jus archiv

jus archiv

Funyinak...is

2010. szeptember 30. - jus blogja

megértésem okolására

 

Napszámos, eladó, bolti segédmunkás, újságkihordó, kertészeti munkás, gyári munkásöltöző-takarító, titkárnő, csempegyári szalagmunkás, bébiszitter, építőipari segédmunkás, gebines-büfévezető, előadó, árszakértő, kereskedelmi ellenőr, szerződéskötő-bonyolító, irodavezető, újságíró, szerkesztőségi vezető, statisztikus, kereskedő, kérdezőbiztos, közvélemény-kutató, pincér és pultos, üzletvezető, kereskedelmi vezető, vállalkozó, nevelő, árufeltöltő, koordinátor, gyermekvédelmi munkatárs, a teljesség igénye nélkül...

...apám ragaszkodott hozzá, így már nyolc éves koromtól nyaranként, tizennégy éves koromtól nyaranként és vasárnaponként, tizenhat éves koromtól nyaranként és teljes hétvégenként, tizennyolctól a tanulás mellett még délutánonként is, aztán felnőttként, anyaként, családfenntartóként teljes munkaidőben és mellette kiegészítő pénzkeresetként, nem sorolom, ez mind voltam már.

Buda elit részén, a domboldalban laktam jól kereső, értelmiségi, magas beosztású szüleimmel.

Még nagyon keveseknek volt autója, nekünk ott állt a ház előtt, mert apám nagyrészt mégis busszal járt, aki így hazafelé jövet gyakran továbbment pár megállóval, ott üzemelt egy „ Kispiszkos” becenevű kocsma, és mert abban az időben még sok dolgos melós is lakott arrafelé, mindig teli volt. Munka után ezek a fizikai munkában megfáradt férfiak szerettek ott megpihenni korsó sör, vagy pohár bor mellett kibeszélgetni magukat.

Apámat sokszor érte az a vád, miért nem megy a Budagyöngye nevezetű, akkor osztályon felüli étterem-bárként működő helyre, akár naponta megtehetné, ott pezsgőzzön, méltóbb lenne hozzá.

Apám erre mindig mosolyogva válaszolt, szeretek elücsörögni, egy-két kisfröccsöt eliszogatni, szeretek emberek közt lenni, hallgatni őket, beszélgetni velük, ott jól érzem magam, már megismertek, elfogadnak, én is őket, ott az lehetek, aki lenni szeretnék, csak egy ember.

Az élet sokszor, sok felé sodort, sokat tapasztaltam, felülírtam tanultakat, de volt, amit tovább akartam örökíteni apámtól, azt a kellemes érzést, hogy csak egy ember vagyok, pont olyan mint bárki más, mert az emberséget semmi nem múlhatja felül. Én is szeretem a „kispiszkos” kiskocsmákat.

( Apám diplomával a zsebében hat évig volt beszkártos kalauz. Vannak sznobok, akik még BKV-val sem hajlandók utazni. )

A bejegyzés trackback címe:

https://jusarchiv.blog.hu/api/trackback/id/tr978336718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

52511 2010.09.30. 12:13:17

Ühüm! ...., Értem! :))) !

52511 2010.09.30. 12:16:59

Ennek az ellentétje ( a "Sznobok", a "Szalonnaszagúak"-tól undorodók, a magukat KÚLTÚREMBERNEK NEVEZŐK ) is megérne egy blogot! :))) !

44711 2010.09.30. 12:27:55

Kedves Jus ! Nehéz, mit írnom, mert minden szavaddal egyetértek. Üdv:CL....................

32442 2010.09.30. 12:33:28

....én úgyszintén...

70798 2010.09.30. 12:38:22

a Thököly úti villamoson volt egy kalauz, latinul beszélt az utasokkal. Segédmunkás koromban dolgoztam Messerschmit pilótával, ávóssal, katonatiszttel, és még ki tudja kivel Nem az dönt, hogy mi az ember, mi a munkája, a beosztása. Az, hogy egyáltalán megérdemli az emberi jelzőt.

16338 2010.09.30. 13:07:17

Funyi, megérne az ellentéte is egy blogot? Meg. Azt nekem nehezebb, mert nem abban a világban éltem, élek.

16338 2010.09.30. 13:09:12

Kedves CL! Én csak tényeket írtam az életemből, azon nem is lehetne vitatkozni : )))

60145 2010.09.30. 13:09:32

Azért ez eléggé egyéni út! Göröngyös, de tele élményekkel, tapasztalatokkal. (A dalt, Tosznál, köszönöm!)

16338 2010.09.30. 13:10:42

Potrien, örülök neki.

16338 2010.09.30. 13:13:29

Tosz, sajnos nagyon sokan úgy hiszik, különb emberek lesznek bizonyos beosztásbeli, anyagi, vagy tanulási szint fölött, aztán ami ezzel a hitükkel jár, az az embertelen.

