jus archiv

jus archiv

Véleményem a nolblogról

2010. május 28. - jus blogja

segíts, maradj, maradok

 

 

Magam történetével kezdem, a lényeg a második részben van, de érdemes elgondolkodni az egészen.

Az én nolblogos történetem nem régi, másfél éve vagyok rendszeres olvasója, az első hozzászólásom tán egy éve történt, elég bátortalanul, hiszen azt láttam ez egy viszonylag zárt közösség. Akkor még fel sem merült bennem, akár én is írhatnék.

Egyik hozzászólásomat követően Fics keresett meg privátban, ez közvetlenebbé tett, így már sokkal aktívabbá váltam, mígnem egy hozzászólásom következménye az lett, Hmmmm bejegyzés indítására tartotta ezt alkalmasnak. Érdekessége ennek, hogy szinte történelmi jelentősége is lehetne, arról szólt, a választásokat a csalódott, megkeseredett kisemberek fogják eldönteni, amit blogtársunkról egyszerűen funyizmusnak neveztem el.

Szerettem volna pontosítani az én álláspontomat, így született meg az első bejegyzésem, október elején. Eleinte jellemzően politikai témákban írtam, hiszen a választások közeledtével ez sokunk gondolatát lekötötte, meghatározta. Eléggé aktívvá váltam, három hónap alatt 66 poszt, 32 661 olvasottsággal és 3377 komment. A legkevesebb olvasottságú írásom 54 volt, a legkevesebb hozzászólás 1. A legolvasottabb 3147, a legtöbb komment 269. Átlag olvasottság 495, átlag hozzászólás 51.

Január 26-án töröltem a blogom összes bejegyzését, aminek egy durva támadás volt az oka. A támadások nem érdekelnek, ha tudom az okát. Én erre az össztűz támadásra ma sem kaptam magyarázatot senkitől, aki ebben részt vett. Saját kútfejemből arra a következtetésre jutottam, valószínűleg tudatlanul beletenyereltem valamibe, ezért is töröltem. Visszavonhatatlanul.

Sőt, kénytelen voltam a teljes adatbázisom törölni, újra installálni a gépem, ugyanis az utolsó pár napban nem csak lórúgás spy vírusokat kaptam, de trójait is, és a blog felületén olyan adataim jelentek meg, amit csak az tudhatott, aki a gépemhez így hozzáfért. A tűzfal, a vírusirtó semmit nem ért. Senkit nem fogok megnevezni, nyugi, de lementettem néhány dolgot.

Ez volt a január 26-a előtti nolblog történetem.

Két blogger volt, aki a végsőkig tartotta bennem a lelket és biztatott, térjek vissza, a Szerki, akitől kértem a regisztrációm törlését is erre buzdított. Köszönöm nekik.

A sors iróniája, hogy láthatólag azóta már más a Szerki, egyik blogger követte a kiváltakat és már nincs a nol-on, a másik pedig szinte nem is ír. Azért meg kell említenem még egy valakit, de már őt sem igen látni erre felé.

Február 11-én újra indítottam, de már semmi nem volt a régi. Én sem. Az a pofon – aminek még most sem tudom az okát – nem múlt el nyomtalanul, és talán soha nem is fogom kitörölni magamból. Megírok valamit, majd megszerkesztem és utána ötször-hatszor is átírom, mert nem akarok újra a támadás célpontja lenni. Így aztán az írásaimból néha pont az kerül ki, ami meghatározó lenne, elveszíti az a jus jellegét, ami a lényegét adta.

Megint eltelt több, mint három hónap, ami alatt 36 posztot írtam, összesen 7297 olvasóval és 1104 hozzászólással. A legolvasottabb 585 volt, a legtöbb hozzászólás 76. Átlagot tekintve 203 olvasó és 31 komment.

Mint írtam, ehhez a drasztikus leépüléshez hozzájárul nagy mértékben, hogy kiölték belőlem a spontanelitást, a természetességet, ostobaság lenne nem észrevenni, ez milyen rosszat tesz annak, aki ír, mennyire rontja saját színvonalát. Ez saját magamról a kritikám.

A többi ok már máshol keresendő.

Szépen, halkan sokan távoztak, ha ma megnézem a régi blogom hozzászólóit, több, mint fele már régen elszivárgott. Voltak, akik jelezték, miért, így tudható, az egymást öldöklő, embertelenné váló, harcias hangok, a gyűlölködés, veszekedések, egymást fikázó posztok sokat elriasztottak.

A második ütemben a régi, ős-nolblogosok jelentős része lépett át máshová, ez már nem volt halk, erről mindenki értesült. Az ő indokaikat pontosan lehetett tudni, elégedetlenek voltak a mindenkori új szerkesztéssel, a túláradó spamokkal, sokallták a politikát és a jobboldal jelenlétét.

Jöttek természetesen újak is, ez nagy öröm.

Szerkesztővel nekem soha nem volt problémám, sem a legrégebbivel, aki érkezésemkor volt, most nem nevesítenék, sem az azóta rövidebb-hosszabb ideig lévőkkel, ha lefutok a frissülőből, lefutok, nem tisztem eldönteni, alkalmas-e bejegyzésem az ajánlóba. A nol politikájába pedig végképp nem szólhatok bele. Véleményem lehet, le is írhatom, de a nagy egészet csak ők látják belűről.

Olyan ez, mint egy munkahely, a dolgozók jönnek-mennek, ám ha rosszul megy a bolt, akkor a vezetőt fogják lecserélni. És addig cserélgetik, amíg saját számításaikat meg nem találják a tulajdonosok, így aztán a vezetők is jönnek-mennek, főként amikor amúgy is nagy változások vannak.

Én nem mondom, nem gondolok nosztalgiával arra az időszakra, amikor még több, mint dupla volt az érdeklődés, hazudnék, ha olyat állítanék, érdektelen. Mégis bízom benne, előbb-utóbb normalizálódik a helyzet. Én ehhez csak azt tudom hozzátenni, írok. Jobbat-rosszabbat, hiszen én is hullámzok a közeggel együtt. De semmiképpen nem adom fel.

Jelenleg úgy tapasztalom, az érdeklődés igen megcsappant, de a hangulatból nagyrészt eltűnt az oktalan feszültségkeltés, bár itt azért még maradt visszás dolog, erről most nem írnék bővebben. Biztosan akad, akinek fontos a harc a vita helyett, de ez elég silány bosszú részükről.

Ami elgondolkodtat, hogy külső támadások irányulnak sok blogger-bloggerina felé, hogy ezzel távozásra kényszerítsék őket. Látható, hogy a bizonytalanokat, de értékeseket veszik célba, végképp elriasztásra kihegyezve. Politikai beállítottság nem motivált, ezt is megfigyeltem. A kérdésem: kinek az érdeke, hogy innen elmeneküljenek máshová a jó tollú de nem határozottan maradni akaró blogolók? Kinek az érdeke ellehetetleníteni a nolblogot? Mi okból?

Én nem fogok egy csapatból kilépni, mert jelen pillanatban nem tetszik a vezetési stílus, mert vannak, akikkel nem értek egyet, mert néha a szemetet is ki kell ürítenem, válókeresetet sem adok be azért, mert voltak vitáim a párommal. De van, aki elhiszi, hogy minden rossz a szerkesztők hibája.

Nolblog, bár kissé savanyú most, de legalább, ha ici-picit, de az enyém is. Én szeretek itt lenni. Amikor eljön az idő, hogy búcsúzni kell, akkor majd pihenőre fogom. Blogolás nélkül is van élet, de remélem ez még messze van.

Addig pedig keressük meg a kiemelt kérdésre a választ. Segítetek?

Hogy maradjanak a bizonytalanok, hogy újra jó legyen itt blogolni mindenkinek.

 

 

Elnézést, hirtelen felindulásból írtam, nem szerkesztettem, gyors akartam inkább lenni.



