jus archiv

jus archiv

Verbális erőszak

2010. április 10. - jus blogja

Avagy miért lettem vallástalan

 

A keresztségben sem kellett más nevet kapnom, mint utónevem, bár születésemkor anyám erről mit sem tudott, így aztán védelmem alá vehetek minden lehetetlenséget. Nomen est omen, nálam ez bejött, ami hihetetlen és elképzelhetetlen megeshet egy ember életében, azzal én már minddel találkoztam, vagy legalábbis majdnem mindennel. Mégis élek.

Nagymamám nem csak hívő, hanem nagymértékben vallásos is volt, a római katolikus egyház híveként minden vasárnap ment misére, kéthetente gyónt és áldozott, evés és alvás előtt imádkozott, s mivel ő nevelt hat és fél éves koromig, így én is ezt tanultam, így szocializálódtam.

Iskolás koromra vittek el szüleim tőle, így kerültem egy budai elit iskolába, ahol a kialakult baráti köröm negyede hívő katolikus családból való volt. Nem volt téma, sem átok sem erény vallásosnak lenni, nem is igazán foglalkoztunk vele, bár a téren lévő nagytemplomból is átjárt  az egyik pap – vagy plébános, nem ismerem már a rangokat – hittant oktatni, igazából a plébániára mentek inkább az érdeklődő tanulók.

Nagymamám ragaszkodott hozzá, a katolikus szokásoknak megfelelően tanuljam én is a hitet, majd elsőáldozzak, bérmálkozzak és fene tudja még mi minden jön azután. Mai fejemmel persze megkérdezem, hitet hogyan lehet tanulni, akkor még nem vert szöget ez a fejembe. Apám materialista világnézete ellenére 8 éves koromra beleegyezett ebbe, sőt még arra is rá lehetett venni, apácákhoz járjak oktatásra, méghozzá azokhoz, akiket nagymamám favorit plébánosa ajánlott. Kissé nehezebb volt ennek anyagi finanszírozásáról meggyőzni, végül nem tudom, ki fizette a két nővért. Hetente kétszer mentem egy órára a Villányi útról nyíló kis utcába, a nővérek villájába és vittem a tíz darab százast is. Azt gondolom, ez a hatvanas évek végén nagy összeg lehetett, de lelkiismeretes munkát végeztek, alaposan megtanítottak hinni, és félni az istent meg a parancsolatokat.

Már nem emlékszem, mennyi ideig tartott ez az időszak, de amikor egyszer rossz buszra szálltam és eltévedtem, szüleim nem engedtek tovább okulni, nagyobb volt a veszély közlekedésben, mint a haszna egy majdani öröklétben. Így aztán érettnek nyilvánítottak elsőáldozásra.

Hetekig írtam össze minden bűneimet, pontosan követve a nővérek instrukcióit, rettegtem, nehogy valamit kifelejtsek, mert akkor nem nyerhetek bűnbocsánatot vezeklés által, tehát nem áldozhatok.

Minden reggel imádsággal keltem, azzal szakítottam meg többször a napot és azzal ringattam magam álomba, próbáltam minden jót megtenni, bármilyen nehéz is volt, hogy istennek tetsző tiszta lélekkel vonulhassak elé. Bőséges lett a listám, a bűnökről, a kisebbekkel, bocsánatosokkal kezdtem, majd haladtam a nagyok felé, a halálossal befejezve.

Valahogy így állt össze:

torkos voltam, sok cukorkát ettem

lusta volta, nem pakoltam össze a szobámban

másét megkívántam, a barátnőm új nadrágját

tiszteletlen voltam szüleimmel, feleseltem velük

loptam, többször a szomszéd cseresznyefájáról

istentelen voltam, nem vetettem mindig keresztet a templom előtt

öltem, a lakásba bejövő hangyákat rovarirtóval befújtam, többször is, és megöltem őket.

Hát, ez utóbbit nehezen írtam le, sokat sírtam, nem tudtam aludni miatta, már alig vártam, meggyónhassam, és levezekeljem, azt is elhatároztam, hiába kapok otthon büntetést, ha ezentúl megtagadom a hangyairtási kötelességemet, inkább az, mint még egyszer halálos bűnbe esni.

