érthetően. 2. Szövegértelmezési problémád van, melyet egy alapvető, zsigeri indíttatás vezérel. Mindkét eset rossz ! Igyekszem 'mindenki' számára ( az ismerethiánnyal küzdők részére IS ) világosan fogalmazni, de ez nem mindig sikerül a terjedelem szűkössége miatt. A szándékos félreértés ellen nincs orvosság !

16338 2012.01.28. 14:34:13

Fanny, ha engem kérdezel, akkor jelenleg - és még sokáig - a DK nem riválisa senkinek, hiszen az egyetlen globális-tőke párti ultraliberális párt. Nagyjából elérhet - külső támogatás nélkül - 3-4%-ot, de mondjuk, akár 5-öt is, ha a nép felé nem a pártjának saját maguk általi definicióját sugallják (neoliberális, tőkepárti), hanem az ellentétét(baloldali szociálakármicsoda). A nép egy része sok mindent elhisz. Most is volt olyan, aki közölte, mert az orbánék elvették a 13. havi nyugdíjat, mire megemlítették, no, de azt a bajnai kormány vette vissza, mire a néni somolygott, na aztat én el nem hiszem ám, mondta. Ennek alapján aztán elképzelhető, ha Pákó vagy Győzike indulna egy párttal, az is bekerülne a parlamentbe. Külső támogatással többet elérhet a DK, nem mondom, hogy nem, , de nem hiszem, hogy egy totál népszerűtlenségnek örvendő - úgy emlékszem még mindig ő a legnépszerűtlenebb - erősen levitézlett politikust akarnának kívülről hatalomra segíteni. Az megint más, ha csak a parlamentbe akarják bejuttatni. Ennek sem látom a logikáját, de még nem is gondolkodtam el rajta.

16338 2012.01.28. 15:07:07

Atlasz, nem nemzeti kézben vannak : )) Mondjuk nem volt teljesen egyértelmű a mondatom. Aztán pedig, ha megnézed az ötszáz legtöbb profitot termelő cége mely nemzetek állama által bejegyzett anyacég, már meg sem lepődsz, miért áll ki emellett a "minden hatalmat az oligarchiáknak...így helyes és talán érthető. Egy cég természetes jogi személy, azaz sokkal nagyobb a mozgástere, mint egy államnak, kvázi, felette is áll annak egy idő után. Már egy idő után vagyunk. Így sem érthető a MOL akció? A baj, hogy nekünk csak ez az egy van, ez is csupán a 468. helyen. Az unortodoxiából sokan már átvettek/kezdenek átvenni/tervezik bevezetni lépéseket, amit Orbán kezdett és átkozták érte. Ez például a mamut transznacionális cégek bevétel utáni adóztatása, ha már legtöbbüknek sikerül állandó veszteséget kimutatni és kivinni a nyereséget az országból, vagy a bankok válságadója.

16338 2012.01.28. 15:18:47

Relatív, ezt írtad: de egyértelműen a baloldaliság ( a jobboldalisággal szemben ! ) egy egyéni szabadság feltételezésének minden külső körülmény nélküli elismerését jelenti. Ami az egyéni érvényesülés teljes mértékben való lehetőségét a származás, anyagi helyzet, vagy a közösség bármi nemű gátja ellenében illeti meg a személyt, melynek megvalósítása csak az egyén szorgalmától, egyéni tulajdonságaitól függ ! Ez nekem azt jelenti, az egyéni boldogulásnak semmilyen gátja nem lehet (származás, anyagi helyzet, közösség), és az egyéni boldogulás megvalósításának az alapját csakis az egyén szorgalma, tulajdonságai képezhetik. Ezt így rosszul értelmeztem? Miben? Meglehet valóban értelmezési képességeimmel van gond, de tényleg nem látom, mi az eltérő? (Hozzá teszem, mivel a baloldaliság ezen kritériumainál a közösségi érdeket meg sem említetted, csak annyiban tértél ki közösségre, hogy az nem lehet az egyéni szabadságnak a korlátja, így történt, hogy én belefoglaltam a szemben szót. de kívánságodra elhagytam, mivel nem lényegi.)