 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr288336638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

16338 2010.05.28. 17:59:53

49. maxval bircaman 2010. 05. 25. 14:19 S még valami FONTOS. Én úgy csináltam, hogy az ip-címet beírtam a tiltottak közé, majd pedig észleltem kicsit később, hogy nem tudok hozzászólni az egyik saját írásomhoz, mivel időközben az a cím az én gépemé lett. Egy dolgot azonban nem értek: honnan tud az illető az én ip-címeim közül akár egyet is??? Csak egy módon tudhatja: valamikor én kommenteltem nála. Azaz az aki az egészet csinálja, egy regisztrált valódi szerkesztő a valóságban! A stílusból és a politikai irányvonalból kiindulva kizárhatjuk az összes kommunista, szoci, liberális, s fideszes blogger-szerkesztőt. Marad hát a néhány nyilas. Sok nincs azért. Tehát valószínűéeg az egyikőjük áll az egész spam mögött. Az én gyanúm CSILLAGPISZOK blogger, egyszer volt Astrudust, aztán Csóva, s még néhány neve is volt. Szinte biztos, hogy ő csinálja az egészet egyedül! Ez a Max hozzászólás más blogból átmásolt. Bár én nem gyanakszom Astrora - annak ellenére, hogy öltük egymást, amíg itt volt - sőt, még politikát sem látok mögötte. Igaz, Max csak a spam szemeteket véleményezte. De érdekes és elgondolkodtató. Több úton lehet elindulni, egyik csak hozzásegít a megfejtéshez.

13709 2010.05.28. 18:20:07

19-re hát ez is egy vélemény....lehet hogy politikai, de az is lehet hogy nem..mármint a háttere ennek az egész mocskos játéknak... Mindenesetre egy biztos. Aki csinálja, állandóan nyomon követi a NOL-os bloggereket, tehát erre van ráállva, ezt figyeli..sőt, elképzelhető, hogy be is regizett ide... A másik: ért az informatikához, nem alapfokon....mint egy profi feltörő.... A harmadik: embereket lehet ellehetetleniteni, ha akarják, hiszen elég azt mondani, lehet hogy ő...gyanus ember xy...stb.stb...ne kommentelj nála! Ez is benne van a pakliban...az illetőnek meg ugyanugy baja van evvel a helyzettel...de Astro példája elgondolkodtató... Az biztos mint fent irtam, hogy nagyon figyeli az illető az eseményeket, nemcsak itt (esetleg megirom privátban, hogy hol), képben akar lenni, precizen lát neki a dolgainak...és céltudatosnak tünik...bármennyire is ad-hoc-nak látszik.... Mocskosul ráér...vagy érdeke fűződik ehhez a melóhoz....Nem is merem tovább gondolni, mert lelki szemeim előtt egy igazi keresztapa képe is megjelent, és természetesen NEM Ő végzi a piszkosat....de ezen végig sem merek menni....:((((( maradok annál a verziónál, hogy egy -.vagy több ráérő lökött, sértett, vagy munkáját vesztett bozótharcos szórakozik a prédává vált NOL-osokkal... :(

16338 2010.05.28. 18:39:40

Valéria, nem kell nagy tudás ezekhez a dolgokhoz, még csak szakirányú végzettség sem, autodidakta módon elsajátított ismeret elég ide. Ma már alapfoknak számít, hogy ezt meg tudják csinálni. Én viszont hülye vagyok hozzá, így még azt sem tudom, hogy lehetne beállításokat módosítani, hogy védettebbé tegyen. Egy ismerősöm azt mondta, egy jó hackernek - bár ezt nem annak mondják már - elég egy pár óra és megfizethető cash, bármit feltör. Az ár attól függ, mennyire bukhat meg rajta, illetve ha netán igen, mire számíthat. szerintem egy nolblogon feltöréseket, belenyúlásokat csinálni totál veszélytelen, azaz megfizethető, ha valaki többet nyer rajta, miért ne? Én egyszerűen rosszul vagyok az ilyen aljas, hátulról jövő emberektől. Jó, homo sapiensektől, így helyesebb. Nem fogok nyugton maradni, amíg ki nem derítem a hátteret. Végső esetre már van tervem, de talán abbahagyja. Álmodozok. :((

17910 2010.05.28. 18:41:25

Én már jóval előbb - igaz kicsit durván - jeleztem a szerkiknek, hogy valaki belépett a blogomba. (Közvetlen a választások előtt). A már megjelent és lefutott posztjaim olvasó számát átirta, úgy hogy pl. 724-ből lett 3 olvasó, 112-ből 2 és igy tovább, valamint a két legjobb, s legégetőbb témát taglaló blogomat egyszerúen belerakta a kukába. Úgy, hogy csak a honlapomon olvashatók. Nekem, akkor meggyőződésem volt, hogy valaki olyan tette aki vagy a szerkesztőségben dolgozik, vagy haveri bajárása van, mert ehhez kód kellett. Előtte a gépemre kaptam egy olyan támadást, amit el sem hinnétek ha leirnám. Azóta nem is irtam, a választás éjszakáján direkt feltettem néhány régi dalt, célzatosan, azt szerettem volna jelezni, hogy hova jutottunk 20 év reménykedés után. Tudom, sokan hülyének néztek miatta, de bár baloldalinak vallom magam, nem ezt az mszp-t sirattam - hanem a reményeinket, ami mint látjuk, hova vezetett... Ezeket éjjel tettem fel, azonnal meg is kaptam rá a cigánybűnözős köröket. A gépemet is feltörték, a leveleimbe is beleturkáltak. Szerintem ezt egy ember nem tudja megcsinálni. Azt sem hiszem hogy nincs benne politika. Gondoljatok csak rá, az MSZP-nek komoly tulajdonrésze van a Népszabadságban, ott belső harcok dúlnak, s láttunk már olyat, hogy fű alatt leboltoltak lapot a másik oldallal. A NolBlog fontossága pedig az új, korszerű információs csatornák használtsága miatt hihetetlenül megnőtt. Most a kérdés, hogy együtt mit tudunk tenni? (Gondoljatok csak bele, Fellegi Tamás info-kommunikációs kiemelt feladatot kapott!) Jesszus - holnap lehet, hogy lelőnek?

15741 2010.05.28. 18:43:27

Szia Jus! Én 2009. március 05.-e óta vagyok itt. Valószínűleg nem vagyok értékes blogger, mert senki nem támadott meg olyan technikai szinten, el sem akartak üldözni, bár volt néhány keserű pillanatom! Szeretem ezt a teret és bár tudom, mi ketten nem vagyunk azonos véleményen, hidd el értékellek! Adtam egy pluszt és ne hagyd magad! Te csak írd le a gondolataid és lásd olyan emberekkel blogolok közös térben, akikkel nem értünk egyet, mégis egy csapatot alkotunk! Részemről optimista vagyok és azt mondom, van remény! :-)

34417 2010.05.28. 18:55:43

MaNetti, már csak volt komoly tulajdonrésze. a ringier tulajdonlása alatt se volt több tizenegynehány %-nál, most meg nem tudom, a tulajdonosváltás után egyáltalán mi maradt.

16338 2010.05.28. 18:57:42

MaNetti, olvastam amit írtál akkor és még a dalokat is láttam. Én olyat nem tapasztaltam, hogy a blogomba beléptek volna, illetve, hogy a statisztika irrealissá vált volna. De az tény, a saját gépembe beléptek, adatokat leszedtek és itt a blogfelületen megjelent belőle egy-kettő. Sunyin persze, hogy máshogy? Ami biztos, az egyik vírust nolblogos küldte, így rést nyitott a gépen, ahová már a trójai simán bejöhetett. Ez január közepén volt. Most én semmilyen támadást nem kapok, az ég világon semmilyet. Igaz, én nem vagyok balos, de jobbos sem, inkább liberális, de nem ilyen honi álliberális. Viszont támadok minden nem tetszőt. Egy ideig én is azt gondoltam, politikai oka van, de már nem támasztja ezt alá semmi. Ne aggódj, ez csak a nolblog ellen támadás, nem személyek ellen.

