jus archiv

jus archiv

sacc per kábé baloldal

2013. szeptember 02. - jus blogja

ár, érték nélkül

 


Bazimarket, multi. Havonként egyszer megyek, van, hogy vásárlás nélkül jövök ki, semmi más nem érdekel, csak az ár-érték arány. Ezért van, hogy bár a listámon szerepel pár tétel, mégsem realizálom a vásárlást. Mert csak az értéktelen olcsó, megfizethető, vagy kevéssé drága. De ha valami értéktelen, akkor mi lehet az ára? Lehet ára egy érték nélkülinek?

Listámon a cukor, liszt, só, rizs, kukoricakeményítő, kávé, bors, fahéj, külön a vonal alatt a természetes eredetű tartósító, mint szalicilsav. Ez utóbbi azért van vonal alatt, mert azt nem árulja multi. Két helyen kapom meg, vagy a gyógyszertárban, mert sok gyógyszer alapanyaga, vagy a kedvenc gazdaboltomban, úgy, mint bőrápolószer alapanyag, de mind a két helyen kihangsúlyozzák, ez az, amit régen tartósításra használtak. Az unió tiltólistára helyezte. Mert bár természetben előforduló, de mégis káros...hát ezért gyógyszer alapanyag. Igazából nem értem, de nem is akarom megérteni. Én tartósítok vele. Más lázat csillapít, vagy fejfájást, esetleg a korpásodását kezeli, magánügy. Multinál nincs, ez a lényeg. Multinál csakis mesterséges kemikálé tartósító van, mint nátrium-benzoát, meg még egy kálium valamicsodát, de annak a nevét nem jegyeztem meg. Mint totál vegyipari mesterséges csoda, bizonyára egészséges, ezért támogatott. Akár az aszpartám, aminek legjellemzőbb tulajdonsága, hogy ha véletlenül fel van tüntetve név szerint az összetevők listáján, akkor annyira kis betűkkel, amit még nagyítóval sem lehet elolvasni, ámde sehol olyan figyelmeztetés, ami a bevitt mennyiség veszélyességére figyelmeztetne. Kár. Mert sok gyerekek által fogyasztott, vagy kifejezetten nekik gyártott élelmiszer összetevője, és nincs az az élelmezési hatóság a világon, aki ne hangsúlyozná veszélyességét a korlát átlépésekor. De, mint vásárló, minek arról tudni? Ez annyira jelentéktelen, mint az, hogy mi tartalmaz gmo (génmódosított, azaz pld. baktérium-szója mesterséges összevegyítéses dns-t) tartalmazó összetevőt. Mi köze van ahhoz a fogyasztónak?

Na, megint elkanyarodtam, mert a kávét akartam megemlíteni. Nézem a multinál, a bazimarketjében, hogy akciós a nagy – régen, az átkosban is legkedveltebb – márkájú kávé fő helyen van. Nosza, nézem a cimkét. Három csillag rajta és én nem tudom kiokosodni, az mit jelent. A harmadik ember, aki ottan dolgozik is zsákutca, mert ők polcszervizesek, mondják magukat. A polcszervizes azt jelenti, hogy az a cég köteles feltölteni az áruját, akijét a multi forgalmazza, mert arra, hogy az ő üzlete fel legyen töltve, azt ő, a multi saját maga nem biztosítja, erre nem fizet munkaerőt, ez legyen a kis közértek gondja, de a neki a beszállító fizesse a munkaerőt. A negyedik, akit elérek végre alkalmazottja a bazimarketnek, ő viszont közli, nem eladó, ez egy önkiszolgáló micsoda, azaz azért olcsó, mert nincs, aki segítsen. Ráadásul őt a menedzsere le is ….ha meglátja segít, mert ezt neki nem szabad. Azért elárulja, a három csillag azt jelenti, ha ez elfogy, többé nem lesz belőle. Megdöbbenek, hiszen kávé piacon honunkban ez a márkanév alapigény. Ja, de lesz. Csak nem egy kilós, fél kilós és negyed kilós, hanem 80 dekás, 35 dekás és 15 dekás kiszerelésben, az ára nem változik. Ugyanannyi lesz, mint a kilós, fél kilós, negyedkilós. Ez baromság, mondom, mire ő, hogy meglehet, de az összehasonlító árnak nem kell pontosnak lennie a fogyasztóvédelmi törvény szerint, meg az amúgy is apró betűs, és ráadásul, piszkosul nem tudja senki, az mi is. Ühüm. Értettem.