210292 2012.01.28. 15:26:31

88. Fannyvár 2012. 01. 28. 13:34 Hümmmm.....!? Ja?! .., hogy akkor már te sem tudod ... ?! .............................................. .., Mint az elmúlt honapokban kiderült( pártnyilatkozatokban), az MSZP valójában, gyakorlatban NEM volt baloldali párt, ugyanis a globalizációt, az internacionalizmust és a TŐKE érdekeit képviselte! - most tavasszal lesz a tisztújító és programalkotó kongresszusuk, ahol ugyanozok a Juhászok, Szekeresek, Szanyik, Burányok, Lendvaik, és Mesterházyk közül lehet elnököt és elnökséget-választmányt választani ... Ez lesz a TELJES MEGÚJULÁS! ...., A DK és GyÚrcsány dekraláltan liberális, s a Bel-városi humán(filozófus)értelmiség belterjes gyülekezete! - se nem baloldaliak, se nem szociálisak! ..., az LMP megzőldűlt harmad-negyedvonalbeli félértelmiségiek, akik már máshova nem fértek be, ... ők sem szociálisak, s nem is baloldaliak, csak identitászavaros kóborliberálisok! ..., vagyis, akkor Milyen baloldalról is beszélünk??! - s milyen hatása is lesz annak a Gyúrcsány Avasozásnak?! ..., vagy bármelyik politikus avasozásának??! / .., TÓrgyán is egyszer vitt pirosbiciklit egy tanyasi gyereknek! - És attól sem lett még tízezer tanyasi gyereknek biciklije, pláne nem piros ... /

210292 2012.01.28. 15:37:11

95. jus (szerkesztő) ..., az IGAZI kommunisták, - akik a kommunista koncepciósperek áldozatai lettek - mág az akasztófa alatt is azt mondták, hogy éljen a kommunizmus! - egy igazi szocialista, mégha az utólsó falatot veszik is el tőle, akkor is a szocialistákra szavaz! ..., mert az elvhűség, az elvhűség!

relatív 2012.01.28. 15:40:38

Kedves jus ! Magyarázkodhatom, de én úgy gondolom ( a fentebb említettek szövegkörnyezetében ! ) , hogy a 'közösség' által hozott, az egyének egyes egyedére hozott megkülönböztetés az ami ellentmond a baloldaliságnak, és ez - számomra - azt IS jelenti, hogy a közösség érdeke ellen IS való lenne az ! A jelzett párt általad deklarált 'megítélése' sem a tények alapján történt ( valamiféle prejudikáció ), és ellentmond a nevezett párt által vallottaknak. Az az 'elmélkedés' pedig - nyilvánvalóan a pártok megítélésének indokaiként jelentkezik - ami a korábbi alkotmányokban rögzített állami kötelezettségként vállalt nyugdíj folyósításának kiterjesztése során történt - egy alapot remélő ígéret beváltásaként - a szocialista kormány által bevezetett 13. havi nyugdíj egy romló gazdasági helyzet miatt került visszavételre, és nem a nép nyomorgatása okán, ami a jelenlegi kormányzatot viszont vastagon jellemzi ! ( most hagy ne kelljen sorolnom a 'közösséget' alapvetően hátrányosan érintő rendelkezéseit ! )

60145 2012.01.28. 15:52:30

94. jus: Maradjunk annyiban, hogy nem nagyon értem, mi a helyzet, miért jó és miért rossz, mi a teendő. Most is találtam logikátlanságot a válaszodban, de ettől még igazad lehet. Nekem is. A szívem azoké, akik olyanok, mint Solt Otília, az eszem Bokrosnak bólint, és ellenszenves számomra a mindent jobban tudó, legyen az irrigátor vagy viktátor - szerintem farba velük.

16338 2012.01.28. 15:54:28

Funyi, sokan nem értik, hogy az elvhűség nem párthűség. Ez az egész pártosodási hülyeség csak arra jó, megossza a népeket. Isten sok mindennel büntette a népét, de mi volt az az orbitális nagy vétke, hogy pártokat ültetett a nyakába?

210292 2012.01.28. 16:07:56

100. jus (szerkesztő) 2012. 01. 28. 15:54 HAZUG és ELVTELEN Pártokat! ....... :))

210292 2012.01.28. 16:14:54

No, ... már megint "belterjes optimizmussal bíztatják egymást" ..... !!! http://nol.hu/belfold/az_mszp_a_tisztujitasrol_targyal ..., ebből akkor már biztosan nem lesz semmi, nemhogy megújjúlás ....!!! Csak mérhetetlen pofáraesés 2014-ben .... :))