16338 2010.05.28. 19:04:26

Szia Wolf! Mostanában engem sem érnek támadások, igaz kicsit lecsillapodtam a politikai küzdelemben, nem lehet mindig harcolni és nem is érdemes, azon kívül próbálok beleérezni a másik véleményének formálódásába és így elfogadom, ha más véleményen van, nem győzködöm, csak elolvasom. Ezt én, neked is elmondom, nem politikai természetűnek érzem, ami itt most megy sok blogoló ellen, nem zárom ki, de nem hiszem. Inkább valami üzleti hátteret sejtek. ez mindegy, abból a szempontból, hogy maradok, de erre szeretnék sok más igazán értékes, még ha nem is azonos oldalon álló bloggert, bloggerinát rávenni, segíteni a maradásukat. Mert emberek vagyunk első sorban. És ha nem is olyan igazi most, kicsit savanyú, de csak a miénk is. Még.

13709 2010.05.28. 19:12:49

21-re nem kell nagy tudás oké...de mégiscsak állandó odafigyelést igényel...mert ezt látom.. Viszont érdekes amit irsz, mert amint a 25-ben irtad, neked jan. közepén, nekem pedig december közepén és december végén küldtek egy-egy vírust... A december közepe, vége jelentős dátum volt? vagy miért, nem tudom....de tény, azóta egy csomó kellemetlenségem volt emiatt...mára már rendeződött a helyzet...már ami a virus dolgot illeti...igaz, hogy állitólag szuper kém és virusprogramokat gyártanak, ami a tűzfalon átmegy mint kés a vajban... Röhej, de lehet, hogy ugyanazok gyártják a virust, akik a védelemről is gondoskodnak, ugymond megvédenek később...kész őrület komolyan!!! A viruskereső simán kielemezte nálam a dátumot stb...szóval hasonló volt a helyzet...egy hónappal korábban...mint nálad...

17910 2010.05.28. 19:24:29

Most már az én blogom is helyreállt, a számokat visszaállitották, a két kikukázott anyagom az ott marad, mert nem tudom, hogy lehet kiszedni. Nekem is decemberben volt egy nagy támadásom. Most béke van, de nem is irok, meg nagyon-nagyon ritkán kommentelek. Azon kivül én többé-kevésbé sejtem, hogy ki volt emögött. Rasid, kösz az infót, erről lemaradtam. Viszont azt a véleményemet változatlanul tartom, hogy a blog felület jelentősége hihetetlenül megnőtt. Nemcsak azért mert kampány időszak vol és még van is az önki választásokig, hanem mert nagyon gyorsan alakult át az információs érdeklődés fiataloknál, időseknél egyaránt. S a blog felületek közül a tradiciói és a látogatottsága miatt a NolBlog nagyon értékes hely, ha nem a legértékesebb.

13118 2010.05.28. 19:25:05

hm. na igen, és mindenki hallgat. semmi hivatalos értesítő. mint a miskolci szervkereskedőkről. ismerősöm mesélte telefonon, akinek felesége bement a kínai boltba vásárolni. a férjek ugye nem szeretnek párjukkal . már várt rá a bolt előtt közel két órája, asszony sehol. eleinte örült neki, ahogy mesélte. de eszébe jutott, nincs még ebédje, meg vacsorája, hát bement a boltba. asszony sehol. benézett a próbafülkébe, hát, ott meg ott volt az egyik cipője, a szőnyeg meg csálén állt. vette volna föl az asszony cipőjét és a szőnyeg alatt egy csapóajtót vett észre, azon lement a pincébe. feleségére meg meztelenül elkábítva talált rá egy kádba, kopasz volt, minden szőre leborotválva. apám! mondja nekem haverom, a pince mint egy műtő! úgy nézett ki. 5 literes befőttes üvegekbe májak, tüdők meg vesék. de sajtóhírzárlat van, a rendőrség meg hallgat, mert pintér is hírzárlatot rendelt el. és itt meg ez a betörés, meg trójaik, és még a statgépet is manipulálják.... a végén tényleg háború lesz szlovákiával, csak erről is hallgatnak.

16338 2010.05.28. 19:28:41

No, lám Valéria, nem vagyok egyedül? Én kaptam mellé még egy értehetlen - legalábbis én nem tudom megfejteni - e-mailt is, lehet nincs összefüggés. Állandó odafigyelés kell hozzá, ez tény, legalábbis főállásban kell csinálni. Amikor viszont már kinyitott egy hacker valamit, bárkit odaültethet, ahhoz már semmi nem kell, elég ismerni a billentyüzetet, kis tulzással.

52511 2010.05.28. 19:31:17

Én meg nem akarok sem titkosszolátatosdit, sem rendőrségesdit járszadozni, ezért sem, de másért sincs semmi okom, hogy megváltoztassam az eddigi Funyit, ugyanis miért is tenném??! ..., azért, hogy valaki azt érezze, hogy győzött, hogy legyőzött!!? Ezt az örömöt soha nem adom meg senkinek! Teszem, amit ÉnFunyiságomnak tennie kell! .... ............................. - no persze ÉN csak egy egzisztencia nélküli szerencsétlen rokinyugi vagyok ....

16338 2010.05.28. 19:31:23

MaNetti, sok mindenben egyetértek, de a nolblog felülete közel sem a legolvasottabb. Az viszont igaz, hogy nagyon értékessé tehető.

16338 2010.05.28. 19:37:47

Hmmmm, most komolyan nem tudom, hogy viccelsz, vagy komolyan írsz. Ugye viccelsz? Egy mezei kisember gépét feltörni semmi, akár még személyes bosszúból is kifizeti egy ember ezt a pénzt egy kis hackernek. Szarik is rá mindenki, ez legyen a legnagyobb baj. Csak az a baj, a blogot teszik ezzel tönkre, amihez mi ragaszkodnánk. Piti dolog, de nehogymár!!!

12910 2010.05.28. 19:39:08

nem tudom lányok, kitől kaphattatok feltörést, én több éve olvasója vagyok a nolblognak, kommenteltem is rendesen politikai témákhoz (is), én még soha senkitől egy árva e.mailt nem kaptam. se vírust. a blogomba cigánybűnözéses baromságot igen, azt viszont kipucoltam. szerintem rémeket láttok:))

16338 2010.05.28. 19:42:24

Funyi, én sem változtattam meg a nickemet, és most már biztos vagyok benne, mi senkinek nem vagyunk fontosak. A blog a fontos, mi csak eszközök lehetünk.

13118 2010.05.28. 19:45:29

jus. én viccelni? még egy krokit se tudok megírni, nemhogy viccet! elárulom neked, ezt úgy csinálják a kisemberek mezei gépével, hogy az gyanútlanul bekommentel valakihez. namármost ugye ottan van az ip címe. ahhoz van egy dekódoló codeckos program, azzal fölfejtik a komment nyomvonalát, és máris a számítógép küszöbén állnak. innen már gyerekjáték föltörni a gépet egy hekkernek, mint egy lágy tojást.

