jus archiv

jus archiv

Ön rákos...így kezdődik

2010. szeptember 23. - jus blogja

az egészségügyi horror

 

Utólag már hétköznapinak tűnő közhely, de amikor először szembesültem a mondattal, hölgyem, ön rákos, egy világ omlott össze egy másodperc alatt.

Olvasom, hogy a rákdiagnosztikák fele hibás, én ezt már régóta tudom, mint ahogy az orvostársadalom is tisztában van vele, éppen úgy, mint azzal, a hibás diagnosztikák egy jó része korántsem érdekmentesen születik, és az érdek nem a paciensé, hanem az orvosé. A két fő ok, amiért életekkel játszanak, mellette sok százmillióval, bár én még a milliárdos nagyságrendet sem zárom ki, ha kapcsolódó költségeket is figyelembe vesszük, a paraszolvencia, valamint a szakmai hírnév elősegítése, ez utóbbi által természetesen még jobban megalapozható a még több paraszolvencia.

Mivel az én esetem még ma is mindennapos, tanulságként próbálom röviden összefoglalni.

Rutin vizsgálat során merült fel a daganat gyanúja, így egy kis műtét során szövettani vizsgálatot is végeztek, mely alapján rosszindulatú elváltozást állapítottak meg. Orvosom a rákos rész sebészeti eltávolítását javasolta, mondván, ha a feltárás és további szövettani vizsgálat alapján kevésnek bizonyul, még mindig ráérünk a komolyabb beavatkozásra. A műtétet követően egy hetet töltöttem a kórházban, majd saját felelősségemre hazamentem, szigorú ágynyugalomba. Pár nap múlva kaptam a táviratot, másnapi időpontra, az osztályvezető főorvoshoz, saját érdekemben, mert a rákdiagnosztika eredménye alapján azonnali, komolyabb beavatkozásra van szükség, de legközelebbi hozzátartozómmal menjek. Azt hittem, ezt az érzést, amit ez okozott, már nem lehet űberolni, de lehetett. Az adott időpontban várt az osztályvezető főorvos, barátommal aki - a kiskorú gyerekeimet leszámítva - a legközelebbi hozzátartozómnak számított abban az időben, majd leültetett és elmondta, sajnos, a diagnosztika eredménye alapján egy nagyon-nagy műtéttel lehet csak segíteni rajtam, ám az és az azt követő kezelések nyomán 70%-os a túlélési esélyem, igaz, a műtét veszélyes, gyakori a hibalehetőség, és a szövődmény, ráadásul teljes értékű életre már nem számíthatok, valószínűsíthető, hogy egy év betegállomány - dolgozni nem fogok tudni - után le is százalékolnak. Itt most nem térek ki arra, ami okokat felsorolt a főorvos, túl sokkoló lenne. Megkérdeztem, mennyi időm van gondolkodni, semmi, válaszolta, reggel hétre jön, befekszik és másnapra már kijelölte a műtét időpontját, viszont a saját orvosomtól búcsúzzak, talán csak asszisztálhat a műtéténél, de többet nem konzultálhatok vele. Vagy ez, vagy rövid időn belül a halál. Volt egy éjszakám, és hajnalra úgy döntöttem, élek, amíg élek, de nyomorékként, roncsként nem akarom évekkel húzni a vegetálást. Nem mentem be a kórházba. Úgy alakult, hogy protekció született érdekemben, akaratomon kívül. Az egészségügyért felelős politikus intézkedett, és már aznap este várt ... professzor ....kórházban, azzal, hogy az eddigi leleteimet vigyem. Mivel farsangi időszakban jártunk, nem lepődtem meg, hogy a kórházi álarcos mulatság idején, egy nagy barna medve jött velem szemben és a mancs alól nyújtotta kezét. Aztán átvedlett orvossá, átnézte a papírjaimat, reggelre egy CT-t - akkor még nem volt mindennapos az MRI - írt elő, majd egy konzultációt. Másnap délben születtem újjá. Elmondta, a műtét utáni szövettani rákdiagnosztika nem tér ki arra, a kimetszés az ép részben történt-e, de a CT alapján igen, azaz gyakorlatilag nem is lenne itt már semmi tennivaló, viszont biztos, ami biztos, másnap szaladjak be, és ambulánsan egy újabb kimetszést végez rajtam. Így történt, és én estére már otthon voltam. Annyit mondott, amit velem tervezett az oszt. vez. főorvos, az olyan lett volna, mintha valakinek azért amputálnák a kezét, mert a kisujj felső ujjperce begyulladt, de ez mindennapos dolog, ne higgyem, valami rendkívüli történt, ez elég gyakori eset, ráadásul örüljek, mert én ugyan rákos vagyok, de nem beteg, viszont, nagy valószínűség szerint megszűnt a rák is ezzel, hiszen áttét nem volt. Vele, saját - eltiltott - szakorvosommal, általa ajánlott onkológus barátjával és háziorvosommal beszéltem később minderről. Amennyiben nem lett volna egybehangzó a véleményük, ma nem merném leírni. Az esetem összes dokumentumát örzöm, bármikor igazolni tudom.