16338 2010.09.30. 13:15:42

Atlasz, én nem bánom a göröngyöket, ahány göröngy, annyi tapasztalat, szoktam mondani, annyi kis hétköznapi apokalipszis, jó ez így. ( Nincs mit! )

23353 2010.09.30. 13:29:31

Diplomaval azsebeben 6 evig kalauz??? Sajat valasztasabol avagy nem volt mas munka? Mert itt dimplomaval lehetsz rosszabb is siman: munkanelkuli! Re 5 Latinul beszelt az utasokkal? Hat ez nem i. A tipikus utas nem beszel Latinul, meg angulul is ritkan....

16338 2010.09.30. 13:34:44

Little, volt más munka, csak ezt jobban fizették, és ő úgy gondolta, a szülei támogatása - abban az időszakban is elég kegyetlen volt az élet , bár munka volt - ennyit megér. Ez az ötvenes évek időszakában volt.

15138 2010.09.30. 13:42:32

Én sajnos sznob vagyok, fel nem foghatom, honnan, miből - mitől. Szégyellem, ezért nem hagyom, hogy befolyásoljon a viselkedésemben. :) Ha másra nem is volt jó, ez a húsz év a szocializmusban megtaníthatott volna, hogy minden ember egyforma. De nem...

176436 2010.09.30. 13:45:10

Sőt! Nem csak az ötvenes évek időszakában végeztek egyes emberek diplomával segédmunkát, hanem a hatvanas években is. Aztán az 1963-as amnesztia után valamelyest enyhült a helyzet. Valóban járt sok diplomás kocsmákba, és (ki)hallgatták az egyszerű emberek beszélgetését ...

16338 2010.09.30. 13:47:39

Nefi, ezt most a BKV-s közlekedés elutasítására írtad, vagy globálra? : )) Tudod milyen jó őszinte embereket olvasni!! Köszönöm! : ) Amúgy nem egyformák az emberek, hogy lennének egyformák?

16338 2010.09.30. 13:54:59

Ananke, a hetvenes és nyolcvanas években is, amikor ugyan nem a politikai kényszerítés, hanem a jobb megélhetés volt fontos. ( Tanárnő takarítónőként jobban keresett ) Én is dolgoztam a főállásom( akkoriban azt hiszem statisztikus voltam) állásom mellett pincérként este-éjjel, mert egyedül neveltem a három gyerekem és szükség volt rá! És ez már a kilencvenes évek eleje!!! Biztosan voltak a kocsmákban is beépített emberek - diplomával, vagy anélkül - bár ez a hetvenes években már nem nem volt jellemző. De ez hogy jön ide???

11677 2010.09.30. 14:04:43

Az Édesapádnak adtam egy pluszt.

16338 2010.09.30. 14:27:09

Lord, köszönöm, több olyan is volt, amiért szerintem megérdemli.

52511 2010.09.30. 14:31:09

No jó! - De eltértünk az eredeti témától, azaz egy másik blogban felmerült kérdéskörtől ... - A Mai magyar "megmondó-(kúltúr)-értelmiség?!" ..., és a társadalom, a nem kúltúrtársadalom?! ... egymáshoz való viszonyáról ... ..talán .... ?!

13709 2010.09.30. 14:31:42

szia Jus mozgalmas pályafutás, az biztos és tanulságos is. Az életrevalóságod bizonyítékát látom én a szikár felsorolásban, gondolom édesapád pontosan tudta, mit miért...:) Lehet, hogy közelg - vagy már itt is van, csak nem akarnak sokan felébredni? - a reneszánsz? Na félre cinizmus... Tiszteletem a felsoroltakért Jus :)

52511 2010.09.30. 14:33:16

.., jönnek már a kékítők ... :))) !

16338 2010.09.30. 14:38:09

Funyi, nem mindenki veszi észre azt, hogy Funyinak...is. Vagy egyszerűbb nem észrevenni, amúgy pedig kékítenek, na végre! Akkor legalább elolvasták és megértették. Hogy ez nem tetszik nekik? A szembesítés? De hozd vissza a témát, én most egy-két órára eltűnök, dolog van, aztán leszek már.

16338 2010.09.30. 14:42:33

Vali, mindezt azért írtam le, hogy van olyan amikor az ember olyan lehetőséget kapott - én lehetőségként kezelem - az élettől, hogy sokkal megértőbb és elfogadóbb, és tisztelni tudóbb lesz. Nekem így könnyű. Akinek ezek a lehetőségek kimaradtak az életéből, annak nehezebb, de nem lehetetlen, csak egy kis belegondolás, csak egy kis emberség kell.

13709 2010.09.30. 14:46:45

24-re igen, van hogy a lehetőséggel nem tudunk élni, pedig van...van hogy nincs lehetőség...van hogy a feladatot problémának hívjuk és van hogy nem tudunk örülni annak, segíthetünk másnak is... Emberség....lassan buggyantnak nézik azt, aki erre apellál...

