jus archiv

jus archiv

A Balaton mindenkié

2010. augusztus 15. - jus blogja

demagóg (meg)látásaim

 

Tegnap Balatonon jártam, és láttam, hogy a Balaton mindenkié,

 

láttam hány kilométert gyalogolnak a családok, hogy eljussanak az ingyenes strandig nagy, megtömött táskáik súlyától görnyedve próbáljanak pár négyzetméter helyet keresni a zsúfoltságban, láttam vizslató szemeiket, hogy legalább egy sehol nem lévő mobil WC-t találjanak, láttam, a lepusztult, csúszós, veszélyes, vízbe vezető lépcsőket, a szülőket, akik aggódva kísérték gyermekeiket le rajta, a felháborodás legkisebb jele nélkül, láttam beletörődésüket, nekik ez jut, ahogyan a szatyrokból előkerült aszott párizsis zsömléhez itták a felmelegedett italaikat, büfé hiányában, ahol frissen meleg ételt vagy hideg italt az olcsóbbak közül megfizethettek volna, láttam a dugig megtelt pár szemetes körötti rothadó maradványokat, a kiégett és gazzal teli füvet,


láttam a fizetős strandokra kis motyóval érkezőket, ahogy autóikból kiszállva a parkolódíjat kifizetik, majd a zöld fűvön felállított bérelt napozóágyon elnyúlva, pihegve nyomják gyerekeik kezébe a pénzt, hogy azok óriáscsúzdázhassanak, jégkrémeket egyenek, láttam, hogy a leárnyékolt tiszta, kulturált éttermek teraszain rendelik a sültek mellé a görög és mozzarella salátát, az üdítős és söröspoharaikon az ital hidegsége miatt gyöngyöző párát, reklamálásukat, a kiszolgálás minősége miatt, a személyzetet, akik szorgosan járva gyűjtötték nagy zsákjaikba az elszórt szemetet, ahogy már a kicsik is csöpp motoros jetski-vel gázoltak át a fürdőzőkön, láttam a szüleik arcán a büszkeséget,


láttam a meditterán stílusban épült villák kertjében, az angolosa nyírt pázsit oldalában lévő úszómedencékben hűsölőket, kezükben a jégkockákkal hígított koktéljaikkal, miközben ebédjükhöz az asztalt két ember már szorgosan terítette, majd az egyik a hivalkodóan lekerített saját partszakaszhoz sietve kergette el a strandról odatévedt fürdőzőket,


láttam, hogy az ingyenes strandról átnéznek a fizetősre, a fizetősről a magánvillák parkjába,


de nem láttam, hogy ez megfordítva is működött volna,


és nem láttam, de éreztem azok jelenlétét is, akik még vágyálmaikban sem jutnak el soha a Balatonra, akik már sehová nem látnak,


pedig a Balaton az övék is, a Balaton mindenkié, láttam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr178336684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

34417 2010.08.15. 13:23:25

egy fenét. méghogy mindenkié. ami pedig a parti vonalat illeti: mintha önkormányzati tulajdonban lenne, és maga part nem mehet át magántulajdonba. a vállalati üdülők és szállodák talán kivételek. méghogy mindenkié...

13709 2010.08.15. 13:34:42

A Balaton szépen el lett cseszve..(persze a Velencei-tó is, de ez nem megnyugtató) Igen mindenkié...de ez inkább cinikus túlzás...ahogy írod is :(((

16338 2010.08.15. 13:45:47

Rasid, a partszakasz tulajdoni viszonyát nem vitathatom, mivel nem ismerem...de azt, hogy egy pár magánvilla, aminek a partszakasza a víbe is benyúlva le volt zárva, azt saját szememmel láttam. Miért nem mindenkié? Volt időm, mászkáltam, nem is egy kis kijelölt helyet találtam, amit bárki, ingyen használhatott...hiszen írtam, olvashattad

16338 2010.08.15. 13:49:44

Vali, évtizedekkel előzőleg voltam a Balaton partján utoljára, gyerekként, azaz a változást nem tudom érzékelni, csak a jelenleg tapasztaltakat. Bizony ám, hogy mindenkié, csak a mértéke és a milyensége nem egyforma. De az nagyon nem.