Eljött az elsőáldozás napja, gyónással kezdtük, gyónom a mindenható istennek, helyette neked lelki atyám, hogy az alábbi bűnöket követtem el, valami ilyesmi szövege volt.

A pap kis ideig hallgatta, aztán a tiszteletlenség után közbevágott türelmetlenül, hogy szoktál-e látni csókolózó párokat, szoktam, és akkor én mit érzel, hát, nem tudom, de valamit csak érzel, nem tudom, mindenki érez valamit, te mit érzel olyankor, háááát..., hol bizsereg amikor érzed azt a valamit, …..........................már majdnem sírtam, mert nem tudtam, mit kéne válaszoljak, nem tudtam, mit kellene érezzek, nem készítettek erre fel a nővérek, tehetetlen kiszolgáltatottság, félelem ami rám telepedett, zúgott a fejem, kiestek a gondolataim, a tervbe vett jóságom, szent életem, minden kiürült..................és ha látod őket, utána hazamégy, mit csinálsz, …......mit csinálsz magaddal, hol simogatod magad................

többre igazából nem emlékszem, úgy gondolom, a tudatom törölhette, mert a legközelebbi emlékképem, hogy térdelek a padban és imádkozom, ezerszer és még egyszer a miatyánkot, az üdvözlégyet, folynak a könnyeim, és annyira szeretném tudni, mit kellett volna érezzek, amikor mások, a felnőttek csókolóznak, és tudom, velem lehet a baj, mert nem éreztem semmit, nem bizsergett és hát elképzelni nem tudtam, miért kéne simogatni magamat, és hol, az utcán, vagy az iskolában, de hát mások sem simogatták magukat, a zavar csak zsongott bennem, összepréselt.

Teljesen pánikoltam, magamon kívül voltam, és akkor, térdepelve várva az áldozás ostyáját eszembe jutott a hangya, hogy nem gyóntam meg a legnagyobb bűnömet, azt hogy öltem, tudtam, most vége mindennek, most összedől a templom, megáll a szívem, ebbe az egészbe belecsap a villám, itt a világvége.


Amikor magamhoz tértem, már túl az áldozáson, túl mindenen, virágok, hangzavar, vidámság minden arcon, és éltem, a templom is állt, nem hogy villám, de még csak egy árva felhő sem volt az égen, minden ment tovább, nem történt semmi, a tisztelendő atya pedig átszellemült mosolygással odajött és megsimogatta masnis hajamat, hideg borzongást, iszonyt okozva.


Többet nem voltam sem gyónni, sem áldozni, sem misén, még templomba sem szívesen megyek be, de egyet megtanultam, a vallás hazugságát, igaz, akkor még csak éreztem, a tudatom, a logikám később követte az érzéseimet. Vallástalan lettem, sőt, vallásfóbiás. A gyerekeimet sem kereszteltettem meg, nem tiltottam, de nem is támogattam vallásorientációt egyiknél sem.

Hogy hiszek vagy sem? Nem érdekel. Nem foglalkozom vele. Nem befolyásolja az életem, miért ezen rágódjak, van annyi minden, ami fontosabb. Isten? Milyen isten? Parancsolatok? Azok a hazug, álságos vallás előírásai. Nekem egy parancsolatom, egy törvényem maradt, aminek próbálok megfelelni, a lelkiismeret.

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr48336580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

70798 2010.04.10. 19:18:02

Himfy utca? Az én időmben más volt, bár maga a gyónás így visszaemlékezve egy nagy marhaság. Egy hülyéért 10 miatyánk kiakasztott:) A szexuális részt költőinek érzem, utalva a ma pedofil megnyilvánulásokra. Szerintem, mint az emberek között, úgy a papok között is volt mindig gátlástalan, és volt normális.

15184 2010.04.10. 19:22:09

Hát, ez a pap nem volt egy profi... Aki gyerekkel foglalkozik, annak nagyon felkészültnek kell lennie. Különösen ilyen lelki területen. Egy csomó pap egyszerűen nem ért hozzá ahhoz, amit csinál.