A patológus, aki a műtéti szövettani vizsgálatot végzi, aládolgozik sok esetben az orvosnak, azaz például „ elfelejti” beírni, az eltávolítás az ép részben történt-e, azaz biztosan el lett-e távolítva az utolsó rákos elváltozás is. Az orvos ezért úgy tudja kezelni az esetet, mintha óriási baj lenne, pszichés sokkolás után a legnagyobb műtétet javasolva, ami ugyan a páciens életét tönkreteszi, ám az orvos szakmai hírnevét, ezzel ázsióját növeli nagy mértékben, adott páciens a sok órás nagy műtétért, majd az ezt követő kezelésekért, élete megmentéséért már nem tízezret, hanem tízszeresét legalább, majd a későbbiek folyamán apránként ennek még a kétszeresét teszi az orvos zsebébe. Nem véletlen, hogy a saját „kis”orvosától eltiltja a beteget a nagyobb rangú orvos. Így egyre nagyobb tapasztalata okán híre is nő, ezzel együtt a pacientúrája, mely nem csak szakmai hiúságának kedvező, hanem zsebe duzzadásának is feltétele. A gyógyszergyártók is „köszönettel” nyugtáznak, hiszen ezek után az utókezelés gyógyszerezése sem piskóta.

Következő évben túlságosan „kezelték félre” kisfiamat, azt már nem lehetett kivédeni, majd egy közlekedési balesetem folytán kerültem hasonló helyzetbe - még egy történetet nem akarok előadni - bár ez csak az én tapasztalatom. Ahhoz azonban elég, hogy rávilágítson, az orvoslás minden területén uralkodik a „gyártsunk beteget” mentalitás, amit lefordítva „tömjük meg zsebeinket”, az, hogy ez milyen horror összegbe kerül a gazdaságnak, azaz mindannyiunknak, és milyen kevesek azok, akik ezen gazdagszanak közismert, mint ahogy az is, a valódi betegekre pedig így már nem jut sem pénz, sem orvos.

Az orvosok gyártják páciensből a betegeket, állítom azóta, és én messzire kerülöm őket, mióta így teszek, egészséges vagyok. Tudom, nem kivédhető, hogy valóban szüksége legyen egy embernek az orvoslásra, de mindezek után kiben bízhat már?

A magyar jellemzően szeret beteg lenni, és ezt ki is használják az orvosok, ők erősítik az emberekben ezt, az első pillanattól kezdve páciens helyett beteget mondanak. Így aztán nálunk nem egészségügy, hanem betegségügy működik, amire így az Isten pénze is kevés, ugyanakkor pazarlóan dobálják ki a forintokat és az egészséget is az ablakon.

Vajon lesz-e olyan hatalom, aki végre rendet tesz az egészségügyben? Tud-e, mer-e rendet tenni?

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr258336708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13003 2010.09.23. 11:04:44

Nehéz ügy, mert nincs meg a másik oldali kontroll. A felesleges műtétek és túl radikális beavatkozások megítélése nagyon nehéz.

12635 2010.09.23. 11:27:24

az eseted nagyon szörnyű... ez is azt bizonyítja, hogy sosem szabad az első orvos diagnózisába belenyugodni, több szem többet vagy mást lát... ha hiszünk az első orvosnak akkor a fantasztikus, okos és szép kisebbik fiam, mindannyiunk büszkesége egy véres csomóként végezte volna egy orvosi tálkában a helyett, hogy gyönyörű egészséges csecsemőként megszületett...daganatnak nézték...

16338 2010.09.23. 11:50:11

Emilke, természetesen ezt elfogadom, sőt még azt is, hogy sokkal kisebb a felelősségre vonás lehetősége, ha a szükségesnél jóval radikálisabb egy beavatkozás, azaz sok esetben ez is motiválhat egy orvost. Ugyanakkor nem ment az alól, hogy egy hiányos, és adott esetben döntő hiányt "nem vesz észre", főként, gyanússá válik, ha ez igen gyakran előfordul. Egész egyszerűen ki lehetne ezt azzal védeni, ha másik, független szakorvossal történő konzultáció lenne előírva a páciens számára.

16338 2010.09.23. 11:54:46

Gordius, éppen itt van a bibi, hogy sok esetben olyan pszichés sokkolás alá helyezik a pácienst, és sem lehetőséget, sem időt nem hagynak számára. Persze, ennek már gyanúsnak kéne lenni, de ki az, aki ilyen helyzetben, laikusként racionálisan tud gondolkodni, dönteni? A te eseted lehet "csak" véletlen tévedésnek tűnik, de döbbenetes!!!

34417 2010.09.23. 13:04:49

érdekes ez a sok mínusz. megjegyzés, vélemény nincs, csak kékülés... gyáva férgek. amúgy, nem elfelejteni, van némi ellentmondás. ha privát a praxis, megértem. de ha tb-támogatott, ott van egy komoly küszöb: a műtéti kontingens! mert biza, ha elfogyott az adott kórház adott költségvetési szakaszra kiszabott műtéti támogatása, még a korrektül diagnosztizált betegségre is rámondják: majd jöjjön három hónap múlva - ha még él - mert akkor tudjuk műteni! pedig ott van minden: orvos, eszköz, műtő, lámpa. csak éppen...