15138 2010.09.30. 15:45:47

Adtam egy pluszt, elfelejtettem az előbb, meg Funyi írta, hogy kékülsz. :)) Most lett 4-4. Hát minden ember egyformának születik (szabadnak). Aztán valami félresikerül, mert mire 18 - 80 lesz, már nem egyformák. Sőt. A mi iskoláinkban már hatodikban megmondják, hogy egy gyerek továbbtanulhat, vagy nem. Érdekes ez a téma, hogy mi a "lealacsonyító" munka és mi nem az és hogy egyáltalán lehet-é bármilyen munka lealacsonyító. Az első svájci, aki nekem előre köszönt, az egy szemétkocsis volt. Még mindig ugyanott dolgozik, vidáman, és már versenyzek vele, hogy én köszönjek előbb. A fiamat látta felnőni, babakocsitól a gördeszkáig. Ő egy boldog ember. Tíz éve nem mentem volna el titkárnőnek, ma már nem kellek oda sem, eladónak sem. Még felszolgálni mehetnék, talán, nem szántam még rá magam. Apám azt mondta, mindegy, milyen munka, csak menjek, majd ott rájönnek, hogy mit nyernek velem (apám nagyon odavolt értem) és majd előrejutok. :)) Dolgozni jó. Úgyhogy, momentán csak irigylek mindenkit, akinek jutott munka.

15138 2010.09.30. 15:50:17

22-re Valamikor sznob voltam erre is, Funyi, hogy valakinek van-é diplomája, vagy nincs. Mára már tudom, hogy lett egy csomó hülye diplomás, és ismerek egy csomó embert, akiknek nincs, de bőven lehetne, mert vagy az eszük, vagy a szívük és viselkedésük alapján jobbak, mint sok diplomás. Szóval - azt gondolom, hogy ez az ellentét lassan el fog tűnni. Sőt. Tegnap álltam a fiam pártjára (hetedikes), aki azt mondja, hogy szakmát akar tanulni. Mi meg persze egyetemre szántuk. Mondom a férjemnek, most legyen belőle egy állástalan diplomás, akinek már büdös a munka, mert egyetemet végzett? Inkább legyen egy jó szakmája és ha okos is, ott is boldogul. (főleg, hogy lusta a drága a tanulásra, de a kétkezi munkában meg nincs párja) Na. Különben meg éljen a munkás-paraszt szövetség. :))

professzor 2010.09.30. 16:17:43

Éreztem ,hogy rendes helyen születtél, és főleg rendes kennelben.....DDDDDDDD De ezzel együtt huzz innen amilyen gyorsan csak lehetséges. Ma a fater is ezt tanácsolná neked kedves JUS....DDDDD. A kétkezi melósnak valóban illata van. A büdös kennelpolicájoknak viszont förtelmes szaga. Olyan megviselt diplomaambree-ja..DDDDDDNem is birok velük sokáig egy bloggon meglenni. A jus féle irások kis szigetet képeznek ezen a görényportálon, itt két botaxszemét között meg lehet pihenni....DDD

professzor 2010.09.30. 16:21:09

Az elkurtagyu értelmiségieknek mondom. a nefi féléknek...DDDDD Ma már nem létezik olyan szakma amelyben csak az ügyes kéznek, vagy csak az agynak kell dominálnia. A jövő a preciziós megmunkálóközpontokon, ipari félrobotokon, programvezérelt robotdonorokon mulik. Azokat pedig egyetemi szintü szellemi képességü, fizikailag helytállni képes, ügyes planktonok fogják müködtetni. Ők a jövő emberei.....DDDDD

16338 2010.09.30. 17:11:41

Vali, arra mindenki kap lehetőséget, hogy abban ne alázzon meg másokat, mennyit tanult/ttanulhatott, milyen munkája van, milyen anyagiak között él, ezzel a lehetőséggel mindenki tud/na élni. De nem kéne másokat azért sem eltiporni, lesöpörni, mert más a véleményük, még akkor sem, ha azt nem a legfinomabb formában közlik. Talán csak meg kéne próbálni megérteni másokat, legalább megpróbálni a megértést. Olyan nehéz lenne???

16338 2010.09.30. 17:20:51

Nefi, nem vagyunk egyformák, az, hogy emberszámba vegyék, mindenkinek kijár. Hiszen, mint írod, az emberség nem attól függ, hogy valaki diplomás, vagy szemetesautót vezet, vagy diplomás és pincérkedik, diplomát szerez vagy szakmát, nem is sorolom. Ugyanolyan ember, mint bárki más, a tettek számítanak, így aztán valóban eljutunk oda, hogy a nagy büszkeséggel az értelmiségi voltra kiírjuk magunkat az emberséges emberek közül. Na, én ezt nem bírom elviselni.