13118 2010.04.10. 19:45:08

hm. (eredetileg mást írtam, de kitöröltem)

16338 2010.04.10. 19:48:01

Tosz, nekem ez a pap jutott, determinált is. Nem volt durva, pedofil sem. Csak hülye, viszont ezzel elindított a tagadás útján. attól függetlenül nagyon rossz emlék. Majd egyszer írok egy kedves barátomról, lelkész alezredes volt, most pébános. De megtéríteni már ő sem tudott, igaz, nem is akart.

16338 2010.04.10. 19:50:10

Max! Pedig mindig sok gyerekkel foglalkozott, túl fiatal sem volt már akkor. Lehet, ma már máshogy válogatják őket, nem tudom, nem élek benne.

16338 2010.04.10. 19:50:44

Hmmmm, pedig érdekelt volna amit írtál.

139820 2010.04.10. 19:57:50

csak egy hülye kérdés: a szülőknek otthon elmesélted vagy magadnak kellett mindezt feldolgozni?...van egy írásom, talán egyszer berakom majd, szintén igaz történeten alapul... anya nekem mindig azt mondta, hogy semmi vallást nem erőltet rám, majd ha felnőtt leszek, döntsem el, hogy merre fordulok...nos, sehová sem...voltaképp a templomokba járó hazug nép miatt, kik csak a gyónás miatt járnak el a heti bűneik feloldozása végett...de hitem van, és az az enyém

13709 2010.04.10. 19:59:17

nagyon fájó leckét kaptál a vallásos nevelésből...ez tény...Hogy a pap valóban perverz volt-e, vagy csak nem értette a dolgát? Hát ez már lényegtelen...azt a hátborzongató érzést nehéz lenne feledtetni szerintem.. Jó példa, hogy mennyire el lehet rontani egy rossz példával, mintával még az alapvetően értékes célt, akármit.... Én református vagyok, igy a gyónásból kimaradtam....mindenesetre nagy könnyebbséget ad a hivónek...Képzeld el, a felelősség milyen könnyen tehermentesithető általa

16338 2010.04.10. 20:05:13

Lami! Nem mondtam el, csak azt, hogy nem gyóntam meg a hangyákat, hiszen a többit én sem értettem. Voltam vagy tizenhat, amikorra leesett a tantusz. Igen, én is szoktam mondani, hogy a vallási előírások - templom, gyónás stb. csak arra jó, hogy kizárjuk magunkból az istent, és majd akkor megyünk, ha mi akarunk elvvel. Mennyivel egyszerűbb nullázni a lelkifurdalást egy gyónással, nem? De nem ítélek meg senkit a vallás alapján.

16338 2010.04.10. 20:07:04

Valéria! Na, erről van szó. A felelősség tehermentesítéséről, pont az nem tetszik. De ez hosszú.

13709 2010.04.10. 20:08:51

10-re tudom én azt :) hogy hosszu...de milyen nehéz ügy is egyben :(

12635 2010.04.10. 20:10:01

a témáról nekem is megvan a saját történetem... nincs benne erőszak... inkább arról szól, hogy látszólag jó kislányként, hogy voltam lázadó... a gyónásról csak annyit, hogy pont az egyik, amiért elutasítottam már gyerekként a vallást, mondván mi köze bárkinek ahhoz, hogy mit tettem, én azt magammal intézem el..., hogy rossz voltam-e a bűnöket kitaláltam, persze light-osakat, füllentettem, veszekedtem az öcsémmel, bosszantottam a szüleimet... a nagyanyámmal kötelező templomba járást úgy oldottam meg, hogy csak azt figyeltem mit csinálnak a többiek (felállás, leülés, térdeplés, stb.) közben meg gondolkoztam, verseket mondtam magamban stb. az oktatáson meg megkérdeztem a papot, hogy miért engedi, hogy legyenek rossz emberek, ha olyan jóságos... legrosszabb kicsi koromban, olyan 4- 5- 6- éves koromban volt, mert féltem a templomban, nem bírtam és a mai napig nem bírom a keresztre feszített Krisztus látványát...