22371 2010.08.15. 13:59:20

több mint 50 éve járok Kenesére, régen még sok szabad strand volt, a SZOT üdülőbe is át tudtunk menni, most meg alig. Nem jól van ez így, a Balatonpart valóban MINDENKIÉ kéne legyen, Horvátországban jó példát láttam erre a problémára.

70798 2010.08.15. 14:03:32

jus, hogy lehetsz ennyire intoleráns? vagy ne szóljak hozzá? :))

16338 2010.08.15. 14:16:12

Quodlibet, a Balaton sem más, mint az egész ország... Na igen, Horvátország...., de mondhatnám Görögországot is, ezt a kettőt ismerem jól. Ez itt viszont Magyarország.

16338 2010.08.15. 14:19:02

Tosz, ebben nincs is intolerancia!! Ez csak natur demagógia. : )) Képzeld, milyen lenne egy intoleráns-demagóg írás?? : )))) Ki kéne próbálni. : )

70798 2010.08.15. 14:20:45

intoleráns, mert cikized azokat, akik egy élet munkájával összehoztak egy szaros vízparti telket:)

16338 2010.08.15. 14:25:51

Én cikiztem??? Olyan kulturáltan élvezték a parkjuk medencéjében a szabadságukat, hogy egy rossz szót nem mondhatok, nem is tettem. Vagy igen?? : )))

70798 2010.08.15. 14:28:29

burkoltan:)) ráadásul az aranyos göndör fürtű gyerekeket is megkóstoltad. legfőbb érték, legnagyobb kincs a gyermek. nem vagy sehol, még egy mínuszod sincs:))

professzor 2010.08.15. 14:31:57

Ma még csak a parton vagytok megnem türtek. Holnap már az egész ország balaton part lesz számotokra. By-By Szása......Ennél azért elegánsabb ,ha a magára valamit adó polgár köp egyet és otthagyja ezt a szemétdombot. nemigaz?????LOL:

15138 2010.08.15. 14:43:02

Én meg odavagyok a Balatonért. Csupa kellemes meglepetés ért. Ettől még nem kérdőjelezem meg a tiedet. Ui. én meg olyan családot láttam, akik láthatóan kis pénzből, hátizsákkal, három gyerekkel és vonattal érkezhettek - és örültem, hogy még van, aki így is nekivág. Balatonföldváron vagyunk pár éve és nagyon szeretjük. Tiszta, a népek udvariasak, kedvesek, szabadstrand is van, meg fizetős is. Háromezer forint alatt nyírtak engem, egy ezresért a férjemet. Olcsóbb minden, mint Egerben és nincs tömeg. A poszton kicsit sunnyogtam, mert speciel egy ilyen magánvillában lakunk, de ahogy mondtam, még nézünk másfelé. :) Nem a mienk a villa. Szerintem szenzációsan felépített poszt és a téma nem is a Balaton, hanem a társadalom. A mai magyar osztálytársadalom. Amit nem tudok én magam sem megszokni.

15138 2010.08.15. 14:44:12

Nyomjak egy minuszt? :)) Vicceltem, ment a plusz.

16338 2010.08.15. 14:50:37

Tosz, burkoltan, burkoltan...: )) A jövő reménysége, a legnagyobb kincs már tanulja, hogy kell élni. Mindent a gyerekért. Már amelyikért.

16338 2010.08.15. 14:54:17

Prof, vegyük úgy, akkor én most köptem egyet. Valójában menni kell. Aztán maradnak a - szavaiddal élek - perkeltszaft-zabálók, fehérgalléros és kétkezi bűnözők, meg a nyomor a köbön, mert az már menni sem tud.

16338 2010.08.15. 14:59:08

Nefi, természetesen ürügy a Balaton, de valóban ezt láttam, nyitva a szemem mindig. Ez Balaton, ez Magyarország.

