jus archiv

jus archiv

Csak egy kis g.c.

2010. szeptember 03. - jus blogja

de négy órát vett el az életemből

 

 

Az autókat időnként vizsgára kell vinni, tök európai, normál szabályozás, így aztán én is bejelentkezem a szokásos helyre, viszem reggel a kocsit. Megy minden pöccre, ahogy annak kell, hanem a pasi kezdi vakargatni és csóválni a fejét, hogy ez így nem lesz jó. Én hülye meg azt hittem, minden rendben, talán már egy olajcsere ráférne, de ennyi. Nem, mondja, az autóval rendben minden, csak a motorszám, azzal van gáz. Gáz? Hiszen harmadszor hozom ide, soha semmi gáz nem volt, a járgány ugyanaz, a motor is, meg úgy an block változatlan a helyzet. Mutatja a forgalmit, nézem ezer betű meg szám, és úgy középtájra bök, ahol egy g betű van, mondom no és, mutatja a megcsiszatolt motorblokkon az ezerszám-ezerbetüt, hja, ha én azt látnám, de hiszek neki, úgy középtájra bök, ez itt c. Még mindig nem értem, de felvilágosít, így ő nem teheti rá a rendszámra a matricát, amíg az okmányirodában ki nem javítják a forgalmiban a g-t c-re.


Rohanás, okmányiroda, ma már nem fogadnak, kérjek sorszámot interneten. Rohanás haza, net, ügyfélkapu, majd két hét múlva van időpont. Az rendben de mi kedden utaznánk, s külhonba. Rohanás, vissza a szervizbe, füles jön, van egy okmányiroda, ahol soha nincs senki, oda menjek. Rohanás másik okmányirodába, tényleg senki, ügyintéző nézi a papírokat, kéri a törzskönyvet. Edzett ember vagyok, rohanás haza, törzskönyv kézben, rohanás vissza az okmányirodába, leadom az egész paksamétát, most már rendben. Ad egy csekket, 587 ft-ot fizessek be a postán, ez a díj, hogy ott teszik rá a matricát a rendszámra, ez ugyan már a közel harmincezres vizsgadíjban is benne van, de kicsire nem adunk. Rohanás, posta keresés, jó messzire, de végre találok, a befizetéshez sorszámot húzzak, húzok, várok, sorra kerülök, befizetem, rohanás vissza okmányirodába, paksaméta mellé a befizetés igazolását is leteszem. Húúú. A törzskönyvet majd levélben megküldik, forgalmiba pecsét, mert az autó egyébként kifogástalan, rendszámot leszerelem – így kell, tényleg – odaadom, ő ráragasztja, én visszaszerelem.

Végre aztán itthon, nyugalomban megnézem a hivatkozott szabályokat. Ez esetben szabályszerűen járt el mindenki, ez a bürokrácia menete. Végül is, mert én gyors voltam és rugalmas, csak négy óra ment el az életemből feleslegesen.

Mindez amiatt, mert azt a rohadt g.c.-t valaki, valamikor nem tudta megkülönböztetni, pedig mennyivel egyszerűbb lenne, ha nem lenne itt minden ilyen bürokratikusan g.c., vagy legalább olvasni, meg értelmezni is megtanulnának azok, akik ebből élnek. Azok is.


geci group

 

 

Természetesen a a magyar g.c.-nek semmi köze a spanyol cégcsoporthoz, bár a bürokrácia nálunk szintén csúcstechnológiában utazik, csak negatív előjellel.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr778336700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14742 2010.09.03. 14:12:33

És mi van akkor, ha nincs éppen 4 órányi szabad időd? Siralom, de ismerős!

16338 2010.09.03. 14:27:01

Lehár, erre fel kell készülni, egy ügyintézés, legalább fél nap, legyen szó személyiről, lakcímkártyáról, útlevélről, jogosítványról, forgalmiról, bármiről. De miért nem lehet mindent egy helyen intézni? És még azzal vigasztalt az okmányirodás, örüljek, hogy az új forgalmi és törzskönyv illetékét nem nekem kell kifizetnem!! Mert én vagyok a hibás, nem ellenőriztem anno, helyesen vezették-e fel az adatokat. Szerencsére csavarhúzó volt nálam. Ők ugyanis csak leszerelt rendszámtáblára ragasztanak matricát! : ))