12635 2010.04.10. 20:14:42

7-re Lami, nekem apám azt mondta mindig már nagyobb koromban 16 körül, hogy vannak emberek, akiknek fogódzóra van szükségük és ezt mindenki akkor érzi, amikor tényleg kell... erre jó a vallás... én még nem éreztem... vannak más fogódzóim... de tisztelem minden más ember vallási érzületét és nem kizáró ok sem a kommunikációban, sem a barátságban, ha a máik is elviseli, hogy én nem vagyok vallásos...

16338 2010.04.10. 20:20:55

Valéria! Hosszú, nehéz, összetett, de megér egy misét. :))

16338 2010.04.10. 20:23:48

Gordius! Én vallásilag jó kislány voltam, de csak eddig, 8 éves koromig. Lehet, ez indította el bennem a mindenben való kételkedést, a lázadást? Te kor szerint sokkal hamarabb kezdted!!!

15184 2010.04.10. 20:24:08

Egyébként meg érdekes, hogy az emberre hogyan hat a környezete. Te alapvetően vallásos környzetből kerültél ki, úgy tűnik. Én meg pont az ellenkezőjéből. Apám ateista. Anyám "csak" agnosztikus, de ő is utálja a szervezett vallást. (Amikor jelen volt kisebbik fiam keresztelőjén, utólag bevallotta, hogy alig bírta vissatartani a nevetést, amikor a pap háromszor körbement a keresztelőkehely körül lóbálva egy "füstölő valamit".) Tulajdonképpen csak apai nagymamám volt hívő, de ő sem nagyon hatott rám. Annyit láttam, hogy amikor néha nála voltam, hogy ikont csókolt lefekvés előtt és templomok előtt keresztet vetett. Az egész nem volt azonban soha téma. Anyai nagyapámat kizárták a egyházból a negyvenes évek elején! Mesélte, hogy amikor hatályba léptek a zsidótörvények, s igazolnia kellett köztisztviselőként, hogy nem zsidó, az egészben a legutálatosabb az volt, hogy el kellett mennie több templomba is, papírokat szereznie saját nagyszüleiről, hogy nem voltak zsidók. (Felfüggesztették állásából 3 hétre, hogy akkor 3 héten belül igazolja, hogy nem zsidó!) Neki az egyik mondása az volt, hogy két ember van, ami teljesen parazita foglalkozást űz, s tökéletesen szükségtelen: a pap és a szakszervezeti aktivista. S ezt a Horthy-rendszer alapján mondta. (Aztán még a Kádár-rendszerben a parizitákhoz hozzávett egy harmadik embert is: a függetlenített párttitkárt.) Élete utolsó 40 évében nem tette be a lábát templomba, még saját fia esküvőjére sem ment el. Viszont szüleim alapvetően és messzemenően liberálisak voltak az ügyben. Keresztelni nem vittek csecsemőként, nagymamámnak sem engedték, "megfázik a gyerek a hideg templomban valami hülyeség miatt" alapon, meg azt mondták, hogy ha nekem ez kell, akkor majd megcsinálom nagyobb koromban saját akaratomból. Az volt az alapállásuk, hogy az én bajom, hogy én mit csinálok, nekik semmi közük hozzá. Így sosem volt gond, hogy engem a vallásos dolgok tizenévesként is már nagyon érdekeltek. Gondolom, hogy az én érdeklődésemben az is benne volt, hogy a kamasz szeret lázadni szülei ellen, ez nyilvánvaló, de komolyan érdekelt, már 14-15 évesen meg voltam róla győződve, hogy a világ materialista magyarázata egy hatalmas hazugság és nem lehet igaz, bár akkor még nem is voltam hívő a szó igazi értelmében. S nagyon sok vallással foglalkoztam. Egy időben a zsidó vallás lenyűgözött. Úgy jártam zsinagógába, hogy nem voltam zsidó. Rabbi is tudta persze, hogy nem vagyok zsidó, de nekem engedte. (Hozzáteszem, hogy ez Kubában volt, ahol az antiszemitizmus ismeretlen valami, s emiatt a zsidók sem olyan módon tartózkodóak a nem-zsidók irányában, mint ahogy ez Európában jellemző.) Aztán elvittem a zsidó haveromat zsinagógába, aki egyébként agnosztikus volt. A legnagyobb vicc az volt, amikor az istentiszteleten a rabbi kiválaszt férfiakat, hogy olvassanak fel. Mint először megjelenő zsidó embert, a haveromat rögtön kiválasztották, aztán mondták, hogy akkor én is olvassak fel, mire én mondtam halkan a rabbinak, hogy ugye nem felejtette el, hogy én nem vagyok se származási alapon zsidó, s zsidóságba betért sem vagyok, azaz nekem nem nagyon kellene felolvasnom, mire ő mondta, hogy engem ő "kvázi-zsidónak" tekint, így nekem lehet. Aztán más vallásokkal is foglalkoztam. De hosszú lenne mindent leírni.