Ismerjük a villanyszámlát. Az áram ára x. Ehhez jön még átalakítási, forgalmazási, elosztási, veszteség, irányítási, kiegyensúlyozási és az anyjuk p... díj is, amit ki kell fizetni. A gázosok is átvették már ezt a stílust. Most tapasztaltam, hogy az építőanyag kereskedők is.

Az anyag ára x, a csomagolási díja, a rakodási díj, a raklap díj, a nincs egész raklap díj, az anyjuk p...díj is, amit ki kell fizetni.

Semmi gond, csak kéretik figyelembe venni, hogy a munkaerő ára is különféle összetevőkből áll, azaz:

munkaerő minimum ára, mellyel önmagát életben tartja 600 Ft/óra, mellyel saját egészségét és funkcionalitását megőrzi: 280 Ft/óra, újratermelési felára 290ft/óra, egészségmegőrzési ára: 180 ft/óra, amortizációs ráta: 150ft/óra, végelgyengülési alapra: 150 Ft/óra.

Mert amennyiben nem arányosan ugyanazok a tényezők szerepelnek a munkaerő, azaz munkabér árában, mint fogyasztási cikkekében, akkor valaki kurva jól jár, ám a társadalom, ami erre épült összeomlik, de legalábbis szép csendben kihal.

Az arányokkal van baj, semmi mással. Olyan ez, mint most az összefogás az Orbán ellenében.

Azt mondja 35 % az emeszpé, 35 % a bajnais csapat, aztán majd lesz saccra 20% gyurcsányistáknak, 5% azoknak, akik még utólag csatlakoznának, és bassza meg a veres seggű, de legyen 5 % a baloldalnak is. Hogy ott rohadjanak meg. Kell nekünk ez a névszó egyáltalán??

Na, szóval. Ott kezdtem, hogy ár-érték arány. Az árát már ezerszeresen megfizettük a minta, de érték nélkülinek. Lelke rajta mindenkinek, de én már többet nem fizetek.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr928336538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Funyi1 2013.09.02. 07:36:57

Erre szokja mondani az Unokabátyám, hogy "nagyon finom a szar porcukorral, - de mi nem szeretjük!" .... :))

60145 2013.09.02. 08:25:14

Ha akarsz, ha nem, fizetni fogsz! Ahogy mindannyian!

178873 2013.09.02. 08:43:06

Jus! A szalicilsavval magában nincs gond, ám befőzéshez nem kifejezetten ajánlott, mert egy része főzés hatására lebomlik, fenolos OH csoport keletkezik belőle, ami viszont bizonyítottan mérgező, ezért a gyártó cégek - kerülendő a divatos nagy összegű kártérítési pereket - leálltak vele mint befőzési, élelmiszeripari termékkel, ezért nem kapható a multinál. Hogy hivatalos eu tiltólistán lenne, arról nem tudok, ezt inkább csak szóbeszédnek tartom, ami elterjedt, de azért egyértelműen nem zárom ki a lehetőségét.

16338 2013.09.02. 08:48:59

Funyi, attól, hogy baloldalnak mondják, még köze nincs hozzá, valójában olyan, mint az általad említett porcukros szar. Én sem szeretem. Na és vonatkozik ez minden másra is, mert lassan már erről szól minden, hogy úgy néz ki, mintha, pedig dehogyis az, ennyi az ára, pedig nem annyit kell fizetni érte...stb.

16338 2013.09.02. 08:55:17

Atlasz, önként biztosan nem fogok fizetni, egyiknek sem. Fizetni?? Ráfizetni lehet csak mindenre, tapasztalati tényező. Nem fair a játék, a korrektség eltűnt valahol, ha volt egyáltalán. És ez vonatkozik a teljes felhozatalra, oldalfüggetlenül. Én így érzékelem.