12635 2010.05.28. 19:46:31

Jus, én nem tudom megfogalmazni igazán szt z érzést, hogy miért megyek el, nem sért, nem zavar, nem találom a szót, egyszerűen bánt, sírni tudnék, nevessetek ki nyugodtan... elvesztettem a kedvemet, már írtam vlaahol, én örömből írok, szeretek írni, az írás mindent megvált bennem...van aki bánatában vagy pótcselekvésként ír... én nem... és könnyen írok, úgy írom meg a cikkeimet, hogy leülök és leírom, kijön, fogalmazni sem kell, ha elkezdem az első mondatot kigördül a többi... azért jöttem ide, mint valaki más is írta, mert a Nol egy népszerű oldal és sokan olvassák, nem csak összeverődött amatőrök... mindig minden vágyam az volt, hogy megjelenjek valahol... ne csak kis helyi újságban, ne csak üzemi lapban stb. itt élveztem a kommenteket... azt hittem barátok közt vagyok... nekem ez sok... főleg azért (nem azért, mert mimóza vagyok) hanem mert fogalmam sincs mi az IP cím az URL, meg a POP és hasonló egyéb nyalánkságok... nm tudom mit jelent rám nézve ez a marhaság... vannak más helyek, ahol írok, kisebb, családiasabb, lassabban forgó helyek, több is, úgyhogy visszavonulok... sajnálom... szerettem itt lenni... én nem voltam sem radikális...sem bántó...sem szemtelen...

16338 2010.05.28. 19:47:37

Yankari, a feltörést én sem tudom, ki és miért, csak a spy-t ami szabaddá tette a többi előtt az utat. Nekem van olyan szakmai dolgom, amire akkor gyanakodtam, de így utólag semmi köze nem volt hozzá. Számítástechnikus nézte át a gépem, sőt, attól kicsit több. Különben nem tudnám, hiszen tök hülye vagyok hozzá. A törölt blogomban én azért keményen politizáltam és sokat írtam. Nem ezt látom a háttérben.

12635 2010.05.28. 19:49:04

36-ra Hmmm ha törlöm azt z e-mail címet, akkor rendben vagyok?

13118 2010.05.28. 19:50:39

39. gordius persze.

16338 2010.05.28. 19:53:09

Hmmmm, tudom, milyen egyszerű, elmesélte a srác, aki csinálta a gépem. Megnyugtatott, csinálhatok akármit, semmi nem véd. Annyi pénze nincs egy átlagembernek, amivel kivédhetné. ha minden nap mentesz másik adathordozóra és visszaállítod az eredetibe, talán. De akkor sem vagy az aznapival biztonságba. Valami ilyesmit magyarázott. már leszarom.

13709 2010.05.28. 19:53:20

38-ra nekem is szakember nézte át a gépemet az ominózus eset után...mert amugy én aztán nem értek ezekhez a dolgokhoz...Viszont ez az IP dolog megkavart...állitólag csak üzleti IP a fix..a többi dinamikus..akkor pedig nem értem én ezt a felfejtést :((((

16338 2010.05.28. 19:58:44

Gordius, hasonlóan éreztem én is, már azt mondta rám a cimborám, üldözési mániám van, de aztán lenyugodtam és visszahúzott a szívem. Csak már nem az a jus jött vissza, aki volt annak előtte. Csak én akkor más okból kerültem ilyen helyzetbe. Illetve, már ez sem biztos, új infót kaptam, agyalok rajta. Újra leírom, te személy szerint senkinek nem vagy fontos, csak eszközként használnak, használtak, abszolut biztonságban vagy. Nyugi. De tökéletesen megértelek.

13118 2010.05.28. 19:59:40

42-re mert amikor bekommentelsz, akkor azt az ip-t használod, amit kiosztottak. ilyenkor lép azonnal a hekker és rád küldi a keyloggert. amikor megfelelő pinget kap, na akkor már a gép a kezében is van. sajnos, mint azt följebb írta jus, akinek az a számítógépes mondta, bármit tehetsz, semmi nem véd.

12910 2010.05.28. 20:00:19

valéria, nem csak üzleti ip fix. nem is kell ezzel foglakozni, kinek fix, kinek dinamikus:)) attól független egy sz.gép védelme. illetve majdnem független.

16338 2010.05.28. 20:01:38

Valéria, az IP dinamikus, de van, hogy egy hónapig is ugyanaz, amíg nem kapcsolod ki a géped, biztos, nem változik, addig bőven be lehet jutni.

13118 2010.05.28. 20:07:20

46. jus igen, amíg nem szakad meg a netvonal, pl. áramszünet, vagy nem kapcsolod ki, a dinamikus ip cím azonos marad. és például itt egy egyszerű ip cím fürkésző, ettől vannak sokkal profibbak is, azzal még az ajtószámodat is látják, ez csak hozzávetőlegesen: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/?gclid=CNWVk_3X0Z4CFcmOzAod-lW84w egyből mutatja a tiedet.

12635 2010.05.28. 20:07:44

40 Hmmm, kösz, ez sok munkába fog kerülni, mert mindenütt azzal az anonimnak hitt e-mail címmel (nincs benne a nevem) vagyok regisztrálva.... nesze neked hülye amatőr, b...d meg a kurva gereblyédet... huhúúú, mi mindent tudhatnak rólunk a különböző nagy testvérek... hogy fogom kibírni...

13709 2010.05.28. 20:09:42

Hát az tény, hogy nekem is azt mondták, szinte semmi nem véd...kész őrület:( Állandóan az az érzése az embernek, hogy kullogunk az események után....Nem valami nagy öröm ebbe belegondolni....

13118 2010.05.28. 20:09:45

47. gordius bizony gordiusz, ez már csak így van .... sajnos.

13118 2010.05.28. 20:10:47

jusnak adtam be egy linket, az meg bekerült a moderálandók közé

52511 2010.05.28. 20:12:01

Érdekesség!! - Ma délután az egyik blogomhoz jött két hozzászóllás, amiről meg is jött az e-mail értesítő annak rendje-módja szerint! .., De a két hozzászóllás nem látszik a blogomban!!! .., legalábbis én nem látom! -megvakúltam??! .......................... " Heló, új komment jött a blogba! * Bejegyzés: Kirekesztelek! / Újradátumozva! ... * Küldi: Virág elvtárs s.k. (profil) * Innen: 84. töröltem a többit/jus * Ekkor: 2010. 05. 28. 16:53 * Email: virag_elvtars@lajt.hu Túl fiatal...József Attila az Ön korában már néhai volt....... Webre vele | Törlöm | Ez spam .................. Heló, új komment jött a blogba! * Bejegyzés: Kirekesztelek! / Újradátumozva! ... * Küldi: Pare (profil) * Innen: 80......törölte a többit/ jus * Ekkor: 2010. 05. 28. 18:21 Ami jó, az jó! Azért ne mondd, hogy neked nincs benne részed. Mondjuk úgy, hogy provokálsz, vagy hagyod magad provokálni... Webre vele | Törlöm | Ez spam .............. No ez hogyan lehetséges??!

13118 2010.05.28. 20:15:47

52. Funyi1 mert már kóstolgatják a géped. ajjaj ...

12910 2010.05.28. 20:16:04

Funyi, ezt majd megköszöni neked virág elvtárs...:)))))))) dehülyevagy..:DDDDDDD jus, szerintem a funyi kommentjét töröld a Pare miatt elsődlegesen

16338 2010.05.28. 20:17:35

hmmmm, már itt van, csak én ezzel védem magam a szemetek ellen, ugyanis mindig tesznek be egy linket, én nullára tettem a linkes hsz átengedését., így a moderálók közé került. Amúgy eddig jó védelem volt. És köszi a linket, hogy te miket nem tudsz???

10306 2010.05.28. 20:19:39

kémprogit magam is kapok időnként, de nem azért álltam félre, hanem mert nekem nem mindegy kikkel vagyok egy szobában és hiába is van ugyanott pár nekem kedves ember, ha olyanok is ott vannak, akikkel nem fognék még véletlenül sem kezet, akkor keresek egy másik szobát, ahol a barátaimmal lehetek magunkban

16338 2010.05.28. 20:22:03

Funyi, az IP-ket töröltem, remélem hamar eltűnik. Ezért kitilthat a szerki, mint már volt rá példa.