16338 2010.04.10. 20:24:29

Nata! !!!!

16338 2010.04.10. 20:31:51

Max! És végül hol kötöttél ki, mi a meghatározója most hit és vallás ügyben életednek?

15184 2010.04.10. 20:33:53

"Keleti" keresztény lettem 1997-ben, 30 éves koromban, s kitartok emellett. Azért mondom keletinek, mert nem kizárólag az ortodoxiát értem alatta, hanem a két ókeleti ágat is: a "monofizitizmust" és a "nesztorianizmust".

16338 2010.04.10. 20:46:59

Max, nem nagyon értek hozzá, illetve egyáltalán, de érdekes, hogy neked sem az indíttatásod lett meghatározó. Leht, teljesen mindegy a nevelés, a szocializáció. A genetika itt nem játszhat szerepet. Akkor végül mi határozza meg?

78126 2010.04.10. 21:21:09

A héten hallottam mellettem két ismerős nőt beszélgetni, akiknek Esztergomba jár, ill. járt a gyerekük. Olyan természetesen fecsegtek a papok molesztálásairól, mintha arról beszélnének, a reggel úgy indul, hogy elhúzzuk a sötétítőt az ablakról. SAJÁT gyerekeik történeteiről, az őket ért sérelmekről!!!!!!!!! Teljesen megszokott, a gyerekek "se csinálnak ügyet" belőle. Azóta se térek magamhoz a döbbenettől. Hogy én mit csinálnék, ha az én gyerekemhez egy újjal is közelítene egy ilyen ... , azt jobb végig se gondolni! A képmutatás, az ördög azt gondolom mindnyájunkban bennünk lakozik. Van akinek sikerül emberré válnia, mások meg szörnyetegek maradnak - szülőként is!!! Nagyon föl vagyok háborodva.

15184 2010.04.10. 21:21:33

21. Sok dolog játszik szerepet. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyerek vagy ugyanolyan lesz, mint a szülő, vagy pont az ellenkezője. A genetika ad adottságokat, ez tény, de ezek kialakulása már függ sok mindentől. Én pl. úgy nőttem fel, hogy mindenhol könyvek voltak a lakásban, akkoriban 50 nm-es lakásban laktam szüleimmel, s borzasztó nagy helyet foglaltak el a könyvek, ez egy hatalmas előny ahhoz a gyerekhez képest, ahol 20 könyv van az egész lakásban, s azokat se olvass senki. A szocializáció fontos támpont, de lehet, hogy éppen annak ellenkezője lesz a gyerek, de akkor is támpont. Bizonyos tulajdonoságokat megörököltem szüleimtől, pozitívakat és negatívakat is. Más tulajdonságokban meg egész más vagyok. Az én gyerekeim esetében ugyanezt látom. Külsőleg NAGYON hasonlítanak rám (csak rám, az anyjukra nem nagyon), s érdekes, hogy egyes belső dolgokban vagy rám, vagy anyjukra hasonlítanak, másokban meg egyikünkre sem. Szóval szerintem az egyén szerepe a legfontosabb, a szabad akarat, az ember válogat a hatásokból, semmi sem automatikus.