16338 2013.09.02. 09:03:06

Solide, veszélyes anyagnak nyilvánították a szalicilsavat. Valójában csak főzés hatására válik veszélyessé, de ezt, amíg lehetett kapni, fel is tüntették. Ezért szórtuk csak az elkészült befőtt, lekvár tetejére, soha nem főztük, kevertük el benne. Az aszpartamot azért hoztam példának, mert az nem főzés, hanem meleg hatására is mérgezővé válik, illetve savas közegben is. Mégis azzal édesítenek ezer dolgot, úgy, hogy csak nagyítós, apró betűs az összetevők listáján, de figyelmeztetés zéró. Biztosan tőkeerősebb az aszpartam gyártó lobbi. Ők nem félnek a kártérítési perektől??? A szalicilsavat, mint élelmezéshez használt anyagot tilos forgalmazni, nem csak a multinak. A gyógyszertárban pedig már nem adnak belőle....recept nélkül biztosan nem.

178873 2013.09.02. 09:13:05

6. jus Én is azt írtam, hogy csak főzés hatására bomlik le.

16338 2013.09.02. 09:17:52

Solide, igaz, hogy azt írtad te is...én csak kibővítettem. : )) De akkor miért veszélyes a szalicilsav élből és miért nem az aszpartam? Miért vonatkozik egyikre más előírás, mint a másikra? Ezt nem értem.

178873 2013.09.02. 09:29:27

Nem tudok válaszolni a kérdésedre. Mint említettem, hivatalos eu oldalakon nem találtam nyomát, hogy veszélyessé nyilvánították volna, de ez nem zárja ki, hogy rosszul kerestem rá. Azt tudom, hogy az aszpartámmal kapcsolatban ezer egymásnak ellentmondó vizsgálati eredmény van - van, amelyik azt állítja, hogy káros, van, amelyik ezt cáfolja - erre vonatkozóan sincs ismeretem arról, hogy az eu illetékes szakbizottsága melyik jelentést fogadja el mérvadónak és melyiket nem. De itt a magyar dietetikusok állásfoglalása - persze ezt is meg lehet (kell?) kérdőjelezni: Az érthetőség kedvéért el kell mondani, hogy az aszpartám egy nagyon egyszerű vegyület, amely a béltraktusban három összetevőre bomlik: az aszparaginsav (tömeg alapján 40%) és a fenilalanin (tömeg alapján 50%) aminosavakra, valamint metanolra (tömeg alapján 10%). Ezt követően a szervezet ezeket az összetevőket ugyanazon anyagcsere-folyamatok során szívja fel és hasznosítja, mint amikor azok a mindennapi élelmiszerekből származnak. A megszokott élelmiszerek (tojás, tej, hús, hal, sajt, gyümölcs és zöldség) fogyasztása során ugyanezen összetevőkből sokkal nagyobb mennyiség kerül a szervezetbe.

60145 2013.09.02. 10:16:08

5. jus : Igen. A látszat csal, de mi is csaljuk a látszatot. Tudsz jobbat? (Ugyanez érvényes a génmódosított élelmiszerekre, amelyekkel kapcsolatban most már hajlok a Te véleményed felé, de... Tudsz jobbat a hétmilliárd embernek, vagy legalább az éhezőknek?)

16338 2013.09.02. 12:28:32

Solide, amíg egy élelmezésben drasztikus mértékben használt vegyület vizsgálati eredményei ellentmondóak, addig botrányosnak tartom, hogy forgalomba hozható anélkül, erre nyomatékosan felhívnák a fogyasztó figyelmét. A másikat pedig abszolut nem engedélyezik élelmezési forgalmazásra, noha csak bizonyos - akaratlagosan előidézett - körülmények közt és mennyiség felett válhat ártalmassá. Én a wikin olvastam, hogy élből ártalmas az eu osztályozás szerint. http://hu.wikipedia.org/wiki/Szalicilsav. Akkor pedig hogyan lehet gyógyszer-alapanyag??