16338 2010.09.23. 13:25:46

Rasid, privát praxisnál ez a cél nem logikus. Tb támogatottnál igen, ott működik a paraszolvencia, ott azt műtik, akit a hierarchia szerinti legmagasabb rangú engedélyez. A várólista is manipulálható. És természetes, hogy hamarabb fogy el a pénz, ha sok a felesleges műtét, ha sok kis beavatkozás helyetti nagyműtét van...hisz éppen ezt írom, hogy a valódi betegekre, akiknek valóban az élete függ a beavatkozástól, a gyorsaságtól, azokra nem jut.

20785 2010.09.23. 14:01:00

Hát, én csak akkor látok orvost, ha szülök, akkor is csak fél óráig kb. Nem is vagyok beteg kb. 25 éve, meg sem ismert a körzeti orvos, amikor a jogsit újítottam. Igazad van, és örülök, hogy nem jártál rosszabbul.

44711 2010.09.23. 14:15:51

Kedves Jus ! Úgy néz ki, én jobban jártam.Érettségi előtt hívattak be azzal, hogy óriási gond van a tüdőmmel, tanóráról rángattak ki és már vártak a szülők, halálra aggódott arccal . Aztán kiderült, hogy összecseréltek két felvételt.Ez még így elmegy. Egyik 24 éves ismerősömet , egy fiatal családanyát két hónapig kezelte egy pécsi egyetemi professzor hasi fájdalmakkal.Szépen zsebre vágta a lassan százezreket, de a panaszok nem múltak.Természetesen a diagnózisa hibás volt.Egy éjjel be kellett vinni az egyetemi klinikára, ahol egy másik orvos megvizsgálta.Még az éjszaka folyamán megműtötték. Annyit mondtak, hogy néhány óra választotta el a haláltól. És még lenne mit mesélni.... Üdv:CL...............

22371 2010.09.23. 14:22:40

Hát az ezért egy nagyon mellbevágó történet volt, és azért is érdekel, mert némileg hasonló helyzetben gondolkozom.

16338 2010.09.23. 14:37:44

SOS7, az addig rendben is, hogy a legjobb védekezés kerülni őket. De mi van, ha egyszer valóban beteg lesz az ember? Ha egyszer valóban szüksége lesz orvoslásra? És azért szeretném azt elmondani, vannak tisztességes orvosok is, hiszen a történetemből is látszik, találkoztam nem kevés ilyennel. Persze arányaiban ők eltörpülnek, nem csak a tisztességük okán, őket el is nyomják és elüldözik, ha nem állnak be a sorba.

16338 2010.09.23. 14:48:10

Kedves CL! Történeteket ezret tudnánk, illetve sokkal többet, és ez még szaporodni fog, ha nagyon sürgősen nem történik valami. az addig rendben van, hogy akinek sok pénze van, felkeres két egymástól független magánpraxist, magánkórházat, de mi van azokkal, akiknek csak a tb marad? És a másik, az állami egészségügyet állampolgársági kötelességként fizetni kell, ha igénybe veszi valaki, ha nem. Évtizedek óta csak romlik a helyzet, nem tudom, mikor omlik össze, de össze fog, az biztos, még csak nem is sokára.

16338 2010.09.23. 14:51:31

Quodlibet, keress protekciót!!! Máshogy nem megy. ( Megy ma valami protekció nélkül egyáltalán??) És több szakemberrel konzultálj!

11677 2010.09.23. 15:03:12

Kedves Jus! Megfogott a címed, ezért elolvastalak. Bizony, amikor először hallja azt az ember, hogy rákos, egy világ omlik össze benne. Így voltam én is, amikor X azt mondta: „Önnek még nem mondta senki sem, hogy rákos?” Pedig már túl voltam egy hasi UH-n, CT-n, jártam ezekkel a leletekkel háziorvosnál, szakorvosnál. Aztán újabb szakorvos, és belenyugvás a műtétbe. Másfél vesém ugrott. Most egy kicsit felkavartál, mert hittem az orvosoknak, és egy percre nem gondoltam arra, hogy üzlet lenne ez részükre. Ugyanakkor egy másik esetben – bőrrák -, ott erősen érzem az üzlet szagot, és az orvoslás önmagáért valóságát. De már – remélem - túl vagyok rajta.

12635 2010.09.23. 15:10:16

azért azt hozzáteszem, hogy vannak nagyon tisztességes és megbízható orvosok, én vidékről is visszajárok ahhoz a dokihoz, akiben bizalmam van és többször bizonyított... a leleteknek is hiszek, (sajnos az elcserélés és a hanyagság előfordulhat) a vérből sok minden kimutatható... a pénz meg nálam nem központi kérdés, sosem voltam olyan helyzetben, hogy egy orvosnak valamit is számító összeget tudtam adni, az én paraszolvenciám legtöbbször köszönet vagy a nagy többséghez képest morzsa volt...