16338 2010.05.28. 20:31:05

Izom, ez egy méltányolható és érthető álláspont. sok embert zavar, ha megjelennek a számunkra nem kedves emberek. Viszont sokan nagy toleranciával rendelkezünk és ha hozzám nem jön be, bánom is én, azért nem költözöm másik faluba, de még az is lehet, bejön, de emberi módon, akkor megint csak az a helyzet, nem zavar. Akik így gondolkodunk, azok nem mennének el, viszont ez az aljaskodás, amit sunyin csinál valaki/k, sok bloggernél, bloggerinánál pláne kiveri a biztosítékot.

52511 2010.05.28. 20:35:50

No most akkor még mindig nem értem! .., nem a gépembe jött be, hanem a blogomba, s "törőlt???" két hozzászóllást, amiről nekem meg, meg van az értesítőm .... ?! ???

52511 2010.05.28. 20:38:33

57. jus Jaaa ...???! Köszönöm!

16338 2010.05.28. 20:42:12

Nincs mit Funyi, ez természetes. Az 59-re talán tud Hmmmm válaszolni, ezt én sem értem.

13118 2010.05.28. 20:48:43

mert így akaszkodott rá a keylogger-el. aztán amikor funyi kinyitja az értesítést, már figyelve is van a billentyűzete. én emiatt nem is kérek a hozzászólásokról értesítést, minek, úgy is látom oldalt a kommentekből, ha egy régi posztomhoz is érkezett.

16338 2010.05.28. 20:51:24

Hmmmm, és akkor már törölni is tud? vagy szerkeszteni, átírni? stb. ????

13118 2010.05.28. 20:54:39

még a gépet is birtokba tudja venni. (kivéve, ha védelem van a gépen, pl. bekapcsolás után jelszót kell mindig beírni, hiába csak egyedül használod)

16338 2010.05.28. 21:01:53

akkor ez olyan, mint egy gyengített trójai, hm, mondjuk én nem kötöm össze a maileket a bloggal, sőt. a mail az egyik gép, a másik a blog, de már lassan én is belezavarodok. he-he-he, lehet, nem is az igazi Funyi írja a posztjaiból a furcsábbakat??? :)))) Funyi, bocsi, de ezt nem hagyhattam ki!

17910 2010.05.28. 21:07:41

Hmmm! A humorodat is kedvelem, mint a többi irásodat, még akkor is, ha cikizel! Az én gépembe egy béna hacker is könnyen be tud jutni, mert a gép is öreg, én sem vagyok informatikus. De a blogomba hogy léptek be? Egyelőre még nem tudok róla, hogy skizoid tüneteim lennének, de speciel ez az átirogatás annyira felháboritott, hogy kikopiztuk és eltettem. Ráadásul a vezérlőpulton lévő összesitő az eredeti állapotot mutatta, de csak ha simán a bejegyzéseket nyitottam meg, ott volt az egy számjegyű átirás, valamint a kikukázás. Ehhez azt hiszem nem elég csak a jelszavamat tudni - mellesleg azt megváltoztattam. Boldoggá tennél, ha elmagyaráznád, hogy ez miként történhetett! Előre is köszi!

hapsi 2010.05.28. 21:26:55

Egy érdekes dolog az életből,nem kapcsolódik közvetlenül a témához,esetleg csak úgy hogy a számítógép van mindkettőben.Pár éve egy honlapra megírtam személyes történeteimet ,amik arról szóltak hogy miképpen kerültem kapcsolatba olyan emberekkel akik a lakásmaffia módszereivel tettek "hajléktalanná".Az írás után röviddel vadidegen emberek kezdtek keresgélni telefonon a munkahelyemen,illetve a lakásomon.Érdekesség hogy a házi telefonszámom titkos.Persze azonnal visszavonultam mindenhonnan,egy ideig nem írtam sehova még kommenteket se.Egy másik apróság hogy volt olyan nap amikor 26 órát interneteztem.Valaki a tudtom nélkül "dolgozott" a gépemen.Jó dolog ez az internet,talán szerencsém hogy nem értek hozzá.

13118 2010.05.28. 21:32:43

MaNetti mindenre én sem tudom a választ ...

78126 2010.05.28. 21:36:37

Amikor többen elszállingózni, elnémulni kezdtek, MINDENKIRE felfigyeltem. Nem is lehetett NEM észrevenni az űrt, amit hagytak maguk után!!! Egy részükkel privátban próbáltam kommunikálni, hogy megtudjam, mi az oka a távolmaradásnak, és a magam eszközeivel (nem annyira jó tollal , de odafigyelő képességemmel) igyekeztem tartani bennük a lelket , épp azért, amit Te is említesz, hogy össze kell tartanunk, védenünk kell egymást . Bizonytalan voltam, hogy szabad-e, jót teszek-e, vagy hagyni kell "folyni" a dolgokat? Ma sem tudom erre a választ. Szerintem az összetartás az egyetlen helyes, amit tehetünk. Nagyon tetszik Freewolf kommentje. EZ A LÉNYEG!!! De most úgy tűnik, kifogyott a tár... Az is lehet, hogy csak pihenni kellene kicsit, valahogyan föltöltődni. ???

17910 2010.05.28. 21:38:41

Te, képzeld én meg 28 órákat szoktam internetezni és a szlovákok már Hmmm ajtajában vannak! A cigánybűnözéssel mi van hapsikám? Az most elmarad?

13709 2010.05.28. 21:42:45

Nekem mindenesetre egy kő esett le a szívemről, hogy Gordius ügye megoldódni látszik és nem annyira vészes a helyzet, mint gondoltuk.. Egy kisstílü provokáció volt, fókuszba helyezni néhány embert....persze túl komolyan vettük.. Bigfater bemutatója viszont meggyőzött arról, hogy tényleg rém egyszerű a félrevezetés itt és vannak akik élnek is evvel...nem ujak lehetnek az biztos :((( nagyon ismerik a játékszabályokat, mint KapitányG utalt rá :.."nem egyszer fordult elő ez a nolblogon..." ez nekem jelent azért egy és mást... Mindenesetre sajnálom, ha valaki ettől élvez :(((

16338 2010.05.28. 21:50:34

Hapsi, nehéz eldönteni, mikor mi a jó, ha értünk hozzá, vagy ha nem, egy biztos, az internet hordozta veszélyekre nem voltunk/vagyunk felkészülve.

hapsi 2010.05.28. 21:50:35

MaNetti: érdekes amit írtál,de rossz helyen kopogtatsz.Azt nem tudom,és nem is akarom befolyásolni hogy akár Te,akár más mit hisz,vagy gondol.Amit írtam,az mindkettő megtörtént.Azért mert nem hiszed,még nem fogom felvágni az ereimet.

Chiamaka 2010.05.28. 21:52:13

Pizsamában rohant segítséget kérni Biharkeresztes – Pizsamában futott a biharkeresztesi állomásig egy betörõktõl megrémült férfi vasárnap éjjel, hogy segítséget kérjen a rendõröktõl. Vezendi Jánosné rendõrségi szóvivõ keddi beszámolója szerint a bajba került helybeli a határrendészeknek azt mondta, három gyanús alakot látott a háza udvarán, s ijedtében kimászott az ablakon. – A Közbiztonsági Hálóban részt vevõ járõrök azonnal a helyszínre mentek, de már csak a betörés tényét tudták megállapítani. A tettesek zsírt, kávét, kenyeret és egy rádiót vittek el. A keresésükre indultak és rövidesen rájuk találtak, a csomagjaikból elõkerült a zsákmány – közölte az õrnagy. A két férfit nõi társukkal együtt elõállították és eljárást indítottak ellenük. Az említett Közbiztonsági Háló program keretében megyeszerte félezer személyt igazoltattak a rendõrök a múlt héten (ötöt tettenérés, kettõt bûncselekmény gyanúja, kettõt körözés miatt elõállítottak). Szondát 281 jármûvezetõvel fújattak, kilencen ittasnak bizonyultak. Forrás: http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/pizsamaban-rohant-segitseget-kerni/cn/news-20100525-02572032 Judeo-vörös-bolsevikok, romungó-cigányok, elmagyarosodott cigányok, elcigányosodott magyarok szivélyes figyelmébe ajálnva. Elnézést a tisztességes kivételnek. A1B8D

16338 2010.05.28. 21:53:23

Anemone, azt hiszem egy rövid időre sem szabad hagyni folyni, mert megfojt. Én próbáltam kívülállóként tekinteni a dolgokra, de most már látnom kell, ha egymásért még annyit sem teszünk meg, erősítsük, mint az összetartozást is, akkor megette a fene. Viszont feltöltődni kell, az biztos.