175135 2010.09.03. 14:29:55

Na látod ezért kell otthagynod ezt a g.c. falvát...DDDD

13003 2010.09.03. 14:32:02

Most GE, vagy Ci betű?DDD

34417 2010.09.03. 14:33:24

csacsikám:-) ilyenkor leszarom üzemmódba kell állni. majd, ha visszajöttem, elviszem vizsgázni. külhonban senki nem kéri, itthon meg, nem hinném, hogy egy autópályán forgalmit ellenőriznének. más: anno átlépés csehszlovákiába, starján mellett. határőr előtt kockafejű ellenőr, hogyhát lejárt a műszaki. mondom, ejnye, a gk előadó biztosan nem figyelt, de akkor én mennék . erre ő: mit gondol, csehszlovákiában lehet lejárt műszakival közlekedni? mondom: lehet hát, ugyanis a kocsi benzinnel megy, nem műszakival. lila lett a feje, és közölte, sehová! hogy a rendszámot ő leveteti! mondtam: nosza. de ahhoz keressen előbb egy rendőrt. leszarom üzemmódba kapcsolta, meg rückwärts-be, kihátráltunk és átmentünk egy másik határátkelőn, 25 km-el arrébb.

34417 2010.09.03. 14:35:00

gubkaferi, ugye tudod, hogy a hazádat gyalázod? büszke is vagy rá?

16338 2010.09.03. 14:36:34

Csakajobb, előre rettegek, mert indulás előtt még minden hivatalos ügyet el kell intézni, okmányok érvényességét hosszabbítani, leadni, bevonatni, átiratni, stb. szerintem legalább két-három hetem rámegy. A poén, hogy mindenhez időpontot kell kérni, de egy név-regisztrációra egy időben csak egy időpontot kaphatok, és így is heteket kell várni...

16338 2010.09.03. 14:39:25

Emilke, a motorblokkon c volt, a forgalmiban g, igaz, nagy betűkkel, de nem akartam azt a címet adni, hogy a nagy G.C. : ))

78126 2010.09.03. 14:44:27

Tőled bravúros, őtölük meg : katasztrófa! Kíváncsi lennék, hogy mennek ezek "kultúrlandban"?!

16338 2010.09.03. 14:46:00

Rasid, én nagyon szabálykövető vagyok, képzeld, még a zebránál is megállok, ha át akar menni az a gyalogos, ha csak bámészkodni állt oda : )) Végig frászban lennék, hogy valamelyik túlbuzgó horvát rendőr beleköt, és két gyerekkel nem szívesen rizikózok. A másik, hogy egyszer - apám autója volt nálunk, a ház előtt parkolt, kiderült, lejárt egy hete a forgalmija, mindez a matricából, és a közterületesek úgy megbüntettek ( majdnem, mert azért harcoltam), hogy...Hiába volt az adó, a biztosítás fizetve. Ha büntetni kell, engem mindig megtalálnak. : ((

16338 2010.09.03. 14:48:22

Anemone, azt mondja a vizsgáztató pasi, hogy európában már nem kell a forgalmira a motorszámot rávezetni, az csak eladáskor lehet érdekes, nem befolyásolja a műszaki vizsgát.

16338 2010.09.03. 14:52:24

Rasid, ugyan csakajobbnak ( prof, gubka stb.) címezted, de most azt kell mondjam, magam részéről szoktam még különbeket is mondani, amikor berágok és felforr az agyam.

175135 2010.09.03. 14:58:25

6-ra hanul ne legyél már ekkora marha.....mi a fasz köze van a hazádnak a g.c.hez? Azon kivül ,hogy undoritó szabályhalmazok egész sorával szerelkeztetek fel egymás életének megronditására és teszitek is éjt-nappallá téve. Leirjam neked a sztorit,hogy miért kellett végleges távozásom után még egy alkalommal Magyaroszágra utaznom néhány fazzz...g.c. tunya tehetetlensége miatt és hogyan nyertem pert a magyar állam ellen emiatt????Egy év levelezésembe került,hogy megkapjam a választ miként tudom Oroszországban levetetni a magyar rendszámot ugy ,hogy azt ne kelljen visszaszolgáltatnom a magyar államnak. A vége az lett,hogy félmilliós költséggel haza kellett vinnem a kocsit és még akkor is megpróbáltak kibaszni velem a haverjaid.A világ legfaszabb barmai dolgoznak a központi ügyfélszolgálaton. Rosszindulatu ,szemét ,aljas barmok,akik állitólag értünk dolgoznak. Ugyanmár.....DDDDDD