12635 2010.04.10. 21:30:32

23. max, az utolsó mondatod a tökéletes, persze hozzáteszem szerintem... én úgy lettem olyan, amilyen... hogy először nem a hasonlóra figyeltem, nem másoltam, hanem pont azt tudtam világosan, milyen nem szeretnék lenni, miben nem olyan, mint a szüleim...

16338 2010.04.10. 21:32:11

Anemone! Elképzelni nem tudom, mi az, amit meg mernek ma tenni az isten szolgái, de hogy ezt tudják a szülők és nem verik ki a balhét??? Nem, ez ...nem lehet, hogy csak....ha nem te mondanád, nem hinném el. Nem lehet, hogy csak szórakoztak? Vagy nem tudom. Én a gyerekeim védelmében, még a felnőttekében is, nem ismerek félelmet, az egyetlen, ahol még a gyilkosságig is el tudnék menni.

12635 2010.04.10. 21:35:12

jus, 8 -10 lehettem a vallási lázadás kezdetének idején, elutasítottam, mondhatnám viszolyogtam és kételkedtem... max-nál olyasmit olvastam, hogy az ember ösztönösen is valahogy más lesz, mint ahogy a szülei akarják, az én szüleim nagyjából, de nem bigott módon vallásosak voltak, azt hitték az jót tesz és kötelező a gyerek számára...

16338 2010.04.10. 21:37:29

Max! Talán ez lehet, elfogadom, vagy elutasítom. Igen, a könyvek, a művelt és igényes környezet sokat számít, de menni olyat látni, ahol ennek teljes hiányában is érdeklődő, tudásvágyó, értelmes, inteligens, tanult, különleges képességekkel megáldott lesz a leszármazó? azt elfogadom, az alap adott, az építkezést pedig egyénre szabottan, az egyén igényeinek megfelelően szabad csinálni. Bár sok pozitív ellenpélda is van.

11812 2010.04.10. 21:38:29

jesszusom!

16338 2010.04.10. 21:43:57

Gordius! Azt tudni, milyen nem szeretnék lenni....a fenébe, ezt pár napja írtam le, gondoltam valakiről az írások alapján,....... De nem is ez a lényeg. Igen, elfogadom, vagy tagadom. Kit anya szült, mind csalódik végül, vagy így vagy úgy, hogy maga próbál csalni.... Nem csak a holnapi évforduló, de valahogy ide nagyon illik.

16338 2010.04.10. 21:46:27

Kalimpa! Ez nem volt olyan szörnyű! Senki nem nyúlt hozzám, senki nem kényszerített semmire, még csak a szexualitás sem volt - még utólag sem- érezhető, csak a durva és kegyetlen hülyeség....ami determinált és ma már nem bánom.

22371 2010.04.10. 22:03:11

Nagyon tetszett, lehet hogy én is írok erről.

22371 2010.04.10. 22:20:07

u.i. szerintem az atyának nem volt joga téged faggatni, a szememben ez is egyfajta kórós lelki hajlam.

16338 2010.04.10. 22:38:09

Quodilibet! Nagyon örülök, hogy tetszett, nekem akkor annyira nem :)) Ha nem mind ilyen kicsi elsőáldozók lettünk volna, mondhatnám, kamaszkorúra gondolt, és ott bizony már előfordulhat. Bár, még akkor sem. Nem tudom, akkor nem éreztem benne mást, csak azt, hogy valami baj van velem, mert nem értem, mit akar, na meg a hangyák... Igen, amikor kezdtem érni, akkor beugrott, lehet, szexuális életemben is befolyásolt ez, de eddig ezen nem gondolkodtam. Írj róla, érdekes téma!!!

12635 2010.04.10. 22:59:50

vagy így, vagy úgy, hogy maga próbál csalni, ha küzd hát ebbe, ha kibékül abba fog belehalni... félelmetes, nem tudom pontosan idéztem-e, de sokáig volt az arspoétikám... a nehezebb időben... fiatalon, amikor egyedül voltam...

16338 2010.04.10. 23:19:25

Azt hiszem Gordius, nincs olyan élethelyzet, hogy JA valamely sora ne fedné le pontosan.