Funyi1 2013.09.02. 12:28:56

10. Atlasz 2013. 09. 02. 10:16 AZ ÉHEZŐK NEM a HIÁNY, azaz a NINCS miatt éheznek, hanem a TÚLTERMELÉSi válság és az EMBERI JOGOK MIAT, mert az istenbarma liberások azt mondják, hogy AZ IS EGYÉK AKI HENYÉL, - MERT A GYARMATOSÍTOTT RABSZOLGAMUNKÁBAN MEGDOLGOZTÁK A SAJÁT ÉLELMÜKET, és a kizsákmányolók KI- ZSÁKMÁNYÁT! - De AMIÓTA FELSZABADÚLTAK, azóta SZABADON ÉHEZNEK tétlenül ÚLVE A homokban ..... , s mivel NINCS MUNKAJÖVEDELMÜK, ezért nem is tudnak FOGYASZTANI!!! Emberi jog, hogy a lustáját NEM SZABAD KÓRBÁCSÓLNI! - de ha nem kórbácsolod, a TEVÉS helyett inkább akkor magától ÉHENHAL!!! Pumukli cimborám szerint ezek inkább EXTRÉM SPORTOLÓK, ... a százméteres éhezés kategóriában .... , - de mindig előbb hal éhen, minthogy elérné a SZÁZ MÉTERT! .... Viszont a SEGÉLYBIZNISZ sokkal jobb üzlet, mint a GYARMATBIZNISZ, mert az sok jogsértő macerával jár! Azaz a JOGVÉDŐK HALasztanak éhen EMBEREK SZÁZEZREIT, - s tartanak nyomorban MILLIÁRDOKAT! ... - MERT a ZEMBERJOGOK MINDENEK FELETT, - mégha beledöglenek is naponta tízezrek! MERT a világ LEGNAGYOBB és LEGEMBERTELENEBB BŰNE " Kassán Zsidótverni KUTYAKÓRBÁCCSAL"!!!!! ..., s a Közmunka maga a FASIZMUS! / ala Erlauer CIGÁNYVÉDŐ Emberjogos ....

16338 2013.09.02. 12:38:41

Atlasz, nem a látszat csal, hanem azok csalnak, akik már elnevezésükben is hazudnak . Jobbat tudok-e? Államtalanítást. : )) (A génmódosított terményeknek nem nagyobb a termésátlaga, mint a hibridé, attól lényegesen kisebb, nagyjából a hagyományoséval megegyező, csak lehet ezerrel vegyszeresen gyomirtani. Az éhező tömegek nem az élelmiszer hiánya miatt vannak, bőséggel van elég élelem, babot például Etiópiából importálnak Magyarországra, mert ott dögivel van, mégis éheznek. Egy-egy kereskedelmi vagy gyorséttermi üzlet naponta több kukányi fogyasztható élelmiszert semmisít meg, mert túl sok lett beszerezve, vagy legyártva, jól nyakon öntik klórral, nehogy valami szegény, éhező kikukázza. Nem sorolom tovább.)

69910 2013.09.02. 13:08:38

Jus, ezt az egész hosszú posztot az utolsó-előtti bekezdés kedvéért (céljából) hordtad össze. És mi lett belőle? "Kalcinált szóda" Ez egy novella címe. (Móra Ferenc írta.) A kommentekből, lényegében erre lehet következtetni De az szépen van megírva, és a novellának van értelme is. Én adom a 9. - uszt.