15138 2010.08.15. 15:06:44

Nehéz ám szegény gyerekeknek...melyiknek miért. Amire még ki sem alakult az igényed, annak nem tudsz örülni sem. Ha még nem vágytál semmire, mert előbb megkaptad, akkor boldog sem vagy vele. Ha meg azt kell nézned, hogy másnak mindent, neked semmit, anélkül, hogy állna mögötted valami kis élettapasztalat...valami erkölcsi kis győzelem, valami, ami segít, hogy ne irigynek érezd magad, bölcsesség, bármi...szegény gyerekek. (másrészt meg néha tiszta sárga vagyok az irigységtől, hgoy milyen lehetőségeik vannak)

15184 2010.08.15. 15:12:28

S mi a gond? Többféle igények vannak, s minden igénynek van megfelelő lehetőség. Ez a demokrácia. Van aki ingyen szeret lenni, kötöttségek nélkül. Más inkább a nagyobb kényelmet választja, s ezért hajlandó pénzt kiadni. Megint más meg saját telken szeret nyaralni, nem zavartatva magát idegenektől. Az alternatíva Fidel Castro és Che Guevara, az ő Kubájuk, ahol normál kubai ember nem mehet be a tengerparti üdülőhelyekre. A legnagyobb helyen, Varaderóban eleve országúti ellenőrző pont van, s a "nem oda valókat" (= minden átlag kubai) gyorsan le is kapcsolják. Amikor a szovjet kommunizmus bukása után, a múlt század 90-es éveiben a Castro-féle terrorrezsim kénytelen volt engedélyezni az idegenforgalmat Kubában, nyilván a legelső és legnagyobb számú turisták a külföldi kubaiak lettek, elsősorban az USÁ-ban élő emigráció. Castróéknek annyira kellett a valuta, hogy kénytelenek voltak mindenkit beengedni, csak a legnevesebb demokratikus ellenzéki vezetők maradtak tilalom alatt. Ebből az időszakból született a következő kubai vicc: Megy a kubai Varaderóba. Rendőr leállítja az ellenőrzőponton: - Elnézést, de csak külföldi turisták léphetnek be. - Én nem mehetek be? - Sajnos nem, elvtárs. - Dehát én itt születtem, s a Forradalom előtt minden nyáron itt voltam. - Lehet, elvtárs, de most sajnos nem lehet, - Dehát én még a Sierra Maestrában is harcoltam. (A Sierra Maestra hegység volt a Castro-Che féle terrorista banda egyik fő harci területe az 50-es évek végén.) - Értem, elvtárs, de akkor sem lehet. - Azt hiszem maga engem kicsit félreértett. Én a Sierra Maestrában mint önkéntes harcoltam Fidel ellen, majd 1961-ben partraszálltam a Disznó-öbölben, elkaptak, de aztán kicseréltek, s azóta Floridában élek. S most végre ismét hazalátogathattam drága hazámba. - Elnézést, uram, félreértettem Önt, természetesen fáradjon be!

16338 2010.08.15. 15:18:46

Nefi, szerintem cseppet sem érezte rosszabbul magát az ingynstrandon lévő gyerek, mint a jet-ski-ző, még tán - megkockáztatom - jobban, felszabadultabban is tudott örülni. A baj ott kezdődik, amikor abba a gyerekbe azt nevelik bele, hogy az ő világa csak a jó világ, a többi fertőz, hogy nem gondolkodni kell, hanem átgázolni mindenen és mindenkin. Gondolom, sőt tudom, ezt nem irigyled.

16338 2010.08.15. 15:25:58

Max, valójában igazad van, ahogy elnéztem a többféle "élvezzük a Balatont" ez lehet a többféleség nyitja, hogy ki mit szeretne, és milyen igényei vannak. Mert azt írtam, hogy elvi lehetősége a Balatonra mindenkinek. Na jó, effektíven nézve, pármillió honfitársunktól eltekintve, de az nem oszt, nem szoroz. Azok valószínüleg soha életükben nem dolgoztak, hogy teljen nekik harminc-negyvenezer egy napra.