13709 2010.09.23. 15:30:44

szia Jus :) hosszabb pihenésem után olvasgatlak benneteket ujra..Hát a te postod nem egy szívderítő történet...de nehogy félrteértsd, nem a te hibád...sőt...jó hogy megosztottad velünk... Telitalálatnak érzem a kifejezést: egészségügy helyett betegségügy van nálunk.. Hogy szeretünk-e mi magyarok betegek lenni? Fene tudja hogy van ez...Melldöngető módon dicsekszünk, hogy igy- megy úgy...ilyen lázasan, meg olyan fájdalmakkal tudunk dolgozni, mert hát muszáááááj....meg nem vagyunk mi olyan nyámnyila alakok...stb..stb....aztán meg tényleg...igazad is van...Akkor is büszkén mesélgetünk, amikor arról kell áradozni -micsoda paradox - hogy ennyi, meg ennyi hálapénzt vagyunk képesek kiperkálni a dokiknak...mert mi vagyunk a legbetegebbek, a legkevésbé gyógyítható betegséggel, de hála .......valakiknek (vagy a saját pénztátrcánknak) valahogy meggyógyulunk....Szóval szeretünk betegek lenni.. Ellentétes érzésekkel olvastam az írást....nem tudom mit kéne tenni, mondani...egy biztos, amiben száz százalékik egyetértek veled....Kapcsolat kell, ismeretség....lánykori nevén protekció...változott itt valami szerinted? :(((((

70798 2010.09.23. 15:55:13

sok igazság van benne. az anyámnál is látom, minden orvos operálni akarja mindenét. 85 éves elmúlt. Én folyton lebeszélem, és lehet, én vagyok a "rossz" gyerek:))

16338 2010.09.23. 16:18:45

Kedves Lord, ha már túl van az ember rajta, jobb, ha nem tudja meg, szükséges volt, vagy nem a beavatkozás. Csak éppen előtte kellene tudni. És itt van az, ami nem működik, nem működik, mert ebben van a pénz. Én is remélem, hogy már túl vagy rajta.

16338 2010.09.23. 16:23:07

Gordius, sos7-hez írt válaszomnál én is írtam, hogy azt sem szabad elfelejteni, vannak nagyon is tisztességes orvosok, mert természetes, hogy vannak, és hála és köszönet nekik, hogy egy ilyen környezetben is megmaradnak Orvosnak és embernek. Talán, ha végképp senki nem adna "hálapénzt", akkor változhatna a helyzet. Talán. Én sem adok, mert nem járok, egyáltalán nem. Na jó, kivéve a jogosítvány hosszabbítás.

16338 2010.09.23. 16:28:37

Vali!!! Örülök, hogy újra látlak! Szerintem változott, sőt folyamatosan változik, de egyre elviselhetetlenebb irányba. Nem akartam én ezt megírni, nincs már olyan jelentősége, gondoltam, de most, hogy olvastam a katasztrófális helyzetről, azt jelezte, igenis, ez még mindig téma, még mindig probléma, sőt, egyre inkább az. Így megírtam. Azon gondolkodom persze, hogy miért is szeret a magyar "beteg" lenni, ilyenek lennénk időtlen idők óta, vagy a paraszolvencia belépésével betegítenek minket, és az orvosok táplálják ezt belénk? Nem tudom.

16338 2010.09.23. 16:34:35

Tosz, a véleményem az, hogy te nagyon is jót teszel, hogy nem engeded műteni! Minden műtét egyben pénz is az orvos zsebében és szakmai tapasztalat egyben, a szüleink viszont nem kísérleti nyulak. Elég nehéz egyébként laikusként dönteni, de szerintem egy 85 éves már a legkisebb műtéttel is többet kockáztat, mint amit nyer vele.

162146 2010.09.23. 17:45:58

Mellbevágó történet lenne ha csak a betegség lenne egymagában, akkor is. Így? Nem is tudom, mit mondjak, mert az ember sokszor érez ezt-azt, számtalanszor hagyom ki én is az orvos által lazán előírt sokféle gyógyszert, terápiát, de szerencsére ennyire töményen még nem találkoztam azzal, hogy puszta lenyúlás az egész. Emilke diagnózisával egyetértek. Persze könnyű neki ;o). Homályosan rémlik, az elmúlt években csak-csak összekalapált és kínos lassúsággal kibontakozó ellenőri funkciót nemrég megszüntették. Kérdés, lesz-e más, jobb helyette vagy csak gesztus volt a régi politikai klientúra felé a maradványainak eltakarítása?

70798 2010.09.23. 18:03:30

én is így gondolom jus:) betegségorientáltak vagyunk, mintha mindenre jó lenne a szike.