16338 2012.01.28. 16:33:39

Relatív, így már értem. Tehát te nem a baloldalt próbáltad valami elfogadható körülírással meghatározni, hanem pont azt, hogy az, aki bárkinek a jogát az egyéni boldogulásra annak alapján csorbítja, mi a származása, milyen környezetből jött, illetve mi az anyagi lehetősége, az nem lehet baloldali. Egyetértek. (Ha próbálnál egyszerűbben fogalmazni, kerülni a szofisztikát, könnyebb lenne a megértés is.) Éppen ezért mondtam, a le nem írt nevű pártra, hogy ha az általános zsidó és cigány ellenességük nem lenne jelen, akkor, gazdasági program alapján a legközelebb áll a baloldali jelleghez. A szocliberális és konzervatív kormányzás alatt hozott intézkedéseknél tök mindegy, mire alapozva történik, mind a kettő az alsó, kiszolgáltatott pár milliót hozza egyre rosszabb helyzetbe. Hogy ez egy elcseszett gazdaságpolitika miatt bekövetkező megszorítás, vagy egy húzó felső-középréteg kialakítása, megtámogatása, tök mindegy az alsóbb szegmens részéről.

16338 2012.01.28. 16:37:42

Atlasz, Solt Ottiliának kevés munka jutott volna, ha nincsenek Bokrosok. Szóval, azt mondod, a szociális kutatók és munkások munkahelyének folyamatos bővítése egy követendő jó dolog? : )) Én az említett két név mellé még bőven tudnék sorolni neveket.

16338 2012.01.28. 16:39:08

Funyi, miért, van őszinte és egyben elvhű párt?

210292 2012.01.28. 17:53:52

Nincs! .., s pláne, ha már a "látszatra" sem adnak ....

210292 2012.01.28. 18:22:00

No "ezt is" jól kitárgyaltuk! :)))

210560 2012.01.28. 20:12:43

93. az lehetséges, hogy MÉG nem riválisa de nagyon is tartanak ettől néhányan...ahogy olvasgatom a lealázó írásokat GYF ellen, mindenképpen erősődik ez a véleményem. Tartanak tőlük. Miért is? Nos egyet tudomásul kell venni. Ha ma demokratikusnak mondott ellenzék + a bizonytalan, ám jószemű, jóérzésű emberek nem fognak össze, a következő választáson a Jobbik malmára hajtják a vizet. Kinek jó ez? Szerintem nem kéne errefelé hajtania köz véleményének alakítását :(((

210560 2012.01.28. 20:14:43

96-a Nyifu erről már leírtam a véleményemet, azaz kitárgyaltuk :)))

ejmiakő 2012.01.28. 20:29:43

108. Fannyvár 2012. 01. 28. 20:12 Azoktól bizony tartani kell, akik szövetségben állnak kizsákmányolóinkkal, ellenségeinkkel.

16338 2012.01.28. 21:14:09

Fanny, itt nálunk - és még sok helyen - az nyer választásokat, még koalíciós leosztásban is, akit támogatnak. Nem a szavazók a szavazófülkében. Célszerű olyan pártot támogatni, amelyiknek erős, de könnyen mobilizálható elvű a szavazóbázisa, kérdés, Gyurcsány ilyen-e. Megnézetem, még mindig a legnépszerűtlenebb politikus, ehhez képest Schiffer és Mesterházy is erőteljes lejtmenetben van, fej-fej mellett. Leküzdötték magukat Vonáig. Az fogja eldönteni szerintem, hogy kit támogatnak, hogy a biztos, de nagyon biztos és stabil - most már muszáj a 2/3-ra menni - koalíciós többsége meglegyen a támogatott(ak)nak. Ez azt jelenti, Orbánnak valami orbitális nagyot kell bukjon, mellette összefogjon és erős egységet képviseljen a mai ellenzék, iszonyú nagy szavazói táborral. És akkor ugye itt Jobbik, akit - és minden szélsőséges pártot a fejlett világban - egyre több fiatal támogat, ne felejtsd, minél nagyobb a nyomor, annál nagyobb a szélsőséges erők támogatása. Azaz, a Jobbik megkerülhetetlen. Szerinted a DKP, vagy az MSZP koalícióra léphetne a Jobbikkal? A támogatókat pedig nem érdekli a választóknak pufogtatott frázis, dőljenek be neki, majd olyat kreálnak. A támogatókat nem érdekli, hogy vörös, kék vagy zöld, barna vagy narancs a szín... ..."Hiszen a finánctőkének, nincs sem szine, sem erkőlcse, csak MEGTÉRÜLÉSI RÁTÁJA!" Idéztem egy általam nagyra becsült gondolkodótól. : )