16338 2013.09.02. 13:21:33

Százados, ez a rövid - ettől lényegileg hosszabbakat szoktam írni - poszt azért lett megírva, mert: - tegnap voltam vásárolni, és kiakadtam a megfizethető silányságon, valamint a horror árú minőségen, - nem kaptam szalicilt a befőzési szezonba, ezért el kellett menjek tök más irányba, mert a gazdabolt árul csupán - hazajöttem, megjött a tégla, jó sok raklappal, de nem annyi volt az ára, mint amennyi az árajánlatban, mint kiderült, apró betűvel ott is fel volt tüntetve, hogy plusz raklap díja, csomagolási és rakodási díj... - éjfél környékén hulla fáradtan beleolvastam a napi hírekbe és mit látok?, hogy Bajnai, Gyurcsány, a jelen emeszpé baloldali összefogást akar, ez szép, de merre találni baloldali tömörülést? Mert, hogy azt senki nem beszéli be nekem, a neoliberális gazdaságpolitika, amit ezek csináltak összeegyeztethető a baloldallal...na, ennyit arról, miért írtam ki magamból a dühömet. De, ha te jobban tudod mint én.... A mínuszt én szeretem, azt jelenti, volt értelme írni. Meg is köszönöm neked.

Funyi1 2013.09.02. 13:27:39

13. jus (szerkesztő) 2013. 09. 02. 12:38 A Londonban megvásárolt élelmiszerek 40%, azaz A NEGYVEN SZÁZALÉKA megy a KUKÁBA, pont ennyi kellene az afrikai "ÉHSÉGÖVEZET" etetésére! - DE a SEGÉLYEZÉS NEM megoldás mert CSAK 20, azaz HÚSZ SZÁZALÉKOS a hatékonysága, vagyis ADSZ EGY SZÁZAST a segélyszervezetnek, akkor azok ÖNMAGUKRA és a SEGÉLYEZÉSRE ELKŐLTENEK 80-at, aza NYOLCVANAT, és csak 20, aza HÚSZ jut a valódi segítségre a "CÉLBA", s közben mindenki jól él belőle, némelyek még meg is gazdagodnak bele .... - legyen AZ bármelyik szervezet az ENSZtől kezdve a Vöröskeresztig! ... - De ha egy lépéssel hátrább lehetne léptetni a zEmberjogászokat és az érintetteket RÁVENNI bármilyen eszközzel a megélhetést biztosító JÖVEDELEMSZERZÉSRE, s segély helyett MUNKÁT kapnának mindjárt GYÖKERESEN MÁS lenne a helzet, .... !!!! ........................................ - S dettó ugyanez a magyarországi Cigánysággal!! ..., s a KÖZMUNKA már is több a SEGÍÍÍÍÍLYnél, mert addig sem lopni járnak, s még csak-csak valamilyen MUNKÁT is végeznek .... / ..., bár kicsit BÜDÖS, kicsit FASIZMUS, és még a tenyeret is töri, DE MUNKA, és nem INGYENÉLÉS!!!!!!!! ................................................ Bocsánatot kérek a Bloggazdától, hogy egy kicsit eltértünk az eredeti tárgytól .... :))

60145 2013.09.02. 13:44:37

12. Funyi1: Ez így nekem bonyolult, kivéve azt, hogy Erlauert tisztelem!

60145 2013.09.02. 13:47:34

13. jus: Mint régi anarchistának, nekem tetszik a jelszavad. A többi...

178873 2013.09.02. 14:01:18

Jus! Az államtalanítással - ugyan nem anarchistaként, mint Atlasz, hanem keresztényliberálisként - magam is egyetértek, erre vonatkozó nézeteimet egyszer régen már kifejtettem! De sokszor írtam arról is, hogy aligha várható az államtól, hogy önként és dalolva vonuljon vissza, és amíg a civil összefogások úgy működnek nálunk, ahogy, addig esély sincs a kitörésre. Éppen múltkor tettem szóv egyik bejegyzésem hozzászólásában, hogy Ausztriában a termelői összefogást, közös raktározást, értékesítési szövetkezeteket nem kell propagálni, azok maguktól is működnek, mert mindenkinek jól felfogott érdeke. Az ottani szállók vendégcsalogató jelszóként használják, hogy kizárólag a környékbeli gazdáktól vásárolnak, mert olyan helyre nem mennek a vendégek, ahol ez nem így működik - másrészt ez persze egyben arra is garancia, hogy minőségi termékek kerülnek az asztalra. Funyi1 (látogató) Funyi! Te ennél régen sokkal normálisabb voltál. Komolyan kérdezem, el is hiszed, amiket itt összehordasz?