16338 2010.09.30. 17:37:30

Prof, nem ebbe születtem, csak iskolás koromban vettek magukhoz a szüleim, de igen, ebben nőttem fel. Igaz, nagyszüleim egyrészről munkások voltak, másrészről félig paraszt, félig hivatalnok : )) Meg az is igaz, annak is története van, ők hogy lettek azok, amik. Ebben az országban mindenkinek meg van a maga kis története, gyakran a sors szabályozott, semmi más. Persze kivételek mindig is voltak. Jó helyre születni ennyi az egész. Na, de az nem jó, ha görényportálozol, ebbe a portálba, a nolblogba sokan tartoznak, és egy általánosítással mindenkit megsértesz, viszont személyeket sem célszerű megnevezni, mert azzal személyeket sértesz nagy nyilvánosság előtt. Nehéz, belátom, a blog olyan, mint az egész társadalom, de akit te tartasz görénynek és botaxszemétnek, az másokat tart annak, mondjuk engem, nézd meg a minuszokat, igaz, engem nem érdekel, csak jelzés, és ez nem vezet sehová. Ha nem tanulunk meg egymással értelmesen vitatkozni, nem elfogadni, de megérteni a másik véleményét, ha nem tudunk ezek által fejlődni, akkor nem fogjuk megérni, hogy egyetemi szintű képességekkel rendelkezzünk. akkor kész, akkor annyi. Akkor már most áshatjuk a sírunkat. Apám ma is azt tanácsolná, amit mindig, ne írjak, csak gondolkodjak. Azt hiszem, sokan örülnének, ha ebből a nem írást betartanám. : ))) Kérlek, Nefit ne nevezd elkúrt agyú értelmiségnek, te sem úgy gondolod, csak cukkolod, mások pedig komolyan veszik.

professzor 2010.09.30. 19:55:14

Volt nekem egy nagy haverom, sokat piáltunk és csajoztunk együtt fiatal korunkban. Az apja ismert hazai pártpolitikus és főcsinovnyik volt. Egész életében harcoltak egymással és a valóságban szégyelték is egymást. Az illető közismert zenész ,versiró, bohém..mondhatnám Hobo....DDDDD Mi már akkor tudtuk,hogy valamit nagyon elkurtunk, amikor ebbe az értelmiségbe beletanultuk magunkat. A papával aztán később a bimbó kocsmában zsugáztuk át egymást a barátságba, a fiuval pedig a moszkva téri trombitás kertben szakadt meg végleg a haveri kapcsolatunk. Ilyen az élet....DDDDD

13250 2010.09.30. 20:38:24

Drága Jus! Úgy is mint gyerekkori majdnem szomszéd és legyen egyelőre csak ennyi. A poszttal kapcsolatos észrevételeimet, hogy ne szítsak feszültséget intoleráns nézeteimmel, emilben küldtem el neked. Minden sorát vállalom nyilvánosan is, de te döntsd el, kiteszed-e? Baráti üdvözlettel, bo Ui: Tudom, görény vagyok.

16338 2010.09.30. 20:51:03

Bo56 írta, természetesen úgy érzem, ki érdemes tenni, hiszen minden vélemény fontos számomra. Drága jus! Gratulálok az újabb győzelmedhez. Tudom, te csak a saját életed tényeit írtad le, nem is gondoltál semmi másra, Funyi meg mint díszítőelem került a posztba. Colateral damage, hogy sikerült Funyit megvédeni és ez jól van. Csak az a kérdésem, kitől és mitől? Írásod logikája, és már többek korábbi posztjai alatti kommentek alapján azoktól, akik végzettségük magaslatából tojnák le Funyit, az egyszerű munkást, úgy is mint becsületes prolit. Attól tartok, árnyékboksz-győzelmet arattál. Végeztem egy mini statisztikát gyorsan a Google "proli site:nolblog.hu" eredményeiben, kik használják az első két oldalnyi felbukkanó posztokban és kommentekben a proli kifejezést negatív és kik pozitív mellékzöngével? Tosz és Funyi saját proli-használatát külön vettem, mint semlegeset, ahol az értelme egyértelműen a prolitól elkülönítetten a lumpenprolit jelöli, míg a többieknél akár pozitív, akár negatív értelemben de az apád kocsmájának egyszerű (vagy nem is olyan egyszerű) munkásembereit jelölik. Íme az eredmény: Negatív proli használat: ronagyuri, wesz, MMX, Vasgereben, sirály, Ubul, csak roviden (regi nélküli jobbos hozzászóló; őt idézem is, mert szép példány: "A kurva anyádat te teves proli") Pozitív proli használat: Timur, Nagyhenceg, harunalrasid, kökény, kopacsi, szazados, Hmmm, gordius, e-Vita, ossian, fideSS, izsak, vegyi61, zokni67, Atlasz Próbálkoztam megnézni azt is milyen durva támadások érik Funyit a Google "Funyi anyád" keresésé révén, de itt már nem lehet ilyen egyszerű "statisztikát végezni. Az azonban látszik és saját tapasztalatommal, beszélgetéseimmel is egyezik, hogy Funyit inkább kedvelik és legfeljebb sajnálják azok (és itt pont a pozitív proli képet használók vannak többségben), akik hevesen támadják kialakult világképét és/vagy időnként elszálló száját. Hozzátenném, a sajnálat sem lesajnálás és a mocskolódás sem valamiféle finomkodás alapján kap kritikát, hanem mert többnyire lazán odalökött csoportokra mond durván bántó dolgokat. Nekem pl. személy szerint sikerült igen "érdekes" "beszélgetés" kapcsán kitiltódnom nála, majd kapnom még ezután néhány mocsok utánam szólást, és a tiltás pár nappal ezelőttig tartott, de sordinóban a kapcsolat ezalatt is megmaradt. Akkor miféle lenézésről beszélünk? Ne gyere itt a "te más vagy" szöveggel, mert a sokféle jogos kritikát is kapó Kutrica vagy az ún. áltoleráns ballib vagy nem tudom minek kell még nevezni sok tagjáról tudom, hogy hasonlóan gondolkodik róla, mint én. Most akkor ki vív nemtelen, intoleráns harcot és ki ellen? Harcálláspont-jelentés vége. 2010. szeptember 30. 20:26