16338 2010.05.28. 21:57:30

Valéria, még nem olvastam őket, de megyek mindjárt elolvasni. Az a helyzet, a leggyengébb láncszemeket a lekönnyebb megtalálni, ráadásul a leghatékonyabb. Jelen esetben a leggyengébb a legvédtelenebb, a legújabb, az érzékenyebb. Perverzitásnak nincs határa, aljas és perverz barom az ilyen, akárki is legyen. Meg fogjuk oldani, biztos vagyok benne.

13709 2010.05.28. 21:58:22

Jus mint fent is irtam Gordius miatt azért megnyugodhatok, legalábbis igy érzem, viszont.. változatlanul érvényes a kérdés: Kinek az érdeke ez az egész? A fejlesztés szükségszerüsége generálná a dolgokat? Nehezen hiszem, mert azt másképpen is érzékeltetni lehetne...vagy mi a csoda?

17910 2010.05.28. 21:58:59

Köszönöm, Hmmm!

78126 2010.05.28. 22:00:10

A ritmus, a hullámzás természetére céloztam, hogy nem lehet folyton talpig fegyverben, még aludni is. Van az "állandóságban" egy természetes le és fölépülés, ami fölött nem rendelkezünk, mi emberek.

16338 2010.05.28. 22:10:49

Valéria, szerintem ennek semmi köze a fejlesztéshez, más blogok tudnak normálisan működni, úgy, hogy komolytalanabb a rendszerük. Viszont, ha valaki tisztában van a sérülékeny pontokkal, akkor könnyű dolga lehet. amúgy pedig a kérdés valóban az, kinek az érdeke??? Gyanítom, fogunk még erről írni, de már sokkal okosabbak leszünk. egyszer olvastam egy mondatot egyik blog hsz-ei közt: nyugi, okosan csináljuk és semmit nem lehet bizonyítani. Lehet, hogy lementettem a szövegkörnyezetet is??? az sok mindenre magunk előtt bizonyítékkal szolgálna, max. büntetőjogilag nem.

16338 2010.05.28. 22:12:58

Anemone, kicsit félreértettem. :)) Nem, harcolni nem is kell, csak védeni egymást és a környezetünket, az pedig ha belűről jön, nem is nehéz és nem is fárasztó, néha még üdítő is lehet.

13118 2010.05.28. 22:18:38

zapadnya beregisztrálva, most ezen a holland IP címen 85.17.222.10 másolja be baromságait. nálam már járt, gordiusnál is, lassan majd ide is bekeveredik.

12635 2010.05.28. 22:19:29

Valéria, rülök, hogy Te érted, én sajnos nem, lehet, hogy nem tiszta a fejem és nem tudok eléggé figyelni... miért pont velem történik... én szeretem a tiszta dolgokat, nekem furcsa, ha azt hihetik rólam, hogy én vagyok, pedig nem is... Jus 43-ra, nincs üldözési mániám és nem félek, de így nem érdekel, mindig bennem lenne a gyanú...

16338 2010.05.28. 22:28:58

Hmmmm, nálam Chiamaka 194.145.201.147, 21:52-kor, de előmoderálásba került , írtam a módszerem. És működik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

16338 2010.05.28. 22:32:48

Gordius, amit most érzel, a világ legtermészetesebbje. Én azt tudnám javasolni, pár napra ne is nézz a blogok felé, addig letisztul benned és át fogod látni a helyzetet. Meg fogom írni, amit szeretnék, de ahhoz csend és nyugi kell, még itt nincs, csak ugrálok a géphez. szerintem egy jó fél óra és írom.

52511 2010.05.28. 22:33:54

No jó! .., inentől nekem már magas, mint kacsának a vonatlépcső! Különben sem akarok sem barmokat, sem más állatfajokat hajkurászni! .., én csak egyszerűen blogolni akarok, s ebben sem isten, sem ember nem tud megakadályosni, s nem is ilyedek meg senkitől! .., a szaralakok meg le vannak szarva! Punk-tum!!!! :))) - megyek és teszem a dolgom! Tegyétek ti is!!!

12635 2010.05.28. 22:36:15

83-ra Jus, .én pl ilyeneket nem értek, nem tudom hol, hogy kell megnézni azt a számot, azt a hosszút... tök jó alany vagyok...

13118 2010.05.28. 22:53:35

jus persze hogy működik, ha tesz be linket. de ha nem, akkor már nem működik.

12635 2010.05.28. 23:07:56

Jus, egyet azért nem értek, vannak itt nálam keményebb fickók, radikálisabbak, szókimondók és mégis ez a harmadik esetem, hogy zűrbe keveredek, bár ez mindig is így volt velem... igaz, ha muszáj, azért konfrontálódom és megvédem magam, az is igaz néha ott jár a szám, ahol nem kéne...de mégis nálam ezerszer vagányabbak is megúsznak mindig mindent... a munkahelyemen pl. mindig megvédtem azokat, akiket a többiek bántottak, a gyengébbek és a ""rosszabbak" mellé álltam...kaptam egy két képletes pofont és falba ütközést, de végül mindenből kijöttem... érzik rajtam a bélyeget, a nyughatatlanság bélyegét..."szaga van?"

16338 2010.05.28. 23:15:43

Funyi, így van, ez a helyes, szarni a szar alakokra. Csak sokan érzékenyebbek, semmint ezt a nyomást tartósan el tudják viselni. Nekik szeretném, ha segítenénk egy összefogással.

16338 2010.05.28. 23:17:55

Hmmmm, nálam nem volt sok szemét, de amelyik volt és töröltem, abban mindben volt link. Az a baj, ha ezt véletlenül elolvassák - amit ugyan nem hiszek - lehet kiveszik a linket. Majd meglátom. Egy lépéssel most előttük vagyok.

16338 2010.05.28. 23:27:05

Gordius, nem nehéz, nem csak a kommentelők IP címét, de még azt is el tudod olvasni, kik látogattak pontosan, óra, perc, másodpercre. Ha ott ülnék melletted, tíz perc alatt mindent értenél, de így magadtól kell rájöjj. Annyiban segíthetek, az nem nehéz, összeírom, és átküldöm mélben, de azt csak hajnalra ígérhetem. Én is apránként tanultam meg, mint mi midnyájan. Érzékeny vagy, sebezhető, de mégis egyéniség és pont annyira harcias, amit nem szeret/nek, jól és jókat írsz, ...van akinek ez a céltáblája.

12635 2010.05.28. 23:31:01

Jus, nem érzékenység ez, valami egészen más, én csak szeretem a tiszta dolgokat, voltam véletlenül Basatunál, látom Te is, nála pl. úgy tűnik természetes, hogy valakit becsapnak... hogy törölni kell a spam kommenteket, ezzel semmi gond, de a másik úgy több... lehet, hogy a levelet nem tudom megvárni... fáradt vagyok és holnap is dolgozom...