175135 2010.09.03. 15:00:06

12-re menjenek a kibaszott kurva édes anyjukba ezek az agyonfizetett kormányg.c.k.Oldal és kormányfüggetlenül. .....DDDDD

16338 2010.09.03. 15:09:08

Amikor a lányom hat éve kiment három hónapra készült, de hoszzútávú szerződéssel maradt - főként, hogy a rezidenciát is megkapta - kiderült, szabálysértést követett el, mert le kellett volna adja a lakcímkártyáját. Bementem, mondtam, akkor megküldi nekem, én leadom, nem azt csak személyesen lehet, megnéztem, akkor a legolcsóbb repjegy 360 ezer volt. Mondtam, akkor büntessék meg. Megtették. Olcsóbb volt. Evvan, geci group ( bocs a spanyol cégtől)

52511 2010.09.03. 16:19:39

.., nekem még autóm sincs! ................................................. Vicc: ..., a cigány megy a biciklivel, s elkapja a rendőr! - Te Zsiga, ezen a biciklin nincs első lámpa! ..., ezért ezer forint bírság! - De Zsiga, ezen a biciklin hátsó lámpa sincs! ..., ezért még ezer forint bírság! - No de Zsiga ezen a biciklin fék sincsen .... Erre a cigány éktelen röhögésben tör ki! Kérdi is a rendőr. Te marha zsiga mit röhögsz, hiszen most büntetlek meg három ezer fotintra! - Hehe, ne is kérdezze biztos úr! ..., amott jön Gazsi, és neki még biciklije sincsen!! .... :))) !

175135 2010.09.03. 16:51:01

15-re pontosan ez megtörtén velem is. Arra viszont volt eszük ,hogy próbálkozzanak a helyi adókkal.....de rácsesztek......DDDDD

175135 2010.09.03. 16:56:41

Esetemben a kocsival a játék az volt,hogy nem adhattam le a hazai rendszámot,mert akkor Ukrajnán át csak a kocsi teljes vételárának megfelelő zálogot kellett volna pengetnem az ukrán oldalon kp....azt pedig ,hogy mikor kapom vissza az oroszokhoz való belépést követően enyhén szólva bizonytalan volt. Semmi mást nem kellett volna tenniük a g.c-knek,mint beleegyezni abba,hogy a magyar rendszámot és forgalmit az orosz szervek hivatalból megküldhessék nekik, vagy a moszkvai követségnek. Hozzám hasonló eset ,ha három előfordul egy évben. Ez sem ment nekik. Világos ,hogy kibaszásból. A biróság egyébként a felmerült utazási költségeimet teljes egészében jóváhagyta és nem is fellebeztek a g.c-k. Már a pénz is befolyt a számlámra...DDDD

175135 2010.09.03. 17:02:54

Jus...a lakcimkártyával kapcsolatban perelheted őket. Nem jogszerü a követelésük. Nincs szükség arra,hogy olyan esetben ,amikor a kivándorló bizonyitottan nem volt tudatában annak,hogy végleg hagyja el az országot ,akkor is személyesen adjon le bármit otthon. Hivatalból a nagykövetségen vagy a tiszteletbeli konzulon keresztül intézkedhet bármiben, sőt ,ha bizonyitani tudja az igazát akkor a szolgáltatás ingyenes. Minden felmerülő költség ilyen esetben a magyar államot terheli.Ugyanez igaz bármilyen magyar okmány lejáratának meghosszabbitására, büntetlenséggel kapcsolatos igazolásokra. Sőt amennyiben követeled ,akkor kötelesek ezeket a dokumentumokat valamelyik világnyelvre leforditott hitelesitett példánnyal prezentálni. Ha nem pengetnek mint a vizes....