16338 2013.09.02. 14:36:06

Funyi, véleményem szerint a társadalmi méretű segélyezés, adakozás csak arra jó, hogy generálja a helyzetet, az pedig elég komoly üzlet valakiknek. A segélyekről és segélyszervezetekről is írtam tán valahol, de az adakozásról is, elég negatívan, talán "Adakozók hülyesége" címmel???

16338 2013.09.02. 14:38:13

Atlasz, legalább a jelszóban meg tudunk egyezni : )

16338 2013.09.02. 14:44:16

Solide, több mindent lehet államtalanítás alatt érteni. Én nem hiszek abban, hogy mesterségesen szabályozni kell a dolgokat, a természetes működés sokkal hatékonyabb, emberibb és élhetőbb világot eredményezne. De ez nagyon hosszú téma. Hasonlóan gondolkodom, mint az osztrákok, csak éppen nálunk túl van ez is bonyolítva, meg túl sok és nagy ember ellenérdekelt. A felfogás is kifordított, ha azt mondod, környékbeli, már nem is kell. Pedig valóban garancia lehetne. Írtam már erről is. Ha nem, majd fogok. : )

69910 2013.09.02. 14:53:37

15 re Jus, tudod, kedves bloggertársam, mindenkinek lehetnek rossz, peches napjai. Nekem is voltak, s vannak, s lesznek is. De én nem úgy szoktam levezetni a felgyülemlett méreg-feszültséget, hogy az első, utamba került békés, nem harapós, nem visszaugatós kutyába rúgok bele. Csak azért mert utálom a fizimiskáját. No meg mer' igen jámbor fajta. Tudod, az ilyen teremtményeknek is vannak értékítéletük, és lehetnek barátai is, akiket sért, ha bántják akit kedvelnek. Posztod szerkesztéséből ítélve, nem egészen hihető, hogy csak véletlenül került az utadba, s éppen rosszkor a baloldalról szóló hír. Hiszen a címben már benne van a baloldal. Következésképpen, te a baloldalra lettél dühös, az gázolt a lelki világodba és hozzá kapcsoltál valamit, -- önigazolás céljából. Ezt a valamit írtad le hatvannégy sorokba, hogy azt a négyet leírhasd, amiről a cím szólt. Én is baloldali vagyok. Egyszerű gyalog. Azaz, szavazó. De tiszteletben tartom a más orientáltságúak érzelmeit is, és nem sértem meg azzal őket, hogy ahova tartozónak érzik magukat, azok rohadjanak meg. Ami pedig a szalicilsavat illeti, én is így jártam vele tavaly. De nekem olyan patikusom van, akivel már régóta ismerjük egymást, s nekem adott egy kis csomagnyit, hivatalos áron, s nejem még tavaly a befőttek tetejére azt tehetett. Így is lehet bosszúságot megelőzni.

11715 2013.09.02. 15:20:36

milyen érdekes, éppen az előbb járt itt a barátnőm és hozott nekem 10 deka szalicilt, mert protekciója van a gyógyszertárban. elég vicces, hogy közönséges halandó csak receptre kaphat, mivel annyira veszedelmes anyag. aztán olvasom a femina.hu-n, hogy a bőrkeményedéseket úgy lehet legkönnyebben eltüntetni, ha összetörünk néhány aszpirint, kenőcsbe keverjük és dunsztkötéssel ráhelyezzük a problémás helyre. ilyen marhaságot, törd össze az aszpirint, hogy hozzájuss ahhoz a szalicilhez, amit a boldogabb időkben simán megvehettél bármelyik boltban. amúgy pedig elmehet a francba mindenki a tilalmaival, addig, amíg azt előírják, hogy egy tojótyúk tartásának milyen feltételei vannak, de az ember tartásának feltételeit elmulasztják szabályozni, az embert lehet éheztetni, fázatni, alázni, mert neki nincsenek jogai.