16338 2010.09.30. 20:56:24

Kedves Bo, kicsit be vagyok havazva, de rövidesen reagálok, változatlan baráti üdvözlettel: jus

52511 2010.09.30. 21:34:55

Bo56 Az ÉN Blogomból még soha senki nem volt kitíltva! ..., a "Cigányolós csávót" szokom törőlni! ..., a többit, meg ahogy gondolod! ....

78126 2010.09.30. 21:55:49

Csak kapkodom a fejem, hogy mi van itt. Nekem a gyerekek a "heppjeim", ezért leginkább a szülőkre és pedagógusokra tudok megharagudni - hogy bár élettapasztalatban, tudásban abszolút fölötte állnak a gyerekeknek, de NEM AZÉRT, hogy L E N É Z Z É K, hanem, hogy (fel)emeljék őket. Akik pedig így nőnek föl, automatikusan használják azt, amivel kondícionálták őket - hacsak föl nem ébrednek ebből a kómából, mert az is előfordulhat.

13250 2010.09.30. 22:05:36

Funyi! Fölösleges ezen vitatkozni. Tény, hogy ilyen értelmű üzenetet kaptam még pár napja is, mindez a tegnapi hülyéskedésemig, ami már átment. Nem bántott, nem is izgatott igazán, mert amikor úgy érezted, megtaláltad te is az utat, hogy szót váltsunk és velem is előfordult már (kétszer), hogy olyan méltatlannak éreztem amit a kommentelő elővezetett, hogy nem láttam más megoldást, mint jó időre kirakni a szűrét. Senki se tökéletes és nem is kell annak lenni. A baj csak ott van, amikor folyamatosan bizonyosak maradunk a magunk tökéletességéről és minden baj okát a másikban látjuk. Épp ezért a balhéknak maguknak nincs igazi jelentősége, mint ahogy a legtöbb őrült csapkodásnak sem, ami itt folyik és amibe legtöbbünk beszáll. Azok is, akik a középső lőállásból folytatnak körkörös védelmet vagy amit annak gondolnak. "Csak" annyi a jelentőségük, ahogy te magad írtad valahol, hogy szépen szétrombol mindent. Akárcsak a való életben az idióta politikai hisztéria, amibe ott is, iit is hagyjuk magunkat berángatni. Én nem hiszem, hogy az egyik vagy a másik félnek akár a szégyenre, akár a fölényeskedésre sokkal több oka lenne. Sajnos, azt meg kell jegyezzem, ha kilóra mérjük vagy durvaságra, bizony a prolit bunkónak tartók listájából jönnek a durva esetek. De lehet, hogy ezt csak azért látom így, mert közelebbinek érzem magamhoz a másik társaságot. Azt meg köszönöm, neked is és mindenkinek, aki törli a "cigányolós csávót", mert annál aljasabb spam nincs. Szvsz, természetesen. Üdv, bo

16338 2010.09.30. 22:33:00

Prof, a fenébe. Irigyellek Hobo-barátságért. : )) Én későn jöttem rá, hogy nem jó irányba mennek a dolgok, de mindig hinni akartam, hogy most majd, tán. Tudod, én a Fideszben sem hiszek, ebben az egész szarban, ami itt van nem hiszek. Abban legkevésbé, hogy ebből még ki lehet mászni. És én még a hasznát sem élveztem, a hülye szemellenzősen szabálykövető, becsületes fejemnek hála. Erre is apám tanított. Na itt jön neki a minusz. : ))

16338 2010.09.30. 22:34:40

Bo, nagyjából válaszoltam mail-ben, a lényegét áttenném ide is, ha nem bánod.

78126 2010.09.30. 22:37:44

Jus, a mindenedet! Ilyet gondolni se többet, nem még leírni, hogy "ebből nem lehet kimászni". Bemászni igen?! Visszafelé út miért nem?!!!!