15184 2010.08.15. 15:31:52

21. Nem tudom milyenek a mostani árak a Balatonon, utoljára valamikor 2005-ben voltam ott, akkor is alig 3 napra. De nem hiszem, hogy 30-40 ezer egy nap, mert ez azt jelentené, hogy a Balaton Európa - sőt a világ - legdrágább üdülőhelye.

professzor 2010.08.15. 15:39:49

Jusom....én szóltam időben, sőt meg is léptem ,amit kért tőlem a ...haza....??..Ez a posvány nem hasonlit arra ,amit én szülőföld cimén örököltem. De már arra sem nagyon amit magam mögött hagytam 2oo7-ben. Cunami az egyetlen megoldás ma arrafelé.

16338 2010.08.15. 15:46:30

Max, a szállást nem tudom, vonatjegy, mondjuk száz kilométer távolságból oda-vissza, úgy ötezer körül van, a strandbelépő ezer forint, egy egyszerűbb ebéd itallal, étteremben úgy négyezer - hatezer közt, egy óra vizibicikli háromezer, egy üdítő a büfében, hidegen 400-500, ugyanez sörben 700-1200. A vonatjegy és a strandbelépő gyerekeknek félárom. Na, akkor csóró kétgyerekes család mennyit költ, ha leutazik, bemegy, egyszer ebédel, kétszer iszik, és két órát vizibiciklizik? Ez azért nem olyan dőzsölés, nemdebár? Út, 15, belépő 3, ebéd 16, vizibicikli 6, szomjoltó 5, add öszze.

professzor 2010.08.15. 15:46:48

Nem tudom meg van -e még a Club Tihany. 1997-ben egy központi bungalow ára több,mint huszonötezer forint volt per éjszaka, ellátás nélkül. A szálloda uszodáját külön térités ellenében vehetted igénybe. A terület és a partszakasz szigoruan zárt és örzött volt. Ha jól tudom még szarabb most a helyzet.

16338 2010.08.15. 15:49:01

Prof, egyetértek. De valami marha nagy cunami kéne.

16338 2010.08.15. 15:57:43

Prof, csak két éjszakára lehet menni a Club Tihanyba, a legolcsóbb az ellátás nélküli bungalow, két felnőtt, két gyerek a két éjszakára közel százezer forintot fizet, plusz üdülőhelyi díj. Ez kedvezényes ár, jelzem, de az áfát tartalmazza.

13709 2010.08.15. 16:37:21

Club Tihanynál jóval barátságosabb áron lehet a Club Aligában megszállni.. Békebeli retro-hangulat...a víz tiszta, rendezett a part...igazán tök szuper :))) és nem drága..ami azért szempont...

16338 2010.08.15. 16:49:01

Vali, nagyságrendekkel barátibb ár, igaz, csak három csillagos, de szerintem egy átlagos, munkából élő családnak ne is legyen igénye többre. Azt mondja, hogy 33 ezer forintért máris egy éjszakát el tud ott lenni egy négytagú család, áfával, adó nélkül. A szépséghibája, hogy legalább három éjszakát ki kell fizessenek. Szerinted ez kinek nem drága???

13709 2010.08.15. 17:14:10

Jus, ha egész évben erre gyüjt...akkor igen...:(((

22371 2010.08.15. 17:38:17

A köpni és elmenni nekem nem alternatíva, én egy régivágású nacionalista vagyok. Nem gondolom, hogy a Balatonpart közösségi - önkormányzeti tulajdonba vétele a kommunizmus visszaállítása volna, amit nem szeretnék. Egyébként házunk van Kenesén, de nem vízparti.

22371 2010.08.15. 17:39:09

A köpni és elmenni nekem nem alternatíva, én egy régivágású nacionalista vagyok. Nem gondolom, hogy a Balatonpart közösségi - önkormányzeti tulajdonba vétele a kommunizmus visszaállítása volna, amit nem szeretnék. Egyébként házunk van Kenesén, de nem vízparti.

16338 2010.08.15. 18:01:28

Vali, havi 30-at félretesz, már négy napot is lazán nyaralhat. egy évben. : (( Kérdés, a hitelek, a rezsi, a gyerekek költsége és a megélhetés kifizetése után marad-e még harminc?