16338 2010.09.23. 18:08:09

Írotthír Tolvas, először írom le a nicked, valami egyszerűbbet is kitalálhattál volna!! : )) Szerencséd van, hogy a töménysége elkerült a lenyúlásnak, és még én még le sem írtam mindet! Majd egyszer elmesélem. Én sem vitatkoztam Emilkével, ám az ő igazsága nem cáfolja az én tapasztalatomat, illetve azt, hogy az orvosok megerősítettek abban, ezek a tapasztalatok gyakori dolgok. Elég soványka eredménye volt ennek az ellenőrösdi dolognak, kevéssel volt több, mint látszat, de azért több volt. Már ez sincs. Igazán javítani a helyzeten csak brutálisan radikális módon lehetne szerintem. Azt pedig senki nem kockáztatja meg.

16338 2010.09.23. 18:16:28

Tosz, tapasztalat alapján írtam, amit írtam, nagymamám 78 éves volt, és akkor kezdték össze-vissza műtögetni, annyi értelme volt, hogy az utolsó másfél éve maga volt a pokol, és már a morfium sem segített, nem sokkal 80 éves kora előtt feladta. Én mániákus egészségorientált lettem. Egyszerűen nem vagyok hajlandó betegnek lenni!! : ) Amúgy igazad van.

14479 2010.09.23. 21:02:17

Üdv, újra! Én valószínűleg egy romantikus idióta vagyok, ezért kizártnak tartom, hogy az általad leírt eset valamiféle rendszert alkothasson. (Meg a többieké.) Sok érvem nincs ellene, legfeljebb az: az átlagéletkor valamitől mégiscsak nő! Egyezzünk ki abban: vannak visszataszító esetek az egészségügyben (is), de egyedi esetekből általánosítani itt éppenséggel rendkívül veszélyes.

173336 2010.09.23. 21:37:57

Az egészségügyben is érvényesül, hogy " egy pofonra jobban emlékezünk mint tíz simogatásra". Szívesebben beszélünk a negatív példákról, mint arról, milyen nehéz munkát végeznek az orvosok, s a többségük tényleg lelkiismeretes . Persze itt életről és halálról van szó. A tévedés végzetes és és nem korrigálható.Nem az orvosok ( kivételek minden szakmában vannak)a rosszak, hanem a rendszer, amely kizsigereli, alulfizeti, elűzi azokat az embereket, akik az érettségi után hat év múlva kapnak diplomát, 3-5 év múlva tesznek szakvizsgát, és netto 100 ezer forint körül keresnek, pedig hetente többször éjszaka is ügyelnek. A rossz egészségügyi rendszert még mindig az egészségügyben dolgozók áldozatvállalása tartja életben. A hiénákat azonban semmilyen körülmények között nem szabadna a rendszerben tartani.

16338 2010.09.23. 23:22:14

Pare, régen láttalak! Örülök neked! Nézd, az én életkorom sem csökkent volna, ha megcsinálja a doki a nagyműtétet, csak éppen nyomoroncként éltem volna tovább, de sokan nem szenvednek tartós hátrányt a "túlgyógyítástól", csak éppen rohadt sokba kerül nekik is és a rendszernek is. Nem én tettem az általánosítást, hanem az orvosok hívták fel a figyelmemet arra, itt nem egyedi estről van szó, ez tendenciózus. Ha ezt tagadjuk, az legalább olyan veszélyes. Tiszta víz kéne a pohárba.

16338 2010.09.23. 23:31:12

Zitbau, fentebb már kétszer is szóltam arról, hogy vannak tisztességes Orvosok - nagy betűvel - akik emberek maradnak, humánumok, és le a kalappal előttük, mert nagyon nehéz a dolguk, nem csak, mint orvoslás, hanem megküzdeni a maffiával, akik a hierarchia felsőbb végén uralkodnak. A kisfiam egy félrekezelés következtében meghalt, de eszembe nem jutott, hogy nekiessek az orvosnak. Tévedett, a fiam meghalt. Ez evvel jár, el kell fogadni, hiszen benne van a pakliban, az orvos orvos, élet-halál ura, de nem Isten. Viszont elég általános, egy szint felett pedig automatikus, hogy a pénzre utaznak. Nem csak az egészségügy, amit a szar rendszer ellenére a benne dolgozók néha már áldozatvállalásnak is kevés titulálni hozzáállása tart fenn. Ma már lassan az egész ország ezért működik még valahogy, de bizony kevesen pofátlanul jól élnek abból, hogy sokan ilyen hülyék vagyunk. Jómagam is ezek közé a hülyék közé tartozom. A rendszer haldoklik, ha sürgősen nem nyúlnak hozzá, összeomlik, de gyanítom, ezt az összeomlást ki fogja várni a hatalom. Bármelyik hatalom.