16338 2010.09.30. 22:40:13

Anemone, hát én itt nem igazán írtam a pedagógusokról. Mondjuk az értelmiség vs melós, a lenézés és egyenrangúként való kezelés a fő téma. Vagy te nem értetted, mert kimaradtál egy ideje a blogból, vagy én nem értelek téged. De csak összehozzuk. : ))

13250 2010.09.30. 22:43:59

Persze, tedd!

16338 2010.09.30. 22:46:21

Anemone, ha nem írom le, ha nem mondom ki attól még ezt gondolom. A gondolatomhoz állítsak gondolatrendőrséget?? : )) ( Orwell után szabadon? ) Sok olyat tudnék mondani, amibe bele tud úgy mászni az ember, hogy kifelé már csak a veszteségeit tudja számolni, ja és fordítva is létezik. Azaz, igazad van, ki lehet jönni, de azt inkább robbanáshoz hasonlítanám. : )

78126 2010.09.30. 22:52:37

43. Ma ilyen este van! :))) A "gyökérzetre" céloztam, mert a többihez nem volt igazán hirtelenjében mondanivalóm. Hogy honnan ered..., mivel Te is arról írtál a sorsodból néhány pillanatfelvételt illusztrációként felhasználva, hogy miért nem jön belőled automatikusan a lenézés. Nem hinném, hogy a munka miatt. Ez mentalitás kérdése. Végigpergett bennem is az én életem,... kölyök koromtól én is dolgoztam, de nálunk az alap éppenhogy a mások lenézése volt, a munka pedig a betörésemre irányult. Épp ezért (?!) mindennel ellenkeztem, és nagyon megkűzdöttem azért, hogy ne legyek olyan "felsőrendű lény", mint anyám. (Azt hiszem a múlt idő - illúzió. Ezzel míg élek, küszködni fogok!) Fogalmam sincs, sikerül-e minden alkalommal eszembe juttatnom magammal, mennyire igazságtalan, utálatos többnek hinni magam másoknál...Az az érzésem, NEM! . Néha sokkal többnek hiszem, de lenézés és megvetés nincs bennem.

16338 2010.09.30. 22:52:38

Bo, ...ez már nem állapot, így nem lehet, ennyire ridegen-hivatalosan, sértődötten, tüskékkel. Bo válasza : Nem jól értelmezed, jus. Nem vagyok se hivatalos, se rideg. Kétségbeesetten próbállak visszarántani nem a kennelbe, hanem a csapkodásból a józanságba. Nem érzed talán, de a hangoztatott függetlenség és becsület örve alatt már a csoportlogika vált erősebbé. Bo, Én nem így látom, és csapkodást sem látok. Ha elmondom neked, hogy az integrációról írtak jó fele már két-három éve készen állt, mivel ez állandó téma a gyerekvédelmen belül, elhiszed? A jogi része pedig a szakdolgozat egyik témája volt, négy és fél éve. Másfél éve Hmmmm kitiltott, mert a gyakori tapasztalatot leírtam, hogy is válik a legtöbb cigánygyerek SNI-s gyerekké, mondjuk ez a téma is folyamatos a továbbképzéseken. És - most kapaszkodj meg, amit most Funyinak feltettem, azt akkor írtam, amikor jó régen már Yankariék nekiistek, hogy egy alkoholmérgezett leszázalékolt, tanulatlan hülyegyerek menjen a nolblogról a picsába. Kb. Amikor ugyanezeket olvastam Mikipapaánál, tán két hete, akkor már tudtam, ha még egyszer előkerül a téma, felteszem. Namármost, amit írtam, az úgy van, ahogy van, ezt te sem kétled, remélem. Apám, de nagymamám különösen arra tanított, a tanulatlan embert ebben megbántani nem szabad, csak az emberség, ami irányt mutathat. Apám a melóst mindig ezerszer jobban becsülte, mint az értelmiséget, én is. Ugyanis mindig próbálok a védtelenebbek pártján állni. Ezért vagyok most a gyerekvédelemben. Hogy mindenkivel szót kell és lehet érteni, azt Tosztól tanultam, és igaza volt, bár azt hiszem, én dacára a bevallott erős impulzivitásomnak, nyilvánosan nagyon visszafogom magam. Magánéletben kompenzálom : ))) Ne rángass Bo, ha engem valahová rángatni akarnak, tuti, hogy a másik irányba megyek. Jus a jus(zt) is, jus(zt) se szóból jött, többek közt. : )) Lázadó típus vagyok. Ha csoportfüggő lennék, már lemostam volna Jehu és Erl fejéről a hazugságaikat, nem teszem, aki hozzám jön, azzal elbeszélgetek és nem akarom meggyőzni, csak annyit, gondolkodjon el, mert a jó vagy a rossz nem állandó, változó, mint minden a világban. ami egyik nap igaz, az a másik nap hamissá válhat, így bizonytalan az egész életünk, ebben próbálom a magam útját járni. Ki is mondta, Herakleitosz tán, hogy kétszer ugyanabba a vízbe nem lehet belelépni? Hááhá! Meg is találtam az új témát!