16338 2010.08.15. 18:06:40

Quodlibet, nálunk annak sincs semmi akadálya, hogy a közösségi tulajdont lekerítsék, pénz kérdése az egész. Sokáig nekem is volt, a Club Aliga fölött, de nem vonzott a part, nem is voltam, egyszer sem lent, így már több, mint tíz éve, hogy eladtam. Nekem sem alternatíva elmenni, mert csak ez az egy lehetőségem maradt. Alternatíva akkor lenne, ha lenne választási lehetőség. Nincs.

16338 2010.08.15. 20:23:28

perséphonê, őszintén örülök, hogy már nem automata küldi a spamokat, hanem olvassátok is azokat a poszokat, ahová külditek. Azért tettem került spam-ok közé - azaz nem töröltem - mert egy fikarcnyi köze sincs a témához.

44711 2010.08.15. 21:00:56

Kedves Jus ! Vannak még olyan örök optimisták, mint Max, aki azt hiszi, a kapitalizmus igazságos, de egyre többen lesznek, akik megértik, hol csúszik el minden.Nem akarom most felsorolni mindazt, amit szoktam, de, Jus, ezt tényleg szépen megírtad.Valahogy így van ez a világban. Én egy normális strandot tudok javasolni, a balatonedericsit.Tiszta, szép és nagyon olcsó.A kilátás Szigligetre és a Badacsonyra verhetetlen. A Balaton legszebb strandja. Parkolási díj: nincs. Belépő: 400 Ft a teljes árú felnőtteknek. Egy sör : 300 Ft, cola 350 Ft. Egy ebéd kb. 1500 Ft. Épp onnan jövök...:-) Üdv:CL...................

16338 2010.08.15. 21:12:53

Kedves CL! Max nem optimista, Max pillanatnyilag érdekelt. Nem mindegy. Köszönöm az infót, bár én tenger mániás vagyok, a kicsik akarták már Balatont megismerni, nekik tetszett, akarnak még menni, tehát hasznos a tapasztalatod, én ugyan részt vettem az élvezeteikben, de mellette szemlélődtem. Őszintén mondom, nekem nem okozott gondot, hogy kifizessem a díjakat, de felháborított az ellentét, és végül kijöttünk a fizetősröl az ingyenesre. Valahogy emberibbnek tünt. Figyeltek egymásra az emberek. Örülök, hogy tetszett, ahogy megírtam, nem örülök, hogy volt mit megírni. üdv, jus

14055 2010.08.16. 07:07:22

Jus ezt nagyon szépen írtad meg, de nem csak a Balaton ilyen, ilyen a világ, csak ezt a részét most közelről láttad. Nem csak a Balaton mindenkié, hanem a Föld is, de lassan onnan is kiszorul az emberiség nagyobbik része. Menj be egy gyorsétterembe, ácsorogj egy kicsit, és nézd meg, hogy mennyi élelem marad a tálcákon, ami aztán a szemétbe kerül, amit aztán éjjel szegény emberek kikotornak, hogy hazavigyék a családjuknak, hogy jusson a gyerekeknek egy-két finom falat. Ehhez képest a Balaton maga a mennyország ..

65469 2010.08.16. 08:04:47

A Balatonon tényleg mindenki talál valamilyen szinten pihenési lehetőséget. A nyolcvanas években épült kis panziók majdnem üresek, augusztusban talán két hét a szezon. Kevés a külföldi, több a magyar. Nem találok magyar jégkrémet, csak cseh van és lengyel (kakaowy, citromowy, stb), ott nem számolták fel az édesipart.

16338 2010.08.16. 09:05:34

Zsuzsa, Balatont láttam most, amit láttam leírtam, de csak ürügy, valójában ez az egész ország. Itt hamarabb fog robbanni, mint a "jobbléti" államokban. Tudom, mi van, tudom, ismerem a nyomorszintet, a szociális szférában dolgozom évek óta ( nem fizetésért ), mi több, amikor három gyereket neveltem egyedül és elveszítettem a munkám, jó pár hónapig én is azon küzdöttem, kenyeret tudok-e venni. Könnyebb úgy látni, ha az ember már volt fent is, lent is.