40751 2010.09.24. 03:24:47

...hmm...! ...Kedves "jus"...! ...most rövid leszek...! ...két szakma létezik, ahol csak elviekben létezik a FELELŐSSÉG, a gyakorlatban azonban csak elvétve...! ...mind a két szakmának a művelői, "bilétát hordanak", DR.-rel a nevük előtt, figyelmeztetve a pacienseket erre a körülményre...! ...oszt, mind kettő tiszteletet vár, - már előzetesen is -, holott az csak utólag jár, ha jár...! ...tisztelet a kivételeknek...! ...erre tekintettel, - már hosszabb ideje -, bármely választáson, ha a körzetemben ilyen "előnevűek" is szerepelnek, csak akkor szavazok rájuk, ha "tűzbe is tenném értük a kezem", azaz alaposan ismerem...! ...ha nem ismerem közelről, akkor inkább hasonlóan nem ismert, de mérnök, közgazdász, stb. profilú képviselőjelöltre adom le a voksom, ismerve ennek a két szakmának, a belterjességeit...!

16338 2010.09.24. 09:11:06

Nantal, bár általánosítás amit írsz, van benne sok igazság. Iszonyú nagy felelősség éppen ezért az orvosi szakma is, ahol valójában élet-halál a tét, még akkor is, ha "csak " a minőségi élet, és a jogászi is, ahol az életminőségé. Szinte lehetetlen eldönteni, valójában minőségi munka-e, amit végeznek, de akár az is, szükséges volt-e a közreműködésük, illetve, hogy a közreműködés hiánya lett-e volna jobb és éppen itt van a visszaélés lehetősége. Ha csak 20%-a él vissza vele, már az is tragédia, nehéz. Mint ahogy tisztességesnek maradni is nehéz ebben a két szakmában. Egy biztos, én sem szívesen szavaznék erre a két dr. előnevűre politikai téren.

176435 2010.09.24. 10:39:34

jus! Nem szeretlek! Te magad írod, hogy egy orvos professzor mentett meg, a háziorvosod és a kezelő szakorvosod is melletted volt, az ő általa ajánlott onkológus is, ez mind veled értett egyet. Egyetlen osztályvezető orvos csinálta a problémát. Az arány nekem 4:1 azaz négy jó az egy rosszhoz. Ezek után azt mered írni, hogy "az orvosok" ilyen-olyan szemetek? Miből általánosítasz?

16940 2010.09.24. 11:02:08

Ennek az írásnak abszolúte a nyomtatottban lenne helye. Elküldte a Vélemény, illetve Fórum (publicisztika) rovatnak?

110481 2010.09.24. 11:08:47

Sajnos szörnyen időszerű a felvetés, és nem csak rákügyben. Ez régen is igy ment! Anno lányom az egyik kórházban kötött ki vakbél gyanúval. Külföldön voltunk a feleségemmel, és távirányitással intéztük az ügyet. Mivel a feleségemnek volt vakbélműtéte igy neki a dolog nem stimmelt. Lányomat egy hétig hűtötték (összehozva egy petefészekgyulladást), majd közölték műtét, különben annyi. A nejem utasitása szombat este(!). Hagyd a fenébe őket, menj el a T.- magánkórházba! A hétvégi labor megállapitotta a szalmonellamérgezést (!!), vakbele máig a helyén. A gyógyitó szérum többek közt kétszer fél deci Unicum volt!!! A petefészekügy rendbehozatala tovább tartott! Ugyanilyen ügyek tömege van más irányban a hamis betegállományügyekkel. Mikor "gyomormérgezéses" beteg munkatársamat böllérmáj(!!!)mellett találtam a helyi kifőzdében, a körörvos reakciója a következő volt. "Én vagyok az orvos, azt irok, a papirra amit akarok!". A telefonon felhivott TB ig. javaslata: ha az orvos azt mondja, hogy beteg, magának kötelessége fizetni. (napi 200 Ft volt akkoriban a napi jatt) Jellemző, hogy a betegek teljes egésze 8-as kóddal (egyéb megbetegedés) tölti jól megérdemelt idejét feketemunkával. Sajnos több állami területen: orvosok, ügyészek, birák, stb. időszerű feltenni a kérdést: mégis mitől képzelitek istennek magatokat? És az ilyen emberekkel szemben a legkiméletlenebbül fellépni. Ezek ugyanis közönséges gazeberek. És ezzel pont a becsületes orvost védenék!