12635 2010.05.28. 23:34:07

ha egyszer nekem valamit lépésről lépésre leírnak, akkor megcsinálom egyszer és onnan menni fog...nem vagyok műszaki beállítottságú... nagyon nem...

12635 2010.05.28. 23:35:29

előre is köszi... de ezért ne maradj fent hajnalig... ráér

16338 2010.05.28. 23:37:29

Gorius, majd holnap elolvasod, de kénytelen leszek hajnalig fent maradni, mert aztán öt napig távol vagyok, és nem valószínű gépközelben.

Az Isten Ostora ÉN Vagyok! 2010.05.29. 00:44:04

jus 2010. máj. 28. 16:27 "A második ütemben a régi, ős-nolblogosok jelentős része lépett át máshová, (...). Az ő indokaikat pontosan lehetett tudni, (...), sokallták a politikát és a jobboldal jelenlétét." Hö? Wattafakk? A politika az életünk része, a köz ügyeivel való foglalkozás. Szánnivaló a magánéletét A-tól Z-ig a netre felpakoló blogger. A magánélet attól magánélet, hogy magánélet legyen. Ha netre teszik, akkor már többé nem magánélet... Mi az, hogy sok a jobboldal - itteni - jelenléte? Egy publikus blog esetében? Mert a NolBlog publikus blog. Kell a kattogásszám, hogy a reklámozó többet tejeljen a blog tulajának, hogy ti itt ingyen blogolhassatok... Egy nem publikus blog esetében mi tartaná fenn a blogot? A saját fingotok? (Mert, hogy itt fentebb dicsekvés volt az olvasottságról. Ja, az adja a lóvét az ingyenbloghoz... Buták...) Eszeteknél vagytok? Alapfogalmakkal nem vagytok tisztában... Majd ha úgy lesz beállítva a NolBlog, hogy csak meghívottak olvashatják, és ezáltal csökken a jobboldaliak - itteni - jelenléte, akkor lehet puffogni. Addig - publikus blog esetén - kuss van ezerrel. Vagy lehet tejelni a szolgáltatónak az ingyenblogolásér'...

12388 2010.05.29. 01:18:10

'Szánnivaló a magánéletét A-tól Z-ig a netre felpakoló blogger.' - szánakozzál nyugodtan, de azt hiszem itt olyan nem nagyon van. Na figyelj, attól, hogy 'ingyenblogolás van', még nem normális állapot, hogy lapáttal kell kiszórni egy-egy poszttól a reflexből újságcikkeket kommentelő szociopata droidokat. Akik egy pár hónapja lepték el a nolt. z, hogy belül is megy a szövőnőegyletezés, az más kérdés, de ha jól értem, itt konkrétan a polspammer bacikról van szó.

16338 2010.05.29. 01:20:01

96-ra! A stílusod kissé alpári, de még nem sértő, tehát válaszolnék, illetve kérdeznék. Te ezt nekem címezted??? Vagy azoknak, akik sokallják a jobboldal jelenlétét? Mondjuk a szélsőségeseket én sem szeretem, de épp arról írtam, ha elolvastad volna amit írtam, láttad volna a véleményem, mely szerint, a mindenkori tulaj által irányított szerkesztő, aki az útmutatásoknak megfelelően kell szerkesszen, és ez nem tetszik, vagy nem tetszik, hanem tény. Nem dicsekvés volt, hanem összehasonlító statisztika. Nincs kuss, vagy akkor az rád is vonatkozik, lehet beszélni, megbeszélni, akár vitatkozni is, de aki élből minősít, az nem abba a kategóriába tartozik, akivel érdemes is. Nagyjából ennyi.

16331 2010.05.29. 03:31:56

Ez egy rémálom. Nekem a bűnözői rovat jön rendületlenül, általában törlöm, aztán kész.

52153 2010.05.29. 05:52:28

Szia Jus! Én a magam nevében tudok csak nyilatkozni, de amiket felsoroltál okokat azok nem igazán játszottak közre, hogy itt most pihenek. Ami igazán zavart az a napirenden lévő személyeskedés, egymás anyázása volt, attól függetlenül, hogy nem én voltam a célpont. Tudod sem időm, sem kedvem nincs ahhoz, hogyha írok valamit, akkor arra keljen figyelnem, hogy a közeli ismerőseimet, barátaimat anyázó hozzászólásokat gyomláljak. Tehát nem a szerkesztőkkel volt bajom, hanem bizonyos személyekkel akiknek tök mindegy volt, hogy képet, viccet vagy mit írsz, a hozzászólásaiknak köze nincs a tartalomhoz, viszont sértegetni, megalázni azt tudtak. Az Izomnak van igaza, hogy ahol nem látnak szívesen onnan menni kell. Nem töröltem, nem zártam be, lehet, ha egyszer úgy alakul a helyzet majd újra leszek itt is, de arra se időm, se kedvem, hogy harcokat keljen vívni. A blogolás nem erről szól.

16338 2010.05.29. 08:02:56

Álomlátó, nekem azt most sikerült kiküszöböljem, hogy meddig, nem tudom, csak csupán az maradt előmoderálás alatt, míg mindenki más szabad kommentelési lehetőséggel tud élni. A módszereitől függ, mikor milyen védelemre kell beállítani a blogunkat, fél perc és működik sokáig. Csak itt Gordius esetében már túlléptünk ezen, az, hogy itt a másik blogszolgáltatónál megadott e-mail címével kommenteljenek, egyértelművé teszi, simán fel lehet törni mindent, bárhol és valaki/k-nek nagyon fonos szétverjék a nolblogot.

16338 2010.05.29. 08:23:41

Papus, ezek a személyeskedések és anyázások a baloldal-jobboldal hülye kommentháborújából tevődtek össze. Ha ilyenekbe nem száll be az ember, nem éri támadás sem, ha jól reagálja le, akkor sem. A politikától mentes és ártatlan bejegyzések esetében egy átlag blogolót csak spam ügyben érte támadás, de én például most kivédtem. Természetesen vannak olyanok, most nem akarom a neveket írni, akik sokáig a bögyükben leszenek sok blogolónak, személyes sértettség vagy vélt sértettség okán, azok jönnek a bosszúból elkövetett aljas kommentekkel, ez tény. Erre lehet a tiltást, vagy előmodit alkalmazni, amikor én kaptam - a törölt blogomnál - sorozatban aljas kommenteket, éltem vel. Most már nem igen tapasztalok ilyet. Most azt kérdezem Papus, azért, mert egy faluban van két-három, vagy akár tíz aljas ember, az egész falu költözzön el? Hisz a többség jól érzi magát és szívesen látott, illetve egymással szívesen van együtt. Én úgy gondolom, ezért is kell védenünk ezt a blog-falunkat, nem pedig elmenekülni. Vannak akik gyalázkodnak, de vannak akik csak vitáznak, a vita pedig éltető, ugyan úgy, mint a jogos kritika, többé, bölcsebbé tesz. Ha egy blogban csak a pozitív visszajelzés van, akkor unalmas és lapos, és bizony leépít. Valahol azt tartom jónak, ha sok jogos kritika, kultúrált vita, de nem erőszakos győzködés és aljas indokból elkövetett sértegetés a jellemző. Ugyanakkor, mint Izomnak is írtam, érthető és méltányolható az ő, vagy a te álláspontod is.

10417 2010.05.29. 08:33:31

Jus, ha már godiusra hivatkozol: nem törtek fel semmit, egyszerűen beírták az e-mailjét egy hozzászóláshoz. Ez nem feltörés - csak tisztességtelen.

10417 2010.05.29. 08:34:15

gordius, kimaradt az r, bocs

16338 2010.05.29. 08:53:51

KapitányG, akkor elnézést, rosszul értelmeztem, itt a kommentekből nekem az jött le, feltörték, ezért is akar gyorsan másik e-mailt. Tisztességtelen és aljas, Gordiussal szemben is, de maga a szándék is, még akkor is, ha Gordius csak eszköz. Annyiban módosít az egészen, nem kell nagy tudás, sőt szinte semmilyen tudás ahhoz, elriasszanak egy embert a blogolástól. Egyelőre úgy néz ki, mind a két felületről.