175135 2010.09.03. 17:07:29

Jus....vigyázz az egészségügyi hozzájárulással ....az a következő magyar szemétség. Hiába igazolja a kivándorolt,hogy életvitelszerüen kinn él, megpróbálják behajtani rajtad az alapsarzsit.Megint csak jogtalanul. Te abban az országban adózol és illetékezel ,ahol az állandó lakcimed valóságban van és bizonyitani tudod,hogy életvitelszerüen ott élsz. Ennyi elég. Amikor pedig az illető országban megkezded az eü illeték fizetését küldj egy értesitőt erről a magyar szervnek. Ezek után többé nincs velük kapcsolatod. Ugyanezt megteheted az apeh-al is. Ott még szebb a helyzet. Mehetnek utánad ,ha bármi szemétséget kitaláltak ellened.....DDDDDD

16338 2010.09.03. 17:33:01

Funyi, egy autónál folyton lehúznak, amikor megveszed a mindenféle adókat, illetéket, fizesz még a törzskönyvre, a forgalmira, aztán adózol teljesítményadót, a benzinben fizeted a jövedéki adót, az áfát, kötelező biztosítást. És még csak el sem indultál, csak menetkész vagy. Szóval, ha nincs autód, nyolcszorosan károsítod meg az államot. Vigyázz te!!! Még bajod lehet belőle, ez nettó adókikerülés! : )))

16338 2010.09.03. 17:37:50

Csakajobb, hú, jó sok tanáccsal elláttál, majd átrágom magam rajtuk. Köszi. : )) A kinti dolgok egyszerűbbek lesznek, szinte mindent egy helyen kell intézni és nincs várólista, csak egy-két nap.

52511 2010.09.03. 18:22:21

21. jus (szerkesztő) 2010. 09. 03. 17:33 Ezt hívják "Adóoptimalizációnak", meg még ennél kutyább dolgokat ..... ! :)))) !

34417 2010.09.03. 18:27:26

gubkaferi: haverjaid, mondod, de ugyanakkor "értünk" kifejezést használsz. ezt a ...falvát írsz, ugyanakkor kersztbe-hosszába beszélsz. már kérdeztem, de méla hallgatásban vagy: lemondtál már a magyar állampolgárságodról? mert, ha nem, akkor a hazádat gyalázod, ha ...nek minősíted. ha lemondtál, akkor meg kuss legyen, mert az én hazámat gyalázod, és azért belelépek a szádba! értve vagyok?!

175135 2010.09.03. 18:48:22

Bekaphatod harun......értve vagyok ugye???

175135 2010.09.03. 18:50:28

gecifalván nincs kitéve az állami zászló.....nézz a tükörbe.....DDDDD

52511 2010.09.03. 18:53:34

24. harunalrasid 2010. 09. 03. 18:27 Csak így KÚLTÚREMBERIEN! ..., és ezen az alapon TE IS LEMONDHATNÁL A MAGYAR ÁLLAMPOLGÁRSÁGRÓL! ..., mert csak pusztítod és szégyent hozol a Magyarságra!

175135 2010.09.03. 19:01:01

27.re,,,,na meg nem is megy az olyan könnyen. Éhes ám a mi államunk. Előtte szeret csupaszra vetköztetni. Elmeséljem hogyan csinálják.....DDDDD

16338 2010.09.03. 19:19:11

Funyi, 23-ra, a kutyát ne is említsd!! Újabb adó kivetésének potenciális alanya leszel Fifi révén! : )) Én szóltam!!

16338 2010.09.03. 19:22:25

Rasid, te most személyes okonál fogva kötekszel? Tudod, hogy nincs veled semmi bajom, de nincs Cakajobbprofgubkaferivel sem. Azt mond meg, amikor két blogger is geci ország valamint geci ország lakóji címmel írt blogot, kilátásba helyezted a szájbalépést?? Na, ugye.

16338 2010.09.03. 19:24:58

Csakajobb, te is élvezed a kötekedést. Még ha nem is te kezded, azonnal ugrasz.

16338 2010.09.03. 19:27:36

Funyi, te is beszállsz??????????? Jaj.

52511 2010.09.03. 19:48:40

32. jus (szerkesztő) 2010. 09. 03. 19:27 Bocsánatodat kérem! ..... de ......

52511 2010.09.03. 19:50:50

29. jus (szerkesztő) 2010. 09. 03. 19:19 Kutyavilág ez mán most is! ..., szegény fejünk! .... :)))) !