16338 2010.09.24. 11:19:28

Parasztrojka, mondjam, hogy én sem szeretlek, mert félreolvasol? Igazából az én egyik történetem - a másik kettőt és ismerősökét, családtagokét nem írom le - amit itt olvashatsz. Ha szigorúan nézem, akkor az én saját "kisorvosom" mentett meg, mert a műtét tökéletesen sikerült és megoldotta a rákos burjánzás eltávolítását. A többi, ami horror. A prof. gyakorlatilag átnézte a szövettant, egyből látta, hogy a lényeg "véletlenül" ki lett felejtve, és egy CT-vel ellenőrizte, valóban jó munkát végzett-e "kisorvos" kollegája, annak találta, az utólagos ambulás plusz beavatkozás már csak biztos, ami biztos volt. Valójában teljesen elégedett vagyok a szakorvosommal és a háziorvosommal is, igaz, nagyon régen nem találkoztam velük - sem. Ami a gond, ha bármi kis problémád van, akkor nem ők döntenek, hanem a "nagyok", akik nem csak a páciensek felett élet-halál urai, hanem a "kisorvosok" felett is. A prof-ot a területért felelős politikus intézte, igaz, a háziorvosom is ajánlotta, de hozzá nem lehet csak úgy menni, háziorvosi javaslatra. Általánosságban pedig nem állítottam, hogy az orvosok szemetek. Ezt nem olvashattad ki az írásomból. Ugyanakkor a belinkeltet orvos írta, nem is "kisorvos", aki a hibás rákdiagnosztikát 50%-osra veszi. A rendszer maga szemét és kegyetlen, mind a páciens, mind azon orvosok számára, akik még nem érték el hierarchiában a magas szintet. Ha a hozzászólásokban általam írtakat nézed, láthatod, kiállok a tisztességes orvosok mellett. Ugyanakkor azt kell mondjam, és ebben az orvosok is megerősítettek, hogy nem egyedi az esetem, sőt...valahogy a gondok mindig a kórházakban jönnek elő, és ha csak 1:4-hez arányban lenne, akkor is irdatlan magas szám!!! Ami a lényeg, hogy eszméletlen sok feleslegesen kidobott pénz és egészség áll szemben a pénztelenséggel, és ennek a valóban betegek isszák meg a levét, valamint a tisztességes, becsületes orvosok is.

16338 2010.09.24. 11:25:24

Kedves Navigátor, köszönöm, hogy megtisztelt pozitív visszajelzésével, ugyanakkor válaszom nem. Én egy mezei blogger vagyok, és nem is tudom, hogy kéne Vélemény, vagy Fórum (publicisztika) rovatba küldeni írást. Amennyiben a NOL erre érdemesnek találja, a lehetősége adott rá, megtegye. Üdv, jus

16338 2010.09.24. 11:31:50

Zili, köszönöm a történeteidet. Valójában azt támasztod alá, amit én is mondok, hogy az egész rendszer katasztrófális állapota arányaiban számolva nagyon kevés "orvosnak" tökéletes, míg a lakósságnak, a gazdaságnak és a tisztességes orvosoknak türhetetlen, ocsmány és életveszélyes. A helyzet pedig egyre rosszabb és egyre kilátástalanabb.

16940 2010.09.24. 11:36:40

Ad 35. jus (szerkesztő) 2010. 09. 24. 11:25 Hát, ez a hajó elment. Bízom benne, működik a profiljánál megadott e-mail címe, oda írok Önnek. Sorstársként is (három rákműtétem volt; bár nálam tényleg szükségesek voltak), szorítok Önnek.

176435 2010.09.24. 12:32:33

Jus! Így a 34. kiegészítéseddel, magyarázatoddal rendben van.

40751 2010.09.24. 13:45:25

33. zili 2010. 09. 24. 11:08 "...Sajnos szörnyen időszerű a felvetés, és nem csak rákügyben. Ez régen is így ment!..." ...Köszönöm a kommentjét, nagyon egyformán látjuk...! ...nekem is, horribilis eset számaim vannak, mindkét IPARÁGBAN...! ...teszek ide egy, éppen a másik iparágból származó - maszek - számítást, hogy legyen valami összehasonlítható érték viszony, amelyet - esetleg -, "Mari néni" is felfoghat...! ...a cikk linkje, az alábbi: http://nol.hu/belfold/4-es_metro__21_milliard_tanacsadokra amire pedig a kommentem vonatkozik: "...Több mint 530 milliót fizettek ki jogi tanácsokra is. Volt olyan ügyvédi iroda, amelynek csak 17 ezret, de volt olyan is, amelynek 38 ezret fizettek óránként, amellett, hogy sikerdíjat is kaptak..." "...de vegyük a fáradságot, és számoljunk egy kicsit...! ...egy hónapban, - átlagosan -, 200 munkaórával lehetséges számolni ahhoz, hogy havi jövedelmet lehessen "kalkulálni"...! ...ebből adódóan: 17 eFt/ó x 200 = 3,4 mFt/hó, 38 eFt/ó x 200 = 7,6 mFt/hó ...ezeknek - túl lőve a valóságot - 50%-át tekintjük nettó jövedelemnek (mert a többi, ügyvédeknél adó és költség), akkor 3,4/2 = 1,7 mFt/hó, 7,6/2 = 3,8 mFt/hó, NETTÓ JÖVEDELEM/hó...! ...az utóbbi NETTÓ HAVI jövedelmi szint, a Simor András MNB elnök havi nettó jövedelmi szintje körüli...! ...ha jól tudom, az USA elnökének, a nettó havi jövedelme sem több ennél...! ...nos, a mi HAZAI JOGI IPARUNK, "minőségi szintje" (hahaha!) az ami - a művelőik szerint -, indokolja ezt a mértéket, meg a "piaci" viszonyok...! ...illetőleg, a MI ÜGYÉSZI SZERVEZETÜNK hatékonysága (hahaha!)...!..."

hapsi 2010.09.24. 13:50:29

Annak idején az 5 éves fiamnak csak az orrmanduláját vették ki,mert állandóan gyulladásba volt.A műtét felében ébren volt amit nem vettek észre.Végül kiderült hogy allergiás bizonyos gyógyszerekre,illetve poratkára,így egyszerű orrspray elég volt a visszanőtt orrmandula megmentésére.Ugyanis újra ki akarták dobni,de nem engedtem és igazam lett.Csak azért jutott eszembe mert a mandulaműtét gyerekeknél már mindennapos,és kíváncsi lennék hogy mennyi lenne az elkerülhető.