16338 2010.09.30. 23:04:35

Anemone, megértettem : )) Hosszú lenne és nem igazán blogtéma, miért is ezt nevelte belém apám, akit pár ilyen dolog miatt nagyra értékelek, hogy csak a jóról beszéljek. : ) Nekem azért kellett dolgoznom, hogy tanuljam meg a munka becsületét, és ha akarok magamnak valamit, arra - élelmezés, lakhatáson kívül - én keressem meg a pénzt. az szabad választás volt, hogy hol dolgozom. a tapasztalatok viszont adtak egy alázatot is az emberek felé. Mint tudod, néha túl szókimondó, túl nyersen őszinte vagyok, de az mindig azért van, mert segíteni szeretnék, segíteni a megoldásban. És a kölcsönösen előnyös megoldásban. Erre aztán lehet mérgesnek lenni : )) De a blogon már régóta higgadtsággal vagyok jelen stílusban, a gondolataim viszont szabadok.

13250 2010.09.30. 23:08:18

Szakadozik a vonal jus, nem jól érteni. Akkor most mondjuk el azt is, mik voltak a közbülső lépések és egyáltalán, az egész? Részemről oké. Mert különben honnan lehetne érteni, hogy te a hangulatról írtál én meg ezt válaszoltam: "Nem jól értelmezed, jus. Nem vagyok se hivatalos, se rideg. Kétségbeesetten próbállak visszarántani nem a kennelbe, hanem a csapkodásból a józanságba. Nem érzed talán, de a hangoztatott függetlenség és becsület örve alatt már a csoportlogika vált erősebbé. Barátsággal, bo" erre volt válasz a fenti leveled. Jöjjön az utsó is?

78126 2010.09.30. 23:40:42

47. Anélkül, hogy kettőtök vitájába beszállnék, egy mondat megragadta a figyelmemet: "Apám a melóst mindig ezerszer jobban becsülte, mint az értelmiséget, én is. " Miért? Vagyis Ti is lenéztetek valakit, csak épp nem a melóst...Ez ugyanaz a fonákjáról. Szerintem senkit sem kell "jobban" becsülni, elég becsülni.

16338 2010.09.30. 23:52:33

Anemone, én mindig azokat becsülöm - talán nem jó szó, mondjuk úgy tisztelem??, de ez sem jó, majd megtalálom a helyes kifejezést -, akik kiszolgáltatottabbak, pontosan a meg nem adatott bő eszköztár hiányából fakadóan. Talán úgy helyes, hogy mindig adok annyi előnyt, ne hendikeppel induljon. De ez nem tudatos, ez jön belűről, természetességgel. Ezért is volt nehéz a megfogalmazás.

16338 2010.09.30. 23:53:50

Bo, beszerkesztettem amit kellett az érthetőség érdekében.

52511 2010.10.01. 00:18:17

39. bo-56 2010. 09. 30. 22:05 .., vagyis akkor már helyel és közzel akár meg is érthetnénk egymást, vagy talán valami hasonló .... - csak tudod voltak itt a Nolon bizonyos történések tavaj ősztől a kora tavaszig, s olyan személyek is voltak itten, akik politikailag is és emberileg is enyhén szólva antikorrektek és gyűlölködők voltak ..... - s hogy ne emlegessek neveket és ne mutogassak újjal .... No ez került szóba Tosz blogjában. - Az Ő személyes érintettsége kapcsán ... - De ennek vége, elmúlt! ..., különben én azt hiszem, hogy az is "mindenki számára köztudott", hiszen állítólag többször is bebizonyosodott, ki a "Cigánybűnözős fószer" .... - de ez is elkallódott valahol .... A többi csak "beszélgetés és életbeszámoló volt". Jus szerintem nem Engem akart megvédeni, csak jelenségre reagált, amit Ő látott, meglátott .... Ennyi. ............................. Amúgy meg ezt a "Kúltúrember" históriát sem ÉN találtam ki, - ezt beszéld meg a Hümi nicktársaddal és kúltúrember bandájával ..... A PC, azaz a ( Political Correkt ) dumát meg Delisa nicktásunkkal .... - de szerintem ezek a kifelyezések mellébeszélést, szélhámosságot, kirekesztést és gyűlöletet takarnak! - Nem tiszta őszinte beszédet! S minek érdekében?! - Egy Lelketlen Szervezet, egy Párt érdekében ....

16338 2010.10.01. 00:30:50

Funyi, én nem védtelek!!! Én elmondtam, miért gondolom úgy, hogy ellentétes az emberséggel, ha nem a nézeteddel vitatkoznak, hanem lényedet alázzák, hogy ez számomra miért aljas kategória, hogy miért tudlak teljesen megérteni, és miért nem is tehetnék mást, mint melléd állok. Ha gyökeresen más nézeteket vallanánk - most sem értünk mindenben egyet - akkor is ezt érezném. Ez egy emberi érzés, aminek muszáj teret adni, hogy ne köpjem le magam, és ha nagyon úgy áll a dolog, akkor hangot is adni. Most ilyennek ítéltem a helyzetet.