16338 2013.09.02. 15:37:10

Százados, meglehet, hogy baloldali vagy, de kit bántottam, sértettem én meg? Kibe rúgtam én bele? Kinek utálom a fizimiskáját, aki különben igen jámbor fajta? És mi köze ennek az egészhez? A baloldalról annyit írtam, hogy az emeszpé vagy bajnaisták, vagy gyurcsányisták esetleg, ha 5%-ot osztanak le a valódi baloldaliaknak, esetleg. Mert - erről már többször folytattam itt vitát - a fent nevezettek nem baloldaliak az én értékelésem szerint - SEM. Namármost, akik bitorolják a baloldali jelzőt jogtalanul, azok és akkor "rohadjanak meg". Ez egy kiszólás, nem konkrét felszólítás rohadásra. De ezt te is tudod, gondolom. Hogy mit és miért írtam, te tudod, nem én. Oké. Megértelek. Egyszer én is leszek idős, talán én is úgy fogom hinni, jobban tudom, mit gondolt a másik, mint ő saját maga.

16338 2013.09.02. 15:41:50

Pettra, röhejesek a szabályozások. Ezt nem szabad, azt kötelező, holott senkinek nem ártana az ember, és igen, az állatnak több lehetőséget írnak elő, mint az embereknek. Az egész egy nagy átverés, á-tól z-ig. Nagyon gagyi és átlátszó, ahová csak nézek ezt látom.

301782 2013.09.03. 14:17:13

töredelmesen bevallom, az idén én - még - használtam szalicilt a befőzéshez. Tavalyról maradt. Hogy jövőre mivel főzök be,azt még nem tudom. Kálium szorbátot nem kapok sehol, pedig állítólag az a legegészségesebb. Fene tudja, hogyan van ez :( Tény az is, hogy soha nem főztem bele a lekvárba!! Ahogyan Ti is írtátok :)

60145 2013.09.03. 15:12:10

Államtalanítás! Abszolút elvekkel a gyakorlatban nem lehet sokra menni. Hiszen például ki/mi tiltaná be a génmódosított növényeket, a genetika, a pszichológia stb. tudományát és más kutatások eredményeit, ha nem az állam?! Az önigazgatás, önkormányzatiság, a részvétel a közvetlen bennünket érintő ügyekben lehet balos idea, anarchista is, meg nagyon polgári, svájci. Az anarchizmusnak azt a változatát, amely tönkretette Marx internacionáléját, Svájcban "találták ki" Egy általam szintén nagyra becsült bloggerina elmondta, hogy Svájcban azért működik jól az állam és a társadalom, mert mindenki volt és lesz elnök, azaz vezető valahol, aztán meg beosztott is. Tehát nem az egész államszövetségre kiterjedő sűrű népszavazás a lényeg - hiszen kormányozni akkor is kell - hanem az elidegenedett állam visszavétele, vagy emberközelben tartása.

69910 2013.09.03. 16:51:32

25 re - jus, többen vannak itt a Nol-on, akik a jelenlegi baloldal baloldaliságát tagadják. És sokan vannak a Nol-on kívül is. S ezt azzal indokolják, hogy ez a baloldal, nem baloldal, csak bitorló. De az istennek sem mondják meg, de még körül sem írják, hogy milyen az a baloldal, ami igazi baloldal. De te aranyos vagy, mert adsz öt százalékot az igazi baloldalnak. Akkor te biztosan tudod, hogy milyen az igazi baloldal, mert ilyent láttál már, tudsz róla, hogy van. Akkor legalább segíts nekem, hogy én is tudjam, s azt is mutasd meg, hogy itten Magyarhonban, kik azok az igaziak, hol laknak, mi a nevük és miről lehet őket megismerni? Mert én eddig a baloldaltagadókról azt gondoltam, úgy ítéltem meg őket, hogy nekik, ha , maga Pál apostol jönne ide le, piros könyvvel és hozná magával mind a tizenkét levelét, amit a diaszpórákban élő zsidó-keresztényeknek írt, akkor sem hinnének neki. Vagy ha muszáj lenne hinniük, akkor azt vágnák a képébe, hogy te csak hallgass öreg, mert te valamikor Saul voltál és üldözted a keresztényeket. Az igazi az a Péter, mer' az kezdettől fogva kitartott a Mester mellett. S csak akkor nem merte vállalni a Mestert, amikor a római katonák lándzsával böködték az ő fenekét. Te meg itten dicsekedsz a tizenkét leveleddel, de Péteréről, arról az egy levélről, még nem is akarsz beszélni. Na, valami ilyen marhaságra gondoltam mindig, amikor a baloldal-tagadókat hallottam. Persze, annyi igaz, hogy a baloldaltagadók, ők maguk, nem baloldaliak. Némelyikük meg azt állítja, hogy ő az lenne, ha a baloldal, az aki bitorol, nem bitorolna éppen. Csak azt nem értem, hogy miért nem lehet az nyíltan megmondani, hogy én nem vagyok baloldali, utálom őket mint a....t. Csupán azért mert ők baloldaliak, meg elvették hatvan évvel ezelőtt őseim tyúkólját és téeszcsésítették azt. Vagy azért mert elvették a rőfösüzletét és Aranypókot csináltak belőle. Nem volna egyszerűbb így az élet? És főleg őszintébb?