11213 2010.05.29. 11:40:26

kedves jus, nagyon remélem, hogy rosszul értem a kérdésedet, s nincs iránya... ha arra célozgatnál, hogy a szigetesek akarnának innen bárkit is elriasztani, hát nagyon komolyan el kellene gondolkodnom azon, hogy jól ismertelek-e meg írásaidból... ahogy látod, több olyan blogger van, aki itt is, ott is ír, és ez így van rendjén... az én elmenetelemnek mélyen személyes okai vannak, bár kétségtelenül belejátszott a durvuló hangnem is - de leginkább azért mentem, mert olyan személyes támadások voltak felém és a családom felé, amiket már nem bírtam tovább viselni, bármennyire próbálták is tartani bennem a lelket sokan van olyan mocsár, amit nem lehet tisztán túlélni

12214 2010.05.29. 16:26:04

Az én véleményem meg az, hogy ez itt nem egy falu, ez egy blogfelület, egy szolgáltatás, semmi több. És nagyon téved, aki azt hiszi, ez ingyen van. Ingyen van, igen, az, hogy feltedd ide a szellemi termékedet, de valójában ezzel fizetsz a helyért, hogy ingyen adod azt, amiért egy újság esetleg fizetne. Tehát a bloggereknek igenis lehet elvárásuk a szolgáltató felé. Az lehet a minimum, hogy jól szolgáltasson, és vegye figyelembe a bloggerek kéréseit, amennyiben technikailag megoldható. Az első dolog, ami nálam kiverte a biztosítékot, az volt, hogy rám akarták erőszakolni a Porschét, noha én nem kértem belőle. És még hálásnak is kellett volna lennem. Ezt még elviseltem volna, ha nehezen is, a barátaimért, akiket itt ismertem meg. Hanem azokat a nemtelen támadásokat egyre nehezebben viseltem, amivel éppen azokat illették, akiket a legjobban szeretek. Vajon mi oka lenne az embernek ottmaradni valahol, ahol nem érzi jól magát? Főleg, ha elmehet olyan helyre is, ahol viszont igen. Te is írod, Jus, hogy már nem tudsz ugyanúgy írni, mint előtte. Hát így voltam ezzel én magam is. Az utóbbi időben, meg lehet nézni, alig raktam már fel írásomat, annyira elment a kedvem attól, hogy ide írogassak. Ahogy írtam is, ez nem egy falu. De ha olyan faluban laknék, ahol egyre több az idegen, és egyre hevesebben támadnak, és azokat is, akiket szeretek, vajon mi okom lenne ott lakni tovább? Igenis eladnám a házamat, és keresnék egy másik falut, ahol barátságosak a szomszédok. Vagy hasonlítsuk a nolt egy étteremhez. Ha étterembe megyek, és ott rossz az étel, a pincérek udvariatlanok, és órákat kell várnom, amíg felveszik a rendelést, a többi vendég pedig időnként megengedi magának, hogy ordenáré megjegyzéseket tegyen rám és az asztaltársaságom tagjaira, ugyan, miért is ne mennék el onnan, mi okom lenne rá, hogy a továbbiakban ott étkezzem, főleg, ha van olyan étterem, ami minden tekintetben megfelel? Azaz olyan blgofelület, ahol azt érzem, minden értem, értünk, bloggerekért van? A hűség számomra soha nem azt jelenti, hogy helyekhez vagyok hűséges, vagy tárgyakhoz. Emberekhez, barátokhoz igen, de ezzel éppen hogy nem veszítettem el a barátaimat, hiszen ők is jöttek velem, pontosabban mentem utánuk oda, ahol ők maguk is jól érzik magukat.

65469 2010.05.31. 13:12:03

Érdekes, amióta ide írogatok a Norton tűzfalam időről időre kikapcsol, korábban ilyen problémám nem volt. Már le is cseréltem egyszer egy másikra, de továbbra is kikapcsol. Vírust még nem találtam. Persze a politikai állásfoglalásaim témafüggőek, ezért az ellenségek is csak összevonják a szemöldöküket és nem mosnak be rögtön.

16338 2010.06.01. 13:32:22

Kedves Nata! Elnézést, napokig nem voltam net közelben. Első felvetésedre csak azt tudom írni, ha az irányultság tekintetében felmerülne a blogszigetesek tevőleges riasztása a nolblogról, akkor éppen úgy fel kell merüljön az is, valaki rájuk akarja kenni, tehát ez bonyolultabb annál, ezt lehetene kihozni ebből az egész blog szétverésből, ami itt van mostanság, nem volt szándékomban konkrét irányultságról írni, hiszen nem látható. Viszont jó lenne, ha megmaradna minőségnek és kihívásnak is a nolblog, és ezért azoknak, akik maradnak tenni kell egymásért. Ez a lényege annak, amit mondani akartam. A második bekezdésedre válaszolva. Tudom. Soha nem értettem, hogy miért jó a vélt vagy valós sérelmeken való bosszúállás, márpedig ebből a bosszúból te kaptál apait, anyait. Legkevesebb amit erre mondhatok, hogy undorodom a bosszútól, az értelmetlen és aljas támadásoktól, bárki felé irányuljon, volt a régi blogomban, ahol pont ez ellen tiltakoztam - a te személyedet ért támadássok ellen - egy részelettel a Száll a kakkuk-ból. Személy szerint nekem - mint írtam a bejegyzésemben is - soha nem volt semmi gondom a te szerkesztéseddel...sem.

16338 2010.06.01. 13:39:11

Gigi, neked azt tudom mondani, mint Izomnak és Papusnak. Ugyanakkor azt látni kell, a blog bejegyzések nem pénzszerzésre irányulnak, ma igen keveseknek adatik meg, anyagi ellenszolgáltatást kapjanak írásaikért. Azaz, nem fizetek a helyért, de nem is kapok szellemi jobb-rosszabb termékemért mást, csak lehetőséget a megjelenésre. Nekem kihívás egy olyan blogfelület, ahol erősen látszik a kritika, másnak többet számít a baráti légkör, mindenek felett. Én ezért maradok.

16338 2010.06.01. 13:40:37

Didgeridoo, szerény véleményem, én sem a politikának köszönhettem a gépem elleni támadást.

14479 2010.06.07. 23:41:56

Miiiii vaaan?

14479 2010.06.09. 21:34:23

* Bejegyzés: Kirekesztelek! / Újradátumozva! ... * Küldi: Pare (profil) * Innen: 80......törölte a többit/ jus * Ekkor: 2010. 05. 28. 18:21 Ami jó, az jó! Azért ne mondd, hogy neked nincs benne részed. Mondjuk úgy, hogy provokálsz, vagy hagyod magad provokálni... 54. yankari 2010. 05. 28. 20:16 Funyi, ezt majd megköszöni neked virág elvtárs...:)))))))) dehülyevagy..:DDDDDDD jus, szerintem a funyi kommentjét töröld a Pare miatt elsődlegesen Nagyon butának érzem magam. És az nem jó...

16338 2010.06.10. 14:50:41

Semmi Pare, csak az IP cím nem nyilvános, és nem is lehet nyilvánossá tenni. Vissza lehet élni vele, ha valaki akar, simán eljuthat így a gépedhez és hackerkedhet. Ezért töröltöm azonnal, ahogy észrevettem Funyi kommentjéből.

14479 2010.06.10. 19:29:02

O. K. Veszélyes üzem... Jó tudni.

22371 2011.11.20. 08:56:08

Hogy mik vannak! Velem még így nem próbálkoztak...
süti beállítások módosítása