210292 2012.01.29. 00:57:20

..., hát ez az! Gordon is azon vergődik a blogjában, hogy a baloldaliság, meghogy a Népszabi, és a többi! ... A Népszabi egy Globális Világmédia-konszern 1111. lapja, s azt támogatja, aki a Globalista Világkonszerneket támogatja! ..., most éppen a DK-sok-Gyúrcsányisták, meg az LMP, ... az MSZP már talán nem is annyira ... !! S ha a Jobbik lenne globalista, akkor AZT IS támogatná! SZÓ SINCS ITT Baloldaliságról, meg szociális érzékenységről, ... az csak kamu, álarc! ..., - CSAK AZ A "megtérülési ráta" van! ............................ ..., ma hallottam egy gazdásztól, hogy mi is a baj azzal a szépkártyával?! Az előző utalványos rendszert egy Francia érdekeltségű cég "üzemeltette", amiből 10Milliárdos tiszta haszna volt a 120-130Milliárdos forgalmazás mellett, - ami természetesen javarészt a Múltinacionális cégeknél csapodott le(Tesco, stb), - de mégcsak nem is ez a baj ... - hanemhogy KIDERÜL, ezt lehet államilag IS csinálni, és a hasznot vissza is lehet forgatni, s lehet preferálni a MAGYAR vállalkozásokat! - de ez még mindig semmi, mert ha még a környező országok IS "vérszemet kapnak", hogy nédamá mitcsináltazÓrbán! ... akkor már a transznacionális cégek már €Milliárdokat buknak! ..., s a Lengyeleknek már nyiladozik a szemük, mert élénken figyelik, és támogatják, hogy "ez az" Órbán mit csinál! ..., s nem azé, hogy lefasisztázzák, hanem azé, hogy eltanúlják tőle! Évszázados hagyománya van annak, hogy hogyan kell fejlesztések és segítések címszó alatt szép csendben kirabolni egy országot, ..., mint a 60-70-es években tették a Német nagyvállalatok Braziliával( BÁSF, Mengele, WV, .. ) és fél Dél-amerikával, "tanácsadás és know-how" címén mérhetetlen pénzeket szivattyúztak ki! - Most ugyanezt játsza velünk az EU! S nem volna JÓ, ha bebizonyosdna, hogy egy kicsi szabadságharcal és magyaros furfanggal lehet csökkenteni az EXTRAgazemberségeiket, ... ellent is lehet állni! GyÚrcsánynak meg a "Szociális érzékenysége" csak egy kis "beetetés", egy kis kábítás, - "Szard le! - van annak pénze, még sok is!" mondaná Fandlifejű szomszédom, a kőműves ....

210292 2012.01.29. 01:06:59

..., No meg ha az "Államigazgatásban-oktatásban" áttérnének a "Szabadfórráskódú szoftferekre, amik INGYENESEK, akkor is többtízmilliárdos buli ugrik egyes nemzetközi érdekeltségeknek! " .., jajajaj! ..., mi lesz a gyerekekkel vizsgaidőszk, satöbbi ... " - semmi, le fognak vizsgázni! ..., az állam meg milliárdokat takaríthat meg! - de hát, ha valaki meghatódik GyÚrcsány szegénység iránti érdeklődésén ... ???! Mint fentebb mondtam, csak a háta mögé kellene néznie!

ejmiakő 2012.01.31. 11:41:54

112. Nyifu1 2012. 01. 29. 0:57 Távolabbról, de ide tartozik a http://nol.hu/kulfold/amerikai_allampolgarok_menekultek_az_egyiptomi_nagykovetsegre cikkben olvashatunk a "a Nemzetközi Republikánus Intézet "-röl. Akik ugye a facebook adatbáziasa alapján szervezhették a "forradalmat". De ha nem tetszik a diktatúrának - a hadseregnek - akkor nem kapnak tovább 1,3 milliárd $-t. Így (is) müködik ez a globalizmus. Csak nyílna már ki a szeme a rendös embereknek. Mert a többiért nem kár.

ejmiakő 2012.01.31. 11:54:20

112. Nyifu1 2012. 01. 29. 0:57 Orbánnak van egy maximált kontingense, amit megtehet a népért, s azt már kimerítette. Nem sok volt, de mégis valami. Elvileg sokat lehetne még a mai körülmények között is tenni, de nem engedik. A kádári rendszerben is tudta mindenki magától, meddig mehet el. Bill Gates sokkal nagyobb hatalommal rendelkezik, mint Orbán.
süti beállítások módosítása