16338 2013.09.04. 04:31:17

Vali, igazából nem tudom eldönteni, melyik egészségesebb, vagy kevéssé ártalmas (?), így maradnék annál, ami már évtizedek óta bevált. De hogy miért nem bízzák ránk, eldöntsük melyiket használjuk??? Hülyének néznek minket. : ((

16338 2013.09.04. 04:52:41

Atlasz, nem kell betiltani semmit, miért kéne? De erőszakkal kötelezni sem szabadna, azt persze nem tudom, hogy a lobbiérdekeknek mi szabna gátat?? Természetesen a szép elvek sem működnek olyan egyszerűen a gyakorlatban. DE!! Miért működtek régen a (választott) közösségi önszabályozások és ma miért érezzük pocsékul magunkat, hogy törvényileg vannak a szabályozások? Igen, valószínüleg az elidegenedettség az ok. Egyszerű példa jön. Működött a nagycsaládi kölcsönösségi segítségnyújtás, a közösségi szolidaritás stb., mígnem az állam adózásra kötelezett és átvette ezt a szerepet az adókból. Azóta nem működik normálisan, nincs semmilyen kontroll, sem közösségi, sem önkontroll, semmi belső kényszer a becsületességre, tisztességre, csupán külső fenyegetettség, fenyegetés a szabályszegésért. Azért ezt a példát hoztam, mert itt simán el lehetne kezdeni az államtalanítást. Amúgy nem teljesen értem, hogy egy valódi anarchia hogy lehet jobb vagy baloldali?? Majd, ha egyszer sok-sok időm lesz, belemerülök a témába, addig csak saját kútfejemből próbálok kiokosodni valamit.

16338 2013.09.04. 05:11:38

Százados, én úgy gondolom, hogy baloldali jellegű kormányzás lett volna, ha a hozott intézkedések a "kisemberek" részére kompenzált volna valamit, nem ingyen persze, hanem annak arányában, amit hozzátett a közöshöz az a "kisember". Sokszor kértem már példákat, milyen baloldali intézkedése volt a magát baloldalinak nevező kormánynak? Jöttek példák, hogy például tizenharmadik havi nyugdíj. Csakhogy akinek 300 ezer a nyugdíja, az 300 ezret kapott, akinek 70 ezer, az 70 ezret. A gazdagot ebben az esetben több, mint négyszeresen támogatta. A többkulcsos adózás jó lehetne példának, ha...ha mellette nem lehetett volna, nem lehetne - mennél nagyobb a jövedelem, annál jobban - szabályosan és legálisan direkt kiskapukat hagyva adót optimalizálni. Ez természetesen meghaladja egy hozzászólás lehetőségeit, hogy sorban hozzak fel példákat. Tehát, a rendszerváltás óta nem látok baloldali törekvést a hatalom, vagy a közelében lévőktől. Én nem vagyok semmilyen oldali, nem utálom a baloldalt, hovatovább nem is látom őket, de ha a Kádár rendszerét veszem baloldalinak, akkor azt kell mondjam, arányában állt a pozitív és negatív oldala az én életemben.
süti beállítások módosítása