16338 2010.09.24. 14:39:18

Navigator, elolvastam az e-mailt, köszönöm az információt.

16338 2010.09.24. 14:40:32

Parasztrojka, örülök, hogy végül közös nevezőre jutottunk, én eleve így gondoltam.

16338 2010.09.24. 14:46:22

Hapsi, ez is jó adalék, és szintén mindennapos pazarlás, egyben egészségrombolás és bizony felesleges veszélyeztetés is. Az orr-fül-gégészek egyik kiemelt mániája, már egy-két komolyabb nátha után erősködnek a műtétért. Sok esetben csak a szülő józan esze és bátorsága - amivel nemet mond - menti meg a gyereket a szükségtelen műtéttől. Ugyanakkor természetesen van, amikor valóban szükséges lehet, de ebben a kuplerájban már ki tudja, mikor??

12513 2010.09.24. 18:46:04

A jó öreg Paracelsus egyik alapvető egészségóügyi tanácsa úgy szólt, hogy "kerüld az orvosokat!" A "magyar ember" nem szeret beteg lenni, de büszke arra, ha beteg, és minél lentebb herlyezkedik el a társadalomban, annál inkább. Külön büszke arra, ha iszik-dohányzik az orvosi lebeszélés ellenére. Hogy az orvosoknál az anyagi érdek mekkora mozgatórúgó, azt nem tudom, de azt gyanítom, hogy a "fehér köpenyes isten vagyok"-élmény legalább akkora. Ráadásul a fegyvergyártást ma már überoló gyógyszeripar erősíti bennük ezt a tudatot. Egy orvos barátom szerint a tudományos kutatás abból áll, hogy betegséget keresnek a vegyülethez. Vagy kimutatják a pocsék hangulatról, hogy enyhe akut pszichózis-szindróma. A cukorbajgyanú határa negyven éve a 6,7 érték volt, mára fokozatosan levitték 6,1-re, de a vércukormérők reklámja az 5.8 értéket szuggerálja. Van egy olyan fogalom, hogy iatrogén ártalom. Olyan betegség, amit a kórházzal, gyógyszerrel való találkozás okoz. Becsüljük meg a jó orvosokat, a saját egészségünket vagy annak a maradékát, és higgyük el, hogy lehjetünk nagyon jó orvosai magunknak. Nem utolsó sorban az Internet segítségével.

16338 2010.09.24. 19:02:46

Medve, tömören és velősen leírtad a lényeget.

45691 2010.09.24. 22:56:59

A történet átélve, kísérteties hasonlóságokkal. Hű, amikor olyat olvastam,hogy a "bemetszés nem eléggé mély" , konizáció ugye, ha jól értelek, meg kéne ismételni...esetleg egy könnyű komplett eltávolítás... Egy évünk ment rá, tán soha nem éreztem olyan tehetetlen dühöt,mint abban az évben. A párom egészéges azóta is.

16338 2010.09.24. 23:23:13

KériSzépen, én a magam rákját nem szándékozom részletesen ismertetni, de az általad leírtak alapján azonos ráktipusra gondolok. Egy komplett-könnyű- kopmlex eltávolítás még kutyafüle ahhoz képest, amit velem terveztek, de ezt itt nem akarom részletezni. Viszont nálam nem említette a patológus, a kimetszés hol és hogyan és milyen mélyen történt, egyszerűen ezt a részt - a legfontosabb - "elfelejtette" a szövettanban beírni, ezért is javasolhatta a "nagyorvos" ( valóban Nagy volt a vezetékneve : ))) ) a létező legdrasztikusabb műtétet. Nálatok - hűűűűű, most távorvoslok, laikusként, csak hozzáolvasással, bocsánat minden orvostól - egy rekonizáció ami megoldotta, gondolom, ha nem így volt, akkor nagy valószínűséggel "túlműtötték" a párodat.

45691 2010.09.24. 23:32:15

48. nem akartam én se részletekbe futni, régen is volt Istennek hála, több,mint 10 éve. Csak jelezni akartam, mit tud a magyar eü futtatni az emberben halálfélelemtől megalázásig és vissza. És a korrekt információ hiánya, na azzal csudásan bánnak, az tuti.

16338 2010.09.24. 23:45:24

Betegségügy, azért csinálja ezt. Stresszel, temet, istent játszik, megfélemlít, megaláz, kioktat, hülyére vesz, zsebet tár nagyra, hálát vár... Korrekt infó? Viccelsz? Akkor miből élne? Akkor hogy tudna Istent játszani?

ten 2014.03.23. 20:07:44

Awesome article.|
süti beállítások módosítása