Abdul-Tawwab 2010.04.11. 05:36:10

Táska, kártya, levett pénz.. A Budapesti Rendor-fokapitányság XX. és XXIII. kerületi Rendorkapitánysága lopás buntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást ismeretlen tettes ellen. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint az ismeretlen elkövetõ 2009. december 12-én 13 óra körüli idõben egy Budapest XXIII., Bevásárló utcai áruházból egy sértett pénztárcáját tulajdonította el, a benne található készpénzzel és bankkártyával együtt, amivel késõbb egy Budapest XIX., Üllõi úti bevásárlóközpontban két alkalommal sikeres tranzakciót hajtott végre. A Budapesti Rendõr-fõkapitányság XX. és XXIII. kerületi Rendõrkapitánysága kéri, hogy aki a képen látható férfit felismeri, jelenlegi tartózkodási helyével vagy a bûncselekménnyel kapcsolatban érdemleges információval rendelkezik, hívja a 421-1842 telefonszámot, illetve névtelensége megõrzése mellett tegyen bejelentést az ingyenesen hívható 06-80-555-111 „Telefontanú” zöld számán, vagy a 107, 112 központi segélyhívó telefonszámok valamelyikén.

78126 2010.04.11. 07:23:21

Igen, Jus, én is így gondolkozom! Muszáj lesz még írnom...és jó, hogy Te is megírtad!!!

34417 2010.04.11. 08:26:21

na, látom, ide is elért ez a féreg. nincs valami központi módszer féregirtásra?

16338 2010.04.16. 18:43:27

Anton! Pont.

16338 2010.04.16. 18:44:50

38-ra. Írd meg!! Várom!

16338 2010.04.16. 18:45:53

Rasid! Már hozzászoktam, ha neki ez jó...

11354 2010.04.17. 13:38:36

Mostanáig azt hittem, hogy nem tud együtt élni egy dohányos és egy nemdohányzó, meg egy vallásos és egy ateista, de már mindkét helyzetre látok több cáfolatot a környezetemben. Az egyik családban a férfi, a másikban a nő a vallásos. És mindkettőben - ez talán általános? - a vallásos akarata érvényesül a gyerekek nevelésében, iskolaválasztásában. Ennek az a következménye, hogy a nem vallásos nem jár szülői értekezletre, mert nem tudná elviselni, hogy ott mindenkinek imádkozni kell az értekezlet elején...

16338 2010.04.17. 23:28:45

Bird, én úgy hiszem, az lesz az igazi, majd egyszer, talán, ha nem csak elfogadjuk, ezerfélék vagyunk, hanem a kompromisszumokat is úgy kötjük, az arányok megmaradjanak. Majd, ha nem az adott világ, az adott trendi határozza meg, ki az erősebb, hanem nem lesz erősebb, csak ember.

13250 2010.04.18. 05:59:21

Szia Jus! Nekem ilyen pedofíliát súroló "élményem", bár az is ilyen megfoghatatlanul, "mozgalmi" vonalon akadt. Valószínűleg, mint mindenfajta szőrös béka, valahol megtalálják ezek az ember gyerekét, akár a nemiség, akár az együttélés más perverzióiról van szó. Hogy a negatív élmény aztán mit tesz helyre az ember fejében, ha helyretesz, az is nagyon változó. Nálam pl. (férfi volt az istenadta), az addig se kétséges nemi identitásomat, de ettől nem lettem homofób. Igaz, a te esetedben azért ott van a prédikáció és a bor ellentmondása is, ami azért máshogy szűrődik le.

16338 2010.04.18. 19:42:42

Bo! Én már sokszor gondolkodtam azon, lehet, ha ilyen élmények nem érnek, akkor is oda jutunk, mint ahová az "élményekkel". Csak talán gyorsabban. Én nem foglalkozom a vallással, csak ne győzködjenek és ne mondják, én kevesebb vagyok, mert nélküle élek. Valójában ez is olyan, mint amikor azt mondjuk, minket addig nem zavarnak a melegek, a leszbik, amíg nekünk nem kötelező azzá válnunk.
süti beállítások módosítása