52511 2010.10.01. 00:51:32

55. jus (szerkesztő) 2010. 10. 01. 0:30 Köszönöm! S ÉN is így gondolom!

13250 2010.10.01. 01:30:10

Én meg úgy gondolom, se a melóst, se az értelmiségit nem a melós vagy az értelmiségi voltáért becsüljük, hanem azért, ha okot ad rá. Ritka az olyan, akit ne lehetne valamiért becsülni. Aki mást lenéz, az magát teszi egydimenziós emberré. Más kérdés, hogy van aki sokat megtesz azért, hogy ne nagyon legyen kedvünk keresni benne a becsülendő tulajdonságokat... de azért legalább elméleti síkon akad. :))

13250 2010.10.01. 02:23:51

Figyu, Funyi! Most akkor tőled is azt kérdem, meddig akarjuk ezt dagasztani? Saját szavaidra hivatkozom: minden menettel szegényedik, silányul ez az egész szar. Időnként kicsit visszaépül, aztán valahogy megint jön egy menet és utána még nagyobb szar az egész, mint előtte volt. Lassan nincs hová lefelé mennie, mert valóban osztálylétszámnál kisebb körök olvassák egymás írásait egy olyan helyen, melyet a legnagyobb országos napilap tart fenn (hogy ebbe hogyan játszik bele a szerkik saját baki- és bökirésze, az is megér egy misét). Mindez azért, mert a hányinger kölcsönösen kiváltódik a másik sagájától, amely egyre inkább csak arról szól, szép illusztrációkba foglalva, hogy ki ki rúgott tökön, mikor és miért? Partizánszövetség szindróma, Pofosz-szindróma. A soronkénti válaszomnak semmi értelme nem lenne. Jus joggal védhetett ok nélkül is, stb. Mondjuk, hogy ki a cigányos spammer, arra kíváncsi lennék, de jobb mindenkinek, ha nem tudom. Kellemes szórakozást!

Nefi 2010.10.01. 07:49:07

29-re Majomkirály, pár napja ugyanezt írtad valahol, hogy rendes szakmát tanuljon a magyar. Őrizd már meg a saját gondolataidat, míg a köpködésbe bele nem fulladsz. Majd pont te mondod meg, hogy ki írjon és mit... da pasol ti...

52511 2010.10.01. 13:04:25

58. bo-56 2010. 10. 01. 2:23 Meddig akarjuk-meddig!? ..., ameddig hagyjuk magunkat! Csak TE BESOROLTÁL ENGEM VALAHOVA .... - Pedig Dehogy! ...Merthogy ..., TE IS és a .... , Nem tűritek, EL SEM TUDJÁTOK KÉPZELNI, hogy vannak, és léteznek, akik sehova sem! - De TE is, TI is felületesen és előítéletesen csapjátok a többihez! Hát nagy lófaszt! .... Mert, ha ÉN azt mondanám, vagy mondom is, hogy te is vagy olyan vagy, s és mert abba a baromacú-marhabandába tartozol, akik ... és satöbbi .... És hol is "Szigetelnek" a Haverjaid?! .... , mert a "MI" antiKúltúr-antiPC fasisztaságunktól és az álságos becstelenségünktől, meg a megfideszidiótizálódásunktól MEGUNDORODVA KIVONÚLTAK A VILÁGBÓL Russo módjára .... .., s most ott szopják egymás faszát belterjesen.

16338 2010.10.01. 13:36:52

Bo, 57-re 52-ben pontosítottam már a jobban becsülöm kifejezést.

78126 2010.10.06. 09:56:24

Helló Jus! Most értettem meg ezt a bejegyzést Atlasz posztja segítségével! IGAZAD VAN!!!

16338 2010.10.06. 11:59:36

Anemone, örülök, hogy Atlasz segített az írásával. Nagyon jót írt, és ő tud is írni - én pedig csak próbálkozom. : ))

78126 2010.10.06. 13:06:47

Hülyeség! Mind tudunk írni. És mind tudunk segíteni magunknak, másoknak elgondolkozni az írással-olvasással, ne adj'isten változtatni is ezen-azon. :))) Úgyhogy kösz!

15138 2010.10.12. 16:22:44

Hahó, te itt valamit moderáltál, Jus, vagy az én emlékezetem csak meg engem?

15138 2010.10.12. 16:24:34

Semmi... megtaláltam, csak nem kéklettem, hát fel sem tűnt. Bocsika!

16338 2010.10.12. 17:04:17

Nefi, csak a spammokat szedem ki, soha nem moderálok . Na, ugye!!! : )))

15138 2010.10.12. 18:10:16

Néha egyszerűen nem tudok bejelentkezni. És már megszoktam, hogy a "kékre" megyek. :) Bocs.
süti beállítások módosítása