15138 2010.09.03. 20:41:36

Csak hogy megértsd, miért tátottam el a számat x éve. Megjön a MEGHÍVÓ, hogy ekkor és ekkor várnak műszakira, ha nem jó az időpont, szíveskedjek ezen és ezen a számon x-éig visszaszólni és egyeztetni. Elmegyek a megadott időpontra, 5 percet várok és én jövök. A földről enni lehet. MEgmondják, hol fizessek, míg átnézik a kocsit. Aztán mondják, hogy legközelebbre cseréljek égőt, mert mintha haloványabb lenne. Mikor kiderül, hogy elírták a forgalmit, bemegyek, azonnal átírják, öt percbe sem telik. Az apehhoz elég volt betelefonálni, hogy elírták a nevemet. Elnézést kértek, és küldték az új papírt. Teljesen úgy csinálnak, mintha tudnák, hogy milyen a másik oldalon ügyfélnek lenni... Ezt nagyon szeretném meghonosítani otthon!!

16338 2010.09.03. 20:43:28

Funyi, ne bomolj már!! Értem én, hogy .....de.... Kutyavilág...és még milyen lesz. Szépen sikerült eljátszani egy-két generáció jövőjét, és tudod, én azt mondom, a játéknak még nincs vége....hacsak....

16338 2010.09.03. 20:52:58

Nefi!!!!! Állam leesett az utolsó mondatig...azt hittem, ez még itthon volt. : ))) Itthon nem csak az a baj, küldözgetik az embert össze-vissza, semmi nincs egy helyen, de még fizetni is máshol kell...most csináltattam személyit a lányoknak, egy hónappal későbbre kaptunk időpontot, az útlevélre még több, és minden tele szemét bürokratikus előírásokkal, szabályokkal. Ráadásul, amíg megtanulunk egy szabályt, már rég új van érvényben. Gyere haza honosítani!! Na, csak egy kicsit...: )))

52511 2010.09.03. 20:55:06

35. Nefelejcs 2010. 09. 03. 20:41 ..., már nagyon régi dolog, de talán most esetleg és hátha megcsinálja. .., hogy összevonja az államigazgatás alrendszereit, s az állampolgárnak csak egy, azaz egy helyre, egy ablakhoz kelljen mennie, ha valamilyen ügyet el akar intézni! ..., mivel az állam alrendszerei külön-külön úgyis mindent tudnak az állampolgárról és a saját magukról! Ennek legfőbb akadálya volt eddig, - amin nem tudtak sehogyan sem felülemelkedni - az "Emberi jogok és az Alkotmány", mert van ugye Svéd mintára a "személyi számunk", de ezt nem szabad használni, mert néhány vén pinának megtudnád a számból kifolyólag, hogy mióta ráncosodik! Az önkormányzatnál már nagyjából meg van oldva az ügyfélszolgálatokkal ... Nem tudom most hogyan, de húsz éve a "bátyám" építkezett, s 27, azaz huszonhét helyre kellet elmennie az építési engedély ügyében ..., BKV, ELMŰ, GÁZMŰ, POSTA, satöbbi ... igazolásért, hogy ....

52511 2010.09.03. 21:02:29

Persze van ellenpélda is! Írtam ÉN erről annakidején egy blogot! http://merengek.nolblog.hu/archives/2010/02/03/A_FIDESZFASISZTA_NKORMNZATNL/ :)) !

16338 2010.09.03. 21:24:43

Funyi, ezt a posztodat olvastam. Az a helyzet, az ügyintézéssel ma sem volt bajom, minden szabályszerűen zajlott. És épp ez a baj, hogy miért nem lehet leegyszerűsíteni az egészet?? Csak az a rohadt sok bürokratikus útvesztő, az ne lenne. És a várakozási idő!!

78126 2010.09.03. 22:46:31

Nefi, most magamban káromkodtam egy rendeset...Sejtettem! Tudtam!

11354 2010.09.05. 21:17:40

Mivel három napja volt az utolsó bejegyzés, nem sokan fogják olvasni, pedig a leírtak ürügyén van egy közérdekű közleményem. Az előző kormány két jó (és jól titkolt) intézkedése közül az egyik: aki bejelentkezik ingyen egy okmányirodában az ügyfélkapun, annak ingyen küldenek több e-mailt, ha közeledik az útlevele, személyije, jogsija és forgalmija lejáratának ideje.
süti beállítások módosítása