16338 2010.08.16. 09:09:34

Didgeridoo, ott a partszakaszon, ahol sétálgattam, nem láttam üres panziót, sok volt a külföldi, de azért több a magyar. Tudom, most van a legfőbb szezon. Na igen, magyar termék nincs, magyar gyártás alig...lett is helyette magyar nyomor.

22371 2010.08.16. 14:57:16

Szombaton megyek Kenesére és szokás szerint körülnézek. Kenese is sokat fejlődött a rendszerváltozás óta, csak meg kell nézni az új házakat. Ránézésre meg lehet mondani melyik épült a szocilizmusban, és melyik előtte vagy utána, mert azok igényesebbek. Akinek van szeme látásra.

16338 2010.08.16. 17:11:36

Quodlibet, én Siófokon voltam, a déli részén. A part környékén szinte csak új villák voltak, egy-két régebbi is persze és néhány, de alig néhány elhanyagolt. Igazából nagy igényességet és gazdagságot sugalltak.

14479 2010.08.16. 19:41:54

Igazságos társadalom nem létezik, a verseny pedig önmagában semleges. Következésképp azt hiszem, mindannyiunknak az volna a legfontosabb dolga, hogy az esélyeket közelítsük Megfelelő törvényekkel, oktatással...

11951 2010.08.16. 20:30:41

Jus,nagyon jó az írás.... Ilyen a világ,a mi kis hazánk,és még sokáig ilyen marad....:-(((

28076 2010.08.16. 22:42:31

A Balaton mindenkié. Mindenki szabadon hallgathatja a másik zenéjét és motoros fűnyíróját. Reggel héttől éjjelig. Nagyon szeretem, de még sokkal jobban szeretném, ha nem a világ leghangosabb üdülőhelye lenne.

16338 2010.08.16. 23:50:28

Pare, már miért ne létezhetne igazságos társadalom? De addig sem lenne hátrány az esélyegyenlőség...jelenleg az esélyegyenlőségtől is évről-évre távolodunk. A törvény annyit ér, amennyit végrehajtanak, betartanak, betartatnak belőlük, és akkor ér valamit, ha mindenkire egyformán vonatkozik, az oktatás, ...mit mondjak?

16338 2010.08.16. 23:52:38

Zsati, ilyen. Hogy meddig marad ilyen? Ha az ütem változatlan a rosszabbodás felé, nem is olyan sokára robbani fog. Szerintem.

16338 2010.08.16. 23:53:57

Balango, meglehet, én nem voltam ott annyit, hogy ezeket is érzékeljem.

69910 2010.08.17. 11:47:19

Jus! Az írásod címe nagyon jó. Annyira jó, hogy egy időben így is volt. Mikor volt ez az ídő? Húsz évvel ezelőtt. Akkor ugyanis kiderítették, hogy a part-menti telkek tulajdonosainak nincs joguk a partig elkeríteni a telküket. Mert a part, a víztől számítva két méterig a Vízügyi Igazgatóság kezelésében van, csakúgy, mint a Balaton. Sőt, a déli part, rendszeresen feltöltődik a föveny és az iszap kiszivattyúzása során. (s a telektulajdonosok, szépen utána hosszabbították kerítéseiket) Ennek következtében, sem a pártüdülő, sem a kormány, - belügy,- hadügy, stb minisztériumok part-kisajátítása jogtalan. S jogtalan a szállodák, meg a magánszemélyeké is. Hogy azóta változott e a törvény, nem hallottam róla. Más: Szépen leírtad a kontrasztokat. De egyet kifelejtettél. Egy kategóriát. Azt a kategóriát, akinek arra sem telik, hogy odamenjenek, utazzanak, hogy hogy láthassák azt a természeti csodát, azt az Istenajándékát, amit Balatonnak hívnak. És a miénk, Magyarország népéé. Jár a +. Százados.

16338 2010.08.17. 12:23:01

Százados, bizony le vannak kerítve a partszakaszok...a törvény annyit ér, amennyit betartanak, betartattnak belőlük, különben csak írott szavak halmaza. Hogy tehetik meg? Ma pénzért mindent meg lehet tenni. Nem felejtettem ki, olvasd csak el, ide másolom: és nem láttam, de éreztem azok jelenlétét is, akik még vágyálmaikban sem jutnak el soha a Balatonra, akik már sehová nem látnak, pedig a Balaton az övék is, a Balaton mindenkié, láttam. Köszönöm, hogy olvastál.

174450 2010.08.17. 17:20:04

Kedves Jus. A Balaton azé aki megmüveli.

16338 2010.08.17. 17:32:24

Cipicupa, akkor jelenleg senkié. Pedig nagy szükség lenne arra a kultúrált, tisztességes művelésre.

20785 2010.08.17. 18:21:02

Jó az írás, nem vitatkozni akarok. Engem azonban az idén kellemes meglepetés ért, igaz a Balaton végén, egy eldugottabb kis helyen. A palacsinta ott még 80 forint, a lángos (óriási) is 200 alatt van. Az óriáscsúszda a 400 Ft strandbelépőben benne foglaltatik (gyerekeknek 300 ft), és tisztaság van, sőt szép tiszta gyerekmedencék. Nekem jó élmény volt, elérhető áron. Valószínűleg Siófokon minden legalább kétszer ennyi. Viszont - árvízkárosult gyerekeknek tudtam volna szerezni ingyen táborozást (100 főnek) - és nem volt rá igény. Ezen azért elcsodálkoztam.

16338 2010.08.17. 18:56:56

Sos, na igen, valóság amit láttam Siófokon, de ez azért csak ürügy, kivetíthető az egész országra, is. Balaton mellett is vannak elfogadható helyek, mint ahogy a falvak, városok sem egyformák. Mi csak egy napra mentünk, nem volt értelme tovább autózni. Nem írom le a tapasztalt árakat, volt amit fentebbi hsz-ben már leírtam. Sok dolog van, ami érthetetlen, és néha elgondolkodok, egyáltalán, van-e szükség arra, az ember a segítésre szánja az életét. Na, jó, aztán azt mondom, van értelme, egy határig.

20785 2010.08.17. 20:11:45

Csak ennek van értelme. Küldenék neked egy könyvet, ha priviben írsz egy címet.

58395 2010.08.18. 07:06:03

Szia Sos'! Mikor az ilyen ingyen táborokról hallok, vagyis arról inkább, hogy nincs rá igény, akkor egy kicsit a kijelentés tevőjének az ítélőképességét megkérdőjelezem. Nem bántani akarom, de az empátia valahogy nem teljes... Képzelj magad elé egy olyan családot, akik elvesztették mindenüket, csak az van rajtuk amit akkor viseltek mikor jött a víz... Gondolod hogy az a gyerek akárhová is el akar menni, akinek egy fürdőruhája sincs, vagy az a szülő el akarja küldeni aki, még ötven forint költőpénzt sem tud adni a kölöknek... Örülnek hogy élnek, örülnek egymásnak, örülnek hogy nem veszett oda senki a családból... Nem ez a segítség, hanem az hogy minél előbb otthonhoz jussanak, belegondoltál milyen lehet egy ilyen táborból visszatérni a nihilbe...

58395 2010.08.18. 07:06:45

Bocs az offért Jus...

20785 2010.08.18. 15:02:01

Kokó, először is nem vesztették el mindenüket, ruhájuk annyi van, hogy már nem is fogadják az adományt sehol (végighívtam pár önkormányzatot, van ahol a honlapon már kiírják) Nem kell költőpénz sem, full programmal ment a tábor és teljes ellátással. Pont a lakásfelújítás, meszelés alatt nem baj, ha nem a gyerekekkel kell bajlódni, etetni őket, hanem amíg nyaralnak addig a felnőttek rendezkednek. Mindegy, tudnék mesélni, de itt most nem fogok magyarázkodni. Nem kell mgam elé képzelni a családokat, mert láttam őket, nem a távolból próbálom beleélni magam, de hagyjuk.
süti beállítások módosítása